mistä erottaa uskon uskonnosta?
|
21.1. klo 10:21 |
usko voi muuttua ja olla uskontoa, uskonnon henkeä, kaavaa, sanoja ja mjuka johdatusta, mutta se ei olekaan Jumalan Pojan uskoa. miten erottaa omassa elämässä sen mikä on uskontoa ja mikä oikeasti uskoa? |
|
21.1. klo 11:04 |
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai |
|
21.1. klo 11:49 |
Mark. 9:50 Suola on hyvä; mutta jos suola käy suolattomaksi, millä te sen maustatte? Olkoon teillä suola itsessänne, ja pitäkää keskenänne rauha." |
|
21.1. klo 12:16 |
Ei se suola pysy, ellei koettele. Kysymys on omista henkilökohtaisista asenteista, ajatuksista, puheista, itsensä tuntemisesta jne, ei toisten kyyläämisestä. Oma paha olo ja omat henkilökohtaiset ongelmat monesti heijastuvat ulospäin niin, että se purkautuu toisten ihmisten niskaan. Joko toisten syyttelynä, arvosteluna, tuomitsemisena tai suoranaisena vihana. |
|
21.1. klo 12:19 |
Jos on hyvä olla itse itsensä kanssa kaikessa hiljaisuudessa, on asiat aika hyvin. Jos taas ei kykene olemaan itse itsensä ja ajatustensa kanssa hiljaisuudessa ja yksinäisyydessä, olisi syytä selvittää, että miksi. Voisi välttyä toisten loukkaamiselta. |
|
21.1. klo 12:28 |
Minä olen siis sitä mieltä, että usko näkyy sisäisenä rauhana. Uskonto taas tarvitsee suorittamista, riittejä, mantroja ja kaikenlaista ulkoisia tekoja, joiden tarkoitus on tyynnyttää huutava ääni sisällämme. |
|
21.1. klo 20:04 |
Luukas 13:10-> |