Väärin ymmärtäminen

Alue: Nuoruus ja seurustelu

17.6.2011 klo 21:45

Amelie
Käyttäjä

Tämä nyt ei liity seurusteluun, mutta ehkä nuoruuteen. Toisaalta sen ei tarvitse liittyä nuoruuteenkaan, koska sekä nuoret että vähän vanhemmat ja vanhatkin voivat ymmärtää väärin. Väärin voi ymmärtää helposti moniakin asioita, mutta joskus tuntuu että ihmiset tarkoituksella ymmärtävät väärin. Haluavat ymmärtää asiat sen mukaan, mikä on oman mielihalun mukaista. Kokemusta kenelläkään?

17.6.2011 klo 22:36

andiboy
Käyttäjä

Voi kyllä on :) Se on kiinni aika paljon asenteestakin, millä asenteella keskusteluihin lähtee / viesteihin suhtautuu. Itse olen yrittänyt suhtautua kaikkeen tulkinnanvaraiseen mahdollisuudella että kirjoittaja ei välttämättä tarkoita loukata, vaan itse ymmärtää väärin. Sama pätee ihan face-to-face keskusteluihin. Sillä asenteella pääsee jo pitkälle.

17.6.2011 klo 23:09

JamesBond007
Käyttäjä

Jotkut ihmiset ei kuuntele tai keskity lukemaansa. Ihmiset tulkitsee ja määrittelee sanoja eri tavoin. Toisinaan joku ajaa asiaansa niin vahvasti ja henkilökohtaisesti, että haluaa nähdä oman asiansa sielläkin missä sitä ei ole.

17.6.2011 klo 23:23

andiboy
Käyttäjä

^ Tyhjentävä vastaus :)

18.6.2011 klo 7:33

cAP5
Valvoja paljon viive?

Rakastamisen vaikeudestahan tämä muistuttaa. Siitä, miten suorastaan mahdottomalta tuntuu asettaa toinen itsensä edelle.

30.6.2011 klo 12:27

ghettoRouva
Käyttäjä

Toisaalta varsinkin läheisimmissä ja tärkeissä suhteissa väärin ymmärretyistä asioista kannattaa yksinkertaisesti keskustella ja jauhaa niin kauan, että molemmat on ymmärtänyt asiat oikein. Joskus se voi käydä työstä, mutta se kannattaa. Vaikka lähteä termien määrityksestä liikkeelle jos nekin on erilaisia :) Joskus ihmiset ajattelee asioita niin eri tavalla ja eri lähtökohdista, mutta mä jaksan uskoa että jos vaan asenne on oikea ja yritetään oikeasti ymmärtää toisia, samalle aaltopituudelle on yleensä mahdollista päästä.