Kotisataman deitti

Alue: Nuoruus ja seurustelu

18.10.2010 klo 21:21

juhani34
Käyttäjä

Onko kukaan täällä kokeillut tuota uskovien deitti paikkaa?

Ihmettelen, että sielläkin kun asiallisesti kirjoittaa viestin. Kertoo hieman itsestään ja kyselee kohteliaasti toiselta jotain. Ei yleensä koskaan saa mitään vastausta.

Onko naisilla vain niin paljon kysyntää noissa deiteissa? Vai voisiko johtua, että en vain kiinnosta juur ketään?

Minusta olisi kohteliasti edes vastata jotain.

18.10.2010 klo 21:39

oceansoul
Käyttäjä

No eikös se nyt yleisesti oo tiedossa, että naiset saa paljon vastauksia deittipalveluissa ja miehet ei puoliakaan siitä. ;) Voit mennä itkemään Henry Laasasen kanssa asiaa.

Mutta siis joo, en ole kokeillut, kun en uskovainen ole (enkä edes vapaa), mutta... Kirjoita ilmoitus, joka erottuu joukosta & laita valokuva (jos siellä semmoiseen mahdollisuus siis). Äläkä nyt masennu, jos ei ensimmäisinä päivinä yhtään vastausta tule.

18.10.2010 klo 22:19

juhani34
Käyttäjä

Hmm, olen ollut siellä jo elokuusta lähtien. Kirjoittanut varmaan satoja viestejä.

Henry Laasasen kirjaa hieman luin, oli niin pessimistä arviota, etten jaksanut. Kai sitä varmaan kuuluisi siihen alimpaan kastiin siinä Laasasen kategoriassa.

Olen kokeillut aika huiman erilaisia ilmoituksia ;) Ei tunnu auttavan sekään.

Kuvaa jos ei laita, sitä saatetaan kysyä. Jos laitan kuvan, siihen loppuu vastaukset.

Täytyy varmaan enemmän aikaa asialle. Jos en ensi vuoden loppuun mennessä ole saanut sieltä mitään mielenkiintoista sitten sen kai voi lopettaa turhana.

18.10.2010 klo 22:23

oculus
Käyttäjä

Aika monta radilaista siellä on näkynyt. Jotkut sieltä ilmeisesti löytävät, monet taitavat odotella pitkään eikä mitään tapahdu.

Voi olla, että perinteisesti vastaaminen on ollut kohteliasta, mutta ehkä vastaamatta jättäminen koetaan nykyään ok:ksi tavaksi sanoa "en ole kiinnostunut". Älä nyt ihmeessä juhani34 ota itseesi liikaa tuosta, vaikka varmasti tuntuu jo pahalta ettei mikään viesti tunnu tärppäävän. Kaikkia et varmasti kiinnosta, mutta mitä väliä? Voi olla, ettei kyseisestä palvelusta löydy ketään, mutta sen ongelman kanssa tuskin olet lähellekään yksin.

Edit: muokkasin vähän kun juhani34 kirjoitti välissä.

Viestiä muokattu 18.10.2010 klo 22:27, muokkaaja: oculus

19.10.2010 klo 0:32

battery
Käyttäjä

Olen useamman vuoden aikana pitänyt silloin tällöin deittiilmoitusta kotisataman deitissä. Vuosi sitten tapasin tulevan vaimoni. Kuukauden päästä on häät :)

Kyllä deitistä voi löytää sen sopivan. Myös monet kaverinikin ovat löytäneet tyttöystävänsä/kihlattunsa kotisataman deitistä.

21.10.2010 klo 14:05

Celia
Käyttäjä

Itse olen myös ollut Kotisataman deitissä enempi vähempi aina silloin tällöin, sinkkuuteni kun on ollut uskollisempaa lajia kuin poikaystäväni :P Sanoisin, että deitissä on helppo tehdä ihmisistä todella nopeita päätelmiä ilmoituksen perusteella. Itse olen sekä nirso että varovainen, ja olen jättänyt muutamaan minulle lähetettyyn viestiin tyystin vastaamatta, kun viestin lähettäjän profiilissa on ollut joku ehdoton turn-off heti ensilukemalta. Ei välttämättä edes mikään iso asia, vaan yksinkertaisesti "ei ehkä nyt kuitenkaan" -tyylinen tunne. Raakaa peliähän se nettideittailu pahimmillaan on, eikä kaikkiin viesteihin välttämättä jaksa sepittää jotain kohteliasta "Olen pahoillani, mutta en ole kiinnostunut" -tyylistä vastausta. Torjutuksi tulemista ei kannata ottaa henkilökohtaisesti! Mun mielestä deitti ei oo sen pahemmin ihmelääke sinkkuuteen kuin mikään muukaan konsti, mutta aina voi kokeilla. Monella on sitä kautta onnistanutkin :)

Viestiä muokattu 21.10.2010 klo 14:07, muokkaaja: Celia

21.10.2010 klo 14:13

JamesBond007
Käyttäjä

Ongelma nettideittailussa on väärän kuvan saaminen ihmisistä (henkinen ja fyysinen) - siis jos katson, että joku nainen näyttää hyvältä, niin valaistus, meikit, asento, ilme jne jne... kenestä vaan saa muutaman kauniin kuvan ja niistä voi sitten ajatella, että onpa viehättävä.

Sama juttu pätee profiilitekstiin tai chattailyyn tai vaikka tälle forumillekin - minustakin saa täällä ties millaisen kuvan, mutta tämä on vaan tapa jolla käyttäydyn tällaisessa ympäristössä ja saatan käyttää tätäkin forumia kanavana vaikka olla jokin osa itseäni tai toteuttaakseni itseäni, mutta millainen olen sitten luonnossa, niin sen voi tietää vain olemalla minun kanssa tekemisissä enemmän in teh real life.

Nettideittaulussa ihminen aluksi helposti myös täyttää tyhjät kohdata omilla unelmillaan ja sitten *SLAP* todellisuus lyö pitkin kasvoja kun tapaa toisen.

Voihan sieltä jotain löytääkin, mutta myös monta väärinymmärrystä voi syntyä, jos ei osaa olla varuillaan tai tekee liikaa johtopäätöksiä toisesta.

Viestiä muokattu 21.10.2010 klo 14:14, muokkaaja: JamesBond007

21.10.2010 klo 18:58

olento
Käyttäjä

Tiiän kaksi paria, jotka on löytäny toisensa tuolta Kotisatamasta. Naimisissa ovat molemmat parit. :)

21.10.2010 klo 21:14

ArmAnt
Käyttäjä

Jooh, rekisteröidyin joskus johonkin, mutta en oo kyl jaksanut käydä siellä. Aina välillä tulee jotakin ilmoituksia jostakin tiedusteluista sähköpostilla, mut en oo jaksanut vastailla kauheesti niihinkään... Jotenkin koko deittijuttu on vähän tuntunut sellaselta "ei niin mun jutulta" :)

21.10.2010 klo 21:26

miimar
Käyttäjä

^Vähän samaa vikaa... Nyt harkitsen kuitenkin uudestaan rekisteröitymistä - mutta vain harkitsen, toistaiseksi en ole saanut aikaiseksi tai kokenut sitä mielekkääksi. Viimeksi ahisti aika tavalla koko touhu...

21.10.2010 klo 22:38

JamesBond007
Käyttäjä

Ei siellä taida olla tällaisia:

http://www.olotu.org/wp-content/uploads/2010/01/Spinning-Shadow-Illusion...

Jos ei, niin ajanhukkaa koko touhu.

22.10.2010 klo 0:02

Celia
Käyttäjä

Mä sanoisin, että yllämainituilta väärinymmärryksiltä vältytään, kun rohkeasti vain tapaa toisen mahdollisimman pian. Sitä ennen on turha kietoa ketään netissä tavattua mihinkään unelmien pitsikudokseen, vaikka helpostihan se käy... Jotkut perusperiaatteet ja se, kiinnostaako toinen jonkinmoisen juttelun jälkeen ylipäätään, selviävät kyllä deitin chatissa/viestittelyllä aika nopeasti, ja sen pohjalta voi minusta aika piankin ihan reilusti vain tavata, ellei sitten välissä satu olemaan rutosti välimatkaa... Eipähän ehdi kiintyä illuusioihin, kun näkee toisen naamasta naamaan.

1.7.2011 klo 1:28

Free
Käyttäjä

Hei! Lähtisikö joku kotisataman deitissä tavannut pari lehtijuttuun kristilliseen lehteen? Olen freelance-toimittaja ja tekemässä juttua kristillisestä nettideittailusta.
Meiliä voi laittaa: lehtijuttu2011@gmail.com
ja kerron lisää.
Laittakahaan sanaa kiertämään jos tunnette sopivia ihmisiä!

3.7.2011 klo 13:43

mikestones
Käyttäjä

en usko moiseen

6.7.2011 klo 20:36

aksu521
Käyttäjä

Kaveri löysi sieltä ystävän,,aika näyttää menevätkö naimisiin.

19.8.2011 klo 11:33

mikestones
Käyttäjä

tuo kotisataman deitti se vasta naurettava paikka on.

samat naamat joka kerta siellä kirjautumisella,, tuskin sieltä mitään löytää kukaan

ja kaiken lisäksi pistivät minut taas banniin. olen kerran saanut chatista vuosia sitten. nyt kun huomasivat että olen tullut takaisin uudella nimimerkillä niin kostoksi taas banniin.

ihan lapsellisia sössöttäjiä ylläpitäjinä', mitään armoa ei anneta. samat tyypit jahkailleet vuosikausia samassa chatissa. myös naisia laitettu banniin ihban oudoista syistä.

typerää sakkia sanon minä terveisin AIK

19.8.2011 klo 11:38

mikestones
Käyttäjä

joku ihme touhottaja siellä riehuu modena, selvin päin olen ollut chatissa ja ihan syyä sain bannin taas. Miksi? ei mitään perusteluja ei mitään mailia ei mitään aikarajoja. menkää kotiin ja lopettakaa koko homma.

19.8.2011 klo 14:01

mikestones
Käyttäjä

pitää antaa anteeksi ja unohtaa

19.8.2011 klo 14:29

fons et origo
Käyttäjä

menkää kotiin ja lopettakaa koko homma.

pitää antaa anteeksi ja unohtaa

Kuunteletko myös itse? Minusta ihan sopivia neuvoja sinulle tuon Kotisataman suhteen, jos eivät kerran sinua sinne toivo.

27.8.2011 klo 3:41

Ranska
Käyttäjä

Ei oo kokemusta, mutta oon kuullut et sieltä on moni kumppanin löytänyt. Kaipa sitä siltä pohjalta vois suositella. Menkää sinne!

28.8.2011 klo 12:28

mikestones
Käyttäjä

ei mennä todellakaan

17.9.2011 klo 22:25

terae
smooth operator

Yksityiskohtia tilastoista (viimeisen kuukauden ajalta):
"kotisataman deitti" on lähes yleisin Radikaali.netin näyttänyt hakutulos Google(tm) kautta.
Tämä kyseinen foorumiaihe on tuottanut sitä kautta 12 000 näyttökertaa.
Tänne sitä kautta haku on tuottanut selailuosuman vain 16 kertaa tätä kirjoitellessani, eli tuo 12 000 näyttökertaa tarkoittaa sitä, että 12 000 kertaa on Googlen kautta haettu kyseistä deittisivua. Tämä meidän sivu osuu hakutuloksissa aika lähelle top-kärkeä Suomesta hakiessa. Yhteensä tämä keskustelu on saanut kesästä asti hakutuloksissa näkyvyyttä 18 000 kertaa.

Viestiä muokattu 17.9.2011 klo 22:40, muokkaaja: terae

24.9.2011 klo 23:20

KaisaLiina
Käyttäjä

Jep, mä kun laitoin sinne profiilin tosissaan sain heti hirveen määrän viestejä (osan alotin tosin itte)... suurimpaan osaan viesteihin mitkä itte lähetin sain vastauksia. Tosin mä olenkin nainen. No, ainakin itse kuitenkin aloitin keskustelun kultani kanssa ja se johtikin siihen että nyt ollaan vuosi seurusteltu <3 ihanaa :) Että kyllä sieltä deiitistä niitä helmiäkin löytää ;)