Mitä uskovaisuus todella voi olla muissa mais

Alue: Yleinen keskustelu

29.12.2011 klo 14:10

mikestones
Käyttäjä

http://www.stefanus.fi/stefanusviesti.html

lukekaa ja miettikää

me uskovat leikime täällä internet chateissa, elämmä lihalle, käymme elokuvissa, keskustelemme farisealaisesti oikeasta opista, srknnssa on vain viihepullaa saarnaksi,
pelaamme pelejä ja harrastamme itsekkäitä harrastuksia

tähänkö Jeesus kutsuu?

nyt suunta oikea, vain Jeesus ja ei mietitä jos joutuu vähän tai paljon kärsimään, mitä se hyödyttää elää nautinnoille kun iankaikkisuus on edessä?

29.12.2011 klo 16:12

cAP5
Valvoja paljon viive?

Kyllä mä näin näkisin että just tähän Jeesus kutsuu.

29.12.2011 klo 17:16

todael
Käyttäjä

Länsimaalainen kristillisyys on paljolti turtunut omaan hyvinvointiinsa, ja tätä vielä sitten tavoitellaan ikäänkuin suurena Jumalan siunauksena. Harva tietää, mikä voima on Jeesuksen ristissä ja siinä että asettuu ehdoitta Jumalan työpöydälle.

Luin tuon Stefanus-lehden julkaisun ja siinä alussa tekstin uskovien upotuskasteesta. Kyllä häpeäksi kävi ajatella, kuinka me täällä "filosofisesti" pohdimme kasteelle menemistä, ja siellä ihmiset itse ompelevat kastepukunsa ja tulevat kastetuiksi HETI, kun mahdollisuus tulee. Ja siellä ei pohdita hienoja kastekokouksia - missä vettä on HETI kasteelle - Aamen !!

Takaisin apostoliseen voiteluun ja voimalliseen Jeesuksen kunniaan - vähät siinä vaiheessa välittää enää teologien "filosofisista" puheista.... USKO ON TEKOJA !!!

Uskon että kohta rojahtaa tämä länsimainen EU hyvinvointi "lässytys" ja korttitalon kaatuessa myös uskovien vainot tulevat tänne pohjolaankin....

Kun ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maanpäältä ?

Viestiä muokattu 29.12.2011 klo 17:18, muokkaaja: todael

29.12.2011 klo 18:09

fons et origo
Käyttäjä

Länsimaalainen kristillisyys on paljolti turtunut omaan hyvinvointiinsa

Poistapa tuosta sana "kristillisyys" niin osuu vielä paremmin.

29.12.2011 klo 18:33

Kieku
Käyttäjä

Takaisin apostoliseen voiteluun ja voimalliseen Jeesuksen kunniaan - vähät siinä vaiheessa välittää enää teologien "filosofisista" puheista.... USKO ON TEKOJA !!!

Mitä olet tänään tehnyt?

29.12.2011 klo 18:39

Jochanan
Käyttäjä

Ei tuosta tarvitse poistaa yhtään mitään. Asia on juuri niin kuin Todael kirjoitti. Hyvinvointi on pilannut läntisen kristikunnan ja tehnyt kristityistä pinnallisia, maailmaan mukautuneita, maailmallisia arvoja, kuten julkisuutta, kunniaa, mainetta, mammonaa ja populaaritrendejä rakastavia ja tuonut kaiken tämän pinnallisen feel-good-show-meiningin seurakuntiin, joiden seurauksena jumalanpalveluksissa rokataan Jeesukselle ja mennään ravettamaan ja trancettamaan jesselle. Sähköt poikki vaan, niin siihen loppuu ravetus ja lakkaa kone"ylistys". Nälkä ja sota päälle vaan, niin johan päästään vähän syvemmälle tasolle jumalasuhteessakin.

29.12.2011 klo 18:40

Anskutin
Käyttäjä

Luin tuon Stefanus-lehden julkaisun ja siinä alussa tekstin uskovien upotuskasteesta. Kyllä häpeäksi kävi ajatella, kuinka me täällä "filosofisesti" pohdimme kasteelle menemistä, ja siellä ihmiset itse ompelevat kastepukunsa ja tulevat kastetuiksi HETI, kun mahdollisuus tulee.
Niitä ihmisiä ei varmaan ole lapsena kastettu. Suomen oloissa taas uskovien upotuskasteen kanssa on paljon enemmän pohdittavaa.

29.12.2011 klo 18:57

todael
Käyttäjä

Kieku > Olenko sinulle tilivelvollinen... valitettavsti en ole. Olen tilivelvollinen Jumalalle.

Anskutin > Lapsikaste on kuin "pallojalassa", joka lähtee kun Herra alkaa puhumaan sanansa kautta. Näin on käynyt monille - ensin usko Jeesukseen sitten kasteelle "pluuumps"....

29.12.2011 klo 19:02

Jochanan
Käyttäjä

Todael, mä todella toivon koko sydämestäni, ettet tee tästä ketjusta kastekeskustelua.

29.12.2011 klo 19:02

welzu
Päävalvoja

Ja ennen kuin ehditään tätä pidemmälle, niin huomioksi kaikille:

Ei tehdä tästä ketjusta kastekeskustelua!

29.12.2011 klo 19:04

Jochanan
Käyttäjä

No mutta! Me ollaan Welzun kans näin yhtä hengessä... :D

Viestiä muokattu 29.12.2011 klo 19:05, muokkaaja: Jochanan

29.12.2011 klo 19:07

todael
Käyttäjä

Veljet Herrassa, se ei ollutkaan tarkoitus. Anteeksi jos edes viittasin siihen suuntaan....

29.12.2011 klo 19:18

Kieku
Käyttäjä

Kieku > Olenko sinulle tilivelvollinen... valitettavsti en ole. Olen tilivelvollinen Jumalalle.

Ok. Ei sitten, jos et tahdo kertoa.

7.1. klo 8:09

KokoDino
Käyttäjä

Monissa maissa kristityt kokevat todella kovaa vainoa. Marttyrien Ääni - nimisen järjestön perustaja oli linnassa kidutettavana 14-vuotta.
Afrikassa monet perheet naulaavat lapsensa ristille, jos eivät luovu uskosta Jeesukseen Kristukseen.
Pahinta on se, että me suomen ja lähimaiden kristityt ei ymmärretä, kuinka lähellä vainot on meitä. Juhani Huotari (Marttyyrien ääni järjestön duunari) kertoi, että vainot lähestyy meitä kokoajan enemmän ja enemmän. Juhani ei ole ainoa, joka näin on sanonut, vaan todella monet muutkin, jotka työskentelevät vainottujen seurakuntien parissa, ovat kertoneet kuinka vainot tulevat kokoajan lähemmäksi suomea.

7.1. klo 10:32

Anskutin
Käyttäjä

Missä mielessä tulevat lähemmäksi Suomea? 30v sitten vainot olivat heti rajan takana Neuvostoliitossa. Nyt ei enää ole.

7.1. klo 11:18

KokoDino
Käyttäjä

Voin ettiä niitä ohjelmia, missä kerrottiin noista. Linkitän tänne kun oon löytänyt.