Kristillisiä kirjasuosituksia

Alue: Luovuus ja muoti

8.12.2011 klo 20:42

lyylio
Käyttäjä

Hei! Kertoilkaas ja jakakaas hyviä ja mieleenjääneitä kristillisiä kirjoja. Voi olla minkätyylisiä tahansa.

Itse tykkään lukea paljon kristillistä kirjallisuutta. Aina kun siihen on mahdollisuus.
Suomalaista että ulkomaalaista. Mieleenpainuvimmat ovat olleet Valloittava salaisuus ja Elossa kertoakseni.

8.12.2011 klo 20:54

veka
chat-valvoja

Witherington III, Ben. "The Indelible Image: The Theological and Ethical Thought World of the New Testament." Vol 1 & 2

Evans, Stephen C. "The Historical Christ & The Jesus of Faith: The Incarnational Narrative as History"

Wood, Jay W. "Epistemology: Becoming Intellectually Virtuous"

Viestiä muokattu 8.12.2011 klo 20:59, muokkaaja: veka

8.12.2011 klo 21:39

Cheni
Käyttäjä

Tosi vähän olen lukenut kirjoja viime aikoina, mutta yks työkaveri suositteli Saara Kinnusen "Anna mun olla lapsi". Luin sen kesällä, ja huomasin sen olevankin kristilliseen kasvatukseen pohjautuva kirja. Tuo kirja pitäis jokaisen vanhemman lukea. Itse luin sen lähinnä työni puolesta, mutta sain siitä myös vanhempana paljon. Tosi hyvin kirjoitettu!

8.12.2011 klo 22:05

cAP5
Valvoja paljon viive?

James, William "Pragmatismi" 1907 http://fi.wikipedia.org/wiki/William_James
Rinpoche, Akong Tulku "Kuinka tiikeri kesytetään" http://www.nic.fi/~lapin/tiikeri.htm
Klipper, Miriam Z. ja Benson, Herbert "Mietiskellen mielenrauhaan" http://www.antikvariaatti.net/product.php?id=40383
Spong, John Shelby "Miksi kristinuskon pitää muuttua tai kuolla" http://www.kirjapaja.fi/tuotteet/345-miksi-kristinuskon-pitaa-muuttua-ta...

8.12.2011 klo 22:51

anci
Käyttäjä

Viime aikoina nämä kirjat ovat olleet vaikuttavia:
R.T Kendal - Täydellinen anteeksiantamus
Jack Deere - Suprised by the Voice of God

9.12.2011 klo 13:07

saidi
Käyttäjä

John Bevere - "Saatanan syötti" ja "Näinkö sanoo Herra?"

Ensinmainittu käsittelee anteeksiantamattomuutta ja loukkaantumista. Aika... umm.. no, aika tiukkaa tekstiä paikka paikoin, mutta mulle se oli tosi hyväksi. Toinen käsittelee profetioita ja "profetioita".

Leanne Payne - "Kuunteleva rukous"

Herran läsnäoloon keskittymistä auttaa tämä. Pelkäsin, että ois jotenkin pöljä, sellainen "näin-etsitään-Jumala-itsen-sisältä", muttei tosiaankaan oo sellainen. Melko ihana opus, ainakin siihen saakka, mitä oon nyt lukenut. Pääosin aika yksinkertainen, Jumalan sanan mietiskelyä edistävä kirja.

9.12.2011 klo 15:40

Anskutin
Käyttäjä

• MAINOS*

Se joka on kiinnostunut hienoista kirjoista joita kristinuskon historiassa on kirjoitettu, ja jonka taloudellinen tilanne ei ole ihan mahdottoman tiukka, tsekatkoon tämän: http://sley.fi/kirkonaarteita Kysymyksessä on siis muistitikku, joka pitää sisällään noin 53000 sivua tekstiä, alkukirkon ajoista uskonpuhdistuksen kautta nykypäivään. Olin itse mukana talkoolaisena oikolukemassa skannattua tekstiä, ja huvittaville virheille ("vanhurskaus yksin liskon kautta" yms) nauramisen lisäksi siitä hommasta sai hengellisesti todella paljon. Ne pätkät, jotka kulki mun kautta, riitti todistamaan mulle sen, että sen kenellä on aikaa ja rahaa lähteä tutkimaan näitä tekstejä, ehdottomasti kannattaa se tehdä!

9.12.2011 klo 15:53

Melanktoni
Käyttäjä

Mistä muuten johtuu, että käytännössä lähes kaikki ulkomainen hengellinen kirjallisuus tulee Amerikasta? Itse pidän hyvin paljon pohjoismaisesta ja ylipäätään eurooppalaisesta kirjallisuudesta.

C.O. Rosenius; Elämän leipää - hyvä sielunhoidollinen hartauskirja
F. Wislöff; Kaikki eivät pääse taivaaseen - Wislöffin pohdintaa pohjoismaisen kristillisyyden tilasta
G. Hörster; Johdatus Uuteen testamenttiin - Hörster tekee selkoa UT:n kirjojen taustatiedoista ja kirjojen rakenteista. Pieksee Pawsonin mennen tullen vaivaisella 300 sivulla.
P. Kreeft; Paluu hyveeseen - Ehdottomasti yksi parhaimmista lukemistani kristillisistä kirjoista ikinä. Kreeft, amerikkalainen roomalaiskatolinen filosofian professori, käsittelee erittäin mielenkiintoisesti kristillistä moraalia hyveiden avulla. Tätä ei taida Suomesta saada muualta kuin katolisen tiedotuskeskuksen sivuilta.

Viestiä muokattu 9.12.2011 klo 15:54, muokkaaja: Melanktoni

9.12.2011 klo 18:06

KokoDino
Käyttäjä

Tony Anthony - Kesytä Tiikeri
David Wilkerson - Risti ja Linkkuveitsi
David Wilkerson - Näky
Nicky Cruz - Juokse Poika Juokse
Mosab Yousef - Hamasin Poika
Joyce Meyer - Mielen Taistelukenttä
Riku Rinne - KK Kuoleman Kauppias
Riku Rinne & Kalevi Lehtinen - Evankelistan Testamentti

Tuossa on muutamia loistavia teoksia, joista voimme huomata kuinka rakastava Jumala meillä on :)

9.12.2011 klo 23:08

Kieku
Käyttäjä

Leanne Payne - "Kuunteleva rukous"

Minäkin olen tykännyt tuosta. En ole ihan kokonaan lukenut. Jäi kesken, kun tuli kai jotain muuta luettavaa väliin. Kirjassa on myös neuvoja rukouspäiväkirjan pitämiseen ja sekin voi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu.

Jumalan sanan mietiskelyä edistävä kirja.

Tuo kuvaa kirjaa varsin hyvin.

10.12.2011 klo 16:54

achterlicht
Käyttäjä

Laura Viertola: Onnen hinta (1994)

Tommy Tenney: Tahdon Sinua, Jumala

Oikein opettavainen kirja.

Kalevi Lehtinen: Tänään.

Miten työnarkomaani voisi löytää levon?
siinä muutamia.

13.12.2011 klo 23:45

todael
Käyttäjä

En tässä käy luettelemaan akateemisia/teologisia, vaan hyviä hartauskirjoja :

(1) Oswald Chambers "Parhaani Hänelle" (mielestäni paras hartauskirja, kolmesta käännöksestä vanhin on paras)

(2) Johannes Bernieri "Salattu elämä Kristuksen kanssa Jumalassa" (todellinen kilvoittelijan hartauskirja - vei todella lähelle Kristuksen ristin merkitystä ja Jumalan kohtamista)

(3) Sören Kierkegaard "Kedon kukka ja taivaan lintu" (Äärettömän kaunis opetus kuuliaisuudesta, hiljaisuudesta ja ilosta)

(4) Martti Luther "Galatalaiskirjeen selitys" (Pohjattoman vahva uskon vanhurskauden opetus)

(5) Blaise Pascal "Pensees" [Ajatuksia] (Pysähdyttävän voimakkaita ajatuksia Jumalasta)

(6) Tommy Hellsten "Saat sen mistä luovut" (Paradoksaalisen kadottamisen ja löytämisen pohdintaa voimakkaimmillaan)

Viestiä muokattu 13.12.2011 klo 23:46, muokkaaja: todael

14.12.2011 klo 19:50

matkamies
Käyttäjä

Krummacher: "Kärsivä Kristus" sekä "Elia Tisbiläinen", parasta tekstiä ikinä.

20.12.2011 klo 20:18

maxim13
Käyttäjä

Leif Andersen: Miksi nukut Herra?
Bo Giertz: Kalliopohja
Christian Scriver: Pieni kirja masentuneelle

21.12.2011 klo 8:34

disciple
Käyttäjä

Bill Johnson - Maan päällä niin kuin taivaassa

Uskonnollisuutta ravisteleva ja uskoa herättävä kirja. Kaikki on mahdollista sille joka uskoo... se kuvaa tätä kirjaa parhaiten.

21.12.2011 klo 17:34

mikestones
Käyttäjä

kyllä te poijjat edellä luette paljon teologista piiperrystä, en jaksaisi

oikeastaan en jaksasisi lukee mitään muutenkaan, turha tutkia, kun voi rukoilla! ()

21.12.2011 klo 17:37

mikestones
Käyttäjä

joku David Hoganin juttu netistä pikalukuna antaa inspisraatiota siitä mitä usko voi todella olla kun sen ottaa radikaalin todesta eikä rupee inhimilliseksi vaan sotilaaksi

lukekaa sitä! tai ei oo pakko, voihan se olla eksytyskin

tää oli kans mielenk juttu jos on totta

http://www.southasianconnection.com/articles/279/1/Sadhu-Sundar-Selvaraj...

sadhu siis

http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/

23.12.2011 klo 22:05

lallukka
Käyttäjä

David Pawsonin; Raamattu avautuu - Uusi Testamentti.
Jos nyt täysin oikein muistan tuon nimen. :)

29.12.2011 klo 11:32

Goblet
Käyttäjä

Kirja joka jokaisen miehen ja vaimon pitäisi lukea. (Enemmän miehille suunnattu, mutta naisten pitäisi lukea että ymmärtävät miehiä)

John Eldredge - Villi ja Vapaa (Wild at Heart)

3.1. klo 21:43

Isabella
Käyttäjä

Tässä tosi hyvä ja puhutteleva kristillinen kirja:

K.P.Yohannan - Tie todellisuuteen

3.1. klo 23:27

marianne
Käyttäjä

Liisa Tallgren: Hintana elämä

aiheena huumeet

Rikotut rajat - Marjan tarina

aiheena insesti

^^ jos rankemmasta tykkää.

3.1. klo 23:30

anci
Käyttäjä

Larry Crabb - Effective Biblical Counselling

Hyvää kristillistä psykologiaa/sielunhoito-opetusta. Auttaa ymmärtämään itseään ja muita ihmisiä.

4.1. klo 12:49

KTS
Käyttäjä

Pekka Ervast: Vuorisaarna
Pekka Ervast: Jeesuksen Salakoulu
Pekka Ervast: Paavali ja Hänen Kristinuskonsa

4.1. klo 13:05

andiboy
Käyttäjä

^^ Kun lukee wikipediasta Pekka Ervastista, tulee kyllä semmoinen fiilis että tuon kaverin kirjallisuuteen en haluaisi sekaantua.

5.1. klo 14:56

KTS
Käyttäjä

Äläs ny kun täähän on suorastaan niinkuin aivan kuin jostakin nykyajan herätyskokkooksesta:

»Tuli hetki elämässäni, jota minun täytyy nimittää uudestisyntymiseksi... Se on mystillinen tapahtuma, jota on vaikea kuvata ja jota arkailee ja pelkää kuvata, mutta joka on lyhyesti ja sattuvasti kuvattu evankeliumissa. Sama, mikä tapahtui Jeesukselle, kun hän meni Johanneksen luo, sama saattaa tapahtua ihmiselle nykyään, jos hän kulkee Kristuksen jäljissä. Se tapahtui minulle. Minä tulin kastetuksi.»

Pekka Ervast

5.1. klo 18:06

KTS
Käyttäjä

Tuossa wikipediassa kuvattu Tattarisuon jupakkakin oli tyyppiesimerkki, jossa äärioikeistolais-fundamentaaliset änkyräkonservatiivis-isänmaalliset vekkulat yritti tehä Ervastista ja ruusuristiläisistä väkisin syyllisiä.

Oikeat syylliset olivat ihan muualla.

6.1. klo 18:43

NtiGroove
Käyttäjä

Epäilijän kirjeet - Gregory A. Boyd - Edward K. Boyd

Lähetyssaarnaaja Ulla Raassina: nainen, äiti ja evankelista - Marja-Liisa Turunen

Ammagaru: Aune Hynyn elämä - Asta Tillander

7.1. klo 17:26

andiboy
Käyttäjä

Monet on suositelleet kirjaa

Todd Burpo & Lynn Vincent: Taivas on totta

En ole itsekään lukenut vielä, mutta kuullut kovasti kehuja ko. teoksesta.

8.1. klo 1:18

herbaliser
Käyttäjä

Jos pitäisi suositella yhtä ainoaa kirjaa (ulkopuolella Raamatun) kaikille maailman ihmisille, valintani olisi:

Corrie ten Boom: Kätköpaikka

Siinä kertomuksessa tiivistyy kyllä niin hyvin, mitä on Jumalalle eläminen.

Muita hyviä kirjoja:

Roy Hession: Golgatan tie
-takuuvarmasti veljen kuin sisaren jaakobinpainiin johtava kirjanen siitä, mitä Jeesuksen seuraaminen käytännössä tarkoittaa

Watchman Nee: Apostolinen lähetystyö
-huikean avartava paketti Jumalan aivoituksista seurakunnan ja sen elämän suhteen

Risto Santala: Savesta astiaksi
-syvältä hoitavaa opetusta Jumalan meissä tekemästä työstä (löytyy kokonaisuutenaan netistä: http://www.kirjasilta.net/santala/savesta/savesta.html)

R. Edward Miller: Sinun Jumalasi hallitsee
-mahtava kertomus Jumalan suvereeniudesta ja kuinka Hän voi käyttää valtavan herätyksen välikappaleena ketätahansa joka vain on valmis kuolemaan itselleen ja elämään Hänelle

18.1. klo 12:13

NtiGroove
Käyttäjä

Tällä hetkellä luen Bonnken elämäkertaa. Todella mielenkiintoinen ja mukaansa tempaava!