Jenkkiraudat

Alue: Media ja tekniikka

23.6.2008 klo 21:00

MrCash
Käyttäjä

Tämä nyt ei ole mediaa, mutta tekniikkaa kuitenkin..

Mieleni on jo pitkään tehnyt Autoa isolla A:lla, eli vanhaa jenkkirautaa. Koko homma sotii omia semiekologisia elämänarvojani vastaan, mutta minkäs teet. Omistaako kukaan jotain valtaisaa peltilehmää jonka ihanuuksista voisi täällä jaagailla?

23.6.2008 klo 21:21

touareg
Tunnus poistettu

Mul 2. Chrysler 300M 3.5-99 aj. 112 tkm ja Chevrolet Beretta 2.3 gtz -91 aj. 151 tkm. Osta pois.

23.6.2008 klo 21:31

Atte
Käyttäjä

Olen aina halunnut 68 vuoden fastback Mustangia. Myös uusi shelby GT500 lämmittää mieltä. Myös Charger ja Challenger olisivat kovia vaihtoehtoja. Kaverillani on Ford Consul 3000GT ja sillä on tullut ajeltua hiukan. Uutta tuplaturbomyllyä odottelee alle.

Kyllä noissa jenkkivehkeissä on sitä jotain, jos ei muuta niin ainakin fiilistä.

http://www.seriouswheels.com/pics-1960-1969/1965-Ford-Mustang-Fastback-C...
http://www.zcars.com.au/images/shelby-gt500-super-snake1.jpg

Viestiä muokattu 23.6.2008 klo 21:38, muokkaaja: Atte

23.6.2008 klo 23:17

neutraalialkio
Käyttäjä

Olen miettinyt Chrysler Voyageria (tai grand Voyageria) dieselinä.

Jenkit on hyviä autoja, mutta niiden kilometrikustannukset lienee aika korkeat, kun mietitään polttoaineen kulutusta ja varaosien hintoja. On tietty eri asia ostaa auto käyttöön tai harrastuvälineeksi. Itselleni auto on lähinnä ruokaan verattava pakollinen hyödyke!

24.6.2008 klo 12:00

soldier777
Käyttäjä

Kaverillani on Ford Consul 3000GT ja sillä on tullut ajeltua hiukan. Uutta tuplaturbomyllyä odottelee alle

Saman vehkeen kyydissä olen minäkin ollut, Sumiaisten lumispooreissa.

Itselläni oli aikoinaan kullanruskea Granada (eli tosta Consulista se sedan malli) vuosmallia -78. Ihan kivahan sillä oli kesällä festareita kierrellä, sellanen köyhän opiskelijan feikkijenkki. Vei se kyl bensaa melkeen ku oikeet jenkit, sellaset 15 litraa sataselle.
Granada sai olla sittemmin elintenluovuttajana Sierra projektiini, kannen otin siitä turbolohkoon ja Granada lähti sen jälkeen uudelle omistajalle. Joskus sitä on näkynyt Jyväskylässä, saanut mustan maalin ja lieskat kylkeen...

Oikeista jenkeistä eniten sykähdyttää 70-luvun muskelit, etupäässä Mustangit. Myös 80-luvun Camaro on pienestä pitäen miellyttänyt silmää.

24.6.2008 klo 14:49

Atte
Käyttäjä

Saman vehkeen kyydissä olen minäkin ollut, Sumiaisten lumispooreissa.

Nyt hämää, että kukas sie oot oikein =D Pieni aavistus saattaisi olla.

Viestiä muokattu 24.6.2008 klo 14:50, muokkaaja: Atte

25.6.2008 klo 10:43

soldier777
Käyttäjä

Minä tiiän kyllä sinut, mutta tiiätkö sinä minut? ;)

25.6.2008 klo 10:55

Atte
Käyttäjä

Minä tiiän kyllä sinut, mutta tiiätkö sinä minut? ;)

Soitin Juhalle varmistaakseni epäilyni ja oikeaan osuin =) Juhalta painokelvottomia terveisä sitten, viitaten seksuaaliseen suuntautumiseen, jossa digataan samaa sukupuolta olevia. Että näin =D

25.6.2008 klo 11:00

soldier777
Käyttäjä

Eikös se ole syntiä puhua painokelvottomia? ;)

31.8.2008 klo 11:49

Hombre
Käyttäjä

Onhan noita Jenkkiautoja jokunen ollut.Parhaillaankin tallissa majailee yx kappale vuodelta-64.
Asian tiimoilta yleisin kysymys on,paljonkos toi kuluttaa???Itellä kaikki on mennyt mitä tankkiin on laittanut.Mitä varaosiin tulee,niin tiettyjä tekniikka osia löytynee helposti.Esim.Saman ikäisiin ja vähän tuoreempiin Japski autoihin on huomattavasti vaikeampi löytää osia....
Käykäähän tsekkaamassa,tuolta löytyy jotain kuvatuksia ym...www.gospelcruisers.com