Nuoret ihanat neitsytnaiset

Alue: Nuoruus ja seurustelu

24.1. klo 19:24

OmaOmena
Käyttäjä

Ollakseen huomattavasti ikäisiään edellä täytyy yleensä olla viettänyt myös aika erilaista elämää, jossa on joutunut/saanut (tilanteesta riippuen) ottaa aikuisten tavoin vastuuta asioista jo varhain. Vaikka en juurikaan itse tunne tällaisia tyttöjä (en liioin poikiakaan), voisin kuvitella että he eivät kuitenkaan yleensä vastaa toiveita naiivista ja ihailevasta nuoremmasta tyttöystävästä. Epäilen että he ovat havainneet tietävänsä, osaavansa ja pärjäävänsä itse - tai ainakin että aikuiset eivät tiedä, osaa tai pärjää sen paremmin.

tiedän yhden tällaisen, ja hän on aika kaukana 'söpöstä ja viattomasta'. tällainen tapaus on muuten kuvattuna myös elokuvassa girl with dragon tattoo, se lisbeth-tyttö.

27.1. klo 20:51

Indiana_
Käyttäjä

Helluntaimiesten olisi paras napata mahdollisimman nuori ja kaunis neito, sillä iän hieman karttuessa näillä neitosilla tuntuu olevan miesten metsästyksessä kaikki keinot sallittuja.

Mutta hei. Eikö keski-ikäistyvien poikamiesten kannattaisi jättäytyä tällaisen hieman ikää kartuttaneen helluntailaisneitosen saaliiksi? Olla vaikka mies, ilältään 35 tai niillä main, ja tavata itseään vajaa 10 vuotta nuorempi neito, joka tekee kaikkensa saadakseen sinut pök... siis alttarille?

Vai tarkoititko, että jos haluaa koskemattoman ja puhtoisen helluntaineidon, niin kannattaa ottaa vain nuori, koska vähänkin vanhempi on alentunut vaikka mihin turhamaiseen ja kyseenalaiseen, minkä kanssa kiltti uskova poika ei halua olla tekemisissä?

Naimisiin pääsemisellä on valtavat mittasuhteet.

Tietyllä tavalla siinä on varsin ihailtava asenne. Jos he ovat vielä tyytyväisiä kerran naimisiin päästyään niin voiko siinä kumpikaan elämältä enempää pyytää?

Viestiä muokattu 27.1. klo 20:52, muokkaaja: Indiana_

30.1. klo 8:12

mikestones
Käyttäjä

uusin missi kyllä pettymys, en tajua ei kukaan noista kolmesta edusta m inulle mitään naiskauneutta tai sitten misseyttä. aika huono sarja oli tämä kisa kyllä. voi elämä.

30.1. klo 8:29

Jochanan
Käyttäjä

Chafak on juutalainen nimi. Saatiin juutalainen missi!

30.1. klo 15:50

fons et origo
Käyttäjä

Chafak on juutalainen nimi.

Käsittääkseni kyse on samasta nimestä, joka translitteroidaan Shafeek jos on vaikkapa Egyptistä, mutta tuolla Afrikan luoteisnurkilla taas Chafak. Liekö ranskan vaikutusta?
Saatiin juutalainen missi!

Etninen tausta ja uskonto meni muuten ihan oikein mutta menikin molemmat ihan väärin. Saat sinä silti olla iloinen arabimissistäkin, eipä siinä, mutta luulenpa että KTS:lle kolahtaa paremmin.

31.1. klo 18:26

Babaii_
Käyttäjä

Mä en usko, että kauheen moni misseistä on neitsyitä. Mut voi niitäkin taivaan isältä kysyä ja pyytää.

31.1. klo 18:35

fons et origo
Käyttäjä

Mä en usko, että kauheen moni misseistä on neitsyitä. Mut voi niitäkin taivaan isältä kysyä ja pyytää.

Missejä vai neitsyitä?
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135259988742.gif

1.2. klo 2:31

Kleptomaani
Käyttäjä

Indiana:
"Mutta hei. Eikö keski-ikäistyvien poikamiesten kannattaisi jättäytyä tällaisen hieman ikää kartuttaneen helluntailaisneitosen saaliiksi? Olla vaikka mies, ilältään 35 tai niillä main, ja tavata itseään vajaa 10 vuotta nuorempi neito, joka tekee kaikkensa saadakseen sinut pök... siis alttarille?
Vai tarkoititko, että jos haluaa koskemattoman ja puhtoisen helluntaineidon, niin kannattaa ottaa vain nuori, koska vähänkin vanhempi on alentunut vaikka mihin turhamaiseen ja kyseenalaiseen, minkä kanssa kiltti uskova poika ei halua olla tekemisissä?"
-----------------------------
Suomalaisten helluntaineitojen villit vuodet kiteytettynä:
Vaihe 1.
- Naiivi, helppo, kokematon, suuret romanttiset kuvitelmat, turhamaisuus, lähetyskutsu... Tässä vaiheessa useat ovat jo sinisilmäisyytensä vuoksi kokeneita, mutta niin kuumia, että kaikki hairahdukset voidaan antaan heti ensisilmäyksellä anteeksi. Harkitse, vaarallista naida naiiviutensa vuoksi!
Vaihe 2.
- Tässä välissä on lyhyt vaihe, jossa kaikki keinot ovat sallittuja ja mikään moraalisääntö ei päde. Kauheaa aikaa. Mitä tapahtuu?
Vaihe 3.
- Kyynisyys, turhautuneisuus, epätoivo, toteutumattomat unelmat, naiivius... Tässä vaiheessa neidot ovat muuttuneet vanhoiksi piioiksi, jotka haluaisivat mahdollisimman nopeasti samanlaisen lastenrattaita pukkaavan vässykkämiehen kuin kaverinsakin ja ovat valmiina hyökkäämään kenen tahansa kaksilahkeisen perään. Ollaan valmiita tekemään kaikenlaisia kompromissejä. Vaihetta 3. vältelläkseen neidot vaihtavat opiskelualaa, tekevät kaksoistutkintoja, käyvät ulkomaan metsästysreissuilla. (Tämä vaihe alkaa noin 22-30-vuotiaana riippuen yksilöstä )

Varmaankin täydellisintä olisi elää sinkkuna lähelle 35-vuotiaaksi ja sen jälkeen napata joku tuon ensimmäisen ja toisen vaiheen välissä oleva kuuma pakkaus, noin 10v nuorempi. En tiedä haluaisinko tuossa iässä kyllä enää kovin naiivia yksilöä.

Viestiä muokattu 1.2. klo 3:02, muokkaaja: Kleptomaani

4.2. klo 12:50

Indiana_
Käyttäjä

Vaihe 1.

Tässä vaiheessa pojan pitää olla kuuma surffaajadude, jolla on suora ryhti, komea leuka, syvältä kulmien alta katsovat silmät ja ennen kaikkea sixpack. Hän saa helluntaitytsyn ajattelemaan, että on löytänyt Jumalan hänelle tarkoittaman puolison, koska Jumala voi antaa lapsilleen vain parasta.

Tai sitten tytön pitää olla täysi nysverö, joka valmiiksi pitää virkkaamisesta, piirtämisestä ja lastenhoidosta. Soittotaito on nykyään vaarallista, koska sillä saavuttaa asemaa ja statusta. Jos keskiverto mutta kaikin puolin normaali poika kiinnostuu tästä nysveröstä, niin edessä on yleensä tasapainoinen ja rauhallinen avioliitto. Tai ainakin näin tahdon kuvitella.

Vaihe 2.

Ai että mitä tapahtuu? Tyttö yrittää kiertää kainalosta kainaloon tai ainakin toivoo voivansa. Mielessä käydään lävitse itsesyytöksiä. "Ehkä olen turhan pinnallinen, ehkä olen turhan vaativa, ehkä Jumala tahtoo kasvattaa minua puolison kautta eikä antaa mitään kauneinta kakkua, luxus-poikakaveria tai toteen unelmaa, josta muut vain ikuisesti haaveilevat."

Tämä tarkoittaa sitä, että etsitään selvästi viallisia, rikkinäisiä tai muuten valuvikaisia poikia. Jotkut tytöt kiinnostuvat hulttioista ja pikkurikollisista, joita jostain syystä hengaa joidenkin seurakuntien ympärillä. Useimmat kuitenkin etsivät ihan lainkuuliaisia pallonsa hukanneita poikia. Ehkä siksi, että nämä pojat ovat "herkempiä" tai "syvällisempiä" tai herättävät hoivaviettejä.

Vaihe 3.

Tämäpä hassua. Tiedän, että eräässä seurakunnassa kävi joku amerikkalainen teatteriryhmä vierailemassa. Tästä on kohta jo vuosikymmen aikaa. Suurin osa ryhmästä oli, ainakin tyttöjen mielestä, surffaajan näköisiä komistuksia, joiden kanssa aloitettiin heti teerenpeli ja kohta vastavuoroiset vierailut uuteen maailmaan. Se vähä, mitä jälkikäteen olen kuullut, viittaa siihen että tästä on seurannut yllättävän monta avioliittoa.

Tämä poikkeaa luokittelusta siten, että aika moni kyseisistä neitosista oli vasta kehityskulun ensimmäisessä vaiheessa.

Yllättäen olen kuullut, että mormonien keskuudessa nuoren miehen mahdollisuudet saada puoliso suorastaan räjähtävät hänen oltuaan jonkin aikaa "lähetystyössä." Tämä tarkoittaa esimerkiksi USA:n mormoneilla sitä, että tullaan Suomeen kiertämään ovelta ovelle.

"Olen komea. Osaan esiintyä. Teen sitä Jumalan kunniaksi." Kaikkialta kuuluu kopsahduksia kun nuoret helluntaitytöt pyörtyvät ihastuksesta.

Viestiä muokattu 4.2. klo 12:55, muokkaaja: Indiana_

4.2. klo 15:55

merii
Käyttäjä

Tähän väliin: arvoisat sedät, mie sitten rakastan näitä teidän pohdintoja!

4.2. klo 22:06

Kleptomaani
Käyttäjä

A man´s got to do what man´s got do. Setämiehet tietää!

Viestiä muokattu 4.2. klo 22:13, muokkaaja: Kleptomaani

8.2. klo 17:24

Vinku
Käyttäjä

Haluaisin tilata yhden kappaleen, kiitos.
Herra tietää kyllä osoitteen, joten odottelen lähetystä.

9.2. klo 23:39

anti-satan
Käyttäjä

Olen myös itse ihmetellyt samaa asiaa huomatessani, että hyvin monet kolmekymppiset tai sitä lähestyvät ystävät/kaverit katselevat nuoria (20 v) tyttöjä, elleivät jopa säädä jotain heidän kanssaan. Jotenkin tuo vaan vaikuttaa mielestäni joltain kummalta perversiolta. Osa tai melkein suurin osa näistä on pastoreita ja tämä ilmiö vaikuttaa hyvin yleiseltä seurakunnassa. Taas ei-uskovien kavereiden joukossa en ole juurikaan tähän törmännyt. Nuo uskovat jotka ovat 30 v ja säätävät 20 v tyttöjen kanssa, yleensä ovat perustelleet sitä lähinnä sillä, että omat ikätoverinsa ovat jo naimisissa, mikä ei myöskään kovin mahdotonta ole, onhan se ihan totta että ainakin hellaripiireissä on varsin yleistä avioitua hyvin nuorena. Vastaavasti olen törmännyt siihenkin että monet nuoret tytöt nimen omaan haluaisivat vanhemman miehen, jolla on jo ns. elämän perusteet hallussa.
Itsestäni tuntuu että seurakuntatytöt haaveilevat joistain hyvätuloisista miehistä, joilla on poolopaita ja parransänki ja vähintään insinööritason koulutus. En siis tuohon surffipoikakuvaukseen oikein pääse sisälle. Lisäksi olen hyvin kaukana tuosta ja myöskin tuosta surffipojasta. Ei löydy mitään keinotekoista guidorusketusta, eikä sixpackia, twelwepack kylläkin. :) Ja jos niin käy että joku sattuu kiinnostumaan, on hyvin todennäköistä etten itse uhraisi asialle ajatustakaan. Murphyn laki.

10.2. klo 10:48

andiboy
Käyttäjä

eikä sixpackia, twelwepack kylläkin

Mullon yxpacki! Kato ku pyykkilauta on niiiin viiskytlukua, pesupallo on nykypäivää! :P

10.2. klo 11:39

mikestones
Käyttäjä

haluan omakotitalon ja vaimon

12.2. klo 14:36

Kleptomaani
Käyttäjä

"melkein suurin osa näistä on pastoreita ja tämä ilmiö vaikuttaa hyvin yleiseltä seurakunnassa."
- mmm tässä punnitaankin nuorisopastoreiden motiiveja tehtäväänsä. Vähän härskiltä kuulostaa. Pitäneeköhän paikkansa? No mikäs siinä, houkutuksia on monia :))

"haluan omakotitalon ja vaimon"
- Vaimon saat heti, kun olet siisti, ryhdikäs, pitkä ja harteikas. Aviomieskokelaan pitää kyllä olla ihan kunnon mies ja fiksu, koska muuten en suosittele naimisiin menoa. Omakotitaloa voitte sitten murehtia yhdessä.

"Vastaavasti olen törmännyt siihenkin että monet nuoret tytöt nimen omaan haluaisivat vanhemman miehen, jolla on jo ns. elämän perusteet hallussa. Itsestäni tuntuu että seurakuntatytöt haaveilevat joistain hyvätuloisista miehistä, joilla on poolopaita ja parransänki ja vähintään insinööritason koulutus."

- Yksinäinen jäykkä diplomi-insinööri omakotitalossaan kuulostaa paremminkin pelottavalle. Kaikki on vaimoa vaille valmista.

Viestiä muokattu 12.2. klo 14:37, muokkaaja: Kleptomaani

13.2. klo 23:17

anti-satan
Käyttäjä

Dippi-inssillä tarkotan lähinnä metrolookkia. Hmm. On kyllä muuten melkoinen mies jos oletetusti on suht. nuori ja asuu yksin omakotitalossa.

17.2. klo 20:12

OmaOmena
Käyttäjä

hyvin monet kolmekymppiset tai sitä lähestyvät ystävät/kaverit katselevat nuoria (20 v) tyttöjä, elleivät jopa säädä jotain heidän kanssaan. Jotenkin tuo vaan vaikuttaa mielestäni joltain kummalta perversiolta.

siis toihan on maailman normaalein juttu, että mies on vanhempi ja nainen nuorempi. ite ajattelen, että miehen pitäisi olla ainakin sen viis vuotta naista vanhempi, jotta siinä pääsisi syntymään oikeaa miehen vastuunottokykyä naisesta, kun on nuorempi nainen, jonka hyväksi tehdä oikeita asioita. kymmenen vuoden ikäero oli ennen vanhaan ennemminkin sääntö kuin poikkeus. ite olen ainakin kymmenen vuoden ikäerojen kannattaja!

18.2. klo 0:52

JamesBond007
Käyttäjä

yea

19.2. klo 1:59

OmaOmena
Käyttäjä

siskon poikaystävällä on yks teoria naisten iästä, joka ei vissiin ole sen oma, mutta kuitenkin...

sen mukaan alle 22-23-vuotiaat tytöt/naiset etsii miestä, joka on ulkoisesti hyvännäköinen, menevä tyyppi, ja jonka kanssa on kiva pitää hauskaa, seikkailla ja hassutella. älykkyydellä, työpaikalla, opiskelupaikalla ynnä muilla ns. aikuisilla seikoilla ei ole niin paljon merkitystä. tässä iässä ei yleensä vielä sitouduta eikä olla valmiita tai halukkaita naimisiin.

siinä 22-23-vuotiaana tyttö/nainen tasaantuu henkisesti ja tämän iän ylitettyään hän alkaa katsoa miehiä avioitumismielessä (tai ainakin vakiintuneen parisuhteen näkökulmasta, jos ei ole uskova). sillä alkaa olla merkitystä, olisiko miehestä perheenisäksi, onko hänellä koulutusta, miten hän tulee taloudellisesti toimeen, onko hänellä statusta ja tulevaisuuden visioita. vaatimukset voivat olla kohtuu isot, koska toiveissa on löytää ns. unelmien mies.

sitten jos pariutuminen ei ole onnistunut 27-28-ikävuoteen mennessä, tulee kriisi. alkaa miettimään, saanko mä ketään, biologinen kellokin alkaa muistuttaa ekoja kertoja olemassaolostaan. tästä iästä lähtien vaatimustaso miesten suhteen laskee ja huomio keskittyy siihen, mikä on hyväksyttävää miehessä ja mikä ei. joillekin naisille voi puolison löytämisestä tulla tällöin pakkomielle.

sitten jos pariutuminen ei edelleenkään onnistu, siinä 34-35 vuoden kieppeillä voi tulla kyynistyminen, tyyliin 'mä en saa ketään, kukaan järkevä mies ei mua huoli, mä elän loppuelämäni yksin'. tällöin naisesta voi tulla ns. asennesinkku, joka aikoo pärjätä elämässä ilman miestä ja perhettä. ajatellaan 'ei elämässä miestä tarvitse', ja sitten hommataan kissa tai koira tai muu lemmikkieläin hoivattavaksi.

ajatuksia tästä?

19.2. klo 10:53

Isabella
Käyttäjä

sen mukaan alle 22-23-vuotiaat tytöt/naiset etsii miestä, joka on ulkoisesti hyvännäköinen, menevä tyyppi, ja jonka kanssa on kiva pitää hauskaa, seikkailla ja hassutella. älykkyydellä, työpaikalla, opiskelupaikalla ynnä muilla ns. aikuisilla seikoilla ei ole niin paljon merkitystä. tässä iässä ei yleensä vielä sitouduta eikä olla valmiita tai halukkaita naimisiin.

Voi olla, että pitää osin paikkaansa. Silloin kun olin 18 v. sinkku, en katsonut muuta kuin ulkonäköä. Itse kyllä sitouduin ihan vakavasti seurustelemaan 19 vuotiaana.

19.2. klo 11:27

miimar
Käyttäjä

Hahahaaa :D Täällä yks "asennesinkku", vaikkei kuvaus nyt aivan täysin yksiin menekään (on mulla 2 koiraa, jos sitä katotaan) - ja mä oon "vasta" 32 :P

Muoks. Selittelypakko... :D Ok, kyse saattaa olla joltain osin kyynisyydestäkin, mutta toistaseks olen vaan päättäny keskittyä ihan muihin asioihin :) Enkä pidä ollenkaan mahdottomana vaihtoehtona elää loppuelämä kokonaan ilman parisuhdekiemuroita.

Viestiä muokattu 19.2. klo 11:50, muokkaaja: miimar