Club Worship-electronic worship party
Alue: Ilmoitustaulu
|
2.1. klo 23:17 |
Tässä kulkee mieletäni instrumentaalisen musiikin raja. |
|
2.1. klo 23:21 |
Eli niin kauan kuin kappaleen nimi tai esittäjän nimi ei ole selkeästi okkultismiin viittaava niin se instrumentaalinen kappale on mielestäni ok, mutta kuten tässä ylläolevasta esimerkistä käy ilmi niin instrumentaalinen kappale on selvästi okkultistinen. |
|
3.1. klo 10:09 |
ANDIBOY: Jos nyt lähdetään tälle linjalle, niin varmasti on aiemminkin jo huomautettu että musiikkihan on Jumalan luoma asia, joten kaikki sekulaarimusiikki on sillä perusteella varastettu Jumalalta. SAMIE: Mutta ei kaikki musiikki ole Jumalasta lähtöisin. TKALLIO: Andiboy on kanssasi eri mieltä tästä. ANDIBOY: Jos minä sanon että mulla ei ole kantaa instumentaalimusiikkiin, niin mikä sä TKALLIO olet syöttämään muille jotain mitä mieltä minä muka olen???!! Tuo on jo todella ala-arvoista settiä! Puhu vain omasta puolestasi, äläkä minun puolestani! Jos sun tarkoitus on vain haastaa riitaa ja saada ihmiset kääntymään toisiaan vastaan, niin ole hyvä ja kasva hetki ennenkuin tulet "keskustelemaan" yhtään mistään. :/ T Viestiä muokattu 3.1. klo 10:37, muokkaaja: TKallio |
|
3.1. klo 10:33 |
Yksi merkittävä ero videoissa johtuu nimenomaan siitä, että sinä lukija ja minä kirjoittaja ei olla siellä mukana kohottamassa tunnelmaa. Resurssit on tietysti kanssa erilaiset, mutta kaikki lähtee jostain liikkeelle ja jos hyvin käy, niin jonain päivänä on enempi resurssia ja porukka Kyllä. Mutta ryhmän mukaan saaminen tuollaiseen bailaamiseen on paljon vaikeampaa ilman stimulantteja. Jotenkin "rento tunnelma" ja kovan teknon bailaus ei sovi mun päässä ihan luontevasti yhteen. Ei siinä mitään jos se onnistuu jotenkin, hyvä vaan. Yksi PH:n mukanaolon aistimisen elementti on luultavasti teokseen liittyvä tai siitä huokuva rakkaus, rauha, harmonia, turvallisuus, ehkä myös ilo. Minä koen saavani musiikista juuri noita samoja asioita, mutta ajattelen niin että tekijä on onnistunut musiikin kautta välittämään minulle tuon tunnelman onnistuneesti. Musiikki on voimakas väline ja vetoaa tunteisiin - eikä uskovankaan elämän pidä aina olla tylsää, väritöntä ja mautonta vaan joskus on hyvä saada vähän nostatusta, fiilistä (joille usko tietenkään ei perustu) ja ELÄÄ sen sijaan, että tutkii suurennuslasilla jokaisen kärpäsenkakan, mihin voi vahingossa takkinsa sotkea. Haluaisin olla samaa mieltä, mutta ymmärsin että uskovien keskuudessa on tästä aika rajuja erimielisyyksiä. Lisäksi "elämiseen" ei kuitenkaan voi kuulua esim. selkeästi syntinen (?) piristeiden veto tai seksikkään tanssimisen tai parihaun yhdistäminen konemusiikkitapahtumiin, mikä ratkaisevasti vaikuttaa tämäntyyppisten tapahtumien "värillisyyteen" tai "makuun". Raamattukin kehoittaa iloitsemaan. Ja uskovilla siihen oikeasti on aihetta - siksi onkin ihmeellistä jos ne parhaat bileet on jossain Ibizalla? Jos kerran eikkarit osaa juhlia ja iloita, niin miksi me uskovat ollaan aina niin nössöjä? Kyllä se Jumala voi meille puhua omissa kammioissamme, muttei meidän tarvi koko ajan sitä kammiota kantaa mukana joka kadunkulmaan. kts. ed T Viestiä muokattu 3.1. klo 10:35, muokkaaja: TKallio |
|
3.1. klo 11:30 |
Our desire is that everyone will be able to avoid the distractions of the people around them, and be able to focus on God. Its all about what Jesus has done for us... we want to give Him ALL the praise. Okei, tässä on tähän asti määrittelevin ero "kristillisen" ja "maallisen" konemusiikkikulttuurin välillä: eli maallisessa kulttuurissa ympärillä olevat ihmiset ja joukkohurmos on merkittävä asia, kristillisessä pyritään keskittymään "omaan sisäavaruuteen" Siinä mielessä on ihan sama onko kristillisessä tapahtumassa yksi vai 10000 ihmistä. Huom. Tämä on edelleen vain "vesittämistä" koska maallisessa kulttuurissa on sallittua sekä sisäavaruuteen että muihin ihmisiin keskittyminen - toisin sanottuna saa keskittyä ihan mihin haluaa eikä sitä kukaan ole kieltämässä. T |
|
3.1. klo 13:45 |
TKallio, pahoittelen voimakasta reaktiotani. En silti hyväksy missään olosuhteissa sitä, että puhutaan toisten puolesta. Minä puhun omasta puolestani, ja sinä omastasi. Ok? |
|
3.1. klo 14:36 |
mites rave against drugs yms vastaavat tapahtumat. niissäkin on päihteet ymmärtääkseni kieletty. niin mites niissä sitten on yhdistetty kova bailaaminen ilman piristeitä? Ja hyvin on porukkaa tietääkseni käynyt :) (Joukkohurmos ei sitäpaitsi mielestäni ole kielletty asia) onhan monissa muissakin hengellisissä tapahtumissa ja kokouksissa myös esiintynyt joukkohurmosta. pastori huutaa HALLELUJAA!!!!!!! tai muuuta vastaavaa ja porukkaa alkaa kans huutamaan. |
|
3.1. klo 14:42 |
...ryhmän mukaan saaminen tuollaiseen bailaamiseen on paljon vaikeampaa ilman stimulantteja. Jotenkin "rento tunnelma" ja kovan teknon bailaus ei sovi mun päässä ihan luontevasti yhteen. Ei siinä mitään jos se onnistuu jotenkin, hyvä vaan. Juu, on se vaikeaa - etenkin kun me suomalaiset ollaan niin jäykkiä. Mutta kyllä se joiltain luonnistuu. Käy täysraittiita ns. maallisilla klubeillakin tanssimassa, mutta siellä on helpompi uskaltautua jammaamaan, kun on enemmän porukkaa heilumassa. Kynnys uskaltaa on matalampi. Minä koen saavani musiikista juuri noita samoja asioita, mutta ajattelen niin että tekijä on onnistunut musiikin kautta välittämään minulle tuon tunnelman onnistuneesti. Jep. Ei kaikkia tunteita/tuntemuksia pidä yrittääkään hengellistää. Mikä tuntemus sitten on oikeasti "jumalallista" ja mikä inhimillistä, sitä on hyvin vaikea mennä sanomaan. Mutta jos musiikintekijän välittämä tunnelma tuo negatiivisia tuntemuksia ja rauhattomuutta, niin taustalla voi myös olla jotain mikä dissonanssin aiheuttaa. Omasta mielestä on paras pitäytyä niissä asioissa, joissa kokee mielenrauhtaa, mutta onhan paljon esim. niitä ihmisiä, jotka tykkäävät katsoa kauhuleffoja. Itse en kuulu niihin. Uskon, että pelko on suojelumekanismi, joka varoittaa ihmismieltä ärsykkeiltä, jotka voi aiheuttaa epätasapainoa, esim. painajaisia. Totta kuitenkin on, että ihmiset kokee näitä asioita hyvin eri tavalla. Joku kokee heavyn tai psytrancen ahdistavana, toinen taas ei. Koska tunteet on aina niin objektiiviset, niihin ei paljoa voi luottaa pohdittaessa aistimusten hengellisyyttä/hengettömyyttä. Sen sijaan, jos musiikissa on mukana sanoitukset, on huomattavasti helpompaa päätellä onko sen viesti ja arvot raamatullisia, neutraaleja vai antikristillisiä. Jos kuulija kokee sanoman olevan ristiriidassa oman arvomaailman kanssa, ei musiikki ehkä ole kuulijalle hyväksi. Jos musiikkityyli aiheuttaa epävarmuuden / rauhattomuuden / huonon omantunnon, on sitä tyyliä varmaan myös hyvä vältellä ja säilyttää sisäinen rauha, mutta sen pohjalta ei mielestäni voi mennä tuomitsemaan koko tyyliä tai muita kuulijoita, koska tuntemukset voi olla eri kuulijoilla niin täysin erilaiset. Selkokielisen viestin/sanoman arviointi on järkiperäistä ja oikein, mutta muiden tuomitseminen vain siksi, että "musta tuntuu" on yleistämistä ja täysin objektiivista. Omia tuntemuksiaan on varmasti hyvä kunnioittaa, mutta pitää muistaa, että ne ovat henkilökohtaisia eikä siirrettävissä muiden huoneentauluksi. Eikä ne pelkät tunteet usein ole edes omalla kohdalle päteviä perusteita. Lisäksi "elämiseen" ei kuitenkaan voi kuulua esim. selkeästi syntinen (?) piristeiden veto tai seksikkään tanssimisen tai parihaun yhdistäminen konemusiikkitapahtumiin, mikä ratkaisevasti vaikuttaa tämäntyyppisten tapahtumien "värillisyyteen" tai "makuun". Niissä kristillisissä klubitapahtumissa, joissa olen ollut mukana, ensinmainittuja ei olekaan pyritty yhdistämään tapahtuman sisältöön. Toisaalta kuitenkin jokainen yksilötasolla päättää motiiveistaan – ja oikeastaan on hyväkin, jos seurakunnat antaa vastuuta yksilölle toimia eikä kaikki ole ylhäältäsaneltua - yhden ihmisen, vanhemmiston tai päättäjäryhmän - kenties omiin henkilökohtaisiin tuntemuksiin perustuvaa yksilön vapautta rajoittavaa sanelupolitiikkaa. Mutta tottakai tilaisuuteen ei voi olla vaikuttamatta erilaiset raamit. Monet osallistujat varmaan nimenomaan kaipaavat tiukempia raameja, koska yllättäen alkava alkoholitarjoilu, soimaan pärähtävä ”move that ass” –biisi tai bikinityttöjen ihmispyramidi veisivät mielenrauhan ja haittaisivat keskittymistä esim. niiden kohdalla, joiden vilpitön tarkoitus on ylistää Jumalaa tai muutoin viettää aikaa Jumalan edessä. Ulkopuolelta raamien tulevat tietenkin vertaavat näkemäänsä bileisiin, joissa ovat aiemmin olleet, ja niihin verrattuna kr. tapahtumista toki puuttuu osa elementeistä ja tilaisuus voidaan kokea värittömämpänä. Ei omasta mielestä ole kovin kaukaahaettua puhua kahdesta eri kulttuurista, joilla toki on omat yhtymäkohtansa. Musiikki ja puitteet on usein tyyliltään samaa, kun taas motiivit ja arvomaailma on osasta jopa toistensa vastakohtia. Mutta mitä väliä sillä toisaalta on, puhutaanko jostain asiasta tai ilmiöstä kulttuurina vai jollain muulla nimellä. |
|
3.1. klo 14:47 |
Kyllä mielestäni klubitunnelmasta, musiikista ja toisten ihmisten seurasta voi nauttia ilman päihteitä tai muita kyseenalaisia stimulantteja esim huumeet yms. |
|
3.1. klo 14:54 |
Tässä on yks mielenkiitoinen linkki: http://www.youtube.com/watch?v=CcAd4Btq4t0 ja tässä on toinen lnkki jossa on todistus siitä miten joku on tullut uskoon kristillisessä rave tapahtumassa: http://www.christianitytoday.com/iyf/truelifestories/ithappenedtome/5.39... |
|
3.1. klo 14:58 |
tässä on video club worship klubista usa:ssa eli tämän tyylistä tulee meilläkin olemaan :) |
|
3.1. klo 15:19 |
TKallio, pahoittelen voimakasta reaktiotani. En silti hyväksy missään olosuhteissa sitä, että puhutaan toisten puolesta. Minä puhun omasta puolestani, ja sinä omastasi. Ok? Okei, olisin vain voinut todeta että kaikki uskovaiset eivät ole samaa mieltä, mutta viittasinkin suoraan sinun sanomiseen. En usko että olisit itse sanonut Samielle vastaan. T |
|
3.1. klo 15:34 |
Jos musiikkityyli aiheuttaa epävarmuuden / rauhattomuuden / huonon omantunnon, on sitä tyyliä varmaan myös hyvä vältellä ja säilyttää sisäinen rauha, mutta sen pohjalta ei mielestäni voi mennä tuomitsemaan koko tyyliä tai muita kuulijoita, koska tuntemukset voi olla eri kuulijoilla niin täysin erilaiset. Kyllä, lisäksi musiikki (tai taide ylipäätään) on suhteellisen turvallinen tapa tutkia muiden ja varsinkin itsensä ajatuksia ja aatteita. Siksi ei pitäisi ajatella että mikään taide tai musiikki on kiellettyä. Kenellekään ei aiheuteta vahinkoa, ainoastaan purkaudutaan turvalliseen suuntaan. Musiikki ja puitteet on usein tyyliltään samaa, kun taas motiivit ja arvomaailma on osasta jopa toistensa vastakohtia. Mutta mitä väliä sillä toisaalta on, puhutaanko jostain asiasta tai ilmiöstä kulttuurina vai jollain muulla nimellä. No eipä sillä ole mitään väliä. Ehdotan kuitenkin CLUB WORSHIPILLE profiloitumista jyrkemmin suuntaan, mikä ei vaikuta yritykseltä tunkea maallinen bilekulttuuri väkisin kristilliseen nimittäjään. Leppoisa konemusiikkitapahtuma ei esimerkiksi vaadi kovaa äänenvoimakkuutta tai normaalia näkemistä haittaavaa valosuunnittelua, varsinkin jos ihmisillä kiinnostaa myös perus-juttelu. Viekää esimerkiksi pöytälätkä/ilmakiekko keskelle tanssilattiaa, suunnatkaa moving headit staattisesti siihen, laskekaa musiikin volaa keskivoimakkaalle puhetasolle, sohvat salin reunoille, ja teillä on oikeasti rennompi konsepti. T |
|
3.1. klo 18:17 |
Kyllä mielestäni klubitunnelmasta, musiikista ja toisten ihmisten seurasta voi nauttia ilman päihteitä tai muita kyseenalaisia stimulantteja esim huumeet yms. Welcome to the real world! |
|
3.1. klo 18:44 |
Kyllä mielestäni klubitunnelmasta, musiikista ja toisten ihmisten seurasta voi nauttia ilman päihteitä tai muita kyseenalaisia stimulantteja esim huumeet yms. Tottakai, voihan laskettelurinteestäkin nauttia ilman suksia. T |
|
3.1. klo 18:47 |
Welcome to the real world! Eli Jokkelle ei klubitunnelmaa lähettyville, tai se alkaa heti vetää nappeja :P |
|
4.1. klo 23:04 |
Tottakai, voihan laskettelurinteestäkin nauttia ilman suksia. BTDT |
|
5.1. klo 0:27 |
BTDT RTFM T |
|
24.1. klo 23:26 |
ikinuori, hyviä biisejä olet linkittänyt. Kerron kuitenkin omia kokemuksiani trancesta. Oon kuunnellu jonkin verran psykedeelistä trancea, esim Infected Mushroomia ja jotain muuta mitä olen youtubesta löytänyt. Sienimeininkiähän siinä musatyylissä korostetaan pitkältikin. En ole itse kuitenkaan sieniä tai muitakaan huumeita käyttänyt. Olen vain nauttinut musiikista. |
|
26.3. klo 17:15 |
"Ihan kivalla koolla oon siunattu: 18cm/4,5cm." Olis pitäny tosta koosta mahduttaa osa päähän... joten: "Welcome to the real world!" |
|
26.3. klo 17:55 |
Mitä tää on olevinaan? :D |