Jouko Pihon vaalivetoomus

Alue: Yleinen keskustelu

22.1. klo 21:42

KTS
Käyttäjä

Onnex olkoon äänikuningatar Evalle...:O
XOXOXOXOXOX
<3 <3 <3 <3 <3

22.1. klo 21:59

Jochanan
Käyttäjä

Ihmettelen suuresti niitä uskovaisia, jotka äänestivät raamatunvastaisesti naista, Sari Essayahia, presidentiksi eivätkä taktikoineet ja ottaneet huomioon, että Haavisto saattaa selvitä toiselle kierrokselle Väyrysen ohi. Tässä mielessä Jouko Pihon vetoomus oli kyllä ihan paikallaan. Jos Väyrynen olis saanut Essayahin äänet, Haavistoa ei tarttis enää katsella.

Joka tapauksessa Essayahin äänestäminen oli typeryyden huippu. Sen verran pitää taktikoida, että antaa äänensä parhaalle mahdolliselle voittajalle eikä häviäjälle. Toki ymmärrän, onhan suurin osa Essayahia äänestäneistä helluntailaisia hölmöjä, jotka ei osaa ajatella omilla aivoillaan.

Viestiä muokattu 22.1. klo 22:06, muokkaaja: Jochanan

22.1. klo 22:00

TKallio
Käyttäjä

Vois hoitaa tuon Haaviston nyt presidentiksi, niin Jochanankin voi sitten tunkea sen "profetiansa" (joka on itseasiassa vain suoli24:n perushuutelua) sinne minne itsekin tykkää tunkeutua.

T

Viestiä muokattu 22.1. klo 22:00, muokkaaja: TKallio

22.1. klo 22:07

Maryel
Käyttäjä

lol

22.1. klo 22:09

Jochanan
Käyttäjä

Salliiko ylläpito tämmöisiä henkilökohtaisuuksia ja toisten kirjoittajien pilkkaa?

22.1. klo 22:11

Maryel
Käyttäjä

Look who's talking.

22.1. klo 22:18

Jamesones
Käyttäjä

Miettikääs nyt (siis kaikki) että tarviiko mielipiteiden ilmaisun takia mennä henkilökohtaisuuksiin? Onko ihan oikein?

22.1. klo 22:18

Jochanan
Käyttäjä

Kyllä mä olen tottunut siihen, että mua kiusataan ja pilkataan. Mitä enemmän kiusaatte ja pilkkaatte, sitä enemmän tiedän olevani Jumalan asialla ja sitä enemmän käy selväksi, kenen puolella te seisotte ja minkä henkivallan sitomia te olette.

22.1. klo 22:20

Maryel
Käyttäjä

Kyllä mä olen tottunut siihen, että Jochanan kiusaa ja pilkkaa muita. Mitä enemmän se kiusaa ja pilkkaa, sitä enemmän tiedän, ettei se ole Jumalan asialla ja sitä enemmän käy selväksi, kenen puolella se seisoo ja minkä henkivallan sitoma se on.

P.S. Terveisiä takarivistä.

22.1. klo 22:24

Jochanan
Käyttäjä

Miksi moderaattorit eivät poista täältä sellaisia viestejä, joissa hyökätään kanssakirjoittajan henkilöä vastaan ja mennään henkilökohtaisuuksiin toisen mielipiteen vuoksi?

22.1. klo 22:24

Maryel
Käyttäjä

Niin, se on mielenkiintosta. Voisivat aloittaa esimerkiksi ylläkirjoittavan viesteistä.

22.1. klo 22:25

Jochanan
Käyttäjä

Olen vainottu kristillisten mielipiteitteni ja moraalikäsitysteni vuoksi kristillisellä foorumilla!

22.1. klo 22:26

Jamesones
Käyttäjä

No Jokke... Edelleen olen suurimmalta osin kyllä kanssasi samaa mieltä asioista ja tykkään edelleen siunun innostasi ja halustasi tuoda sanomaa. Mutta oleppa viisas ja älä tee niinkuin koet että sinua kohtaan väärin tehdään (tämä ei kiukulla tai millään pahalla vaan ystävällisenä neuvona)....

22.1. klo 22:26

Maryel
Käyttäjä

Olet vainottu ehkä huonojen tapojen tähden, näitä ei ehkä tule sekoittaa keskenään yllämainitsemiisi asioihin.

22.1. klo 22:29

Jochanan
Käyttäjä

Jamesones: On ihan suunnitelmissa kyllä ignoorata pilkkaajat. Pilkka tulee vaan kasvamaan tulevaisuudessa, joten ei ole muuta vaihtoehtoa. Ajattelin nyt kuitenkin vielä tässä vaiheessa tiedustella lähinnä moderoinnin linjaa foorumin sääntöjen noudattamisen suhteen. Olishan se vähän hassua, että tällä foorumilla vain uskovaiset joutuvat noudattamaan sääntöjä, mutta pilkkaajat saavat rienata vapaasti.

Viestiä muokattu 22.1. klo 22:33, muokkaaja: Jochanan

22.1. klo 22:29

fons et origo
Käyttäjä

Aamen, Maryel.

22.1. klo 22:30

Maryel
Käyttäjä

Pilkka, se mitä ilmeisesti koet saavasi osaksesi, on lähinnä vastareaktio siihen miten itse käyttädyt muita kohtaan. Siinäpä pohtimista.

22.1. klo 22:32

Jamesones
Käyttäjä

Jokke ja ei siinä mitään jos Kristillisten arvojen takia pilkataan, se olkoon vain kunniaksi Jumalalle (itsekkin tähän monesti törmään vieläpä uskovaisten keskuudessa kun tuo raamatun oiketa sanomaa esiin), mutta jos pilkataan siksi että "sanoo huonosti" niin sitten kannattaa miettiä miten sanoo (en syytä tästä sinua vaan tämä näin yleisestikkin muille myös)

22.1. klo 23:15

Jochanan
Käyttäjä

Tää on aika lailla sellainen persoonallisuuskysymys. Mä olen hyvin eri luontoinen kuin sinä, Jamesones, ja sanon välillä "huonosti", koska oon silleen räiskyvä ja rääväsuinen, etten aina edes huomaa, mitä sanon. Siksi pyydänkin aika usein sanojani anteeksi - jotain mitä muut eivät tee milloinkaan. En ole mielestäni ansainnut tällaista henkilötason ryöpytystä ja hyökkäystä, mikä osakseni on nyt tullut tämän homo-Haavisto keskustelun tiimellyksessä.

Jos koin itse tulleeni kiusatuksi, niin vastaan siihen. Minulle on todella vaikeaa kääntää toista poskea, vaan annan yleensä takaisin samalla mitalla. Ärsyttävät keskustelijat voin toki skipata, mutta jos joka suusta tippuu kuraa niskaan, niin pelkään pahoin, ettei multa voi asian suhteen kovinkaan suurta hurskautta odottaa. Foorumitauko toki vois tehdä hyvää. Se onkin suunnitteilla...

23.1. klo 0:08

Jamesones
Käyttäjä

Jokke ja todellakin sitä jopa ihailen että pyydät anteeksi, Arvostan edelleen sitä suuresti ja en ole kyllä huomannut että joku sinulta anteeksi pyytäisi pahasti sanomaansa. Tämä on oikeasti asia mikä tekee sinusta mielestäni uskottavan. Olen samaa mieltä että et ole ansainnut henkilökohtaista ryöpytystä tässä asiassa. Muista kuitenki että se mitä sanot ja perustelet raamatulla ei ole sinun sanaasi vaan Jumalan sanaa ja sen perusteella kohdistuva ryöpytys jota saat osaksi ei ole sinua kohtaan vaan Jumalaamme kohtaan. Jumala ei sitä tule hyväksymään, että hänen sanaansa pilkataan. En nyt sano että kaikki mitä täällä sanot on Jumalan sanaa vaan ne kohdat mitä tuot raamatusta esille mitkä ovat selkeesti raamatussa. Jatka vaan velihyvä, ole kärsivällinen ja jos vaan voit niin ole tarkka miten sanot ja jos sanot pahasti niin pyydä edelleen anteeksi...

23.1. klo 12:02

Maryel
Käyttäjä

Kiivas luonne tai räiskyvyys ja rääväsuisuus ei kuitenkaan oikeuta huonoja tapoja. Varsinkin kun tällä foorumilla viestin kirjoittamisen jälkeen voi vielä harkita, että lähettääkö sen vai ei. Ehkäpä sinun Jochanan pitäisi kirjoittamisen jälkeen miettiä vaikka muutaman minuutin ajan tuliko nyt taas sanottua vähän väärin ja muokata tekstiäsi ennen kuin lähetät sen? Ja väitän edelleenkin, että sinun kiusatuksi tuleminen tai että koet niin, on lähinnä vastareaktio sille miten itse käyttäydyt muita kirjoittajia kohtaan, eikä päinvastoin.

23.1. klo 13:58

TKallio
Käyttäjä

Minulle on todella vaikeaa kääntää toista poskea, vaan annan yleensä takaisin samalla mitalla.

Missä kohtaa näin on käynyt?

Todennäköisempää on "en keskustele enää kanssasi" -kuittaus, joka lähitulevaisuudessa kumotaan.

T

23.1. klo 15:27

fons et origo
Käyttäjä

Missä kohtaa näin on käynyt?

No onhan Jochanan pyytänyt minultakin anteeksi lukuisia kertoja, tässä ensimmäiset googlesta vastaan tulevat:

• "Anteeksi, mutta en puhu nörttiä."
  • "Suo anteeksi, en tiennyt, että olet noin toivoton tapaus."
  • "Oi, suo anteeksi! Viesteistäs päätellen olin siinä luulossa, ettet ole uskossa."
  • "Hyvää yötä MENSA... anteeksi, Kirjoittaja!"

Ihan kuulostaa tulevan suoraan sydämestä, joka kerta.

23.1. klo 19:53

fons et origo
Käyttäjä

Ylläpidon sulkemassa uudessa Väyrys-keskustelussa Jouko Piho kirjoitti näin:

Presidentinvaalien toiselle kierrokselle menevät Sauli Niinistö ja Pekka Haavisto. Tulen äänestämään toisella kierroksella Niinistöä ja suosittelen sitä muillekin, koska en halua, että Suomen presidentiksi valitaan homoseksuaali sivari.

Koska jo muualla olenkin maininnut Saulin olevan yhtä tuomittavassa liitossa kuin Pekan, keskitytäänpä tuohon sivariin.

Harva tietää, mutta Suomella on ollut yhteensä jo seitsemän armeijaa käymätöntä presidenttiä: Ståhlberg, Relander, Svinhufvud, Kallio, Ryti, Paasikivi ja Halonen. Heistä Ryti ei edes ollut koskaan Suomen puolustusvoimain ylipäällikkö.

Niinistö on kertausharjoituksissä käymällä kapteeniksi edennyt reserviläinen. Haavistolle sen sijaan on myönnetty sotilasansiomitali työstään kriisialueilla. Hän on myös toiminut vierailevana luennoitsijana Nato-koulussa. Näytöt armeijan ylipäälikkyyteen ainakin rauhan ajalle ovat mielestäni aivan selvästi Haaviston hyväksi. Tokihan tämä maailmanloppua ja sotia manaileville on sitten hankalampi kysymys.

23.1. klo 20:31

welzu
Päävalvoja

Heistä Ryti ei edes ollut koskaan Suomen puolustusvoimain ylipäällikkö.

Mielenkiintoista oli, että ainakin yhden vaalikoneen mukaan Niinistö olisi uhkatilanteessa luovuttamassa ylipäällikön ohjat sotilashenkilölle, mutta Haavisto ei. Ja kysymys koski siis nimenomaan vain uhkaa, ei todellista, käynnissä olevaa yhteenottoa tms. tilannetta.

23.1. klo 20:34

KTS
Käyttäjä

Svinhufvud oli suojeluskuntavääpeli ...:O

23.1. klo 20:41

fons et origo
Käyttäjä

Suojeluskunta, maanpuolustusseura, YK, Nato... Ei ne ole sama asia kuin Suomen armeija, ei kai tuollaisissa järjestöissä voi kannuksiaan ansaita, eihän?

24.1. klo 10:48

fons et origo
Käyttäjä

Mielenkiintoista oli, että ainakin yhden vaalikoneen mukaan Niinistö olisi uhkatilanteessa luovuttamassa ylipäällikön ohjat sotilashenkilölle, mutta Haavisto ei. Ja kysymys koski siis nimenomaan vain uhkaa, ei todellista, käynnissä olevaa yhteenottoa tms. tilannetta.

Sotilaallinen uhka ja sodan toteutumisen estäminen olisivat nimenomaan sellaisia asioita, joista Haavistolla on urallaan kokemusta ja näyttöä, Niinistöllä taas ei kumpaakaan, joten mielestäni kummankin ehdokkaan kanta tuohon asiaan oli täysin oikea.

24.1. klo 13:32

mikestones
Käyttäjä

paavo ruotsalainen presidentiksi

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavo_Ruotsalainen