Usko & paniikkihäiriö

Alue: Terveys

26.1.2011 klo 17:57

panul
Käyttäjä

Kannattaa kysellä seurakunnasta jos olisi vertaistukiryhmiä, koska niitä kyllä löytyy =) Itselläkin toi vaati pitkän prosessin terapian ja lääkityksen sisältäen+omat kikkailut. Suosittelen kyllä kaikkia mahdollisia hoitokeinoja (sähköhoito ei nyt kuulu siihen ;D). Ei noita turhaan ole keksitty.

Helpottavaa kuulla, että ei ole ainoa asian kanssa paininut/painiva täällä. Paljon voimia ja siunausta! <3

Ps. Kiitän vielä lisäksi kun jaoit kokemuksesi =)

26.1.2011 klo 21:55

yenna
Käyttäjä

Kiitos! Kyllä Jumala on ollut mun kanssa ihmeellisellä tavalla mukana tässä prosessissa. :) Ja löysin myös vertaistukea seurakunnasta ihmeellisellä tavalla. Thank You God!

26.1.2011 klo 22:20

Jamesones
Käyttäjä

Koulussa opittua: Jokainen suomalainen saa elämänsä aikana kohtauksen vähintään kerran mikä voitaisiin verrata skitsofreniseen kohtaukseen (ei siis sama kun skitsofrenia diagnoosi sairautena). Jokainen suomalainen jossain vaiheessa elämää kokee ns. paniikkihäiriö kohtauksen. Sterssi ja elämäntilanne vaikuttaa erittäin suuresti näihin asioihin.

Ihmismieli on erittäin oikukas se mitä ajattelet, pelkäät, tunnet niin sen tulet tuntemaan... Eli rinta kipu (joka monesti nuorella johtuu selkäoireista muistaakseni seiska nivelen jumista tai lapaluun alalihasten ---> mm tietokoneella olo) pahenee kun pelkäät että tulee se sydänkohtaus. Tuumailin että nää on varmaan lisääntyny kun ihmiset tietää enemmän mitä pelätä kiitos internetin

Siunausta kaikille ja oikeesti Jumala voi ja haluaa parantaa toivottavasti mekin halutaan sitä että Jumala parantaa ja uskotaan siihen sitten loput on Jumalan tarkotuksia...

4.4. klo 18:54

maxim13
Käyttäjä

Pahoittelen ja sympeseeraan aloittajan ongelmaa. On kiva nähdä näitä "menestysteologeja" kuten ylhäällä oleva..Mikähän oli sinunkin tutkintosi psykologiasta? Tai edes teologiasta..

Hienoa että sinulla on mies, Shalom siunausta ja tämä kommentti oli ainoastaan niille jotka ovat seuranneet koko keskustelun. Kiitos kirjoituksestasi aloittaja.

Viestiä muokattu 4.4. klo 18:55, muokkaaja: maxim13

5.4. klo 0:38

Jamesones
Käyttäjä

Trollolooooo maxim, minuako meinaat? No miten vaan niin vastaan että ei kummastakaan tutkintoa. Vain mitä ihan normi hoitajan koulutukseen kuuluu eli siis juuri tuollainen pinta raapaisu asiaan. Teologia on tiedettä enkä edes oikeestaan halua opiskella sitä. Enkä kyllä niin ole missään vaiheessa väittänyt....

5.4. klo 15:26

maxim13
Käyttäjä

Olisi kiva jos olisit syytelemättä trolliksi, tai ainakin selventäisit mistä se tapauksessani johtuu?

Kuten arvelinkin ei tutkintoja, ja menestysteologiaa palaa kuule vanhaan Lutherinaikaiseen perussyntipuoleen tuolta hurmoksellisesta menosta hyvä veli.

5.4. klo 18:57

Jamesones
Käyttäjä

:D Menestysteologiaa? Kerro ihmeessä mistä mun jutuista saa menestys teologiaa ni teen kyllä parannuksen. Voi maxim... No sen verran että mä olen hyvin hyvin hyvin kaukana menestysteologeista. Ja mitä mun uskoon tulee ni en tosiaan aio mennä kenenkään "aikaan" tai minkään seurakunnan uskoon. Minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja siihen mitä Raamattu sanoo en Lutheriin (vaikka asiaa puhukin) tai mihinkää tai kehenkää muuhun. Siunattua pääsiäistä maxim.

9.4. klo 20:34

Lemmikki
Käyttäjä

Ongelmien ratkaisussa ja hoidossa auttaa itse ymmärtää miksi panikoi.

Esim tuo : " KELA-luukulla pulssi 200" -- saattaa johtua tilanteesta -> joudun tässä kerjäämään apua joltakulta enkä ole koskaan saanut apua pyytäessäni :( tulen tod näk tyrmätyksi ja haukutuksi ja torjutuksi ja nuo vihaavat minua :(

eli ihminen on joutunut lapsena? hätään eikä ole saanut apua. Viranomaisten kanssa ollessa tekemisissä toiminta on usein jonkin asian PYYTÄMISTÄ.

Apu voisi löytyä siitä että rukoilee ja pyytää Jumalaa auttamaan noissa tilanteissa. Kun havaitsee ja oppii että rukous ( siis Jumala) auttaa niin luottamus Jumalan hyvyyteen kasvaa. Saa kokea mahdollisesti Jeesuksen rakkautta ja luottamuksen kautta myös sydän avautuu enemmän tälle rakkaudelle.

Näin voi edetä kaikissa tilanteissa ja ongelmissa. Miettiä mistä tämä voi johtua? Mihin lapsuuden tilanteeseen tämä voi liittyä ja sitten pyytää Jeesusta parantamaan tuosta lapsuuden vammasta.

Jeesus on ihmeellinen ja vie eteenpäin niissä tilanteissa joissa voi parantua.

MUTTA kannattaa myös muistaa, että hengellisiin asioihin ja Jeesuksen seuraamiseen liittyy "ristin ottaminen". Käytännössä olen huomannut että se tarkoittaa usein tuskan keskellä (jos on menettänyt jotain tärkeää) ristillä riippuvaan Jeesukseen katsomista. Ei siis katsota tuota menetystä vaan Jeesusta joka menetti kaiken. Hän voi siinä tilanteessa poistaa tuon tuskan jos ei heti niin vähitellen.

30.4. klo 19:55

maxim13
Käyttäjä

Arvoisa ketjun aloittaja.
Tämä meni siihen "menestysteologisille" raiteille, arvioin siis Mikestones vain lähellä tulevaa..

Mielestäni oikea lääkitys on paljon, kun lääkitys on kunnossa niin voi pikkuhiljaa yrittää "kylille" ja integroitua yhteiskuntaan aina kuten itsestään sopivasti menee.
Muista että jokainen neuvonantaja täällä on Scheissen syntinen ja tekopyhä kuten kaikki ihmiset, minä myös aina ensimmäisenä.

Apu voisi löytyä siitä että rukoilee ja pyytää Jumalaa auttamaan noissa tilanteissa. Kun havaitsee ja oppii että rukous ( siis Jumala) auttaa niin luottamus Jumalan hyvyyteen kasvaa. Saa kokea mahdollisesti Jeesuksen rakkautta ja luottamuksen kautta myös sydän avautuu enemmän tälle rakkaudelle.

Jos on rukoillut jo 20- 50 vuotta esim lääkkeitä?

Aamen, sanon sinua vastuuttomaksi menestysteologiksi kun näin vakavassa aiheessa et puhunut lääkkeistä. Jotka on myös yli 50v ajan koeteltu, tai ehkä on ymmärtämyyttä.
Aloitin juuri ensimmäisen ketjuni tästä mihin mode siinä asiallisesti puuttuikin, ymmärtämättömyyteen.

Viestiä muokattu 30.4. klo 20:01, muokkaaja: maxim13

30.4. klo 19:58

maxim13
Käyttäjä

Aamen siis tosiaan. Lääkkeet ovat varmasti isoimman J:n apuna myös Hänen uskollisilleen.
On väärin olla hurmahenki paniikkihäiriöiselle, en henkilökohtaisesti puhu tästä lainauksesta kirjoittajalle vaan lainaus on tosi tietenkin.