Erilaiset parisuhteet

Alue: Avioliitto ja perhe

21.7.2011 klo 16:08

JamesBond007
Käyttäjä

Tulin tänään ohimennen miettineeksi, miten ihmiset voi elää erilaisissa parisuhteissa onnellisina ja kuinka ihmiset lähtökohtaisesti jo joko tietoisesti tai tiedottomasti odottaa suhteelta eri asioita.

On mielenkiintoista miettiä näitä asioita - esimerkiksi hengellistä yhteyttä parin välillä pidetään uskovien piireissä aina ehdottoman tärkeänä ja näin se varmaan onkin, jos toinen on uskossa jos haluaa elää täyttä elämää jakaen toisen kanssa elämän tärkeimmän asian, mutta ei-uskovilla suhde voi toimia varmasti vähintäänkin kivasti ilman jaettua uskoa, vaikka siitä ehkä silloin puuttuukin paljon, niin siinä voi silti olla paljon muita hyviä ihmisiä yhdistäviä asioista, joidan kautta suhde koetaan tyydyttäväksi.

No mieleen tulee nyt ainakin sielujen sympatia tai persoonien samanlaisuus - joissain tapauksissa toisiaan täydentävyys... tosilla homma näyttää toimivan hienosti niin, että ollaan vaan samankaltaisen ihmisen kanssa ja toiset taas ei sellaista tunnu sietävän.

Seksuaalinen viehätys ja toimiva aktiivinen seksielämä voi joillain ihmisillä riittää jo aika pitkälle... riippuu ihan ihmisen persoonasta ja siitä kuinka tärkeitä mitkäkin tarpeet hänelle on.

Ura-ihmiset tai vaikka yhteistä lähetystyövisiota yhdessä toteuttavat ihmiset.

Kylmät faktat... järjestetty avioliitto... halutaan pitää vanhemmat tyytyväisinä ja koetaan se sydämessä erityisen tärkeäksi asiaksi tai sitten esimerkiksi taloudellinen riippuvaisuus... ei olla niin kovin tunteellisia ja jos toinen tuntuu vieraalta ihmiseltä tai seksikään ei kiinnosta hänen kanssaan, niin se ei haittaa, koska on muita sosiaalisia suhteita, ollaan erakkoja tai seksiäkään ei oikeastaan tee melkein koskaan mieli.

Lista jatkuu varmaan loputtomiin, mutta olis kiva kuulla ihmisten havainnoista ja kokemuksista siitä, kuinka erilaiset parisuhteet tai avioliitot voivat toimia tyydyttävästi, koska olen huomannut, että se minkä toinen kokee tyydyttävänä, niin kolmas voi kokea vastenmielisenä.

Pitäydytään tässä ketjussa ihmisiä yhteensitovissa asioissa mieluummin, kuin niitä erottavia voi keksiä varmasti paljon enemmän, mutta niille nyt sitten voi tehdä oman ketjunsa...tai no turn-offs ketjusta löytyy varmaan paljon sellaista, mutta nyt olis tarkoitus keskustella esimerkein oikeista parisuhteista eikä vaan niistä asioista, jotka koetaan itse turn-oneiksi.

17.8.2011 klo 19:58

meerkat
Käyttäjä

Olemme avomiehen kanssa aika erilaisia, mutta jonkinlainen "hengellinen yhteisymmärrys" meiltä pakanoiltakin löytyy. Erilaiset, mutta pohjimmiltaan samanlaiset persoonat ovat meillä kyllä yksi avainsana. Myös se, että annetaan molemmille liikkumavaraa ja toisaalta ollaan samalla tavalla läheisyydenkipeitä pitää suhteen terveenä. Suhdetta vois sanoa tasapainoiseksi, vaikka välillä otetaan "riskejä". Toisaalta "riskit" vahvistavat suhdetta entisestään

Viestiä muokattu 17.8.2011 klo 20:00, muokkaaja: meerkat

20.8.2011 klo 1:33

Sydämen polku
Rabi - ikuinen käyttökielto.

Olen ymmärtänyt että parisuhde on minulle ehdoton tässä elämässä ja minulla on se ongelma,että herkkänä ihmisenä maailmassa jossa monilta on herkkyys kadoksissa eikä ole parisuhteessa välttämättä niin kovaa painoarvoa hellyydellä ja läheisyydellä vaan myös ulkoisilla asioilla niin minun on vaikea löytää suloista tyttöä joka ymmärtää läheisyyden mittamattoman merkityksen eikä koe kiusallisena jopa ylitsevuotavaa hellyyden osoittamista.
Lähtökohtaisesti minulle siis parisuhde merkitsee läheisyyttä:henkistä ja fyysistä.

Ehkä minulta on hukassa se mihin ihmissuhteet kokonaisuudessaan rakentuvat mutta riippuu ihan ihmisen persoonasta mitä ihmisuhteelta odottaa ja toivoo ja kuka sopii sielunystäväksi sillä olemme jokainen ainutlaatuisia omalla yksilöllisellä tavallamme ja uskon,että jokaiselle persoonalle löytyy sielunystävä tästä maailmasta.

Onhan parisuhde muutakin kuin hellyyttä ja läheisyyttä mutta minulle koko parisuhteen punainen lanka on uskallus olla henkisesti alaston ja tulla kohdatuksi omana itsenään,näin näen sydänystävyyden.Minä peilaan parisuhdetta siitä käsin mitkä ovat minun tarpeeni ihmisenä ja mitä minä voin antaa parisuhteelle ja tämän tähden sisäiset asiat ohittavat kaikessa ulkoiset asiat.

Tietysti nämä heijastavat omaa persoonaani herkkänä ihmisenä ja mitä odotan ihmisuhteilta.

Mutta näin yleensä ystävyyssuhteissakin:haluan heijastua omana itsenäni ja saada vastakaikua omalle herkälle tunneelämälleni.Tietyntyyppiset ihmiset vaan sopivat kulkemaan kanssani sielunpolulla.