Painepesuri- hyvä vai huono?
Alue: Media ja tekniikka
|
25.8. klo 22:27 |
Olen miettinyt painepesurin hankintaa: Autonpesuun, matonpesuun, pihalaattojen pesuun jne. Pesureista ollaan tasan kanhta mieltä: Ne turmelevat autojen maalipinnat ja matot eivät kestä painepesuria. Toiset taas kiittelevät laitetta sen monipuolisuudesta. Onko jollakin oikeaa kokemusta pesureista? |
|
25.8. klo 22:39 |
Meillä on kotona pesty painepesurilla joku viitisentoista vuotta juttuja: mansikkalaatikoita, vakkoja, autoja, mattoja, veneitä... Käytännössä on tullut todettua, että paras tapa pestä auto on kastella auto pesurilla, hangata sampoo käsin ja huuhdella sitten auto pesurilla (lopuksi vahaus). Maalipinnoissa ei ole nähty vuosien aikana mitään kulumista. Matot ovat kestäneet myös pesua hyvin, testattu on tuftatuista matoista villamattoihin ja räsymatoista muovimattoihin. Kotikotona on matonpesussa otettu hyötykäyttöön vanha rautaheteka, jonka päällä matot pestään. Hyvin lähtee pinttyneet koirain tuotoksetkin irti, varsinkin jos malttaa mattoja liottaa ennen pesua. Ihan hevillä ei minua saa enää perinteiseen juuriharjalla jynssäämiseen :) Eipähän sitä tarvitse viiden sentin päästä täydellä paineella pestävään pintaan kohdistaa tahi tunkea sormiaan täyden paineen vesisuihkuun, siinä voi käydä köpelösti. Käytössä Kärcher. Sen verran tyytyväinen olen ollut tuohon, että omaankin talouteen tulee heti, kun on mahdollisuus käyttää moista vehjasta. |
|
26.8. klo 7:20 |
Juu hyvä vehje se on kaikinpuolin, kunhan ei mitään ylitehokasta hanki. Ja vähän katsot, että millaisella paineella sitä maalipintaa suihkuttelet. Meinaan multa rupes pyörästä maali hilseileen kun eh vähä liian kovasti yritin saada tahroja irti. Heh... |
|
26.8. klo 11:14 |
VAROKAA!!!! |
|
26.8. klo 12:06 |
Maalipinnat menevät tietääkseeni epäkuntoon vain ihan uusina. Siksi muunmuassa autoja ei kai saisi käyttää pikapesuissa jne. vaan pestä oikeasti käsin (ei siis painepesurillakaan), jotta maali pysyy hyvänä. Muistaakseeni puoli vuotta pitäis varoa ja sit maali on vasta kunnolla kiinnittynyt, siis mikäli ostatte oikeasti uuden auton tai muun vempaimen... |
|
26.8. klo 16:37 |
Kyllä se on hyvä kapistus tietyillä varauksilla ja järjenkäytöllä. Sillä esimerkiksi voi pestä moottoripyörän moottoria ilman järjetöntä hinkkausta käsin. Toisaalta sen kanssa saa olla varovainen ettei esimerkiksi syylääriin ruutaa tai se menee heti entiseksi. Autoja en pese painepesurilla oikeastaan ikinä. Jos autosta haluaa saada oikeasti puhtaa niin vaatii se harjan/sienen myös. Mattojen pesuun soveltuu kyllä hyvin. |
|
26.8. klo 17:58 |
Pesulassa töissä oleva tuttuni sanoi, että kätevimmin matot saa rei'itettyä kun ensin pesee ne painepesurilla ihan likeltä ja sitte vie kemialliseen (?) pesuun. Painepesurilla ei siis pestä siitä millin päästä.. :) |
|
27.8. klo 21:13 |
Olen miettinyt painepesurin hankintaa: Autonpesuun, matonpesuun, pihalaattojen pesuun jne. Oon duunis autopesulas...käytämme jonkinverran pakujen pesuun tuunattuu paine pesuria... On totta auton maali pinta kuluu...mutta niin myös ajaessa...pesulinjaan ajaes...autol auringon paistees ajaes...jne jne. Ja ei se kulu niin paljoo,et sitä kovnkaan nopeasti huomais...joten auton pesuun se toimiis ainakin...vaikka ei ole turhan ego teko,ku kaikki pesu vedet vuotaa suoraan maahan... |
|
28.8. klo 12:02 |
Oon duunis autopesulas Teillä onkin siellä käytössä pikkaisen vahvemmat pesuaineet kuin normaalilla kotiautonpesijöillä =) |
|
1.9. klo 19:10 |
Teillä onkin siellä käytössä pikkaisen vahvemmat pesuaineet kuin normaalilla kotiautonpesijöillä =) Tottakai ammatti spädäkät...ja niin pitääki,ku meidän pomot on pessyt kymmenisen vuotta autoj... =-) |
|
6.9. klo 11:42 |
Kätevä laite on. Työssä tulee ihan kuraiseksi vaatteet ja ennen pyykkiin laittoa on hyvä painepesurilla surauttaa enimmät kurat veke. 99 maksoi laite viikko sitten ostettuna. |