Viestien poistoista

Alue: radikaali.net

11.9.2010 klo 21:42

Jochanan
Käyttäjä

Toisin kuin useimmilla muilla foorumeilla, täällä Radikaali.netissä ei voi poistaa omia viestejään myöhemmin (yli 1/2 tunnin jälkeen kirjoittamisesta). Olen pyytänyt ylläpitoa poistamaan muutaman vahinkoviestini, mutta ylläpito on tahallisesti jättänyt vastaamatta pyyntöihini.

Ovatko foorumin säännöt sellaiset, että viestejä ei poisteta kirjoittajan pyynnöstä huolimatta? Pidättääkö ylläpito oikeudet kaikkiin viesteihin? Miksi tätä ei ole sanottu missään säännöissä? Entäs, mitkä ovat kristilliset perustelut tällaiselle menettelylle, että viestejä ei poisteta, vaikka kirjoittaja sitä pyytää?

11.9.2010 klo 22:40

Myrkynsekoittaja
Käyttäjä

Sivuston info-osion takaa löytyi tällainen sähköpostiosoite:
yllapito@radikaali.net

Oletko vielä esittänyt viestejäsi koskevaa poistopyyntöä sinne?

Viestien kirjoittajan omasta pyynnöstä tapahtuvaan viestien poistamiseen ei toden totta tuolla sääntöosiossa oteta kantaa. Jollei kannanotoksi sitten tulkita sitä, että säännöt peräänkuuluttavat tunnuksenhaltijan omaa vastuuta tunnuksensa käytöstä.

Viestiä muokattu 11.9.2010 klo 22:44, muokkaaja: Myrkynsekoittaja

11.9.2010 klo 22:44

Jochanan
Käyttäjä

Eiköhän Weltzu ole jo nähnyt mun pyyntöni.

12.9.2010 klo 1:41

dzam
Ylläpitäjä

Ei meillä mitään kristillisiä perusteita ole sille, että emme kaikkiin pyyntöihin pysty vastaamaan. Eikä tarvitsekaan olla. Peruste on selkeä: Meilläkään ei ole aikaa vastata jokaikiseen pyyntöön, vaikka se niin mukavaa olisikin.

Lainaan Myrkynsekoittajaa:

säännöt peräänkuuluttavat tunnuksenhaltijan omaa vastuuta tunnuksensa käytöstä.

12.9.2010 klo 12:40

Jochanan
Käyttäjä

Ette siis aio poistaa niitä känniviestejäni???

Nyt olisi varmasti jo dzamilla ollut aikaa tehdä se. Welzusta puhumattakaan.

12.9.2010 klo 12:52

Kieku
Käyttäjä

Oishan se kauheeta, että täällä joutuis ottamaan vastuuta julkisista kirjoituksistaan ja ehkä jopa pyytämään joskus anteeksi, jos on hölmöilly.

12.9.2010 klo 13:00

Jochanan
Käyttäjä

Ei toi oo mulle mikään onglema. Olen jo tunnustanut syntini. Nyt vain toivoisin, että ne muutama viestini poistettaisiin ja saisin mielenrauhan.

Oikeastaan tässä ei ole enää niinkään kyse siitä, että haluaisin ne känniviestini pois, vaan haluan pikemminkin nähdä, että ylläpito poistaa ne, koska olen sitä pyytänyt. Siinä suhteessa vaikuttaa huolestuttavalta.

12.9.2010 klo 20:47

Jochanan
Käyttäjä

MINÄ VAADIN YLLÄPITOA POISTAMAAN NE ASIANOMAISET VIESTIT, JOTKA NIMENOMAISESTI PYYSIN!!! YLLÄPITOA ON POISTAMISESTA JO USEAAN OTTEESEEN FOORUMILLA MUISTUTETTU JA OLEN MYÖS LÄHETTÄNYT YLLÄPIDOLLE SÄHKÖPOSTIA ASIASTA. MITÄÄN EI SILTI OLE TAPAHTUNUT. MINÄ EN TULE LUOVUTTAMAAN, ENNEN KUIN OLEN NÄHNYT, ETTÄ YLLÄPITO ON POISTANUT VIESTIT. JOS YLLÄPIDOLLE TEETTÄÄ VAIKEUKSIA MUISTAA, MITÄ VIESTEJÄ TARKOITIN, YLLÄPITO VOI POISTAA VAIKKA KAIKKI VIESTINI. MULLE AIVAN SAMA, JOS SE YHTÄÄN HELPOTTAISI JA NOPEUTTAISI YLLÄPIDON TOIMIA. KUNHAN VAIN YLLÄPITO TOIMII!!!

Viestiä muokattu 12.9.2010 klo 21:03, muokkaaja: Jochanan

12.9.2010 klo 20:51

Jochanan
Käyttäjä

Toivon tämän kaiken tapahtuvan ihan jo senkin vuoksi, että voin sen jälkeen jättää tämän foorumin - toivottavasti lopullisesti. En voi lähteä täältä, ennen kuin olen nähnyt, että viestit on poistettu, kuten pyydetty. Jos ylläpito ei poista viestejä, ryhdyn vakavempiin toimenpiteisiin asian tiimoilla.

Viestiä muokattu 12.9.2010 klo 21:08, muokkaaja: Jochanan

12.9.2010 klo 21:19

Darkelth
Käyttäjä

Elä ny ihmeessä meitä jätä :(

12.9.2010 klo 21:39

Isabella
Käyttäjä

Minusta asiasta ei kannattaisi nostaa niin suurta haloota.

Ja toisaalta se, että viestejä ei voi poistaa takaa ainakin sen, että kukin puhuja joutuu seisomaan sanojensa takana.

Jokainen tekee virheitä ja kömmähdyksiä ja ne täytyy vain antaa itselleen anteeksi ja sitten jatkaa elämäänsä.

Ja tämä on kuitenkin vain keskustelufoorumi, jossa kukaan ei tunne sinua.

Jos on anonyymisti sanonut vahingossa jotain mitä katuu, niin ei se nyt niin vaarallista ole eikä varmaan kauheasti haittaa elämääsi.

Otahan rennosti!

12.9.2010 klo 23:07

Jochanan
Käyttäjä

Isabella, mua ei nyt niinkään haittaa se, mitä olen sanonut, vaan se, että KRISTILLISEN FOORUMIN ylläpito ei poista viestiä kirjoittajan sitä pyytäessä. Tämä pistää vihaksi.

13.9.2010 klo 10:54

Isabella
Käyttäjä

^ Joo, ymmärrän.

Mut toisaalta jos on julkaissut jotain netissä, oli ne sitten omia tekstejä, kuvia tai mitä tahansa, niin siloin ottaa myös sen riskin, että niitä ei välttämättä enää saa sieltä pois. Jokainen on itse vastuussa siitä mitä nettiin laittaa.

13.9.2010 klo 20:56

Jochanan
Käyttäjä

EDELLEEN VAADIN YLLÄPITOA POISTAMAAN NE ASIANOMAISET VIESTIT, JOTKA NIMENOMAISESTI PYYSIN!!! YLLÄPITOA ON POISTAMISESTA JO USEAAN OTTEESEEN FOORUMILLA MUISTUTETTU JA OLEN MYÖS LÄHETTÄNYT YLLÄPIDOLLE SÄHKÖPOSTIA ASIASTA. MITÄÄN EI SILTI OLE TAPAHTUNUT. MINÄ EN TULE LUOVUTTAMAAN, ENNEN KUIN OLEN NÄHNYT, ETTÄ YLLÄPITO ON POISTANUT VIESTIT. JOS YLLÄPIDOLLE TEETTÄÄ VAIKEUKSIA MUISTAA, MITÄ VIESTEJÄ TARKOITIN, YLLÄPITO VOI POISTAA VAIKKA KAIKKI VIESTINI. MULLE AIVAN SAMA, JOS SE YHTÄÄN HELPOTTAISI JA NOPEUTTAISI YLLÄPIDON TOIMIA. KUNHAN VAIN YLLÄPITO TOIMII!!!

JOS YLLÄPITO EI AIO TOIMIA PYYNTÖNI MUKAISESTI, NIIN PYYDÄN YLLÄPITOA PERUSTELEMAAN ASIAA.

13.9.2010 klo 21:05

Kieku
Käyttäjä

JOS YLLÄPITO EI AIO TOIMIA PYYNTÖNI MUKAISESTI, NIIN PYYDÄN YLLÄPITOA PERUSTELEMAAN ASIAA.

Eikös tuolla aikaisemmin ollut jo perustelu?

13.9.2010 klo 21:14

oceansoul
Käyttäjä

Noloa.

13.9.2010 klo 22:16

Jochanan
Käyttäjä

Eikös tuolla aikaisemmin ollut jo perustelu?

Ai se aika vai? Ei käy, kun sitä silminnähden on. Viestien deletointi vie sekunnin pari ja ylläpidon edustajat ovat kuitenkin kirjoitelleet tänne huomattavasti pidemmissä aikamääreissä.

13.9.2010 klo 22:19

Jochanan
Käyttäjä

Noloa.

Noloa??? Noloa on kirjoitella tänne sellaista, mitä sä kirjoittelet: emättimestä, spermasta, anaalipanoista... you name it! Ja mennä vielä muokkailemaan viestiään jälkikäteen, ettei siitä näkyis Jochananin provosointi.

13.9.2010 klo 22:25

Kieku
Käyttäjä

Ai se aika vai? Ei käy, kun sitä silminnähden on. Viestien deletointi vie sekunnin pari ja ylläpidon edustajat ovat kuitenkin kirjoitelleet tänne huomattavasti pidemmissä aikamääreissä.

Mutta jos linja on se, ettei noihin poistamispyyntöihin vastata, koska kaikkien pyyntöjä ei olisi kuitenkaan aikaa toteuttaa, niin miksi juuri sinun viestisi olisivat poikkeus tuosta?

13.9.2010 klo 22:26

Jochanan
Käyttäjä

Koska en usko, että juuri muita poistamispyyntöjä on.

13.9.2010 klo 22:31

Kieku
Käyttäjä

^ Ehkäpä eivät myöskään tahdo että niitä alkaa tulla? Taidat olla ensimmäinen, joka jaksaa inttämällä inttää viestiensä poistamista. Olisi varmasti uskomattoman rasittavaa, jos näitä ketjuja ja kaltaisiasi inttäjiä tulisi tolkuttomasti lisää.

Miksi muuten tahdot, että ne viestit poistetaan? Eivät ne sillä unohdu. Olet hakenut niille niin paljon huomiota, että varmasti kaikki muistavat, että sinä olet se, joka ei osaa hillitä itseään humalassa.

13.9.2010 klo 22:36

Jochanan
Käyttäjä

Ainoastaan sen vuoksi, että haluan nähdä, että KRISTILLISELLÄ FOORUMILLA ylläpito kunnioitta kirjoittajan pyyntöä.

13.9.2010 klo 22:46

Anskutin
Käyttäjä

Ainoastaan sen vuoksi, että haluan nähdä, että KRISTILLISELLÄ FOORUMILLA ylläpito kunnioitta kirjoittajan pyyntöä.

Miksi pitäisi, ja mitä tekemistä sillä on kristillisyyden kanssa? Kirjoittaja voisi pyytää ihan mitä tahansa, eikä mitä tahansa pyyntöä voi toteuttaa, ei edes kristillisellä foorumilla. Jos sun harkitsemattomat viestit poistettaisiin, pyytäjiä olisi sata lisää jonossa. Viestien poistaminen välistä myös hankaloittaa ketjujen seuraamista jälkikäteen. Ja oli kyseessä kristilliset tai sekulaarit ympyrät, omien tekojen seurauksia ei välttämättä saa pyyhittyä pois vaikka haluaisi.

Ylläpito ja moderaattorit ei ensisijaisesti ole mitään asiakaspalvelijoita täällä, vaan enemmänkin virkavaltaa. Heidän tehtävänä on valvoa, että sääntöjä noudatetaan, ja heillä on keinot ja oikeudet myös käyttää tiettyjä virtuaalisia "pakkokeinoja" (poistot, muokkaukset, varoitukset, bannit) fooruminsa rauhallisen ilmapiirin ylläpitämiseksi. He käyttävät omaa harkintaansa siinä, mitä kenenkin viesteille missäkin tilanteessa tehdään. Toki pyyntöjä voi esittää, mutta ylläpidolta voi tilata oman viestinsä poiston tasan yhtä todennäköisesti kuin oma-aloitteisesti pyytää reaalielämän poliisia viemään putkaan! Eli onnistuu vain mikäli siihen on jokin asiallinen syy. Ylläpito on sitä mieltä, että sun viestien poistamiselle ei ole mitään aihetta. Koita kestää!

Asiaasi voisi tietysti auttaa, mikäli uhoamisen sijasta kokeilisi vaikka nöyrää anteeksipyyntöä töppäilystään! (Tämä ei ollut lupaus.)

13.9.2010 klo 22:49

Jochanan
Käyttäjä

Älä nyt! En tiennytkään tuota kaikkea ylläpidosta.

13.9.2010 klo 22:51

Miikka
Käyttäjä

Minusta olisi rehellistä jättää viestisi näkyviin. Silloin muut näkevät että sinäkin olet vain syntinen ihminen - yhtä paljon armoa tarvitseva kuin me kaikki muutkin. Helposti tulee vähän pyhempi tai parempi kuva niistä ihmisistä, jotka täällä saarnaavaat (vain) lakia, mikä ei ehkä ole hyvä asia itse sanomalle. On hienoa että kirjoituksistasi tulee ilmi lain ehdottomuus ja tinkimättömyys. Vähempi ei riitä. Mutta lain vaatimusten ahdistaessa pitäisi herätä kysymys, että mikä avuksi, kun en voi täyttää sitä mitä laki vaatii. Entistä rankempi lain saarna ja tuomitseminen ei auta. Lain pitäisi ajaa meidät Kristuksen luo, joka ei vaadi mitään meiltä. Anteeksiantamus on täysin ilmaista, yksin armosta.

13.9.2010 klo 22:52

Jochanan
Käyttäjä

Olenko jotenkin antanut tai antanut haluavani ymmärtää, että olisin jotenkin pyhempi kuin muut??? Eihän nyt viestejäni tarvitse kovin montaa lukea, kun voi vetää johtopäätökset mun pyhyydestä.

MUOKS: Mua ei haittaa ollenkaan, vaikka ne känniviestini jäis tänne iankaikkisesti. Nehän on suorastaan viattomia. Se, mikä haittaa, on, että ylläpito ei asiallisista pyynnöistä huolimatta suostu poistamaan ko. viestejä. Se indikoi mulle ilkeästä ja kusipää-ylläpidosta. Sellainen taas ei ole kovinkaan tarkoituksenmukainen KRISTILLISELLÄ forkalla.

Viestiä muokattu 13.9.2010 klo 23:00, muokkaaja: Jochanan

13.9.2010 klo 23:01

oceansoul
Käyttäjä

"Noloa on kirjoitella tänne sellaista, mitä sä kirjoittelet: emättimestä, spermasta, anaalipanoista... you name it!"

<3

13.9.2010 klo 23:52

Aycea
Käyttäjä

ettei siitä näkyis Jochananin provosointi.

Tää on jotenkin hellyyttävä ja paljastaa ihmisluontoa äärettömän hyvin :) Ei niin, että itse pitäisi ottaa vastuuta vaan se toinen sai lankeamaan.

14.9.2010 klo 13:20

slslsl
Käyttäjä

Mulla on ~2500 viestin joukossa aika paljon kärkkäästi ilmaistuja asioita. Harmittaa.