Voisinko olla homoseksuaali?

Alue: Avioliitto ja perhe

31.8.2010 klo 20:37

juhani34
Käyttäjä

Alkaa tuntua siltä.
En osaa muuten selittää, miten on mahdollista, ettei kukaan nainen kiinnostu seurastani, millään, mitenkään.
Nyt vuosikymmen deittipalveluja kokeilleena, kymmeneillä treffeillä käyneenä ja muuten erilaisiin ihmisiin, työpaikkojen ja opiskelupaikkojen kautta, niin alan miettiä jos olenkin homoseksuaali ihan oikeasti?
Onko sellainen mahdollista, että ihminen ei tiedostaisi asiaa? Tai pakenisi sitä niin voimakkaasti esim. uskonnollisen ajattelun ja pelon vuoksi, ettei enää tunnistaisi kyseistä asiaa?

31.8.2010 klo 20:50

Rabiljus
Rabi - ikuinen käyttökielto.

Kyllä kai sitä voisi jos löytäisi sydänystävän jonka kanssa sielujen tasolla synkkaisi(sielunkumppanuus) mutta seksiä en harrastaisi miehen kanssa.Vaikka nuorena sitä kokeilin erään hyvän ystäväni kanssa.

Sielujen yhteys on kuitenkin voimakkaampi kuin ulkoinen viehätys.
Ehkä painotan kuitenkin enemmän sydänystävyyttä kuin seurustelusuhdetta.Koska homoseksuaalisuudessa on sana seksuaalisuus eli=seksuaalinen suuntautuneisuus.

Viestiä muokattu 31.8.2010 klo 20:50, muokkaaja: Rabiljus

31.8.2010 klo 20:54

Lihahyyteloe
Käyttäjä

Saattaa olla mahdollista. Tunnen erään henkilön joka oli naimisissa vaimonsa kanssa 2 vuotta ennen kuin totesi olevansa homo. Tiedän myös naisen joka huomasi olevansa lesbo (tai ainakin bi) yli 15 vuoden avioliiton ja kahden lapsen jälkeen. Vaikea ymmärtää miten tuollainen itsensä kieltäminen on mahdollista. Kumpikaan heistä ei ollut uskonnollinen, mutta tuskin homovastainen uskonto ja niin ajattelevien ihmisten keskellä pyöriminen ainakaan auttaa homouden myöntämistä itselleen, jos jo ihan normaalit yhteisölliset odotukset vetää ihmisen noin juntturaan.

31.8.2010 klo 20:56

Rabiljus

Monet erittäin herkät ihmiset ovat homoseksuaaleja

Ted Zeff on highly sensitive boys and men
http://www.youtube.com/watch?v=RBLbG61d4c4

31.8.2010 klo 21:02

juhani34
Käyttäjä

Ehkä voisi olla mahdollista, että biologissa sitten olisi jotain sellaista, joka määrää, senkin kuka tuntee minuun vetoa.
Pari miestä olen elämän aikana tavannut, jotka ovat tunteneet vetoa. Tosin itseä ajatus miehen kanssa olemisesta oksettaa ainakin tällä hetkellä.

Pystyn muodostamaan toisinaan erittäin hyvän ystävyyssuhteen naisen kanssa. Tälläinen minulla oli joku aika sitten. Keskustelimme päivässä tuntikausia kaikesta. Nauroimme yhdessä, söimme yhdessä, ulkoilimme yhdessä. Mutta valitettavasti se kipinä/kemia puuttui.

Jälleen kerran suuri harmi, koska itse olin tuosta naisesta erittäin kiinnostunut ja monta päivää sen jälkeen allapäin kun asia yllätys, yllätys jälleen kerran selvisi ettei toista kiinnosta.

Juttelemme edelleen kaikesta, hän etsii elämänsä miestä ja minä sitä naista.

Miksi naiset rakastavat minua jossain mielessä, mutta kukaan ei voi kuvitella suhdetta?

Se voisi olla sattumankauppaa, jos olisin nuori ja kokematon. Mutta olen tavannut niin paljon ihmisiä ja ystävystynyt, etten pysty uskomaan enää, että vaan epäsopivia olisivat kaikki olleet.

Mukaan on mahtunut, kaikennäköisiä, kokoisia, viisaita, yksinkertaisia (jos niin voi sanoa), pitkiä, pätkiä, uskovia, ei-uskovia, kokeneita, kokemattomia.

31.8.2010 klo 21:03

Rabiljus

Homoseksuaalisuudessa miehet saavat toisiltaan puuttuvaa isän rakkautta ja hyväksyntää syvän ystävyyden kautta.Miehisyys rakentuu tällaisen ystävyyden kautta.

31.8.2010 klo 21:04

Setti-Matti
Käyttäjä

Älä Juhani hyvä väen vängällä ala homoksi. Se on täysin luonnollista, että ajatuskin sinua ällöttää, se on hienoa. Joko Jumala sinut sen oikean luokse johdattaa tai sitten ei. Parhaaksesi kaikki järjestyy kuitenkin!

31.8.2010 klo 21:06

juhani34
Käyttäjä

Niin, en tiedä onko minulta sitten puuttunut isän rakkautta. Voi olla. Oikeastaan välit kumpaankin vanhempaan ovat olleet hieman etäiset lapsuudessa. Vanhempani ovat sellaisia hieman vanhankansan ihmisiä, joille läheisyyden osoittaminen ei ole ollut luontevaa.

Itsellä on myös valtava läheisyydenkaipuu.
Miehellä ei yleensä kai sellaista ole niin paljon. Enemmän mies seisoo omilla jaloillaan ja naida napsuttelee sillon kun sen aika on.

Minä saan paljon kun pidän toista ihmistä kädestä kiinni. Tunnen syvän kontaktin.

31.8.2010 klo 21:09

juhani34
Käyttäjä

Juu, en väen vängällä alakkkaan kyllä.
Mutta toisaalta haluan olla avoin myös sille mahdollisuulle ,että asia olisi näin.
Silloinhan jos se olisi niin, sitä voisi alkaa vaikka terapiassa käsitellä siltä pohjalta. Mutta niin kauan kunnes sitä ei itse tunnista ja myös tunnusta, ei asialle kai voi paljon tehdä.

31.8.2010 klo 21:10

Lihahyyteloe
Käyttäjä

Setti-Matin kanssa samoilla linjoilla. Jos tunnet vetoa naisiin ja homoseksi kuvottaa, niin ei varmaan kannata väkisin yrittää muuntautua homoksi epäonnistuneiden deittailujen vuoksi.

Uutta matoa koukkuun :)

31.8.2010 klo 21:15

Rabiljus

Sinä olet herkkä mies Juhani34 :)

Miehellä ei yleensä kai sellaista ole niin paljon. Enemmän mies seisoo omilla jaloillaan ja naida napsuttelee sillon kun sen aika on.

Riippuu ihan kulttuurista.Tässä esim arabikultuuri ja suomalainen kultuuri eroavat kuin yö ja päivä. Sinä olet positiivinen poikkeus juhani34.Suomalaisessa kulttuurissa miehien on vaikea ilmaista tunteitaan.
Tässä esim arabiankielinen rakkauslaulu
http://www.youtube.com/watch?v=PTWnC_kRWRc&feature=related

Johtuu luultavasti tämä läheisyyden kaipuusi lapsuuteen jolloin identiteettisi johtuen hellyyden puutteesta ei päässyt vahvistumaan.Ja nyt etsit identiteettiäsi parisuhteesta.

31.8.2010 klo 21:15

juhani34
Käyttäjä

Tai sitten olen oikeasti nainen sukupuolelta, mutta asia on minulta salattu? Sellaistakin olen kuullut tapahtuneen. Tosin mieheltä näytän ja pelitkin löytyy ja ei edes pienemmästä päästä ole, joten ei varmaan väärin olla leikattukaan synnytyksessä.

Joskus on sellainen tunne kyllä, että haluaisin mielummin olla nainen. Naiselle on enemmän luvallista tuntea ja osoittaa myös rakkautta ja kosketusta.

Eikä itseä kauheasti kiinnosta sellainen liian kiltti nainen, jota minun pitäisi kaikessa ohjata, ja joka aina menisi selkäni taakse, joka vaikeuden alkaessa.

Enemmän uskon tasavertaiseen suhteeseen, ja pidän tempperamenttisista, sähäköistäkin naisista, jotka voivat tarpeen tullen yrittää miehen selätystä :p

Silti en ole alistuvaista tyyppiä, vaan enemmän koen omakseni tasavertaisen suhteen, jossa voi kokea rakkautta monella tasolla. Fyysisesti, henkisesti. Suhteessa tulisi olla intohimoa, hellyyttä, rakastavaa mieltä ja asennetta. Kuuleminen , puhumista tärkeämpää.

31.8.2010 klo 21:20

Lihahyyteloe
Käyttäjä

Kyllähän sen aistii että miehellä on deitti-ilmoitusten täytöstä kokemusta. :)

Viestiä muokattu 31.8.2010 klo 21:20, muokkaaja: Lihahyyteloe

31.8.2010 klo 21:21

juhani34
Käyttäjä

Juu olen herkkä. Nuorempana kirjoittelin runoja ja sijoittelin rakastamiani naisia satumaisiin kuviin runotekstien ohella :p

Ehkä silloin kuvani oli vääristynyt. Nostin naisen liikaa jalustalle, lähes jumal-olennoksi, jonka jokaista kohtaa olisin halunnut rakastaa ja paijata, jota olisin saanut yhdessä kyyneleet silmissä rakastaa, ja joskus nauraakkin.

Joskus halusin olla enkeli, ja kai kuvittelenkin kaikenlaista, että Jumalalla on minulle suuria juttuja. Elin kuin sadussa, utopiassa. Siihen aikaan uskoin, että löydän rakastavan naisen.

Mutta sitten se usko kuoli pois, olin myös Jumalalle katkera, ja lähestyin ateismia. Mutta materiaalinen selitys maailmasta ei ollut täydellinen, joten palasin jälleen uskomaan ja etsimään yli-aistillista yhteyttä tuonpuoleiseen ja myös tässä todellisuudessa.

Nyt olen avoimella mielellä, mutta jälleen sisäinen maailmani itkee näitä pettymyksiä. En tiedä jaksanko olla vahva ja uskoa aina vaan.

31.8.2010 klo 21:27

Rabiljus

Minulla on maskuliinuus 6 ja feminiinisyys 4.
Joten aika tasapainossa maskuliininen ja feminiininen energia.

Anna itsellesi lupa kokea ja osoittaa syviä tunteita niinkuin erittäin herkät ihmiset(empaatit) kokevat ja osoittavat.Erittäin herkät ihmiset ovat todellisia prinssejä kuten Raamatun Jaakob.

ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 29
10. Kun Jaakob näki Raakelin, enonsa Laabanin tyttären, ja enonsa Laabanin lampaat, astui hän esiin ja vieritti kiven kaivon suulta ja juotti enonsa Laabanin lampaat.
11. Ja Jaakob suuteli Raakelia ja korotti äänensä ja itki.

Jos kiinnostaa syvällisempi ajatustenvaihto niin liity toki yhteisööni:Highly sensitive people(erittäin herkkien ihmisten yhteisö)
http://ihmiset.wall.fm/

31.8.2010 klo 21:27

Saana
Käyttäjä

Ihanaa logiikkaa. Kun en saa naista, olen varmaankin homo. Et kai sinä ihan tosissasi tuota kirjoittanutkaan?

En minäkään kiinnostu kaikista tapaamistani naisista. Päinvastoin, hyvin harva oikeasti kiinnostaa ja vielä harvempi kiinnostuu. Joskus oikeasti mietin, miten parisuhteet ovat edes mahdollisia. Ehkä ihmiset vain päättävät, että tämän otan, ja siinä pysytään??

31.8.2010 klo 21:31

juhani34
Käyttäjä

Kyllä minä sitä olen miettinyt ihan oikeasti. Kun myös miehet ovat osoittaneet joskus kiinnostustaan. Naiset eivät.

Rabiljus onko tuollainen testi jossain, missä saa pisteet omasta maskuliinisuudesta/feminiinisyydestä?

31.8.2010 klo 21:33

Rabiljus

Sen näet omasta syntymäkartastasi joka on sielusi peili.
Täältä voit katsoa oman syntymäkarttasi:
http://astro.mtv3.fi/cgi-bin/astro/natal

Jos haluat ja kehtaat niin laita syntymäkarttasi tänne.Olisi mielenkiintoista nähdä oletko empaatti.

31.8.2010 klo 21:34

juhani34
Käyttäjä

Tilanne on ollut sama ihan pienestä pitäen. Jo nuorena koulussa, tytöt ihastuivat tiettyihin poikiin. Sain kunnian enemmän kuin yhden tai kahden kohdalla olla se, joka vei näiden rakastavaisten väleillä viestejä eri tavoin.

Seurakunnassa sitten, muut avioituivat. Kukaan ei edes katsonut minuun päin siinä mielessä.

Sitten uskovien rohkaisemana aloitin kokeileemaan seurakunnan ulkopuoleltakin ja vastaus jatkui samanlaisena.

Aina näihin päiviin saakka.

31.8.2010 klo 21:38

Saana
Käyttäjä

Kyllä minä sitä olen miettinyt ihan oikeasti. Kun myös miehet ovat osoittaneet joskus kiinnostustaan. Naiset eivät.

Voi olla, että olet jotenkin helposti lähestyttävä miehille. On myös mahdollista, että et huomaa naisten kiinnostusta. Naisilla kun on yleensä paha tapa osoittaa mielenkiintonsa jotenkin peitellysti ja jäädä sitten ihmettelemään, miksi toinen ei tee aloitetta.

Tai voihan olla, että vain näytät homolta. :) Eikä siinä mitään, tunnen monia heteronaisia, joiden mielestä sellainen on seksikästä. Ehkä kysyntä ja tarjonta eivät ole vain vielä kohdanneet.

31.8.2010 klo 21:40

juhani34
Käyttäjä

jaa-a vaikea itse sanoa varmasti. Mutta voi olla, että näytän homolta. Ainakaan en ole perinteinen mies komea tyyppi.

31.8.2010 klo 21:42

Saana
Käyttäjä

Tilanne on ollut sama ihan pienestä pitäen. Jo nuorena koulussa, tytöt ihastuivat tiettyihin poikiin. Sain kunnian enemmän kuin yhden tai kahden kohdalla olla se, joka vei näiden rakastavaisten väleillä viestejä eri tavoin.

Seurakunnassa sitten, muut avioituivat. Kukaan ei edes katsonut minuun päin siinä mielessä.

Tiedän kyllä tunteen. En minäkään koskaan ole ollut se upea meganaaras, jonka huomiosta kaikki olisivat kilpailleet. Enimmäkseen muistutin/muistutan hiirtä.

Siitäkään huolimatta en suostu uskomaan, että ulkonäkö olisi se varsinainen syy, miksi jotkut jäävät yksin. Monet rumat (anteeksi) ihmiset pariutuvat. Kysymys on oikeanlaisista sosiaalisista suhteista, oikeassa paikassa olemisesta oikeaan aikaan, hyvästä tuuristakin.

31.8.2010 klo 21:43

Jochanan
Käyttäjä

Tosi "kristillistä" keskustelua tässä ketjussa...

EDIT: Lisäsin lainausmerkit, ettei vaan kukaan vahingossakaan ymmärtäisi väärin.

Viestiä muokattu 31.8.2010 klo 21:44, muokkaaja: Jochanan

31.8.2010 klo 21:46

Saana
Käyttäjä

Tämä keskustelu on osiossa "Avioliitto ja perhe", eikä tässä toisaalta mitään erityisen epäkristillistäkään ole esiintynyt. Keskusteluaihe nyt ei satu olemaan uskonnollinen vaan ihmissuhteisiin liittyvä, mutta saa niistäkin täällä keskustella (mielellään) hyvässä hengessä.

31.8.2010 klo 21:47

juhani34
Käyttäjä

Niin Kristushan on tullut vain keskustelemaan mukavista asioista. Kristus aina vietti aikaa hyvätapaisten ihmisten kanssa.

31.8.2010 klo 21:50

Jochanan
Käyttäjä

No kuule Juhani34, Kristus sanoisi sulle, että SÄ OLET HETEROSEKSUAALI. Että silleen.

31.8.2010 klo 21:51

juhani34
Käyttäjä

Saana niinpä. En itsekkaan halua uskoa, että kysymys olisi pelkästä ulkonäöstä.
Tosin voihan olla, että jos useampi epämiellyttävä piirre kombinoituu, niin sekin vähentää entisestään kiinnostusta.
Tarkoitan lähinnä ulkonäkö, persoonallisuus, puhe-ääni, ilmeet ja eleet.
Pukeutuminen tietty kanssa yksi juttu. Siihen olen hieman saanut naisen silmää joskus muinoin apuun. Itse olen toivoton vaatteiden kanssa, se on kyllä myönnettävä.

31.8.2010 klo 21:52

juhani34
Käyttäjä

Jochanan niin, toivon ainakin noin. En ole itse asiasta varma. Hyvä jos sinulla on selkeä usko asiaan.

31.8.2010 klo 21:55

Rabiljus

Merkit maskuliininen 5
Merkit feminiininen 5

Sinulla on maskuliinisuus ja feminiinisyys tasapainossa.

Jees :)

31.8.2010 klo 21:56

Jochanan
Käyttäjä

Jochanan niin, toivon ainakin noin. En ole itse asiasta varma. Hyvä jos sinulla on selkeä usko asiaan.

Ei ainoastaan selkeä usko asiaan, vaan myös sana sinulle.