Pyhän Hengen voittovoima
|
16.3.2009 klo 23:53 |
Elämä on voimatonta ja ankeaa, ellei Pyhä Henki saa täyttää uudelleen ja uudelleen voimallaan. Esimerkiksi juuri kielilläpuhuminen voi olla tärkeä apu voimattomuuteen. Tietääkseni luterilaisessa kirkossa ei tästä opeteta. Haluaisin tiedustella, kuinka moni luterilainen on kokenut Pyhän Hengen voittovoiman? |
|
16.3.2009 klo 23:54 |
Tämän ei muuten ollut tarkoitus olla mikään "helluntaipuheenvuoro", koskan Pyhän Hengen voiman voi kokea elämässään monella tavalla, ei välttämättä aina armolahjojen toimintana. Viestiä muokattu 16.3.2009 klo 23:56, muokkaaja: Johanniitta |
|
17.3.2009 klo 0:00 |
Siin on jotain sellasta mitä johanniitta taitaa hakea: |
|
17.3.2009 klo 0:06 |
Joku käytti sellaista ilmaisua kuin "Pyhän Hengen voimavirrat" kun tarkoitti sitä, että on jatkuvasti Pyhän Hengen täyteydessä. |
|
17.3.2009 klo 0:06 |
Vitsit, tää on jopa legendaarista :-D kerrankin oon Johanniitan kanssa samaa mieltä jostakin :-D nii..in.. Toistaiseksi mihinkään kirkkoon kuulumattomana, täytynee sanoa että eipä siitä uskosta mitään tulis ilman Pyhää Henkeä. Hmm.. Voittovoima.. Jännä sana. En ole juurikaan tainnut kuulla sitä käytettävän. Tarkoittaako se niinkun että Pyhän Hengen avulla voittoon jostakin..? Tai siis niinku et ylipäätään se on voima jonka avulla voidaan voittaa monia hankalia asioita uskomme tiellä..? Tai näin minä sen näin äkkiseltään ymmärtäisin. Ps. En usko että uskosta tulisi yhtään mitään vaikka olisikin seurakuntayhteys, mikäli tässä kyseisessä seurakunnassa ei pystyisi kokemaan Pyhän Hengen läsnäoloa ja sen toimimista. |
|
18.3.2009 klo 18:18 |
Eipä oo kyllä ainakaan mun elämä yhtään ankeaa, päinvastoin. |
|
18.3.2009 klo 20:37 |
Pyhän Hengen voitto voiman? |
|
18.3.2009 klo 20:50 |
Suomentaisitko, Miknius? Osaan ranskaa ja tunnen jonkin verran kirkollista latinaakin, mutta nyt lyö tyhjää... Voittovoimaa? Ei kiitos minulle. "Minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa" taitaa lukea ihan Raamatussa. Uskonelämä ei ole voitosta toiseen juoksemista muuten kuin väliaikaisesti joskus. Silloin kun voittovoima on kaukana, saa levätä Herran haavoissa. Siinä on kaikki voima mitä tarvitaan. |
|
18.3.2009 klo 20:56 |
"Victor quia Victima!" "Voitto uhrin kautta." |
|
18.3.2009 klo 20:58 |
Voittovoimaa? Ei kiitos minulle. Jumala tahtoo antaa enemmän. Hän haluaa, että uskovat ovat voitokkaita sotureita, jotka voittavat sieluja Herralle. Tämä ei onnistu ilman Pyhän Hengen voimaa ja täyteyttä. Pyhä Henki antaa voiman palveluun. Pidän myös ilmaisua "Pyhän Hengen voimavirrat" hyvänä, koska siitä käy ilmi, kuinka Pyhän Hengen voima virtaa alttiin uskovan kautta ja tulee hengellisen palvelun kautta toisten ihmisten hengelliseksi parhaaksi. |
|
18.3.2009 klo 21:07 |
Okei, nyt mun tekisi kovasti mieleni sanoa jotain sellaista, mitä varmasti kadun huomenna. Sanonpahan kuitenkin vain: Raamatullisia perusteluja kehiin, kiitos. Armo ja rakkaus on sitä, että meidän ei tarvitse olla voitokkaita sotureita kelvataksemme Jumalalle vaan saamme olla ihan tavallisia, heikkoja ja rikkinäisiä ihmisiä. Uskon supersankarit saavat usein enemmän pahaa kuin hyvää aikaan. |
|
18.3.2009 klo 21:47 |
Anskutin, Raamattu sanoo: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." (1. Piet. 1:16) Vertauksessa palvelijoille uskotuista leivisköistä (talenteista, kyvyistä, armolahjoista) Jeesus opetti, että viisi ja kaksi leiviskää saaneiden voitokas asenne oli parempi kuin yhden leiviskän saaneen piilottava ja säästelevä "alatien kristillityys". "Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä." (Room. 12:21) "Vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin, ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset." (1. Kor. 9:19-20) Paavali oli sielun voittaja, voitokas soturi! Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin, "Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte." (1. Kor. 9:24) "Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!" (2. Kor. 2:14) "Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!" "Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha." (1. Joh. 2:14) "Sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!" (1. Joh. 5:5) |
|
18.3.2009 klo 22:32 |
Elämä on voimatonta ja ankeaa, ellei Pyhä Henki saa täyttää uudelleen ja uudelleen voimallaan. Meillä on yhteys Kristukseen pyhässä ehtoollisessa. Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla "voimalla"? Yhdyn toki siihen, että Pyhä Henki elävöittää meidät ja tuo elämäämme ilon. Mutta mikäli se on jotain Korinttiin saapuneiden, Paavalin vastustamien "isoisten apostolien" edustamaa kunnian teologiaa niin itse en silloin siihen yhdy. Hän haluaa, että uskovat ovat voitokkaita sotureita, jotka voittavat sieluja Herralle. Ruumiissa on kuitenkin monta jäsentä, joilla kaikilla on tehtävänsä. Ei kai kaikista voi tulla megaluokan apostoleja? Joidenkin tehtävä voi olla enemmänkin rakentaa yhteisöä.. Paavali oli sielun voittaja, voitokas soturi Mutta oli silti äärettömän nöyrä, vähätteli itseään ja antoi kunnian Jumalalle. Esimerkiksi juuri kielilläpuhuminen voi olla tärkeä apu voimattomuuteen. Mitähän tuo voimattomuus sitten tarkoittaa? Jumalan voiman ja mahtitekojen ilmentymisen puutetta yksilön elämässä? Siinä tapauksessa kuulunee kovin moni niihin voimattomiin. Väittäisin että ihmisellä on kaikki tarpeellinen voima kun hän turvaa Kristukseen ja riippuu yksin Hänessä, kasvaen Herran tuntemisessa. Kaikki muu mikä seuraa on bonusta, muttei kristillisen elämän fokus. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun! Tuopa sen vielä kiteyttää, voitto on Kristuksessa, hänen kauttaan ja hänen työnsä hyväksi. Me olemme vain palvelijoita. |
|
19.3.2009 klo 8:24 |
http://www.luterilainen.com/index.php?option=com_content&task=view&id=40... |
|
19.3.2009 klo 8:29 |
Mun elämä ei ole yhtään ankeaa vaikkei täällä PH:n voittovoimaa ole näkynyt. Johtuneekohan se siitä, että edelleenkin pystyn puhumaan kielillä halutessani? Ei tarvita edes uskoa, saati PH:n voimaa, palattaminen riittää. :) |
|
19.3.2009 klo 10:10 |
Juu kyllä sitä tarvitaan :) Hei ystävät kun Jeesus lupaa Pyhän Hengen -Hän käyttää siitä sanaa "dynamis" ja tuo sana tarkoittaa "nahkamuistin" mukaan -Dynaamista , eteenpäin vievää Voimaa:) onahn toki siinä Pyhän Hengessä myös -Lohduttajan nimi:) Eli onko Jeesus väärässä kun sanoo "Te saatte Voiman korkeudesta"? ja veikkaan että yksikään seurakunta ei synny ilman Pyhän Hengen työtä. |
|
19.3.2009 klo 15:50 |
Voitokkaat soturit, Jeesus sanoo: Pyhän Hengen voitelu saadaan nimenomaan kätten päälle panemisen kautta: "Siksi muistutan sinua, että virittäisit palavaksi Jumalan armolahjan, jonka sait silloin kun minä panin käteni sinun päällesi." (2. Tim. 1:6) Viestiä muokattu 19.3.2009 klo 15:51, muokkaaja: Johanniitta |
|
19.3.2009 klo 22:09 |
Titta, sinähän olet ex uskovainen vai muistanko oikein? Oletko joskus uskossa ollessasi saanut kielilläpuhumisen armolahjan? |
|
19.3.2009 klo 22:36 |
Muusaska, minä en oikein usko kielilläpuhumisen armolahjaan enkä oikein muihinkaan. Mutta toi kielillä pajattaminen on sellainen asia, mihin uskon kaikista vähiten. Kun olen niin monen kuullut toistavan samaa lausetta vuositolkulla, en voi olla ajattelematta sen olevan vain omassa päässä keksitty juttu. Kuka tahansa voi kehittää jonkin rimpsun, jota sitten toistelee muka puhuen PH:n vaikutuksessa. Jostainhan sen täytyy kertoa, että kykenen edelleen pajattamaan pitkät pätkät aivan yhtä voimallisesti kuin uskossa ollessanikin, vaikka mun uskosta luopumisesta on aikaa useampi vuosi jo. :) |
|
19.3.2009 klo 22:42 |
Titta, Jumalan armo on joka päivä uusi! Saat palata uskon tielle. Jeesus odottaa sinua avosylin takaisin. Hänen tahtonsa sinua kohtaan ei ole paha vaan hyvä. Ihmisiin voi pettyä, mutta älä samalla pety Jumalaan. "Herää, sinä joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus on sinua valaiseva!" (Ef. 5:14) |
|
19.3.2009 klo 22:51 |
Titta, no mutta.. Hienoa että pajatat siltikin vielä :-) tiedäpä sitä mitä sinä itsesi puolestasi täysin tiedostamattasi rukoilet ;) tota.. Joo.. Silloin kun oon itte ollu vähän harhapoluilla, olen huomannut että tuo armolahja toimii edelleen.. Tosin, täysin tietoisesti en ole koskaan uskosta luopunut, enemmänkin ajautunut sillon tällön pois päin.. Mutta siis joo. Ehkä kornein esimerkki tästä on ku olin paikassa missä vedettiin pilvee. Itte en muistaakseni? pössytelly. Niin yhtäkkiä vaan tuntu et niitä sanoja oikeen tulvii suusta ja mulla oli työn ja tuskan takana saada pidettyä turpani kiinni. No sitte mielessäni pajatin ja yhtäkkiä se porukka, niistä kukaan ei ollu mitään jeesus tyyppejä niin ne alko puhua jeesuksesta ja meikä oli siinä vaan silleen et eipä tässä mitään, kiva sää tänään.. :-D |
|
20.3.2009 klo 1:16 |
Johanniitta: Elämä on voimatonta ja ankeaa, ellei Pyhä Henki saa täyttää uudelleen ja uudelleen voimallaan. Esimerkiksi juuri kielilläpuhuminen voi olla tärkeä apu voimattomuuteen. Tietääkseni luterilaisessa kirkossa ei tästä opeteta. Haluaisin tiedustella, kuinka moni luterilainen on kokenut Pyhän Hengen voittovoiman? Miten Pyhä Henki toimii voimattomuudessa ? Jos on vähän masentunut, niin pitääkö sillon hakea jotain fiiliskokemuksia, että tuntisi olevansa uskoivainen ? Eikö Pyhän Hengen kuulu toimia seurakunnan rakentamiseksi. Mää en nyt tiedä mitä tarkoitat Pyhän Hengen voittovoimalla, mutta kyllä se Pyhä Henki toimii meidänkin kirkossa... |
|
20.3.2009 klo 1:22 |
Hmm.. Jos oikein muistan niin Herra sanoo että minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.. Joo tosiaan, Toinen kirje korinttilaisille 12:8-10 Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä. Mutta hän on vastannut minulle: >>Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa.>> Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima. Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas. Ja tosiaan, Paavalillahan oli se pistävä piikki ruumiissaan, Saatanan enkeli kurittamassa sitä jottei Paavali ylpistyisi. Kannattaa lukea koko 12 luku. Viestiä muokattu 20.3.2009 klo 1:35, muokkaaja: Muusaska |
|
20.3.2009 klo 2:07 |
Pyydän anteeksi jos tämä menee offtopicciin. :) Jokaisella uudestisyntyneellä kristityllä on Pyhä Henki, mutta täyttyä Pyhästä Hengestä on eriasia. Se on lahja niinkuin uskokin on. Pyhä Henki täyttää jokaisen uudestisyntyneen, jos hän pyytää sitä Taivaan Isältä. Hän oikeastaan ennemmin odottaa pyyntöämme. Se ei siis tapahdu väkipakolla, PH ei täytä ihmistä, joka sitä ei halua. Täyttymisen seurauksena saattaa olla, että joku saa kielillä puhumisen -tai profetoimisen armolahjan. Kun täytyin Pyhällä Hengellä se oli prosessi, jonka sain kokea nöyrtymisen seurauksena. Tunnustin Jumalan edessä sen, että olen niin heikko ja täysin riippuvainen Hänestä. Sain kokea valtavan voiman, jollaista en koskaan ollut kokenut ennen. Sinä aikana olin kuin taivaassa, suustani vain pulppusi sanoja, joita en koskaan ollut puhunut ennen. Mitä enemmän puhuin sitä paremmalle tuntui. Tuttavani, joka oli vieressä alkoi tulkata kieltä, jota puhuin armolahjansa avulla. Hän kertoi, että rukoilin vainottujen seurakuntien puolesta Kiinassa. :) Se ei olisi koskaan kyllä tullut mieleen omassa heikossa lihassani! Kunnia yksin Jumalalle! Armolahjat ovat tarkoitettu siis Hänen tarkoitusperiensä toteuttamiseen ja seurakunnan rakentamiseen. Ja ne on tarkoitettu jokaiselle uskovalle. |
|
20.3.2009 klo 5:53 |
Titta, Jumalan armo on joka päivä uusi! Saat palata uskon tielle. Jeesus odottaa sinua avosylin takaisin. Hänen tahtonsa sinua kohtaan ei ole paha vaan hyvä. Ihmisiin voi pettyä, mutta älä samalla pety Jumalaan. Ei kiitos. :) Titta, no mutta.. Hienoa että pajatat siltikin vielä :-) tiedäpä sitä mitä sinä itsesi puolestasi täysin tiedostamattasi rukoilet ;) Ei se ole täysin tiedostamatonta, koska voin tehdä sitä ihan huvikseni kun vain päätän. :) Eli se on täysin psykologinen juttu eikä siinä ole mitään yliluonnollista. Kuka tahansa pystyy kehittämään itselleen oman polotuskielen jos haluaa. :) |
|
20.3.2009 klo 6:17 |
minäkin olen välillä hairahtunut uskon tieltä ja pettynyt jumalaan,välillä olen okkultismiakin harjoittanut ja se on vain johtanut pimeyteen,violettia liekkiä harjoitin..tosta kielistä puhumisesta se on tietoista toimintaa sen takia,koska jumala on järjestyksen jumala eikä epäjärjestyksen,hengellisiä lahjoja voi hallita,ihan samoin kuin okkultisti pystyy kutsumaan violettia liekkiä halutessaan ja käyttää sitä halutessaan,mutta se ero armolahjoilla ja okkultistisilla lahjoilla on,että okkultismi perustuu mielentyhjenennykseen jotta voi kanavoida korkeampia energioita universumista,armolahjat taas vahvistavat sielua ja mieltä,kielilläpuhuja rakentaa itseään hengellisesti.itse puhuin kilillä 11-vuotiaana,mutta nykyään en. |
|
20.3.2009 klo 8:52 |
Ari8, Pyhällä Hengellä täyttyminen on sinun teoistasi kiinni? |
|
20.3.2009 klo 12:16 |
1Co 12:1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Jos tämä luku ei pidä tänäaikan paikkaansa -mistä sitten tulee seurakuntiin (etenkin ev.lut seurakuntiin ) papit , nuorisotyön tekijät , diakonit , miten lähetyskutsun laita (sinnekään ei lähetetä ilman kutsua) :) täytyin Pyhällä Hengellä syntymäpäivänä -autoa ajaessa:) kottin päästyäni luin 3-4 tuntian Raamattua Viestiä muokattu 20.3.2009 klo 12:18, muokkaaja: Paganakristitty |
|
20.3.2009 klo 12:29 |
Jos tämä luku ei pidä tänäaikan paikkaansa -mistä sitten tulee seurakuntiin (etenkin ev.lut seurakuntiin ) papit , nuorisotyön tekijät , diakonit , miten lähetyskutsun laita (sinnekään ei lähetetä ilman kutsua) :) täytyin Pyhällä Hengellä syntymäpäivänä -autoa ajaessa:) kottin päästyäni luin 3-4 tuntian Raamattua Jos olisit lukenut STLK:n Kristinoppia tietäisit ;) |
|
20.3.2009 klo 12:56 |
Paganakristitty: Jos tämä luku ei pidä tänäaikan paikkaansa -mistä sitten tulee seurakuntiin (etenkin ev.lut seurakuntiin ) papit , nuorisotyön tekijät , diakonit , miten lähetyskutsun laita (sinnekään ei lähetetä ilman kutsua) :) täytyin Pyhällä Hengellä syntymäpäivänä -autoa ajaessa:) kottin päästyäni luin 3-4 tuntian Raamattua Mikä tämä viittaus ev. lut. seurakuntiin on ? Joskus tuntuu, että vapaissa suunnissa palvotaan sitä Pyhää Henkeä enemmän kuin turvataan Jumalaan. |