Pois elämän kirjasta

Alue: Uskonelämä ja rukousaiheet

25.1. klo 8:30

mikestones
Käyttäjä

Ilm. 3:5

Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

ajattele, Jeesus voi pyyhkiä uskovan pois elämän kirjasta. Helena konttinen kertooo kirjassaan että ne jotka eivät vaella uskossa Jumalan teoissa, ne pyyhitään pois. Niin elämä menee ohi, ja ihminen menettää pelastuksensa vaikka oli maan pääällä uskossa?

25.1. klo 8:41

achterlicht
Käyttäjä

Ei jos on ottanut Jeesuksen Herrakseen ja elää parannusta tehden.

25.1. klo 8:50

Isabella
Käyttäjä

ajattele, Jeesus voi pyyhkiä uskovan pois elämän kirjasta. Helena konttinen kertooo kirjassaan että ne jotka eivät vaella uskossa Jumalan teoissa, ne pyyhitään pois. Niin elämä menee ohi, ja ihminen menettää pelastuksensa vaikka oli maan pääällä uskossa?

Niin ja Jumalan tekojen tekeminen on nimen omaan uskomista Jeesukseen:

Joh. 6:27-29
27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Ihminen ei koskaan menetä pelastustaan, jos turvaa Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajanaan.

Room. 8:38-40
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Joh. 3:15-18
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Ihminen ei voi koskaan lunastaa pelastustaan millään teoillaan. Vaikka ihminen eläisi kuinka hurskaasti ja tekisi kuinka paljon hyvää ja tekisi kuinka paljon Jumalan mielenmukaisia asioita , niin se ei häntä pelasta, vaan pelastus tulee yksin omaan USKOSTA JEESUKSEEN.

Ef. 2:8-9
8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.