Kovaa pehmeyttä, tytöt

Alue: Nuoruus ja seurustelu

20.5.2011 klo 23:38

Massive
Käyttäjä

Olen sen käsityksen vallassa, että naisilla on miehiä enemmän taipumusta olla sanomatta asioita suoraan tai rehellisesti. Ainakin, jos kysyy esimerkiksi mielipidettä jostain ulkonäköön liittyvästä jutusta. Ikävimmin se tulee miehen kannalta esille varmaan kun on kyse seurusteluun liittyvistä asioista, kuten pyytämisestä ulos.

Onko käsitykseni täysin harhainen, vai onko siinä perää? Mitä mieltä olette?

Voidaan keksiä tekosyitä tai olla vastaamatta ollenkaan (jos on kysytty esim. sähköpostilla). Toivotaan tekojen puhuvan sanoja enemmän. Odotetaan tajuavan ilman suoraa vastausta. Älkää sanoko, että kyse on kohteliaisuudesta tai halusta ottaa toisen tunteet huomioon.

Tytöltä se on ymmärrettävämpää, mutta naisen sopii odottaa olevan riittävän luja/herkkä/rehellinen/empaattinen/? antamaan suoran vastauksen. Kyllä mies sen kestää, poikakin.

20.5.2011 klo 23:41

Massive
Käyttäjä

Tarkennus varmuuden vuoksi: viittaan siis lähinnä siihen, kun naista pyydetään ulos.

21.5.2011 klo 1:41

Ulosottomies
Käyttäjä

Et ole ainut joka on samaa pähkäilly ja ihmetelly.
Suoraan niin ei tarvii arvailla... Ei siihen kuole, ku ei oo mitään tapahtunukkaan.

Viestiä muokattu 21.5.2011 klo 1:43, muokkaaja: Ulosottomies

21.5.2011 klo 4:49

Rabiljus
Rabi - ikuinen käyttökielto.

Mä en ole koskaan ollut treffeillä elämässäni sillä en ole koskaan uskaltanut lähestyä tyttöä.
Pitää olla oikea tyttö ketä uskaltaa lähestyä.Koska olen tunneelämässäni herkkä ja loukkaanun helposti niin minulle saattaa jäädä trauma pitkäksi aikaa jos minut torjutaan.Mutta jos minut torjutaan joskus niin toivon sen tapahtuvan erittäin hienotunteisesti.

Mutta mielummin joku lähestyy minua kuin minä häntä,näin ei ole torjumisen pelkoa.

21.5.2011 klo 5:16

Rabiljus

Tai no huonoa itsetuntoahan se vain on.Eheytymisessäni täytyisi päästä selville mistä huono itsetuntoni on oikein syntynyt.Jutellaan tästä tänään myöhemmin,kohta täytyy lähtee ostaa olutta.

Huono itsetuntohan kuuluu negatiivisiin ominaisuuksiin niin miehillä kuin naisillakin eikä siinä auta komea ulkonäkö jos sisimmässä on valtava epävarmuus omasta itsestä ja kaikenlaiset torjumiset pahentaa vielä huonoa itsetuntoa.Minulla on kolme sairaalajaksoa takana huonon itsetunnon takia joka aiheutti syvän masennuksen ja ahdistuksen.

21.5.2011 klo 6:08

Rabiljus

Mä en vaan tiedä pitääkö mun eheytyäkseni lausua positiivisia affirmaatioita itsestäni
vai ovatko ne esteenä eheytymiselleni.Indy ja Yoki apuun nyt.

Viestiä muokattu 21.5.2011 klo 6:09, muokkaaja: Rabiljus

21.5.2011 klo 6:19

Rabiljus

Indy pitääkö mun eheytyäkseni suhtautua itseeni siipirikkona vai mahtavana alfauroksena

Joel Hallikainen: Siipirikko
http://www.youtube.com/watch?v=l4PaM9hGmJg&feature=related

21.5.2011 klo 6:33

Rabiljus

Eikö sitä sanota,että parantuminen on kyyneleissä.Äskenkin itkin
Eikö herkän miehen eheytymisen ehto ole juuri kyyneleissä

hän kuivaa kyyneleet.
http://www.youtube.com/watch?v=WBue2Q7O9OY

21.5.2011 klo 6:49

Rabiljus

Sitäkin mietin,että olisiko aarrekartan tekeminen osa eheytymisprosessiani vai itsepetosta
http://www.nicehouse.fi/omahuone/elamanvo/aarre.htm

21.5.2011 klo 6:59

Rabiljus

Nyt meni ihan offtopiciksi,Yoki ja Indy vastatkaa itsetunto tai miehen identiteetti ketjuun.

21.5.2011 klo 7:37

Massive
Käyttäjä

Se meni ihan offtopiciksi, sitä tulin tänne kirjoittamaan. Olit näköjään itsekin huomannut. Ja jatkoa ajatellen: tuon määrän viestejä voinee tiivistää yhdeksikin.

21.5.2011 klo 13:12

Rabiljus

Oletteko miettineet sellaista asiaa,että mies joutuu huonon itsetunnon takia sairaalaan ja koska mies on aika komea niin hänen itsetuntonsa ei parane edes sairaalassa koska sielläkin on tyttöjä
jotka ensin osoittavat kiinnostusta mutta koska mies huonon itsetuntonsa takia on sisäänpäinkääntynyt niin hän kokee yksinäisyyttä ainiaan.
Miten mies löytää itsevarmuuden ja sitä kautta sosiaaliset taitonsa.

21.5.2011 klo 16:07

Lilith
Käyttäjä

itse ainakin, jos joku kysyy ulos, mietin että
a. onko tuo nyt tosissaan
b. kavereinako?
c. tykkäänkö tuosta?
d. alkaako seura kyllästyttämään
e. mitä jos annan sille vääriä viestejä?

ja sitten onkin menny aika paljon aikaa pohtiessa noita mietteitä enneku annan vastauksen.
:D olenko vaikea?

21.5.2011 klo 16:16

Rabiljus

Jaa,no minä olen herkkä mies ja universaalin rakkauden lähettiläs ja rakastan kaikkia.
Minun sydämeni ansaitsee koko maailma.Jos löydän sielunkumppanin niin hänen pitää olla sydämeni arvoinen.

21.5.2011 klo 17:04

Rabiljus

Tarkoitan sillä,että olla minun sydämeni arvoinen

-Minä rakastan äärettömästi sinua joten saat tuhlata rakkauttani mutta älä hyväksikäytä minua
-Älä koskaan loukkaa minua sanoillasi tai teoillasi koska minä en koskaan anna aihetta siihen

jne..

21.5.2011 klo 17:14

Rabiljus

-minä rakastan sinua sellaisena kuin olet
-Minä hyväksyn sinut sellaisena kuin olet
-minä arvostan sinua sellaisena kuin olet
-Minun seurassani voit olla oma itsesi

Kuka siis on rakkauteni arvoinen..

21.5.2011 klo 17:14

Massive
Käyttäjä

itse ainakin, jos joku kysyy ulos, mietin että
a. onko tuo nyt tosissaan
b. kavereinako?
c. tykkäänkö tuosta?
d. alkaako seura kyllästyttämään
e. mitä jos annan sille vääriä viestejä?

ja sitten onkin menny aika paljon aikaa pohtiessa noita mietteitä enneku annan vastauksen.
:D olenko vaikea?

Tuollainen aito asian pohtiminen on asia erikseen. Pitää siitäkin tietenkin miespoloa informoida, ettei se jää hämilleen pähkäilemään, onko siinä kyse jostain muusta."Mietin asiaa" riittänee.

Toisaalta, eikös ulos lähdetä ottamaan ainakin osasta noista selvää. Ulos lähteminen on vakavaa, mutta ei niin vakavaa, että kaikki vastaukset pitäisi tietää heti.

21.5.2011 klo 17:19

Rabiljus

Minä uskon ihmiskunnan sydänten ykseyteen miten siis voin lähteä ulos ihmisen kanssa kun minä olen ihmiskunnan vanhin veli.

Voinhan minä sanoa:

Tyttö tahdotko maistaa ikuisen rakkauden nektaria sillä minä olen rakastanut sinua aina.
Tyttö menee hämilleen eikä usko,että minä olen aina rakastanut häntä.

21.5.2011 klo 17:32

merii
Käyttäjä

...tarpeeksi herkkä mies alkaa vollottamaan, jos sille sanoo suorat sanat. Eihän kukaan nainen halua mitään miehen itkushowta julkisella paikalla - siinähän saa syyt niskoilleen. Siis tulee leimatuksi kovin kylmäksi ihmiseksi, kun miestä sillä tavalla itkettää. Olenpas nyt itse kovin ikävä...mutta katsotaanpa eläinkuntaa: eivät ne urokset helpolla pääse, tosin fyysisiä haavoja tulee kenties enemmän kuin mentaalisia.

21.5.2011 klo 17:36

Rabiljus

Minä rakastan kaikkia maailman naisia koska olen ihmiskunnan vanhin veli enkä ole kenestäkään naisesta riippuvainen.Rakkauteni on universaalia ja olen läsnä hengessä jokaisessa miehessä joka naista rakastaa.olen kaikkialla!

22.5.2011 klo 7:29

Massive
Käyttäjä

merii:

Saatan tietenkin olla väärässä, mutta eiköhän itkemään pullahtavat miehet tuollaisessa tilanteessa ole äärimmäisen harvinaisia tapauksia.

Ymmärrän pointtisi paremmin jos tarkoitat "suorilla sanoilla" jotan tällaista: "olet mun mielestä sen verran etovan näköinen, ja luulen joka tapauksessa ikävystyväni seurassasi jo alkupalaa tilatessa".

Itse tarkoitin suoralla vastauksella asiallisempaa responsea kuten "en ole kiinnostunut lähtemään kanssasi ulos, valitan" . Tarpeeksi viisas mies ei edes välttämättä kysy sen jälkeen miksi, jos tajuaa, että tarkennus voi ottaa itsetunnolle. Ja ehkä se menisi jo epäherrasmiesmäisen inttämisen puolelle muutenkin.

Jos joku tuollaisesta asiallisemmasta pillahtaa, niin kyllä täysipäisten ihmisten sopii odottaa tajuavan, että kyse on kyllä jonkun muun kuin naisen tunneongelmasta; leimamerkintä naiselle olisi todellista tyhmyyttä. Ja kuka piittaa ei-täysipäisten mielipiteestä? : )

Onko sinulla joku ikävä kokemus asiasta? Ajatteletko, että niin herkkiä miehiä on paljonkin? Mikä on sitten oma "taktiikkasi", jos et suoraan kietäydy?

Itse olen herkkä mies, ehkä poikkeuksellisenkin herkkä, mutta en kyllä suorasta asiallisesta kiellosta loukkaantuisi. Hyvänen aika. Ennemminkin siitä, että nainen kuvittelisi minun pillahtavan itkuun.

Rabiljus: käsittääkseni nuo viestisi ovat edelleen offtopic. Pyydän: pysy viestiketjun asiassa.

22.5.2011 klo 7:39

Rabiljus

Huomenta,

Katos sinäkin olet herkkä mies.Minäkin olen poikkeuksellisen herkkä ja ujo enkä uskalla pyytää ketään ulos.Muutenkin olen särkyneisyydestäni johtuen sisäänpäinkääntynyt ja minun pitää treenata sosiaalisia taitoja,että yleensäkkään voisin lähteä kenenkään kanssa ulos.
Tarvitsen paljon rohkaisua naiselta,jos itsellä on itsetunnon kanssa ongelmia.Itsetunto ongelmani ei liity ulkonäkööni vaan muihin asioihin.

Tietysti minun olisi hyvä hakeutua johonkin terapiaan jossa käsiteltäisiin itsetuntooni liittyviä asioita.

22.5.2011 klo 9:24

Rabiljus

Yleensä sisäänpäinkääntynyt ihminen saa osakseen sääliä ihailun ja arvostuksen sijaan koska hän ei tuo itseään esille vaikka raamatussassa sanotaan,että hiljaiset perivät maan.
Sisäänpäinkääntynyttä ihmistä on myös vaikea lähestyä mutta empaattisella ja ihanalla luonteella pääsee pitkälle.Oikea ihminen kyllä löytää tiensä herkän miehen mailmaan

22.5.2011 klo 10:40

Rabiljus

Minulle sanoi eräs mukava hoitaja viime sairaalajaksolla kun keskusteltiin syntyjä syviä,että jos joskus haluat Rabi tyttöystävän niin sinun pitää oppia sosiwaalisia taitoja.Hänelle oli helppo avautua koska hän oli niin mukava ja empaattinen

22.5.2011 klo 20:59

merii
Käyttäjä

Voi, Massive... vaikka naisia yleensä pidetään tunneriittoisina hysteerisinä ääliöinä, on kuitenkin syytä pelata varman päälle myös miesten suhteen: mistä sitä tietää, miten miehen hormonit ja välittäjäaineet päättävät reagoida pakkeihin. Koskaan ei etukäteen tiedä, onko kyseessä mainitsemasi "harvinainen" tapaus.

22.5.2011 klo 22:40

Lucil
Käyttäjä

Pari viimeistä kertaa kun olen antanut miehelle pakit suoraan, he ovat alkaneet mököttämään ja valittamaan, että prinsessoja on yllättävän paljon.

22.5.2011 klo 22:47

Rabiljus

Heh,mulla vähän sama juttu.Monet kerrat kun olen tehnyt selväksi ettei kiinnosta,että sydäntäni ei kuka tahansa saa niin asenne on se,että mikä sinäkin luulet olevasi,joku prinssi vai.

22.5.2011 klo 23:13

Rabiljus

Mulla on just se,että menen minne tahansa niin kaikki on kuin kanat orrella,kenet Rabi valitsee,kenet hän valitsee,hän kun samaanaikaan niin komea ja niin herkkä ja ihana.
Olen päättänyt etten lähesty ketään.oikea tyttö kyllä lähestyy minua.
Hän näkee vaivaa jos on sydämeni arvoinen.

22.5.2011 klo 23:23

KTS
Käyttäjä

Jos minua pyydetään ulos, pyydän miettimisaikaa 50 vuotta.

23.5.2011 klo 16:13

Isabella
Käyttäjä

Joskus kun on sanonut suoraan mutta kuitenkin ystävälliseen sävyyn jollekin, että en ole kiinnostunut, niin sen jälkeen se tyyppi on alkanut käyttäytymään pelottavan aggressiivisesti (kerran jouduin tosiaan jouksemaan karkuunkin..). Ja näitä tapauksia on ollut useampia, ei vain yksi. Joten ikävien kokemusten jälkeen opin tekemään sillä tavalla, että joko a) annoin väärän numeron tai b) jos annoin oikean numeron en koskaan vastannut viesteihin c) eksytin tyypin kannoilta ja lähdin matkoihini.