olen juoppo
|
19.1. klo 10:10 |
Tekeekö loitsusta rukouksen vain se, että siinä käytetään Jeesuksen nimeä? Minulle tuo eaglen viesti näytti asioiden/tilanteiden komentelulta (= loitsimiselta), mutta jos se oli tarkoitettu rukoukseksi niin ok. Kyllä sun kannattais nyt kuulee kiiruusti alkaa lukemaan sitä Raamattua. |
|
19.1. klo 10:15 |
Kyllä sun kannattais nyt kuulee kiiruusti alkaa lukemaan sitä Raamattua. Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." (Ap.t.19:13) Mistäs muualta kannattais lukea? |
|
19.1. klo 10:27 |
Yhä enemmän vaan paljastat, kuinka vieras kirja Raamattu sulle on. |
|
19.1. klo 10:34 |
Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." (Ap.t.19:13) Asiallinen paikka, ja tuo laittaakin miettimään mitä kaikkea voi julistaa Jeesuksen nimessä.. En usko tosin että vapauden julistaminen jota eagle minusta rukoili, olis yllämainittua toimintaa. Tosin niitä intopinkeitähän löytyy jotka löytää joka asiasta demoneita, ja joka päivä on riivaajien ulosajelua. |
|
19.1. klo 10:36 |
Kyllä Jeesusta on käytetty ja käytetään loitsuvälineenä ehkä enemmän kuin mitään muuta hahmoa historiassa. Muinoin tässä kunnostautuivat mm. Katolinen Kirkko ja puolipakanalliset kansanshamaanit. Nykyään yltiökarismaattis-menestysteologiset taulapäät. |
|
19.1. klo 10:38 |
Jochanan: Mieluummin tietysti keskustelisin tuosta, että onko asioiden komentelu Jeesuksen nimissä loitsimista Jeesuksen nimissä, mutta jos tahdot, niin voit toki perustella myös noita arvelujasi liittyen minun raamatunluku tottumuksiini. Mielelläni kuulisin, mikä saa sinut ajattelemaan niin. (taas muoksin kun tuli viestejä väliin.) Viestiä muokattu 19.1. klo 10:40, muokkaaja: Kieku |
|
19.1. klo 10:42 |
yltiökarismaattis-menestysteologiset taulapäät. Menestysteologiasta ja yltiökarismatiasta en minäkään pidä, mutta ketähän mahdat moisella tarkoittaa? |
|
19.1. klo 11:05 |
No ei täällä nyt välttämättä ketään... |
|
19.1. klo 11:06 |
Mieluummin tietysti keskustelisin tuosta, että onko asioiden komentelu Jeesuksen nimissä loitsimista Jeesuksen nimissä, mutta jos tahdot, niin voit toki perustella myös noita arvelujasi liittyen minun raamatunluku tottumuksiini. Mielelläni kuulisin, mikä saa sinut ajattelemaan niin. Vaikka ikävää toki, että vedät taas keskustelun henkilöön kohdistuvaksi. Mä en mielelläni kuluttais hirveesti aikaa tällä foorumilla ja siksi en viitsi kovin perusteellisesti vastata. Näin lyhyesti todettakoon, että kyllä ne Jeesus ja opetuslapsetkin ajoivat yhtä jos toista henkeä ulos ja käyttivät konstia jos toista, jotta vangitut saatiin vapaiksi. Tuossa Apt.19:13:ssa on kyse vain siitä, että nuo Jeesuksen nimessä sairaista henkiä ulos ajavat olivat manaajia. Pointti ei siis ole siinä, mitä he tekivät, vaan siinä, keitä he olivat. Heidän toiminnassaa ei vaikuttanut Pyhä Henki. |
|
21.1. klo 11:48 |
"Jotain täytyy itsekin tehdä, että Jumala alkaa toimimaan." Tottakai Jumala. Mutta jos vain käpertyy itseensä ja tyytyy pelkästään odottamaan, että pelastus tulis eikä itse tarttis sormeakaan nostaa sen eteen, niin harvoimpa se ihan noin menee. Omassa elämässäni olen ainakin sen kokenut, että ne isot asiat elämässä, jotka muuttaa elämän suuntaa, vaatii sen että ottaa itse sen ensimmäisen askeleen. Ja on myös ymmärrettävä se, että ratkaisu ongelmaan ei ole välttämättä se, mitä itse on kaavaillut vaan voi joutua tekemään jotain sellaista mikä tuntuu äärettömän vaikeelta, mutta palkitsee myöhemmin. Mä olen juuri alkanut selviämään elämäni ehkä rankimmasta vaiheesta, joka meni juuri noin...monta vuotta vaan tuskailin, että eikö Jumala voisi vaan nyt pistää asioita järjestymään ja hyvin olin jo suunnitellutkin, että miten ne järjestyis parhain päin. Kunnes lopulta ymmärsin, että |
|
21.1. klo 12:09 |
Jeesus antoi opetuslapsilleen, myös meille tämän päivän uskoville vallan ja auktoriteetin, aseman Hänessä, Kristuksessa. Ja merkkien tulisi seurata uskoa. Markus 16: |
|
21.1. klo 12:13 |
Uskovalle on siis edelleen tänäkin päivänä mahdollista olla täynnä Jumalan Pyhää Henkeä ja tulta, kiivautta joka koituu Kristuksen kerskaukseksi. Usko ja uskon rukous ovat hyvin yksinkertaisia asioita. Apostolinen ja profeetallinen usko ei ole lepertelyjä vaan voimaa. Jeesuksestakin sanottiin, että hänen puheensa ei ollut ainoastaan sanoja vaan voiman osoittamista. Niissä siis havaittiin olevan voiman ! |
|
21.1. klo 15:21 |
eaglella hyväää läppää, totuutta |