Haavisto

Alue: Yleinen keskustelu

20.1. klo 19:09

fons et origo
Käyttäjä

Ja kyllä homous on meidän yhteiskunnassa kovassa keskustelussa edelleen ja se on erittäin julkista syntiä (varsinkin jos presidentti on) jota ei voi kristittynä hyväksyä eikä mitenkään puolustaa tai vähätellä.

Tässä on kuitenkin enemmäkin ongelmana se yleisesti homofobiseksi tulkittu ajatus, että homous on jotenkin suurempi synti, jota ei voi sallia, kuin ajatus siitä että homous on OK. Miksi sinun mielestäsi homous on pahempi synti kuin vaikkapa vaimon vaihtaminen?

Viestiä muokattu 20.1. klo 19:10, muokkaaja: fons et origo

20.1. klo 19:17

Hannibal Lecter
Käyttäjä

Jumala rakastaa kyllä ihmistä mutta tuomitsee synnintekijän ja vihaa syntiä (niin meidänkin tulisi).

Juuri näin, mutta mitä tekee ihminen? Vihaa myös syntistä ihmistä. Homouden vastustaminen kulminoituu homoon, ei homoseksuaalisuuteen, täten "pyhä Jumalan oikeuttama viha" suuntautuu ihmiseen, ei syntiin, ja tämä kuvottaa minua.

20.1. klo 19:24

TKallio
Käyttäjä

Miksi sinun mielestäsi homous on pahempi synti kuin vaikkapa vaimon vaihtaminen?

Minä myös kaipaisin tästä jotain selvitystä.

T

22.1. klo 20:57

fons et origo
Käyttäjä

Haavisto näyttäisi sittenkin menevän toiselle kierrokselle YLEn ennusteen mukaan. Nyt jännittää!

22.1. klo 21:01

KTS
Käyttäjä

Tiukkaa on. Viimeinenkin ääni pitää laskea.

22.1. klo 21:21

fons et origo
Käyttäjä

Haavisto on jo laskennassakin reilusti Väyrysen edellä, enää ei tarvitse uskoa ennusteita.

22.1. klo 21:32

KTS
Käyttäjä

Onneksi olkoon Pekalle ja Saulille. Myös Väyryselle tunnustus mahtavasta kirityksestä.

22.1. klo 21:34

Jamesones
Käyttäjä

No minähän en ketään tuomitse edelleenkään, en ole siihen kykenevä eikä minulla siihen oikeutta ole. Pyydän että luette tämän tektsin siinä asia kerrotaan hienosti http://www.vapaasatama.net/homoseksuaalisuus.html

Lisäksi mielestäni homo presidenttinä on kauhistus ja loukkaa suurta osaa suomalaisia, sillä he eivät homutta hyväksy (syitä on varmasti erillaisia).

Jos nyt suomalaiset kuitenkin menee äänestämään Haaviston presidentiksi niin siitä tulee todellakin suomalaiset itse maksamaan.

No sitten ei hengellinen näkökanta: Esim. venäläiset eivät tätä sulattaisi, ei sillä että se olisi jokin syy valita presidentti(puhumattakaan monesta muusta maasta). Uskottavuus kärsii ja kunnolla...

Viestiä muokattu 22.1. klo 21:34, muokkaaja: Jamesones

22.1. klo 21:35

Jochanan
Käyttäjä

Kyllä meni niin tiukoille, että ihan itkettää Väyrysen puolesta. Kansa valitsi homon mieluummin kuin kunnon kansalaisen. Kertoo paljon ajastamme.

22.1. klo 21:36

KTS
Käyttäjä

Pääministeri totesi, että jatkoon pääsivät suvaitsevaiset, arvoliberaalit ehdokkaat ja hyvä niin...

22.1. klo 21:39

fons et origo
Käyttäjä

Lisäksi mielestäni homo presidenttinä on kauhistus

Minua surettaa melko suuresti suomalaisten, itseään kristityiksi kutsuvien ihmisten kaksinaismoralistinen homofobia. Homous on joku kaikkea muuta suurempi supersynti, ja kunno presidentti tulee kenestä tahansa muusta julkisynnistään parannusta tekemättömästä ihmisestä, kunhan on hetero.

22.1. klo 21:41

Hannibal Lecter
Käyttäjä

Kaksinaismoralistista omien pelkojen projisointia.

Viestiä muokattu 22.1. klo 21:42, muokkaaja: Hannibal Lecter

22.1. klo 21:42

Jamesones
Käyttäjä

Fons. Mielestäni sinun ei tule lainata minun lauseita ja sitten väittää sitä homofobiaksi. Tiedän termin ja sen mitä se tarkoittaa. En tiedä sinun ammattiasi tai sitä että miten paljon olet asiaan perehtynyt mutta tiedän omani. Siksi sanonkin että jos voisit vaan mitenkään lopettaa lauseitteni lainaamisen tässä yhteydessä.

22.1. klo 22:03

TKallio
Käyttäjä

Kyllä meni niin tiukoille, että ihan itkettää Väyrysen puolesta. Kansa valitsi homon mieluummin kuin kunnon kansalaisen. Kertoo paljon ajastamme.

Ahaa, eli homot eivät mielestäsi ole kunnon kansalaisia - mitähän sinun homoystäväsi mahtavat tästä olla mieltä?

T

22.1. klo 22:22

Lucil
Käyttäjä

Lisäksi mielestäni homo presidenttinä on kauhistus ja loukkaa suurta osaa suomalaisia, sillä he eivät homutta hyväksy (syitä on varmasti erillaisia).

Tosin jos Haavisto valitaan presidentiksi, niin tämä "suuri osa suomalaisia" selkeästi on hyväksynyt sen, että hän on homoseksuaalinen. Nämä ovat kuitenkin kansan vaalit, ja tässä tapauksessa huomattavan moni suomalainen oli halukas antamaan tukensa _homolle_. (tämä homohan voitti mm. rakkaan Väyrysemme ja Timo Soinin, hartaan katolilaisen miehemme).

En siis ymmärrä, miten se loukkaisi suurta osaa suomalaisista jos Haavistosta tulisi presidentti, sillä äänestämällä Haaviston presidentiksi he osoittaisvat että ehkä hyvässä presidentissä on muitakin piirteitä kuin "oikeanlainen" seksielämä.

22.1. klo 22:38

Jamesones
Käyttäjä

Lucil eikö se ole silloin että suurin osa on hyväksynyt? Ei suuri osa... Joten kyllä se toinen puoli jää ja ketä se voi loukata. Se että loukkaa suurta osaa on ihan henkilökohtainen arvioni. Kansa tottakai valitsee se ei kuitenkaan tee mielipidettäni tyhjäksi niinkuin ei myöskään sitä tosiasiaa mitä raamatussa puhutaan.

22.1. klo 22:40

Maryel
Käyttäjä

Jotenkin en oikein tavoita sitä ajatusta, että miten ketään loukkaa se kenen kanssa aikuinen täysivaltainen ihminen elää tai harrastaa seksiä? (niin kauan siis kuin toinen osapuoli on tasavertainen, ettei nyt kukaan luule taas, että jotain pedofiliaa tai muuta kannattaisin). Ei se ole keneltäkään mitenkään pois ja mitä se edes kuuluu kenellekään.

22.1. klo 22:44

Jochanan
Käyttäjä

Sähän et ole kristitty, joten kuinka sä voisitkaan tavoittaa sitä ajatusta.

22.1. klo 22:45

fons et origo
Käyttäjä

Fons. Mielestäni sinun ei tule lainata minun lauseita ja sitten väittää sitä homofobiaksi.

Kommenttini ei suinkaan ollut suunnattu nimenomaisesti sinulle, sinun tekstisi vain kuvasi sitä yleistä mädännäisyyttä joka suomalaisessa "kristillisessä" kaksinaismoralismissa on, joten sitä oli helppo lainata tuohon.

Etkö lukenut perustelujani, vai etkö ymmärtänyt niitä? Jos joku tuomitsee Haaviston mahdollisen presidenttiyden "kauhistukseksi", mutta jättää tuomitsematta muiden moraalittomuuden, hän syyllistyy pitämään homoutta erityisenä, muita julkisyntejä suurempana syntinä.

Tiedän termin ja sen mitä se tarkoittaa. En tiedä sinun ammattiasi tai sitä että miten paljon olet asiaan perehtynyt mutta tiedän omani.

Ehkä ymmärrän termin sitten väärin. Selitä toki, miksi yllä kuvaamani homouden erityinen kammoaminen ei mielestäsi ole homofobiaa? Millä muulla sanoin kuvailisit sitä yleistä asennetta, että homous nostetaan kristillisyyden nimissä kaikkia muita syntejä suuremmaksi?
Tiedän termin ja sen mitä se tarkoittaa. En tiedä sinun ammattiasi tai sitä että miten paljon olet asiaan perehtynyt mutta tiedän omani. Siksi sanonkin että jos voisit vaan mitenkään lopettaa lauseitteni lainaamisen tässä yhteydessä.

Teen sen heti, kun tuomitset muidenkin ehdokkaiden julkisynnit homouden kanssa yhtä suuriksi kauhistuksiksi.

22.1. klo 22:50

Jamesones
Käyttäjä

Fons en tiedä muiden julkisyntejä, voisitko kertoa ne? Ja sen että ovatko he todella sitä mieltä että ovat toimineet oikein ja että siitä ei ole tehty parannusta?. Toivon että luet postaamani linkin ja siinä on sinulle perustelut miksi en voi hyväksyä sitä että homo on presidentti (siis hengellisesti ajateltuna).

22.1. klo 22:56

Nasir777
Käyttäjä

Ei tullut Pekasta presidenttiä. Mitä tämä todistaa? Sen, ettei kakkonen ole ykkönen!

22.1. klo 22:59

Jochanan
Käyttäjä

Ahaa, eli homot eivät mielestäsi ole kunnon kansalaisia - mitähän sinun homoystäväsi mahtavat tästä olla mieltä?

Enpä ole koskaan miettinyt. Mitä sinun ystäväsi ajattelevat sinun kirjoituksistasi internetin keskustelufoorumeilla? Mietitkö tällaisia asioita useinkin? Minun täytyy kyllä rehellisesti tunnustaa, etten hirveästi kuluta aikaani sen miettimiseen, mitä minun ystäväni mhadollisesti ajattelevat minun kirjoituksistani netissä, katsos kun minä pidän minun ystäväni tyystin erossa näistä virtuaalisista keskusteluareenoista ja keskistyn heihin ihan ihka oikeassa elämässä.

En odota kohtaavani heitä täällä enkä sovi tapaamisia heidän kanssaan netin foorumeilla. En suoraan sanottuna usko, että ystäväni juurikaan seuraavat näitä Radikaali.netin kesksuteluja. Mutta jos joku sattuisikin seuraamaan, luulen, että hän - näin minut tuntien - lähinnä hyväntahtoisesti nauraisi viesteilleni. Sinun viestejäsi lukiessaan ystäväni sen sijaan kokisivat lähinnä syvää sääliä.

22.1. klo 23:00

Jochanan
Käyttäjä

Ei tullut Pekasta presidenttiä. Mitä tämä todistaa? Sen, ettei kakkonen ole ykkönen!

Ei ole kakkonen ykkönen! Sen voin minäkin todistaa! :D

22.1. klo 23:01

Maryel
Käyttäjä

Se nyt oli jo ennen vaaleja tiedossa, että toiselle kierrokselle meneminen on todennäköistä. Nähtäväksi jää kenen taakse vasemmisto asettuu, puhumattakaan keskustasta tai persuista.

22.1. klo 23:15

TKallio
Käyttäjä

Minun täytyy kyllä rehellisesti tunnustaa, etten hirveästi kuluta aikaani sen miettimiseen, mitä minun ystäväni mhadollisesti ajattelevat minun kirjoituksistani netissä, katsos kun minä pidän minun ystäväni tyystin erossa näistä virtuaalisista keskusteluareenoista ja keskistyn heihin ihan ihka oikeassa elämässä.

Oletan että esität heille täysin eri naamaa todellisessa elämässä kuin mitä täällä heistä lauot.

Se ainakin sopisi täysin kaksinaismoralistiseen linjaasi.

Sinun viestejäsi lukiessaan ystäväni sen sijaan kokisivat lähinnä syvää sääliä.

Puhutko homoystävistäsi?

T

22.1. klo 23:21

fons et origo
Käyttäjä

Fons en tiedä muiden julkisyntejä, voisitko kertoa ne? Ja sen että ovatko he todella sitä mieltä että ovat toimineet oikein ja että siitä ei ole tehty parannusta?

Aloitetaan siltä homoliitto-akselilta: Niinistö, Lipponen ja Essayah elävät epäraamatullisessa porttoliitossa, eli ovat tehneet siitä parannuksen korkeintaan yhtä paljon kuin Haavisto. (Matt 5:31-32, 19:3-9, Mark 10:11-12, Luuk 16:18 jne.)

Niille, jotka kristittyinä pelkäävät äänestää tunnettua huorintekijää kuten Haavistoa, toisin lohdutukseksi Paavalin sanat 1Kor 5:9-13:
9 Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisissä siveettömästi elävien kanssa. 10 En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita, riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä kokonaan pois maailmasta. 11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. 12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. 13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

22.1. klo 23:24

Jochanan
Käyttäjä

Se ainakin sopisi täysin kaksinaismoralistiseen linjaasi.

Ei minulla ole sellaista linjaa. Sinä voit kysyä vaikka niiltä homoystävältäni, niin he voivat todistaa yhdessä köörissä, etten totisesti ole mikään tekopyhä ihminen. Heidän kanssaan ollaan naurettu ties kuinka monille kanoille ja neitihomoille ja olen jokaiselle sanonut rehellisesti päin naamaa, että homoilu on Jumalan silmissä kauhistuttava synti, josta täytyy tehdä parannus. He ymmärtävät kyllä tämän, koska he tietävät, että minä olen uskovainen.

Sen sijaan he loukkantuisivat, jos rupeaisin valehtelemaan heille päin naama, ettei homous olisi synti, tai jos alkaisin osoittamaan hyväksyntääni homoseksuaaliselle elämäntavalle, koska silloin en olisi oma itseni, vaan teeskentelisin. Ja minä en teeskentele ystävilleni. Ei sen puoleen, en teeskentele täällä netissäkään.

Puhutko homoystävistäsi?

Mitä se sinulle kuuluu.

Muuten, saanko pyytää sinuakin jättämään minut rauhaan? Minulla ei ole kiinnostusta vaihtaa ajatuksia kanssasi, koska koen keskustelun kanssasi hyvin epämieluisana. Toivon, että ymmärrät tämän etkä kohdista minulle enää jatkossa viestejäsi.

Viestiä muokattu 22.1. klo 23:28, muokkaaja: Jochanan

22.1. klo 23:54

TKallio
Käyttäjä

Heidän kanssaan ollaan naurettu ties kuinka monille kanoille ja neitihomoille

Pystyt olemaan luontevasti homojen kaveri, mutta homo presidentti (joka ei edes ole sinun kaveri) olisi aivan mahdoton ajatus.

En tajua. Jotain mätää tässä on.

Jos tämä ei ole kaksinaamaisuutta, niin voitko antaa jonkun paremman termin.

Puhutko homoystävistäsi?

Mitä se sinulle kuuluu.

:D

Muuten, saanko pyytää sinuakin jättämään minut rauhaan? Minulla ei ole kiinnostusta vaihtaa ajatuksia kanssasi, koska koen keskustelun kanssasi hyvin epämieluisana. Toivon, että ymmärrät tämän etkä kohdista minulle enää jatkossa viestejäsi.

Ymmärrän, mutta en valitettavasti suostu pyyntöösi.

T

23.1. klo 7:37

KTS
Käyttäjä

Haavistoilmiö paisuu. Myös perussuomalaisten kansanedustaja James Hirvisaari ilmoittaa äänestävänsä toisella kierroksella Haavistoa.

http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/james-hirvisaari-aikoo-aanes...

23.1. klo 10:03

mikestones
Käyttäjä

mikä Suomen kansaa riivaa? kaikista on tullut yhtäkkiä homoja