Radikaali.netin Raamattuhaku maan paras!

Alue: radikaali.net

12.3.2011 klo 22:19

Jochanan
Käyttäjä

Jochanan kiittää ja kumartaa syvään! Radin Raamattuhaku on nopea ja hakee juuri sen, mitä etsiikin. Raamatunkäännös on rakas ja läheinen 33/38. Radin Raamattuhaku on auttanut minua monissa töissäni ja nettikirjoittelussani.

14.3.2011 klo 17:51

JamesBond007
Käyttäjä

Missä täällä on joku haku :o ?

14.3.2011 klo 18:05

welzu
Päävalvoja

Meet Radikaalin etusivulle (http://www.radikaali.net) ja siellä Chat-linkin oikealla puolella on Raamattuhaku-linkki.

14.3.2011 klo 18:12

JamesBond007
Käyttäjä

Tulee hyvin harvoin käytyä tuossa etusivulla.. hyvähän tuo on tietää, kun en ole niitä, jotka opettelevat ulkoa mikä kohta löytyy mistäkin kirjasta.

Kiitos.

14.3.2011 klo 18:57

Jochanan
Käyttäjä

Itse asiassa, Mr Bond, asia on niin, että jos et tunne Raamattua suht. hyvin (mielellään jopa ulkoa, kuten allekirjoittanut), niin tuollaisista hakukoneista ei oo sulle hirveesti hyötyy, kun et tiedä, mitä etsit. Kun tuntee Raamatun, osaa etsiä (ja etsiikin lähinnä tarkkoja viitteitä, kuten allekirjoittanut).

Ja tämän sanon sen vuoksi, että älä hyvä veljeni laiminlyö päivittäistä Raamatun lukua sen vuoksi, että on hakukoneita! Älä oikeuta sellaista tekosyytä itsellesi!

Viestiä muokattu 14.3.2011 klo 19:27, muokkaaja: Jochanan

14.3.2011 klo 20:42

JamesBond007
Käyttäjä

Tieto tehdään turhaksi joka tapauksessa, niin keskityn rakkauteen.
Pysyn kato myös nöyrempänä mitä vähemmän muistan ulkoa, kun en pääse pätemään kuten jotkut. Kunnia Herralle.

Raamatusta kun käsittää oleellisen, niin sitä ei kiitos Jumalalle tarvitse muistaa ulkoa.
Jos jotain muistaa ulkoa, niin siitä voi kiittää Jumalaa, joka on antanut muistin ja keskittymiskyvyn siihen, että on kyennyt sisäistämään tuollaisen määrän asioita.

Se on hienoa jos muistat raamatun ulkoa - nyt vielä pitäis olla viisautta tulkita sitä oikein ja käyttää sitä tietoa viisaasti sekä tietty sitä rakkautta, mitä ilman kaikki on turhaa.

Sä oot varmaan sitten Kristuksen ruumiin pää, kun päässähän on aivot ja muisti... eikun pää olikin Jeesus... sen verran mäkin muistan... mä annan mieluummin tuon pään puhua mun kautta, kun heittäydyn itse pääksi.

Viestiä muokattu 14.3.2011 klo 20:43, muokkaaja: JamesBond007

14.3.2011 klo 20:46

Jochanan
Käyttäjä

Blaa, blaa, blaa...! Älä puolustele laiskuuttas! Raamattu on enemmän kuin pelkkää tietoa.

Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt! (Ps.1:2)

- Haettu Radin Raamattuhaulla hakusanalla "rakastaa Herran lakia", ajalla 2 sekuntia.

Käytä sinäkin!

http://www.radikaali.net/raamattuhaku

Viestiä muokattu 14.3.2011 klo 20:53, muokkaaja: Jochanan

14.3.2011 klo 20:50

JamesBond007
Käyttäjä

Ja Vanhan Testamentin puolelta säädöstöä - toihan on kuin söis homehtunutta leipää!

edit: tästä UT:n puolelta freesimpää tietoa..

Mark. 12:24
Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

käytin tämän bongaamiseen tätä suosittelemaasi hakua!... vaikka taisin aika tarkasti muistaa tämän jopa ulkoa... kunnia Herralle.

Viestiä muokattu 14.3.2011 klo 20:53, muokkaaja: JamesBond007

14.3.2011 klo 21:31

Jochanan
Käyttäjä

Kannattaiskohan sun pikku hiljaa alkaa käyttämään enemmän aikaa Jumalan sanan parissa sen sijaan, että käytät kaikki vapaa-aikasi sen yhden ja saman vähemmän kehittävän harrastuksesi parissa, joka ei ajatuksiasi Raamatun totuudesta (eikä varmaan hirveesti muutenkaan) ainakaan kirkasta, saati tuota kunniaa Herralle?

Tiesitkö muuten, että tuossa lainaamassasi Raamatun sitaatissa (Mark.12:24) Jeesus tarkoittaa noilla "kirjoituksilla" nimenomaan Vanhaa Testamenttia? No ethän sinä tiennyt, kun et niitä kirjoituksia tunne!

VT ei ole homehtunutta leipää, vaan elämän leipää, kuten UT:kin! VT on UT:n perusta ja hengelliselle kasvulle yhtä tärkeää ravintoa kuin UT. Vauvakristityt lukevat vain Uutta Testamenttia eivätkä siten pääse koskaan kunnolla kasvamaan ja syvempään Jumalan tuntemiseen.

Mitä Raamatun lukemiseen tulee, itselleni ei mikään ei ole tuottanut yhtä suurta nautintoa, kuin se, että olen päässyt vihdoin lukemaan Vanhaa Testamenttia sen omalla alkuperäisellä kielellään. Osaan jo luomiskertomuksen ulkoa hepreaksi ja väreet kulkevat selkäpiissä joka kerran kun sitä resitoin.

Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat. (Snl.30:5)

- Haettu Radin Raamattuhaulla hakusanalla "Jumalan sana", ajalla 1 sekunti.

Käytä sinäkin ja löydä ihan mitä vaan! : )

http://www.radikaali.net/raamattuhaku

Viestiä muokattu 14.3.2011 klo 21:49, muokkaaja: Jochanan

14.3.2011 klo 21:49

JamesBond007
Käyttäjä

Hei - mä voitin tän jo ekan postauksen jälkeen... sen jälkeen hassuttelin vaan.
Enkä edes kerskaa omasta, vaan siitä mitä olen Herrassa, joten voinko mä edes tehdä tuolloin mitään väärin, kun en omaa kunniaa edes hae!?

Tällainen on puhdas hengellinen voitto sodankäynnissä valheveljiä vastaan!

...eikun nyt meni ihan pipariksi ns. koko touhu.... ei mulla ollut Jochanan sulle oikeesti mitään sanottavaa koko aikana, sillä sen verran mulla on korvien välissä jotain, että olen käsittänyt, että sulle on hyvin pitkälti turha sanoa mitään. Oli nämä muutamat viestit silti ihan kelpo ajanviettoa.
Kiitos - näkemiin ja hyvää yötä Jeesus myötä.

edit: Jäi vähän kuitenkin sellainen olo, että saatoin astua liikaa sun varpaille, joten tän piikittelyn ja hauskanpidon jälkeen tarjoan tähän loppuun vielä ihan aidon hyväntahtoisen internet-halin ilman taka-ajatuksia ja motiivina vaan hyväntahtoinen rakkaus, jonka Jumala vaikuttaa minussa.

Viestiä muokattu 14.3.2011 klo 21:52, muokkaaja: JamesBond007

14.3.2011 klo 21:53

Jochanan
Käyttäjä

Radin Raamattuhaku: http://www.radikaali.net/raamattuhaku

Käytä sinäkin! : )

Radikaali.netin Raamattuhaku perustuu realiaikaiseen hakuun, joka lähtee etsimään hakusanallasi heti, kun kirjoitat hakulaatikkoon jotakin. Tarjolla nyt useita vaihtoehtoisia tapoja hakemiseen! Tulevaisuudessa myös useita eri Raamatun käännöksiä!

Radin Raamattuhaku: http://www.radikaali.net/raamattuhaku

Hae ja löydä ihan mitä vaan! : )

Viestiä muokattu 14.3.2011 klo 22:00, muokkaaja: Jochanan

14.3.2011 klo 22:29

Jochanan
Käyttäjä

tähän loppuun vielä ihan aidon hyväntahtoisen internet-halin ilman taka-ajatuksia ja motiivina vaan hyväntahtoinen rakkaus, jonka Jumala vaikuttaa minussa.

Älä koske muhun ennen ku oot pessy kätes!

15.3.2011 klo 16:04

Atte
Käyttäjä

Elä ruoki trollia.

15.3.2011 klo 18:33

fons et origo
Käyttäjä

Elä ruoki trollia.

Note to self?

28.4.2011 klo 1:48

KokoDino
Käyttäjä

Tieto tehdään turhaksi joka tapauksessa, niin keskityn rakkauteen.

Tieto tehdään turhaksi vasta sitten, kun Jeesus Kristus ilmestyy ja me lähdemme Hänen kanssaan viettämään juhlaa taivaaseen. Sillä välin meidän tulisi pitää Raamattua oikeasti rakkaana. Sitä ei ole meille turhaan annettu. Monissa maissa ihmiset kuolevat, kun säilyttävät Raamattuja.
Näin itse ajattelen ja olen asian kokenut ja nähnyt.