Tanssittiin Herralle discossa :D!!!
Alue: Musiikki ja viihde
|
18.6.2008 klo 11:30 |
Kerron vähän omasta kokemuksestani kun menin ekan kerran tanssimaan discoon Herralle :D!! Oltiin kavereiden kanssa laivan hytissä rukouksessa ja he ajattelivat että voitais mennä laivan discoon tanssimaan tai joraamaan Herralle! Epäilin itsekkin sitä että mitä siittä tulee,minua jännitti tosi paljon mennä sinne ja rukoiltiin että voitais olla siel discossakin todistus Herralle :). He rukoilivat puolestani ja rohkaisivat minua.Yksi uskon velikin sanoi että kun tulet siihen tilanteeseen niin vapaudut !Epäilin sitä siinä hetkessä.. Sitten lähdettiin kohti laivan discoa :). Kyllä oli perhosia paljon vatsassa,että mitä tästä tulee,et jäänkö jumiin.Käveltiin suoraan sitten tanssilattialle ja kun kaverit alkoi tanssia,niin itsekkin aloin vaan omalla tyylillä rohkeasti. Eka tuntui vähän vaivaantuneelta mutta vähitellen vapauduin siel discossa tanssimaan. Oli kyllä todella mahtavaa :D,Halleluujah!!! Oi sitä iloa ja riemua kun sai tanssia täydessä vapaudessa Herralle :D!!! Olen vilpitön tätä kirjoittaessani. Minusta se ei ole maailmallista että tanssii Herralle discossa :)!!! Pyhä Henki täytti minut siinä hetkessä ilolla,rauhalla ja rakkaudella :D!!! Kun pari kaveria piti paussia ja katsoi minun ja yhden toisen kaverin tanssia, niin he sanoivat ett me erotuimme tanssijoiden joukossa, niin kuin korkeassa veisussakin sanotaan että he erottuvat tuhansien joukosta. He sanoivat ett meillä oli valtava ilo,hallelujah ja valtava vapaus kun tanssittiin. Ei tarvi katsoa miten tanssii vaan tanssii vaan Herralle.Ei sitä tarvi tehdä vaikutusta muihin ihmisiin vaan Herraan :)!!! Se on vaan niin mahtavaa!!! Kaverinikin huusi Jeesusta kurkku suorana joidenkin biisien aikana :D!!! 3-4 ihmistä katteli sen jälkeen. Saatiin olla todistus siel discossa.. Monet joutuu ryyppäämään, että uskaltautuu tanssimaan, mut me mentiin suoraan ja itsekkin vaik menin ekaa kertaa eikä ollut hirveesti kokemusta tanssimisesta, niin jossain vaiheessa vapauduin :)!!!' Sitten mentiin kavereiden kanssa käsikynkkää discossa :)!!!Se oli kans mahtavaa!! Yhteydestä maailma tuntee meidät Jumalan omiksi!! Niinkuin galattalaiskirje sanoo että vapauteen kristus meidät vapautti :)!!! Rakastan Herraani ja voin yhtyä siihen mitä lauletaan yhdessä laulussa: Kun Herran henki valtaa minut,tanssin niinkuin Daavid :) MISSÄ VAAN,MILLOIN VAAN HERRALLENI :)!!! |
|
18.6.2008 klo 11:43 |
Enpä ole moisesta ennen kuullut... |
|
18.6.2008 klo 11:48 |
Lähinnä kuulostaa siltä, että halusitte vain itse päästä tanssimaan ja Jeesus oli vain tekosyy siihen. Give me a break. Jos ihmiset teitä katteli, kun huutelitte jotain jeesusta tm ni se ei varmaankaan ollut sen takia, että ne ois kiinnostuneet kristinuskosta. Ollaanpa nyt vähän realisteja. |
|
18.6.2008 klo 11:50 |
Enpä ole moisesta ennen kuullut... no khyllikki.. en minäkää.. :D |
|
18.6.2008 klo 11:51 |
Anteeksi nyt vain, mutta luulen, että tuollainen "todistus" ei välttämättä ole kovinkaan vetoavaa - päinvastoin. Itse ainakin vakuutun paljon enemmän tavatessani ihan rauhallisia ja oikeasti fiksuja uskovaisia, fanaattiset "Jumalan hullut" kierrän kaukaa. Ja luulenpa, että about 99 prosenttia ihmisistä on kanssani samaa mieltä... Miksi muutenkin kaikki pitää hengellistää? Jos tekee mieli mennä laivan diskoon tanssimaan, niin eikö sinne voi mennä ihan hyvällä omatunnolla ilman, että on pakko keksiä tekosyyksi joku todistaminen? |
|
18.6.2008 klo 11:56 |
Lähinnä kuulostaa siltä, että halusitte vain itse päästä tanssimaan ja Jeesus oli vain tekosyy siihen. Give me a break. Jos ihmiset teitä katteli, kun huutelitte jotain jeesusta tm ni se ei varmaankaan ollut sen takia, että ne ois kiinnostuneet kristinuskosta. Ollaanpa nyt vähän realisteja. No aamen. Biletyksen tarpeen voi naamioida vaikka miksi ja selitellä sen, millaiseksi haluaa. Mitä vikaa siinä on jos ihminen haluaa tanssia ihan muuten vaan? Miks se pitää naamioida tämmöseksi häröilyksi vain sen takia, että joku on joskus sanonut tanssimisen olevan syntiä? |
|
18.6.2008 klo 12:14 |
Paras. Trolli. Ikinä. |
|
18.6.2008 klo 12:20 |
Anteeksi nyt vain, mutta luulen, että tuollainen "todistus" ei välttämättä ole kovinkaan vetoavaa - päinvastoin. Itse ainakin vakuutun paljon enemmän tavatessani ihan rauhallisia ja oikeasti fiksuja uskovaisia, fanaattiset "Jumalan hullut" kierrän kaukaa. Ja luulenpa, että about 99 prosenttia ihmisistä on kanssani samaa mieltä... Tälläistä olen minäkin "kentältä" kuullut... Kyllä toi jedidjan touhu näiden sen kirjoitusten perusteella kuulostaa hieman oudolta... |
|
18.6.2008 klo 12:33 |
Aika erikoinen juttu, mutta kyllä Raamatussa puhutaan tanssista ja karkeloinnista Herran edessä. Vaatii jonkun verran rohkeutta mennä kännisten sekaan tanssimaan ylistystanssia. Kumpi on hullumpaa, tanssia Jumalalleen humalaisten seassa vai tanssia pää sekaisin myrkkystä ihmisille? |
|
18.6.2008 klo 12:36 |
Niin tanssimisesta Herran edessä. Käsittääkseni kysymys aloittajan mukaan oli tanssia ihmisten edessä evankeliointi tm tarkoituksessa. Ei ehkä ihan sitä mistä Raamatussa puhutaan. |
|
18.6.2008 klo 13:07 |
Jännittävää. Hm. Itse en näe sinänsä tanssimisessa ja uskovana olemisessa ristiriitaa. Tyyliin että voi tanssia (vaikka laivan discossa) ja olla uskossa. Mikäpä siinä, jotkut ihmiset tykkää tanssia. Erottuminen tietysti voi tapahtua muutenkin kuin huutamalla Herransa nimeä huumassa (eikä se niinkään paljoa vaadi, kun mitä viimeksi oon nähny, niin laivan discon "tanssi" käsitti suunnilleen seksin vaatteet päällä, ja ihan kenen tahansa kanssa). Itse ehkä olen vähän sovinnaisemmilla linjoilla tuontyyppisen todistelun kanssa. Mulla on ollut Jumalakeskusteluja eikkarikavereiden kanssa illanistujaisissa ja ihan tavallisissakin tilanteissa. Itse muistelen, kun en vielä ollut uskossa, että aggressiivinen ja painostava jeesustelu tai ääneen ylistäminen oli mielestäni ahdistavaa. Mutta toisaalta, Jumala on suurempi kuin mun ahdistukseni (tai laivalla olleiden kummastelu) ja voi tehdä työtään monenlaisista tilanteista käsin. |
|
18.6.2008 klo 13:26 |
Aamen. Jatkakaa samaan malliin. :) |
|
18.6.2008 klo 14:08 |
Minusta tuo haiskahtaa vähän tekopyhältä ja siltä, että käytitte Jumalaa tekosyynä tanssimiseen. Miksei voisi tanssia vain tanssimisen ilosta? Onko tanssi syntiä? En ole uskossa, mutta kyllä minäkin voin tanssia selvinpäin ja ilman, että yritän iskeä ketään - ja uskokaa tai älkää, tiedän monia, jotka tekevät näin. No, jokainen tanssii tyylillään ja syystään. |
|
18.6.2008 klo 14:50 |
En kyllä usko, että kukaan menee selvinpäin mihinkään diskoon tai yökerhoon tanssimaan omaksi ilokseen. Silloinhan voisi jäädä vaikka kotiin tanssimaan. Uskottavampaa on mennä tanssimaan Herralle diskoon evankelioimistarkoituksessa :) |
|
18.6.2008 klo 14:58 |
Anteeksi, Jedidja, mutta oksentaa meinasin ensin, kun luin tuon tekstisi. Sitten tulin surulliseksi. Just tuollaisen touhun takia kammoan kaikkia "palavia uskovaisia" :(! (Korostettakoon nyt vielä, että tituleeraan itseäni uskovaiseksi) Miksette te voineet mennä sinne laivan discoon ihan vaan tanssimaan, ilman sen kummempia seremonioita? |
|
18.6.2008 klo 15:05 |
En kyllä usko, että kukaan menee selvinpäin mihinkään diskoon tai yökerhoon tanssimaan omaksi ilokseen. Silloinhan voisi jäädä vaikka kotiin tanssimaan. Jaa, kyllä mä ainakin harrastin tota nuorempana, joskus tuli otettua siideri tai pari tai jos olin kuskina, niin ei sitäkään. Ja tanssilattialla viihdyttiin yleensä ihan tappiin saakka :). Nykyään en kyllä jaksa lähteä minnekään yökerho-tyyppiseen paikkaan ihan selvinpäin, jos muutenkaan. Mutta onhan noita muita ihmisiä, jotka on syystä tai toisesta absolutisteja, mut tykkää silti käydä viihteellä. Ei se kotona yksikseen tanssiminen nyt ihan sama asia ole, vähän se sosiaalinen puoli kärsii :). |
|
18.6.2008 klo 15:23 |
Sen verran kun tunnen miesten ajatusmaailmaa (ja miksei naistenkin) niin on erittäin tekopyhää väittää, että baariin mennään muussa kuin iskumielessä. Enkä ymmärrä kuinka joku voi kestää kännisiä ihmisiä selvinpäin. Itse en ainakaan kestänyt kun itse vielä olin lavealla tiellä ja vielä vähemmän nyt. Onhan se aika köyhää tanssia yksikseen kotona, mutta jos on Herran kanssa asiat kunnossa niin asian laita voi olla toinen. |
|
18.6.2008 klo 15:24 |
Miltäköhän se näyttäisi kun menisi Children of Bodomin moshpittiin huutamaan Jeesusta? :D |
|
18.6.2008 klo 15:26 |
Sen verran kun tunnen miesten ajatusmaailmaa (ja miksei naistenkin) niin on erittäin tekopyhää väittää, että baariin mennään muussa kuin iskumielessä. Mites parisuhteessa elävät miehet (tai naiset)? Meneekö nekin baariin iskemään lisäseuraa ku yks ei riitä? |
|
18.6.2008 klo 15:37 |
Mites parisuhteessa elävät miehet (tai naiset)? Meneekö nekin baariin iskemään lisäseuraa ku yks ei riitä? No niinpä, kas siinä kysymys. Viimeksi lauantaina olin hippaamassa isolla porukalla, josta suurin osa pariskuntia. Kukaan ei yrittänyt iskeä ketään ja kaikki lähtivät kotiin ihan sen oman parin kanssa - jopa minäkin, vaikka mies pörräsi suuren osan illasta eri baarissa. Mutta tämähän on siis tietenkin aivan poikkeuksellista ja tavatonta... |
|
18.6.2008 klo 15:38 |
Mutta tokihan se kannattaa jäädä ennemmin kotiin pitämään hauskaa, jos känniset ihmiset ahdistaa ja näkee baarit pelkkinä iskumestoina (tosin siinä tapauksessa voisi myös auttaa, jos vaihtaa ne Sedulat johonkin letkeään rokkibaariin :D). |
|
18.6.2008 klo 15:41 |
Mutta tämähän on siis tietenkin aivan poikkeuksellista ja tavatonta... On myös täysin tavatonta ja poikkeuksellista, että eikkarilla ei ole sydämessä jeesuksen kokoista aukkoa, hän ei ole yksinäinen, masentunut, itsetuhoinen, narkkari, raiskaaja, väkivaltainen, juoppo, onneton ja mitä ties vielä. |
|
18.6.2008 klo 15:43 |
Mites parisuhteessa elävät miehet (tai naiset)? Meneekö nekin baariin iskemään lisäseuraa ku yks ei riitä?Jaa a, no ei olisi yllätys sekään. Uskottomuus on aika suuri ongelma nykyään. Miksei parisuhteessa elävät voi puuhastella jotain muuta kuin mennä yökerhoon, kuten esim. viettää aikaa puolisonsa kanssa? |
|
18.6.2008 klo 15:46 |
Jaa a, no ei olisi yllätys sekään. Uskottomuus on aika suuri ongelma nykyään. Miksei parisuhteessa elävät voi puuhastella jotain muuta kuin mennä yökerhoon, kuten esim. viettää aikaa puolisonsa kanssa? No mitäpä jos ne menee sinne yökerhoon viettämään aikaa toistensa kanssa ja samalla tapaamaan vaikka kavereita? Mitä se sinua haittaa jos pariskunnat kapakassa käy? Baarissa käyminen ei ole uskottomuutta. Sen verran pitää luottamusta parisuhteessa olla myös, että voi päästää kumppaninsa ilman valvontaakin ulos. On kai sulla aika rajoittunut näkemys nyt tästä asiasta? |
|
18.6.2008 klo 16:03 |
Jotkut viettävät aikaa puolisonsa kanssa myös baareissa. Se on vain sellainen universaali tapaamispaikka ihmisille. Ja iskupaikka tietenkin. Itse viihdyn hyvin pubiympäristössä. |
|
18.6.2008 klo 16:05 |
Totta kai mulla on rajoittuneet näkemykset asiasta, olenhan uskovainen :). Kapakassa ei tehdä mitään muuta kuin syntiä ja kiusaukset ovat suuret. Tietenkin jossain urheilupubissa voi olla hieman viattomammat kuvioit, mutta yllä minusta ystäviä voi tavata muuallakin kuin kapakassa. |
|
18.6.2008 klo 16:06 |
Itse viihdyn hyvin pubiympäristössä. Kuten myös. En oikeastaan edes yökerhoissa viihdy, ainoa isompi mesta, missä käyn on hevibaari. Muutoin vain ja ainoastaan pubeissa. Varsinkin sellaisissa, mistä saa muutakin olutta kuin normikarjalaa. :D Hyvä tsekkiolut ja hyvää seuraa, se on ihan mukava tapa viettää aikaa. |
|
18.6.2008 klo 16:09 |
Totta kai mulla on rajoittuneet näkemykset asiasta, olenhan uskovainen :). Kapakassa ei tehdä mitään muuta kuin syntiä ja kiusaukset ovat suuret. Tietenkin jossain urheilupubissa voi olla hieman viattomammat kuvioit, mutta yllä minusta ystäviä voi tavata muuallakin kuin kapakassa. Kyllä minä tunnen moniakin uskovia, jotka pystyvät katsomaan maailmaa huomattavasti avarakatseisemmin. Saati sitten, että näkisivät vain yhden puolen asiasta. Onko tässä nyt joku sanonut, että kavereita ei voi tavata missään muualla ku baarissa? Ja mitenköhän se urheilupubi nyt eroaa tavallisesta kapakasta? Jengi katsoo jalitsua ja juo tavaten samalla ystäviään kun taas normipubissa juodaan kaljaa ja tavataan ystäviä. |
|
18.6.2008 klo 16:23 |
anci, mistä lähtien juttelu, keskustelu ja kavereiden/ystävien kanssa keskustelu on ollut syntiä+ Kyllä urheilupubi on ihan samanlainen kuin muutkin pubit tai baarit. |
|
18.6.2008 klo 16:24 |
niin ja pointti oli varmastikin, että kavereita voi tavata kapakassakin, mutta toki myös muualla. Se on vain yksi paikka muiden joukossa. |