Missä onkaan rakkaus?

Alue: radikaali.net

16.9.2010 klo 20:07

Jochanan
Käyttäjä

My apple, please!!! Nyt sä alat jo ahdistamaan mua. Etkö tiennyt, että miehet ei voi sietää takertuvia naisia??? Mies tarttee oman tilansa.

16.9.2010 klo 20:09

appleseed
Käyttäjä

<3 pusi.

16.9.2010 klo 20:14

Jochanan
Käyttäjä

Asiaan palatakseni, kristillinen lähimmäisenrakkauden ihanne ei vaan toimi internetin keskustelufoorumeilla. Se on nähty jo monta kertaa. Itse olen siinä suhteessa luovuttanut jo ajat sitten eli en edes yritä rakastaa ketään näillä foorumeilla. Parempi vaan käyttää hyväksi ja keskustella itsekkäästi. Siinä toteutuu netin keskustelupalstan funktio parhaalla mahdollisella tavalla eli hyvässä lykyssä voi joskus jopa kehittyä tiedollisesti ja argumentatiivisesti.

17.9.2010 klo 3:46

JulmaJeppe
Käyttäjä

Jochan, ei ihan niinkään. Syyttävät ja toiseen ihmiseen vetoavat kirjoitukset (ja ehkä jopa itsekkyys) aiheuttavat ärytymystä ihmisissä kirjoittajia kohtaan jolloin ihmisille tulee ns. "putkinäkö" jolloin he eivät yksinkertaisesti osaa keskustella enään "tiedollisesti ja argumentatiivisesti". Sen sijaan mm. Kousuken mainitsemat asiat "rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys ja itsensähillitseminen" ovat asioita jotka nimenomaan auttavat pysymään asiassa rakentavalla tavalla, jopa keskustelufoorumeilla.

18.9.2010 klo 18:12

ristokallio
Käyttäjä

Tällä foorumilla on paljon kristittyjä, mutta missä on kristittyjen rakkaus?

Jos tarkoitat rakkaudella sitä, että pitää hyväksyä kaikki asiat uskoville sopiviksi, kuten tatuoinnit ja hevimusa, niin ei heru sympatioita selville eksytyksille ja niiden levittelijöille. Hyvästi!!!!

21.9.2010 klo 18:40

JulmaJeppe
Käyttäjä

Hyvästi :)

21.9.2010 klo 18:53

Kousuke
Käyttäjä

ristokallio,

Jos tarkoitat rakkaudella sitä, että pitää hyväksyä kaikki asiat uskoville sopiviksi, kuten tatuoinnit ja hevimusa, niin ei heru sympatioita selville eksytyksille ja niiden levittelijöille. Hyvästi!!!!

Sinä saat hyväksyä tai olla hyväksymättä aivan mitä haluat, mutta kristittynä sinusta ja minusta pitäisi ilmetä Pyhän Hengen hedelmä, joista nähdäkseni foorumikirjoituksissa varsin hyvin voisi ilmetä mm. pitkämielisyys, ystävällisyys, sävyisyys ja itsensähillitseminen. Kirjoittamalla ystävällisesti ja rakkaudellisesti toisen osapuolen vakaumuksesta riippumatta toteutamme mielestäni Kristuksen käskyä rakastaa lähimmäistä. Eriäviä mielipiteitä saa tottakai olla ja synnistä saa varoittaakin, mutta loukkaava ja tuomitseva kirjoitustapa tuskin on Jumalan mieleen. Näin sen näen.

2.10.2010 klo 2:01

isä mikael
Käyttäjä

öh. oikea oppisuus, kristityn rakkaus. mitä hiton patsaita te rakennatte sydämmiinne? älkää tehkö Jumalan kuvaa. kosuke aloitti hyvän foorumin. ja tämä erottellee mukavasti ihmisiä. en halua tuomita ketään enkä edes voi. mutta Jesse ei tosiaan halua että sen nimissä tehdään sotia ja vihasia päätöksiä. hän kuuluttaa pyhän hengen merkitystä rakentavassa ja toista kunnioittavassa mielessä. meille kaikille jotakin opittavaa. astuessani foorumiin törmäsin heti hyökkäävään ilmapiiriin. ja otin opikseni. nyt käytän sitä mistä minut on tehty.en kaipaa kenenkään rakkautta saan sen ISÄltä. jeesuksen veren mässääminen saa minut raivon partaalle. sillä ihmisen veri on maksettava omalla verellä. konkreettinen tapahtuma. olin sieni metässä ja erään kuusen takana oli karhu ei mistään siwasta tai s marketista. vaan oikea karhu. se katsoi minua 2 metrin päästä .ja sanoin sille . sinä tunnet minut ja minä sinut. väisty edessäni sillä vereni on sinun henkesi. jos minuun kosket olet kuoleman oma. väisty Jeesuksen veren nimessä.
lopun voitte kuvitella. minä keräsin sienet karhu meni 10 metrin päähän ja tarkkaili minua. ja molemmat selvisimme ilman haavoja. siksi en läträä verellä se kun on niin voimakas hädän hetkellä. ja näitä juttuja mulla riittää. taidan olla sellanen tuhlaripoika.

2.10.2010 klo 2:03

isä mikael
Käyttäjä

vielä miksi kristitty hyökkää vihassa kun pitäisi auttaa rakkaudessa. tarkotan et ketään ei saa jättää yksin niin minä en tee vaan heikompia pitää suojata ja nuoruskovia pitää tukea ettei he kääntuis se tie on liian kivinen olen kokeillut 2 vuotta.15 vuotta sitten.

Viestiä muokattu 2.10.2010 klo 2:07, muokkaaja: isä mikael

2.10.2010 klo 2:16

isä mikael
Käyttäjä

ymmärit vääri textin lilwabbit. Jeesus tarkoitti että hän on se valo yössä. eikä kun on päivä valoa ei olisi. kun Isä on valo.ymmärätkö? miksi jotkut tekee työtä yöllä ilman valoako? ei vaan Jeesuksen avulla eli hänen valolla... oletko muslimi? ei minua haittaa mutta kysyin kun tiedät niin paljon.

5.10.2010 klo 23:42

karuskaja
Käyttäjä

Täytyy myöntää että itsellä oli hetkellisesti rakkaus kadoksissa alkerran ukkoon, joka soitti täysillä Sillinpäätä keskellä yötä..

Oikeesti sympatiat teille, jotka kärsitte unettomuudesta- mulla tää on sentäs vaan väliaikainen vaiva - en kyllä jaksais kauaa..

Sori offtopic, oli ihan pakko.. valvotaan.. 8)

6.10.2010 klo 12:21

disciple
Käyttäjä

Mä sain varoituksen yhden profetian kautta tossa joku aika sitten. Nainen, joka minulle profetoi puhuu englantia ja asiat ovat vain muistissani, joten tämä ei ole lähellekään sanasta sanaan, mutta sanoma tulee esille. Hän varoitti minua toisista uskovista ja heidän sanoistaan. Hän vertasi pahoja sanoja lentäviin nuoliin, jotka lävistävät ja tekevät vahinkoa vaikka sitä ei näe. Kyllä sanon suoraan et kaukana on rakkaus monesti tästä paikasta. Paljon on hyviä hetkiä, mutta paljon on myös hetkiä, joista olisin ollut mielummin ulkona. En tarkoita mitään leikkimielistä vitsailua, vaan niitä asioita, jotka lausutaan siksi, et halutaan tosissaan loukata.

6.10.2010 klo 12:34

Rabiljus
Rabi - ikuinen käyttökielto.

Tämän tähden en pidäkkään yhteyttä pahemmin ihmisiin.Minua on loukattu ihan tarpeeksi tässä elämässä.Ja koska minulla on herkkä tunneelämä niin ihmiset eivät yleensä edes käsitä
miten pienet asiat loukkaavat minua.
Ei highly sensitive ihmiset ovat ihan eri aaltopituudella kuin highly sensitive ihmiset.
En minä mihinkään seurakuntaan edes halua mennä.
Ei Michael Jacksoniakaan kiinnostanut syntisten ihmisten seura vaan ei syntisten lasten ja eläinten.Turha minun on edes haaveilla mistään ihmisenkelistä.
Kaikki kadottavat lapsuutensa viattomuuden.

6.10.2010 klo 12:44

ghettoRouva
Käyttäjä

"Sävyisä vastaus taltuttaa kiukun, loukkaava sana nostaa vihan." sananl 15.1

Jokaisen kannattaa kokeilla tätä, tämä nimittäin toimii. Jos vastaatkin kiukkuiseen viestiin aidolla lempeydellä, saatkin todennäköisesti lempeän vastauksen takaisin. Jos et sitä lempeyttä saa itsestäsi irti heti, odota että saat ja vastaa viestiin vasta sitten :) Enkä totea tätä muita "opettaen", opettelun sarkaa tällä alueella on minulla ihan kuin kellä muulla tahansa. Mutta rohkaisuna, että jos jokainen harjoittelisi sitä ainakin kerran, tämä foorumi olisi ainakin muutaman viestin verran ystävällisempi. Ja se kannustaa, kun huomaa että homma toimii.

6.10.2010 klo 13:00

Rabiljus

Minä en ole tässä elämässä pahemmin suuttunnut vaikka minua on loukattu vaan olen kätkenyt kaikki sanat sisimpääni.Highly sensitive ihmisen pitäisi myös hyväksyä negatiiviset tunteet osaksi itseään.Liika kiltteys kostautuu synnin maailmassa.
Itse unelmoin,että Pyhä Henki saisi hallita ihmisten sydämiä ja ajatuksia.
Minä olin ihana herkkä lapsi joka joutui vaikeaa elämänkouluun :(

''Tunne-elämässä olet erittäin herkkä ja haavoittuva. Toisten on helppo pahoittaa mielesi tai käyttää sinua hyväksi, et yksinkertaisesti näe missään pahaa, ennenkuin kokemukset opettavat sinua elämän realiteetteihin.''

Minä olen kävelevä Jumalan sana enkä tarvitse raamattua,Minua loukkaavat ihmiset tarvitsevat Jumalan sanan ohjausta.

6.10.2010 klo 13:28

Rabiljus

Ongelma on siinä,että jos minua loukataan niin minä syyllistän itseni siitä koska en osaa suuttua toiselle ihmiselle.Tämän tähden olen itsesäälin ja itsevihan pimeydessä.
Mitä enemmän minua loukataan niin sitä enemmän minusta tulee sisäänpäinkääntyneempi.
Sosiaaliset taitoni kukoistavat vain rakkauden henkisessä ilmapiirissä.
Viha eikä suuttumus ole koskaan kuulunut luonteeseeni.
Mutta olen kasvanut nuoruuteni vihan ja pelon ympäristössä.
Mutta en ole kovettanut itseäni vaan minusta on tullut arka ihminen.

Tässä Leif Lindemanin:Herkkä mies biisissä lauletaankin osuvasti:

''Kuori pehmeä kuin haavoittui,haavoitettuun kuoreen sulkeuduin'''

Leif lindeman Herkkä mies
http://www.youtube.com/watch?v=lauCLRIg3iA

6.10.2010 klo 13:44

Rabiljus

Kuten aikaisemmin sanoin toisessa topicissa niin minä olen liian hyvä ihminen tähän maailmaan
ja siksi ihmettelen Jumalan oikeudentajua miksi hän ei tarjoa minulle parasta vaan
palkitsee pahat hyvällä.Tämä on ristiriidassa minun oikeudentajuni kanssa!!
joka on johtanut minut syvään uskonkriisiin!!

6.10.2010 klo 14:08

Rabiljus

Armo käy ylitse oikeuden.Typerä on Jumala.
Siunaa vain kaikenmaailman Leo Mellereitä ja muita pahoja ihmisiä :(
En ymmärrä jumalan motiiveja.Ei voi ymmärtää??
Minä olen maailman hienoin ihminen
ja minut särki ihmisten pahuus!

Tämä biisi toimi joskus lohdutuksena ja kun olin sairaalassa alkukeväästä niin siellä oli eräs uskova fiksu nainen joka sanoi minulle kun valitin miten Jumala kohtelee minua.
Että Jeesus kärsi Jumalan ainokaisena poikana vielä enemmän.
Ihmisten pahuus joka tuhosi minun elämäni löi myös naulat ristille joten katse kristukseen!
ja kun katselen golgatan ristiä niin minuun osuneet loukkauset otti Jeesus vastaan.

Kärsimyksen Siunaus
http://www.youtube.com/watch?v=UzyVA4IXHcs&p=CF9BC8F2578BCAB4&playnext=1...

En halua olla ihmisten enkä maailman kanssa missään tekemisissä vaan minulle riitttää Enkeli ja Jeesuksen risti.
Minä jään loppuelämäkseni enkelini kanssa ristin juurelle.

KÄYN KOHTI GOLGATAA
http://www.youtube.com/watch?v=ry217hgXsyM

Viestiä muokattu 6.10.2010 klo 14:10, muokkaaja: Rabiljus

6.10.2010 klo 14:21

welzu
Päävalvoja

Rabiljus, eiköhän tämä nyt riitä tässä ketjussa. Palaa omaan ketjuusi. Vinkkinä voisin myös antaa, että olisi kivempaa ja keskustelevampaa, jos joskus kirjoittaisit muustakin kuin itsestäsi.

14.10.2010 klo 11:58

jefri
Käyttäjä

Herää kysymys, että onko kaikki tällä palstalla vierailevat uudestisyntyneitä kristittyjä, Jumalan lapsia ja jos ei niin voiko silloin keskinäinen rakkaus edes toteutua? Ja vaikka olisikin, niin Jumalan lapsi on ihminen ja käyttäytyy inhimillisesti. Tottakai keskinäiseen rakkauteen tulisi pyrkiä, mutta me emme ole täydellisiä siinäkään asiassa, joten sen täydellinen toteutuminen on melko mahdotonta. Ja mitä tulee kysymykseen onko rakkautta muualla kuin Jumalassa/Jumalan läheisyydessä, niin on, mutta se ei ole täydellistä rakkautta. Kuten meissä uskovissakin voi olla täydellistä Jumalalta saatua rakkautta ja/tai sitten tätä meidän omaa hömpänpömppärakkautta.

14.10.2010 klo 23:20

KokoDino
Käyttäjä

Ihminen on ollut kautta aikojen huono rakastamaan, mutta sekin olisi todella paljon, jos ihmiset edes haluaisivat rakastaa.