mitä on "elämän hengen laki"=

Alue: Uskonelämä ja rukousaiheet

6.1. klo 17:04

mikestones
Käyttäjä

Hengen luoma uusi elämä

1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

1 Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.* [Eräissä käsikirjoituksissa on lisäys:"ja jotka eivät vaella lihan vaan Hengen mukaan."][ 2. Kor. 5:17]

1 There is therefore now no condemnation to them which are in Christ Jesus, who walk not after the flesh, but after the Spirit.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

---------

itse ajattelene että uusi elämä on Jumalan LAKIA nimenomaan, se vaatii meitä uskovia sotaaan ja ristin tielle. koska Jeesus kuoli, mekin kuolimme lihalle ja se pakottaa sotaan

mitä mieltä itse?

Viestiä muokattu 6.1. klo 22:35, muokkaaja: cAP5

6.1. klo 22:37

cAP5
Valvoja paljon viive?

Mä luulen, että sä uskot virheellisesti voivasi tahtoasi seuraamalla parantaa itsesi.

6.1. klo 23:06

nuori_jellona
Käyttäjä

Olen sitä mieltä, että cAP5 on oikeaa mieltä.

6.1. klo 23:37

disciple
Käyttäjä

Room 5

17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat mielisuosion ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Voidellun, kautta. -
18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä mielisuosio on tullut ylenpalttiseksi,
21 että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin mielisuosiokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Voidellun, meidän Herramme, kautta.

Siis meidät on tehty vanhurskaiksi Jeesuksessa, eikä meille ole enää tuomiota. Toi sota juttu, jota sä Mike puhut koko ajan lähtee hieman väärästä suunnasta liikkeelle. Ihmisen pitää muuttua - se asia on varma. Muutos lähtee kuitenkin sitä, että ymmärrät vanhurskauden todellisuuden ja sen, että Jumala on itse sovittanut sinut itsensä kanssa, eikä sinulle ole enää tuomiota. Jos identiteettisi on edelleen syntisen identiteetti, ei todellinen muutos ole mahdollista. Kun ihminen ajattelee olevansa syntinen, on mahdotonta ajatella muuttuvansa kohti Jeesuksen kaltaisuutta. Mutta kun otamme uskon kautta vastaan vanhurskaan identiteetin, voi muutos todella alkaa. Nämä opetukset siitä, että me olemme vain ihmisiä ja emme voi muuttua, on valheita, joilla saatana yrittää estää Jumalan lasten nousemisen hallitsemaan elämässä.

Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Voidellussa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

Tämä siis tarkoittaa sitä, että ne jotka uskovat Jeesukseen eivät enää ole synnin ja kuoleman lain alaisia. Se tarkoittaa siis muun muassa sitä, että meidät syntiemme tähden tuomittaisi kadotukseen. Mutta uskossa Jeesukseen meidät on vapautettu tästä laista ja tilalle on tullut ikuinen elämä Jumalan kirkkaudessa. Ei synti vaan vanhurskaus. Ei kuolema vaan ikuinen elämä. Ei kadotus vaan taivas.

7.1. klo 8:17

KokoDino
Käyttäjä

David Pawson kertoi kirjassansa hyvin, että Jeesuksen vertauksissa olevat palvelijat kuvaa meitä kristittyjä. Miksi Jeesus sanoisi, että Isännän palvelija, jos ei tarkottaisi sillä kristittyä? Jeesuksen vertauksista huomataan, että jos kristitty ei elä Jumalan sanan mukaan, vaan tekee syntiä ja puolustaa sitä, eikä pyydä anteeksi, ei voi pelastua.
Anteeksi pyytäminen ei tarkoita sitä, että olisit 1sec välein pyytämässä anteeksi, mutta kun tiedät syntiä tekeväsi, niin pyydä sen jälkeen anteeksi ja rukoile, että se synti lähtisi pois (esim ryyppääminen tai mikä tahansa).

7.1. klo 9:19

achterlicht
Käyttäjä

Käsittääkseni Elämän Hengen laki ja Vapauden täydellinen laki (Jaak. 1:25, 2:12,13) ovat sama asia.
Sen tähden pää pystyyn ja katse pois itsestä Kristukseen. Kuuliaisuuden täyttäjään, iankaikkiseen toivoon.

7.1. klo 11:52

mikestones
Käyttäjä

usko ja delaa, thats all