Club Worship-electronic worship party
Alue: Ilmoitustaulu
|
26.12.2011 klo 1:10 |
Moi kaikille, tammikuussa on tulossa kristillinen konemusa tapahtuma keravalla. tässä on tiedot tapahtumasta: http://www.facebook.com/events/301726826506041/ |
|
26.12.2011 klo 1:16 |
Silmäin korskaa ja elämäin pyyntöä! |
|
26.12.2011 klo 1:27 |
Elämässä saa olla myös iloja :) kunhan siitä ei tule syntiä. vai luuletko että en lopettaisi klubia jos huomaisin että se selvästi muuttuisi synnilliseksi ja rivoksi. Luotan Jumalan johdatukseen tässä asiassa ja jos se ei ole Jumalasta niin se ei silloin toimi. Mutta Jumala haluaa nähdä olemmeko uskollisia vähässä vai luovutammeko heti kun vastustusta alkaa ilmetä. Itse lopetan vasta kun Jumala SELVÄLLÄ KORVIIN KUULTAVALLA ÄÄNELLÄ puhuu minulle että tämä ei ole hänestä lähtöisin. siihen asti aion jatkaa. Viestiä muokattu 26.12.2011 klo 1:28, muokkaaja: ikinuori |
|
26.12.2011 klo 1:31 |
Olet vain yksi niistä monista pinnallisista nykynuorista kristityistä, jotka ovat niin mukautuneet tämän maailmanajan mukaan kuin olla ja voi. Minä sanon sulle nyt SELVÄLLÄ KORVIIN KUULTAVALLA ÄÄNELLÄ, että lopeta ihmeessä tuo pelleily!! Tuo touhu vie nuoria vain kauemmas Jeesuksesta! |
|
26.12.2011 klo 1:41 |
Oletko Jumala? et taida olla. kirjoitin: Itse lopetan vasta kun Jumala SELVÄLLÄ KORVIIN KUULTAVALLA ÄÄNELLÄ puhuu minulle että tämä ei ole hänestä lähtöisin |
|
26.12.2011 klo 1:47 |
Jumala puhuu enimmäkseen toisten uskovien kautta. |
|
26.12.2011 klo 2:23 |
Tuo touhu vie nuoria vain kauemmas Jeesuksesta! Toivottavasti olet varma siitä mitä sanot kun nuhtelet. |
|
26.12.2011 klo 2:27 |
Minä kirjoitan minkä kirjoitan. Vastaanottaminen ei ole enää mun vastuulla. |
|
26.12.2011 klo 2:46 |
Mieti tarkkaan ennenkuin kirjoitat ja mitä kirjoitat. |
|
26.12.2011 klo 2:49 |
Kuulehan Ändi! Spontaani viestintä toimii mulla parhaiten ja silloin mä olen aidoimmillani. Aion jatkaa sillä linjalla. |
|
26.12.2011 klo 2:51 |
Eli kirjoitat impulsiivisesti, hetken mielijohteesta. Ei kovin raamatullista. |
|
26.12.2011 klo 2:53 |
Höpöhöpö! Jumala käyttää vain aitoa kamaa! Profetian lahjakin toimii puhtaimmillaan vain spontaanisti ja impulsiivisesti. |
|
26.12.2011 klo 2:58 |
Isot puheet, pieni mies. |
|
26.12.2011 klo 3:00 |
Ihan kivalla koolla oon siunattu: 18cm/4,5cm. |
|
26.12.2011 klo 11:03 |
Jos tuossa tapahtumassa soitettava musiikki pitää sisällään Jumalan Sanaa, miten se voisi olla synnyttämättä ja kasvattamatta uskoa? |
|
26.12.2011 klo 11:07 |
konemusaa, miksei kukaan kuuntele esim nils lofgrenia, mikä nykynuoria vaivaa siis "reivaa" tai riivaa? opetelkaa soittaa kitaraa |
|
26.12.2011 klo 22:58 |
tykkään kuunella monenlaista musaa, olen myös entinen hevari. Nuorempana kuuntelin paljon kristillistä metallia ja bändejä kuten extolia, mortificationia, saviour machinea yms yms, mut se musamaku sopi siihen elämänvaiheeseen jota elin aikoinaan. Oli pajon masennusta ja muuta pimeyttä elämässä ja se oli vaihe joka piti elää ja kauan kesti että pääsin sen yli, mut siinä auttoi mm näiden bändien musiikki ja se sanoma niissä biiseissä todella paljon. Musamaku on muuttunut vuosien varrella. tykkään kyl edelleen hevistä, mut esim uplifting trancessa on jotain todella kaunista jota en aina hevistä löytänyt(paitsi saviour machinen upeat gootti ooppera tyyliset biisit WOW! Mut ne melodisissa trance biiseissä olevat melodiat, upeat nostatukset yms yms. kylmät väreet menee välillä kun kuulen jonkun uuden todella kauniin melodisen trance biisin. täs on pari esimerkkiä: http://www.youtube.com/watch?v=D7RALCMOn9Y |
|
27.12.2011 klo 14:58 |
Jochanan: Tuo touhu vie nuoria vain kauemmas Jeesuksesta! Ei pidä paikkaansa. Raamattu ja Jumala eivät rajoita Pyhän Hengen toimintaa vain joihinkin tiettyihin musiikki-tyyleihin. Pyhän Hengen vaikutuksesta voidaan aivan hyvin tehdä mm. konemusiikkia ... kommenttisi ovat vain sanahelinää. Mene trollailemaan muualle vai voitko voitko tuon trollailusi sijasta näyttää ne Raamatun kohdat, jotka a) kieltävät konemusiikin ja b) kertovat Pyhän Hengen & Jumalan olevan kaukana ko. musiikkityylistä? Kyse on mielipiteestä/omantunnon asiasta, sillä Raamattu ei anna minkäänlaista ohjeistusta siitä, miltä hengellisen musiikin tulisi kuulostaa. Tietenkään konemusiikki ei miellytä kaikkia, ei myöskään hevi, virret, pop, räp jne. ... se, että konemusiikki ei miellytä sinua, ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö se miellyttäisi Jumalaa. Viestiä muokattu 27.12.2011 klo 15:03, muokkaaja: Sir JoN |
|
27.12.2011 klo 16:05 |
Raamattu ja Jumala eivät rajoita Pyhän Hengen toimintaa vain joihinkin tiettyihin musiikki-tyyleihin. Ei tietenkään, koska Jumala ei ole rajoittunut mihinkään. Nyt ei kutienkaan ole kyse tästä, vaan nyt on kyse siitä, mitä joku musiikki edustaa. Sellainen väite, että "musiikki itsessään on neutraalia" on täyttä bullshittiä! Musiikki on AINA hyvion vahvasti tunnelatautunutta ja arvoväritteistä, niin kuin mikä tahansa muukin taide. Neutraalia taidetta ei ole olemassakaan, vaan taide edustaa aina jotain. Pyhän Hengen vaikutuksesta voidaan aivan hyvin tehdä mm. konemusiikkia Voidaan toki ja on tehtykin. Siinä on silloin aistittavissa Jumalan läsnäolo. Mene trollailemaan muualle Voisitko ystävällisesti olla syyttämästä minua trollailusta! Olen sanonut mielipiteeni ja siihen minulla on internetin keskutelufoorumilla kaikki oikeus. Jos mielipiteeni on sinulle trollailua, niin ongelma on kokonaan sinun puolellasi. voitko tuon trollailusi sijasta näyttää ne Raamatun kohdat, jotka a) kieltävät konemusiikin Raamatun aikana ei ollut konemusiikkia. Se on syntynyt viimeisten n. 30 vuoden aikana. ja b) kertovat Pyhän Hengen & Jumalan olevan kaukana ko. musiikkityylistä? Pyhä Henki on siinä, mikä on Hengestä syntynyt, so. siinä musiikkityylissä, mikä on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta ja inspiraatiosta. Kyse on mielipiteestä/omantunnon asiasta, sillä Raamattu ei anna minkäänlaista ohjeistusta siitä, miltä hengellisen musiikin tulisi kuulostaa. Raamattu antaa ohjeistuksen, että musiikki tulee tehdä Hänen kunniakseen. Tietenkään konemusiikki ei miellytä kaikkia, ei myöskään hevi, virret, pop, räp jne. ... se, että konemusiikki ei miellytä sinua, ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö se miellyttäisi Jumalaa. Nyt ei ole kyse siitä, mikä miellyttää ja ketä, vaan siitä, mikä korottaa Jumalaa ja mikä ei, missä on Jumalan läsnäolo ja missä ei jne. Jumala itse on mielistynyt musiikkiin, joka on tehty Hänen kunniakseen ja jolla ylistetään Häntä. |
|
27.12.2011 klo 16:07 |
Raamattu antaa ohjeistuksen, että musiikki tulee tehdä Hänen kunniakseen. Ja mikä antaa sinulle vallan tuomita mitä tehdään Hänen kunniakseen ja mitä ei? |
|
27.12.2011 klo 16:09 |
En mä ole tuominnut ketään. Olen ilmaisuut mielipiteeni asiasta, tässä tapauksessa musiikkityylistä. Onko näiden asioiden erottaminen sulle noin ylivoimaisen vaikeaa? |
|
27.12.2011 klo 16:28 |
En mä ole tuominnut ketään. Lukihäiriö? Olenko puhunut henkilöistä jotain? Luehan nyt ajatuksella viestit äläkä hötkyile heti jotain tuubaa vastaan. |
|
27.12.2011 klo 16:34 |
En mä kyllä ole mitään muutakaan tuominnut. Itsekin kuuntelen aika paljonkin maallista musiikkia, johtuen mm. siitä, että olen myös laulaja-säveltäjä-muusikko. Viestiä muokattu 27.12.2011 klo 16:47, muokkaaja: Jochanan |
|
27.12.2011 klo 16:38 |
Olen vain sitä mieltä, että sanaa "worship" ei missään tapauksessa saa liittää täysin maallisiin arvoihin, tämän maailman menoon ja maailman henkeen pohjautuvaan musiikkiin. Silloin tuo sana kirjaimellisesti raiskataan. Kaikkein suurinta on se vahinko, mikä tästä koituu niille monille nuorille, jotka eivät enää tiedä, mitä ylistys on, kun koko käsite on raiskattu tätä maailmaa ylistävällä musiikilla. Viestiä muokattu 27.12.2011 klo 16:48, muokkaaja: Jochanan |
|
27.12.2011 klo 17:01 |
Jochanan: "Nyt ei kutienkaan ole kyse tästä, vaan nyt on kyse siitä, mitä joku musiikki edustaa." Kuten on tullut jo aikaisemmin ilmi, niin CLUB WORSHIPISSÄ soitetaan hengellistä musiikkia ja hengellinen musiikki taas yleensä edustaa Jumalaa. Jochanan: "Musiikki on AINA hyvion vahvasti tunnelatautunutta ja arvoväritteistä, niin kuin mikä tahansa muukin taide." Tämä kuitenkin on subjektiivista, joka selittää sen, minkä takia ihmiset kokevat niin taiteen kuin musiikin hyvin eri tavoin. Jochanan: "Pyhä Henki on siinä, mikä on Hengestä syntynyt, so. siinä musiikkityylissä, mikä on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta ja inspiraatiosta.." Pyhää Henkeä ei kiinnosta pätkääkään mikä se musiikkityyli on, vaan Pyhää Henkeä kiinnostaa mikä on jonkun tietyn kappaleen sanoma. Jochanan: Raamattu antaa ohjeistuksen, että musiikki tulee tehdä Hänen kunniakseen. Ja konemusiikkia voidaan tehdä Hänen kunniakseen, niin kuin mitä tahansa muutakin. Jochanan: Nyt ei ole kyse siitä, mikä miellyttää ja ketä, vaan siitä, mikä korottaa Jumalaa ja mikä ei, missä on Jumalan läsnäolo ja missä ei jne. Ja konemusiikki voi korottaa Jumalaa ja siinä voi olla Jumalan läsnäolo, niin kuin missä tahansa muussakin. Tässä keskustelussa kuitenkin on ollut kyse siitä, että sinä muodostat mielipiteesi omien musiikkimieltymyksiesi ja tunteittesi perusteella ja käytät Raamattua astinlautana omille näkemyksillesi ja teet niistä sitten Jumalan sanaa. Tämä on lapsellista ja typerää. Jochanan: Olen vain sitä mieltä, että sanaa "worship" ei missään tapauksessa saa liittää täysin maallisiin arvoihin perustuvaan musiikkiin. Edelleen CLUB WORSHIP:ssä ei soiteta maallisiin arvoihin perustuvaa musiikkia, vaan hengellistä konemusiikkia. Edelleen konemusiikki voi sopia joillekin uskovaisille, mutta joillekin esim. sinulle, se tuskin sopii ... ja se, ettei se sovi sinulle, ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö se sopisi kenellekään. Mene trollailemaan muualle. |
|
28.12.2011 klo 17:27 |
Ja konemusiikkia voidaan tehdä Hänen kunniakseen, niin kuin mitä tahansa muutakin. Minun päässäni on aika ristiriitaista, että kun konemusiikkia on tehty aika merkittävän paljon lähinnä essojen ja pirin vedon kunniaksi niin yhtäkkiä samat musiikilliset tehokeinot käyvät Jumalan kunnioittamiseen. T |
|
28.12.2011 klo 17:44 |
^^ Kuten myös esim funkkiin liittyy aika vahvasti sen alkuaikainen huumesekoilu, reggaeen pilvenpolttelu, black metalliin tai metallimusaan yleisesti ottaen alkoholi, huumeet, satanismi jne, miksi näitä kuitenkin voidaan tehdä Jumalan kunniaksi? Koska musiikin hengellisyyttä ei määrittele sen tyyli, vaan musiikista välittyvä sanoma ja henki. |
|
28.12.2011 klo 17:44 |
TKallio: "Minun päässäni on aika ristiriitaista, että kun konemusiikkia on tehty aika merkittävän paljon lähinnä essojen ja pirin vedon kunniaksi niin yhtäkkiä samat musiikilliset tehokeinot käyvät Jumalan kunnioittamiseen." Olet siis sitä mieltä, että esim. Jeesusta seuraavat henkilöt, jotka tekevät ja säveltävät konemusiikkia, tekevät sitä "essojen & pirin" vedon kunniaksi? Missä menee kommenttisi logiikka? Se on täysin yhdentekevää millaista musiikkia jotkut "piripäät" ovat aikoinaan tehneet, sillä kun ei ole mitään merkitystä siihen, millaista musiikkia muut tekevät. En kyllä ymmärrä alkuunkaan, mitä tarkoita tuolla viestilläsi ... sillä motiivit musiikin tekemiseen lähtevät nimenomaan sen TEKIJÖISTÄ/SÄVELTÄJISTÄ, ei suinkaan musiikkityylistä. Mikäli jotkut "piripäät" haluavat tehdä musiikkia huumeiden kunniaksi käyttäen konemusiikkia, niin siitä vain, ei se ole niiltä ihmisiltä pois, jotka säveltävät konemusiikkia Jumalan kunniaksi. Viestiä muokattu 28.12.2011 klo 17:48, muokkaaja: Sir JoN |
|
28.12.2011 klo 17:59 |
Se on täysin yhdentekevää millaista musiikkia jotkut "piripäät" ovat aikoinaan tehneet, sillä kun ei ole mitään merkitystä siihen, millaista musiikkia muut tekevät. Tähän hyvä esimerkki! Ajatellaan että toimiiko homma sitten toisinpäin. TKallion logiikalla tämänkin piripään säveltämät kappaleet koroittaisivat Jumalaa, koska lanseeraamani alkuperäinen tyyli niin teki. Ei käy mun järkeen. Nyt sama ajatus käännetään toisinpäin, ei siinä ole yhtään enempää logiikkaa vieläkään. |
|
28.12.2011 klo 18:54 |
andiboy: Kuten myös esim funkkiin liittyy aika vahvasti sen alkuaikainen huumesekoilu, reggaeen pilvenpolttelu, black metalliin tai metallimusaan yleisesti ottaen alkoholi, huumeet, satanismi jne, Juuri näin. miksi näitä kuitenkin voidaan tehdä Jumalan kunniaksi? Koska musiikin hengellisyyttä ei määrittele sen tyyli, vaan musiikista välittyvä sanoma ja henki. Ei, vaan koska musiikilliset tehokeinot on koettu hyviksi, ja että uskovat voivat diggailla niistä tehokeinoista ilman syntisen kulttuurin ja lieveilmiöiden riippakiveä. TKallion logiikalla tämänkin piripään säveltämät kappaleet koroittaisivat Jumalaa, koska lanseeraamani alkuperäinen tyyli niin teki. Ei käy mun järkeen. Nyt sama ajatus käännetään toisinpäin, ei siinä ole yhtään enempää logiikkaa vieläkään. Aivan niin, käännetään toisinpäin, piripään lanseeraama rave-musiikki ei korota Jumalaa, vaikka sen toteuttaisi uskova. Mitä yritit sanoa? sirjon: Olet siis sitä mieltä, että esim. Jeesusta seuraavat henkilöt, jotka tekevät ja säveltävät konemusiikkia, tekevät sitä "essojen & pirin" vedon kunniaksi? Missä menee kommenttisi logiikka? Siinä, että musiikilliset tehokeinot ovat samoja, oli kysymys sitten "maallisesta" tai "kristillisestä" konemusiikista. Kun nyt esimerkiksi sanotaan että "maallinen" konemusiikki on tehty essojen vedon ja bailaamisen kunniaksi, niin miksi samat musiikilliset tehokeinot sitten yhtäkkiä ovatkin huumeiden vastaisia ja tehty Jumalan kohottamiseksi? En vain ymmärrä että miten ihmeessä yhtäkkiä kissa muuttuu koiraksi. Mitä jos vääntäisin tuossa pikaisesti jonkun Burzum-pastissin ja väittäisin että tämä on tehty Jumalan kohottamiseksi, uskoisitteko? Miksi ette? Se on täysin yhdentekevää millaista musiikkia jotkut "piripäät" ovat aikoinaan tehneet, sillä kun ei ole mitään merkitystä siihen, millaista musiikkia muut tekevät. Se ei ole kyllä mielestäni täysin yhdentekevää siinä vaiheessa, kun koko tyyli on sellaisenaan kopioitu näiltä kyseisiltä "piripäiltä". Mikäli jotkut "piripäät" haluavat tehdä musiikkia huumeiden kunniaksi käyttäen konemusiikkia, niin siitä vain, ei se ole niiltä ihmisiltä pois, jotka säveltävät konemusiikkia Jumalan kunniaksi. Minulla ei ole mitään tätä vastaan. Itseasiassa olen konemusiikin suuri ystävä (en rave-musiikin varsinaisesti) ja arvostan suuresti ihmisiä jotka jaksavat vääntää isotöisiä tapahtumia nollaliksalla. Mutta ihan itsenne takia, älkää väittäkö että kristillisellä konemusiikilla ei olisi mitään yhteyttä maalliseen konemusiikkiin, se on suuremman luokan itsepetosta ja tekopyhyyttä eikä sitä usko kukaan. T Viestiä muokattu 28.12.2011 klo 18:54, muokkaaja: TKallio |