Riittämättömyys, todellista?

Alue: Nuoruus ja seurustelu

22.7.2011 klo 1:23

juhani34
Käyttäjä

Onko todellista ja oikein ajatella ihmisten välisissä suhteissa, että toinen ihminen on toiselle riittämätön?
Vai onko sellainen ihminen itse vajaa jotenkin, joka toista sanoo riittämättömäksi?
Pitäisikö uskovan perustaa kaikki riittävyytensä elämässä Jeesuksen ja Jumalan varaan?

Mikä voisi tehdä ihmisestä toiselle riittämättömän esim. aviosuhdetta muodostaessa?

Itse olen läpi elämän kuullut kommentteja siitä, että olen jollain tapaa riittämätön ja valitettavasti alkanut uskomaan siihen. Siis liian ruma, tyhmä ja tylsä kenellekkään naiselle elämänkumppaniksi tai edes ystäväksi.

Jos siis vaikka olisin sanotaan keskimääräistä rumempi (mitä se nyt on) tai hieman vajaa älyinen älyllisesti tai kehno sosiaalisesti, enkä silti voi ajatella, että Jumalalla on minussakin mahdollisuus ja kaikki on mahdollista Jumalan kanssa. Miksi siis murehtia ja surkutella?

Toki usein karu todellisuus ja jatkuva yksinäisyys yrittää masentaa ja helposti tulee mieleen se kaikki negatiivinen mitä on saanut kuulla omasta ulkonäöstä tai ajatuksista.
Mutta silti kantsii ponnistaa ja olla iloinen siitä mitä on ja myös niistä mahdollisuuksista mitä Jumalalla on jokaisen myös minun elämässä.

22.7.2011 klo 21:01

JamesBond007
Käyttäjä

Tämä oli enemmänkin blogi-tyyppinen vuodatus, kuin forumikeskustelun aloitus, kun itse kysyit ja vastasit itsellesi. Sun säälittely olis sairasta - mun mielestä sua pitää enemmänkin potkia persuksille. Jokainen on ainutlaatuinen ja joikaisen elämä on erilainen - mullekin nuorempana sanottiin paljon ikäviä asioita ja ne tuntui aikansa pahalta, mutta en ole keskittynyt elämään niissä aikuisena.. mulle on sanottu myös mukavia asioita, kuten varmasti sullekin... jos ei ole, niin olet ollut vaan huonossa seurassa. Mulla on identiteettini Jeesuksessa, johon kuuluu Jumalalta saatuja lahjoja, jotka rikastuttaa mun elämää ja tekee helpommaksi pitää itsestäni - anova saa. Katso itses sijaan Jumalaan ja siihen, mitä Jumala voi tehdä sun elämässä ja etsi luottamussuhdetta Jumalaan, niin moni asia varmasti järjestyy siinä sivussa.