voiko kristitty pukeutua gootahtavasti. (Lukittu)

Alue: Luovuus ja muoti

2.4.2011 klo 22:09

ikinuori
Käyttäjä

voiko kristitty pukeutua esim viktorianiseen goottityylin, ja mitä se viestittää muille ihmisille? oletko esim kristuksen valona tälle maailmalle?

haluan tästä kunnon aiheen, koska mul on ollu aika paljon painimista tän asian kanssa.

itse tykkään pukeutua silleen gootti tyylisesti
musta pitkä nilkkoihin asti ylettyvä kangastakki, musta paita, mustat housut, hopeinen risti,hopeiset korvikset, tumman violetti/musta ruutuinen kaula huivi, mustat hiukset. näytän melko synkältä ilmestykseltä. eli tuoko mun pukeutuminen kunniaa Jumalalle? mielipiteitä/ ehdotuksia/miksi uskova on oikeutettu pukeutumaan mustiin. meneekö pukeutuminen liian maailman puolelle, ja miten uskova muutenkin voi pukeutua? olen siis 25 vuotias mies.
mul on ollu melko dramaattinen lapsuus ja sit oon luonteltani melko melankolinen. tykkään kuunella surumielisiä biisejä ja olla aika usein itsekseni omien ajatusten kanssa.

tässä on yks sellanen biisi mikä saa mut melkein aina itkemään: http://www.youtube.com/watch?v=-EQ6eHeBrhM

2.4.2011 klo 22:12

ikinuori
Käyttäjä

olen siis todella syvällinen ihminen ja usein samaistun ihmisten suruun.

2.4.2011 klo 22:18

Sir JoN
Käyttäjä

ikinuori: "voiko kristitty pukeutua esim viktorianiseen goottityylin, ja mitä se viestittää muille ihmisille?"

Voi ja se yksinkertaisesti viestittää sitä, että pidät mm. viktoriaanisesta tyylistä.

ikinuori: "oletko esim kristuksen valona tälle maailmalle?"

Kristuksen valona & maailman suolana oleminen ei onneksi ole kiinni siitä, miten pukeudut ulkoisesti. :)

ikinuori: "eli tuoko mun pukeutuminen kunniaa Jumalalle?"

Mahdotonta vastata, koska muoti on subjektiivinen (maku) asia ... se on sitten eri asia, mikäli pukeutuminen on eroottisesti latautunutta, "epäsiveellistä" yms.

ikinuori: "miksi uskova on oikeutettu pukeutumaan mustiin."

Raamattu ei ainakaan kiellä. ^^ , lisäksi kannattaa muistaa, että musta on vain väri, siinä missä valkoinen, punainen tai sininen yms. ... ihmiset ovat itse keksineet erilaisia myyttejä, että jokin väri ikään kuin symbolisoisi jotakin asiaa. Tämä on vain myyttien "projisoimista" ... näin graafisena suunnittelijana sanoisin. :)

ikinuori: "meneekö pukeutuminen liian maailman puolelle, ja miten uskova muutenkin voi pukeutua? "

Riippuu siitä, miten määritellään "maallinen pukeutuminen" ... mitä se pitää sisällään ja mistä voimme todentaa sen määritelmän?

Viestiä muokattu 2.4.2011 klo 22:19, muokkaaja: Sir JoN

2.4.2011 klo 22:37

ikinuori
Käyttäjä

kiitos vastauksista =)

2.4.2011 klo 22:47

ikinuori
Käyttäjä

täs on just sellasta tosi kaunista gootti tyyliä mikä muo viehättää: http://nurjimus.blogspot.com/search/label/korsetti

siin on vaan jotain sellasta maagista vetovoimaa =)

2.4.2011 klo 22:53

Lihahyyteloe
Käyttäjä

Mulla tuli noita kuvia katsellessa mieleen miksi Jumala on luonut miehelle nännit? Aika törkeästi paistaa läpi tuosta puserosta.

Viestiä muokattu 2.4.2011 klo 22:54, muokkaaja: Lihahyyteloe

3.4.2011 klo 9:57

mikestones
Käyttäjä

ei hyvä

3.4.2011 klo 20:24

ikinuori
Käyttäjä

meinasin siis että toi naisen pukeutuminen on cool=)

4.4.2011 klo 23:06

TyhjäSointu
Käyttäjä

Ei ihmisen ulkonäkö kerro sitä mitä on ihmisen sisällä :) Maassa maan tavalla. Ennemminkin on hienoa että kristittyjä on erilaisia! Yleinen käsitys kristityistä on se että ensin ollaan pahoja poikia ja pukeudutaan mustaan ja kuunnellaan heviä ja sitten löydetään Jeesus ja ruvetaan poppareiksi - ei näin! :o Se että ihmisestä tulee kristitty ei tarkoita sitä että ihmisen täytyisi muuttaa omaa persoonallisuuttaan tai sitä mitä hän on! Tietysti mikäli joku asia on Raamatun vastaista niin siitä pitää tehdä parannus, mutta itse olen sitä mieltä ettei vastaavanlaisessa pukeutumisessa ole mitään väärää - ennemminkin kehotan huolestumaan mikäli pukeutuu arkisin samalla tavalla kuin amerikan poplaulajat haluaessaan esitellä öljyssä kiiltäviä lihaksiaan!

4.4.2011 klo 23:15

Babaii_
Käyttäjä

Voi pukeutua. Itsekin pukeuduin joskus gootiksi, ku kaveri halusi tietää miltä näytän goottivaatteissa. Musta uskovalla ei tarvitse olla mitään pukukoodia.

5.4.2011 klo 10:29

welzu
Päävalvoja

Goottialoitukset päättyvät, keskustelua voi jatkaa täällä http://radikaali.net/foorumi/aihe/4294