SEKSI SAARNA!!!

Alue: Avioliitto ja perhe

11.2.2011 klo 21:25

Ursula
Käyttäjä

Oral Roberts tykittää seksistä liiankin raamatun vierestä ja neuvoo kuinka sekstailla :)!!
Olisi voinut kysyä mieheltä, että missä löytää Raamatullinen perusta hänen saarnalleen.

Oral Roberts R.I.P (w/ Classic Sex Sermon)
http://www.youtube.com/watch?v=_-BxqfAM1Ag

11.2.2011 klo 22:22

JamesBond007
Käyttäjä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nomen_est_omen

kaverin nimi on Oral - ... lol.

12.2.2011 klo 3:06

Aycea
Käyttäjä

Lueskelin just englanninkielisistä kristillisistä nimeämistavoista, eräs on antaa sekä raamatullinen että jokin ominaisuutta kuvaava nimi tyyliin Wisdom Jonah. Entä, kun nimi ei olekaan ennw ja onkin jotain ihan muuta kuin nimi antaa olettaa? Chastity, Virtue, Jubilee, Brave...

29.11.2011 klo 16:17

todael
Käyttäjä

Ettei vaan tästä tulisi yhtäkuin Oral-Sex.... katsotaan

Saarnan pääteema on siis kieltää anaaliseksi. Kyllä Raamattu kieltää anaaliseksin, pitää sitä luonnottomana.

1Tess.4:3-5 "Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne; "

Viestiä muokattu 29.11.2011 klo 16:23, muokkaaja: todael

29.11.2011 klo 17:59

fons et origo
Käyttäjä

Kyllä kai tuo 1 Tess 4:4 ennemminkin kieltää rakkausavioliitot.

29.11.2011 klo 18:35

Jochanan
Käyttäjä

Saatsä jotain kiksejä tommosest läpästä?

29.11.2011 klo 19:01

fons et origo
Käyttäjä

Saatsä jotain kiksejä tommosest läpästä?

Kysytkö tätä todaelilta vai luitko tällä kertaa viestini?

Kun luetaan eri kohtia joissa opetetaan haureuden karttamista ja vaimon ottamista, voidaan vertailla esim. 1 Kor 7:2 "mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä." ja tuota 1Tess.4:3-5.

Tulkinta, että Paavalin kielessä "vaimon ottaminen" tarkoittaisi olemassa olevan avioparin seksiaktia tuntuu kovin kaukaa haetulta, ja johtunee todaelin ymmärtämättömästä rinnastuksesta nykysuomen ja vuoden 1938 käännöksen kanssa. Paljon paremmin oikeaan osuu ajatus naimisiin menosta. Minun esittämäni tulkinta on varsin hyvin sopusoinnussa sen aikaisen naimakuttuurin ja tuon todaelin käyttämän käännöksen kanssa, ainakin paremmin kuin hänen yrityksensä selittää se anaaliseksin kiellolla.

Toki nykyinen käännös on tuossa selkeämpi, ja nimenomaan tuomitsee haureuden, Korinttolaiskirjeen tapaan. Haureus tässä ei kuitenkaan tarkoita sitä mitä avioparin välillä tapahtuu, tai ainakin sellainen ajatus täytyy kaivaa kovin syvältä rivien välistä.

Viestiä muokattu 29.11.2011 klo 19:02, muokkaaja: fons et origo

29.11.2011 klo 19:20

Anskutin
Käyttäjä

Ja vaikka tuo kohta puhuisikin seksistä, niin miten sen voi käsittää kieltämään anaaliseksin, muuten kuin sitä kautta että jo valmiiksi pitää sitä vääränä?

(Mulla ei ole mitään erityistä kantaa täntyyppisiin asioihin. Raamatusta kyllä löytyy kovin niukasti perusteluja kieltää avioparia tekemästä keskenään mitä tykkäävät.)

29.11.2011 klo 20:40

todael
Käyttäjä

Pyhyys on Jumalan tahdon mukaisuutta, ja jos mies ottaa naisen pyhyydessä se merkitsee että fyysinen seksuaalinen kanssakäyminen tapahtuu luonnollisen ja Jumalan luoman järjestyksen mukaan. Anaaliseksi on perversio puhtaasta Jumalan luomasta seksistä.

1Tess.4:3-5 "Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne; "

fons et origo > kyllä jäbä "peippailee " itsensä nyt (taas) ihan pihalle. Tekstissä rinnastuu haureus, himon kiihko ja pakanoiden irstaileva seksuaalisuus. Surkeaa jos täytyy selittää itsensä selkeästä Jumalan sanasta pihalle.

Viestiä muokattu 29.11.2011 klo 20:48, muokkaaja: todael

29.11.2011 klo 21:28

matkamies
Käyttäjä

Ottaa naisen pyhyydessä?

Lienee nyt parasta laittaa todael samantien tarkka lista siitä, millälailla ottaminen on pyhää ja mikä ei, saako esim. nainen olla päällä koska voi kyseenalaistaa onko mies ottava vai antava osapuoli.

Oli hurskasta eli ei, itse kyllä jätän teologiset pohdiskelut sänkykamarin ulkopuolelle.

29.11.2011 klo 21:48

fons et origo
Käyttäjä

Pyhyys on Jumalan tahdon mukaisuutta, ja jos mies ottaa naisen pyhyydessä se merkitsee että fyysinen seksuaalinen kanssakäyminen tapahtuu luonnollisen ja Jumalan luoman järjestyksen mukaan. Anaaliseksi on perversio puhtaasta Jumalan luomasta seksistä.

Ihan ensisijaisesti se on siltä kantilta pyhää, että se on minun ja vaimoni välistä, eikä kuulu sinulle yhtään.
fons et origo > kyllä jäbä "peippailee " itsensä nyt (taas) ihan pihalle. Tekstissä rinnastuu haureus, himon kiihko ja pakanoiden irstaileva seksuaalisuus. Surkeaa jos täytyy selittää itsensä selkeästä Jumalan sanasta pihalle.

Tuo mainittu haureus ei liity miehen ja hänen vaimonsa yhteisymmärryksessä tekemiin asioihin millään tavalla. Jo se, että katsot, että "tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa" olisi seksineuvo kertoo kuinka huonosti ymmärrät tuota tekstiä.

29.11.2011 klo 21:48

fons et origo
Käyttäjä

Lienee nyt parasta laittaa todael samantien tarkka lista siitä, millälailla ottaminen on pyhää ja mikä ei

Kai se raja on siinä, että jos jompikumpi kiihottuu niin se on varmaankin himoa eli syntiä.

29.11.2011 klo 22:38

todael
Käyttäjä

Kaikessa kristillisyydessä on elinärkeää AINA on se - MITÄ MINÄ HALUAN. Minä päätän itse mitä teen ja miten.... näin se menee.... :D

Mitähän varten se Jumala sen peräaukon loi ? En halua olla naiivi, mutta kuitenkin....

Viestiä muokattu 29.11.2011 klo 22:48, muokkaaja: todael

29.11.2011 klo 23:42

nuori_jellona
Käyttäjä

Mitähän varten se Jumala sen peräaukon loi ?

Oletko tullut pohtineeksi sitä mahdollisuutta, että yhdellä kehon osalla - myös peräaukolla - voi olla useampi kuin yksi käyttötarkoitus?

30.11.2011 klo 0:11

fons et origo
Käyttäjä

Kaikessa kristillisyydessä on elinärkeää AINA on se - MITÄ MINÄ HALUAN. Minä päätän itse mitä teen ja miten.... näin se menee.... :D

Olen huomannut että tuo on sinulle kovin tärkeää, toistelet sitä kun homma ei menekään niinkuin sinä haluat.
Mitähän varten se Jumala sen peräaukon loi ? En halua olla naiivi, mutta kuitenkin....

Sinulta on jo aiemminkin kysytty, mikä on sinun mielestäsi hyväksyttävää seksiä, miksi et vastaa siihen? Suu on vain syömistä varten, rinnat lapsen imettämistä, kaula kannattelemassa päätä, kädet esineisiin tarttumista varten ja korvat vain kuunteluun?

En toki tahdo paheksua jos sinä haluat harrastaa seksiä vain pyjaman raosta pimeässä, mutta minulle se olisi vähän niinkuin söisi joulukinkkua pillillä.

30.11.2011 klo 0:36

todael
Käyttäjä

Aiheeseen liittyen jätän tuon niille jotka haluavat sen lukea :
http://www.icon.fi/~erkkik/mielihyv.html

Siunausta ja Jumalan armon kasvua meille kaikille !!
JEESUS ON HERRA.

30.11.2011 klo 20:59

JS
Käyttäjä

Seksi sujuu kun on jumalallinen voitelu

1.12.2011 klo 10:54

miicah
Valvoja

todael: Suosittelen lämpimästi käsittelemään oman itsetunnon ja Jumalasuhteen ahdistukset muulla tavalla, kuin toisia syyllistäen.

Mikäli haluat asiallista keskustelua omasta mielipiteestäsi - lähesty kysymystä keskustellen.

Oma mielipiteeni: Käsityksesi on absurdi/kiero kehäpäätelmä ja raamatuntulkintasi oppikirjaesimerkki eisegeesista. (Oman dogmatiikan ujuttamisesta Raamatun sanaan.)

3.12.2011 klo 18:41

Jochanan
Käyttäjä

Seksi.