Onko foorumi hyljätty? (Lukittu)

Alue: radikaali.net

29.9.2010 klo 19:17

Jochanan
Käyttäjä

et todennäköisesti olisi joutunut kahnauksiin ylläpidon kanssa lainkaan, ellet olisi alkanut itse kerjäämään sitä aloittamalla muun muassa tämän ketjun. Osallistumalla normaalisti keskusteluun foorumilla ja väärinkäytöksistä tai sääntöjen laiminlyönneistä asiallisia kanavia pitkin

Juuri tätä minä tarkoitan! En kerta kaikkiaan ymmärrä, mitä vikaa on tässä ketjussa! Tämähän on nimenomaan asiallista keskustelua ja itse keskustelun herättelyä alusta loppuun, muutama kevytmielinen läppä välissä. Juuri tämänkaltaiset kommentit kielivät minulle siitä, että ketju ei ole ok, koska MINÄ avasin sen. Se on "epänormaali" ja "epäasiallinen". Summa summarum: MINÄ en saa keskustella. Ja sen ymmärrän vielä huonommin, että foorumin kehitysideat täytyisi keskittää yhteen ketjuun, varsinkin kun foorumia varten on avattu ihan kokonainen oma palsta.

En yhtään tiedä, mihin viittaat.

Eli juuri tuohon yläpuoliseen. Ymmärrätkö?

Ennen lyhyttä porttikieltoasi pidit kovasti meteliä siitä, että kohtelin sinua ja viestejäsi, kuten muitakin käyttäjiä ja heidän viestejään...

Nimenomaan! Mutta tämä taas on asia erikseen eikä liity mitenkään esimerkiksi tämän ketjun avaamiseen.

Samanlaisesta touhusta muutama on saanut lopullisen porttikiellon.

Olen otettu tästä.

Foorumilla olet aivan tervetullut keskustelemaan sen sääntöjen mukaan ja ainakin omalta kohdaltani voin sanoa, että kohtelen sinua kuten muitakin radilaisia.

Mutta siitä huolimatta en saa tehdä tämänkaltaisia avauksia...??? Onko siis niin, että foorumin moderointipolitiikasta, ylläpidosta, foorumin yleisilmeestä ja sisällöstä ei saa keskustella muussa kuin palautemielessä "vain siihen tarkoitettua kanavaa pitkin"? Toisin sanoin, mielipiteitään ei saa ilmaista osana kehityskeskustelua? Eli ei saa keskustella foorumista? Jos näin on, siinä tapauksessa ymmärrän. Muussa tapauksessa en.

29.9.2010 klo 19:29

slslsl
Käyttäjä

Juuri tämänkaltaiset kommentit kielivät minulle siitä, että ketju ei ole ok, koska MINÄ avasin sen

Lienee tullut selväksi, että ajattelet tuohon tapaan aika usein. Siitä syystä näitä ongelmia kai sitten onkin.

29.9.2010 klo 19:36

Jochanan
Käyttäjä

Lienee tullut selväksi, että ajattelet tuohon tapaan aika usein. Siitä syystä näitä ongelmia kai sitten onkin.

Ei, päinvastoin! Ajattelen yleensä - tai pikemminkin tiedän - että minun avaamani ketjut ovat erinomaisia. Ja juuri sen vuoksi tämä ihmetykseni.

29.9.2010 klo 19:43

slslsl
Käyttäjä

Kommenttini pätee kyllä tuohonkin. Paino mainitsemassani lainauksessa on siinä loppupäässä.

29.9.2010 klo 20:05

Jochanan
Käyttäjä

Siunausta sulle, slslsl!

29.9.2010 klo 20:16

Saana
Käyttäjä

Kesällä meno oli kuin suoraan helvetin esikartanoista.

Itse pyörin täällä varsin ahkerasti kesällä, koska töissä oli tylsää, ja ottaen huomioon, että tämä palsta pyörii vapaaehtoisvoimin ja kesäaikana ihmiset tunnetusti saattavat lomailla ja puuhailla muutakin, niin täällä valvonta toimi varsin kelvollisesti. Selvät trollailuviestit katoilivat suhteellisen nopeasti, eivät tietenkään välittömästi, mutta kesäaika on kesäaikaa.

29.9.2010 klo 21:34

welzu
Päävalvoja

Juuri tätä minä tarkoitan! En kerta kaikkiaan ymmärrä, mitä vikaa on tässä ketjussa!

Olin ehkä hieman epämääräinen kirjoittaessani viestissäni vain ketjun aloittamisesta, mutta lähdetään siitä. Ensinnäkin tunnut sekoittavan Radikaalin ylläpidon ja sisällöntuotannon keskenään. Tämä ilmenee aloituksessasi kappaleessa, jonka aloitat kysymyksellä "missä modet" ja perään puhut Radin toimittajasta ja toimituksellisesta aineistoista. Kuitenkin Radin toimituksellinen aineisto ja tämä foorumi ovat teknisesti eri asioita, eikä esimerkiksi meillä foorumin valvoilla eli moderaattoreilla (joihin viittaat kysymykselläsi) ole mahdollisuuksia vaikuttaa toimitukselliseen aineistoon. Toimituksellinen aineisto ei myöskään liity foorumin ylläpitoon, jota tämä ketju ainakin otsikkonsa puolesta käsittelee (ellet sitten sekoita myös Radin foorumia ja Radikaali.net-sivustoa keskenään, jotka nekin ovat eri asioita. Edellä mainittu on osa jälkimmäistä.).
Tässä kyselyssä ei sinällään ole varsinaista vikaa, koska aloituksessasi esität joka tapauksessa ihan asiallisia kysymyksiä. Ongelma tuleekin lähinnä myöhemmin, kun sinulle on kaksi foorumin valvojaa vastannut ja myös käyttäjät ovat kertoneet valvojien toimivan ja tämän jälkeen toteat, että foorumi todella on jätetty heitteille. Tästä voi vetää vain sen johtopäätöksen, että joko et vaivaudu lukemaan viestejä tai sitten pyrkimyksenäsi on tarkoituksella häiriköidä, minkä olet jo tunnustanutkin. Kun tähän lisää vielä tässä ketjussa olevan kritiikkisi Radin kristillisyydesta ja muusta siihen liittyvästä, on vaikea nähdä tämän ketjun kohdalla pyrkimyksissäsi mitään kovinkaan rakentavaa.

Eli kaipaisin, että osoittaisit sitä keskustelutaitoasi tuolla varsinaisissa aiheissa ja näin parantaisit foorumin keskustelujen laatua sen sijaan, että intät täällä ja yrität saada omaa malliasi ja näkemystäsi läpi.

Jätän tähän vielä mahdollisuuden kommentoida aihetta itse kullekin ja suljen ketjun huomenna ja toivon, että jokainen keskusteluun osallistuja suuntaa voimavaransa Radin muihin keskusteluihin.

29.9.2010 klo 22:32

Jochanan
Käyttäjä

Olin ehkä hieman epämääräinen kirjoittaessani viestissäni vain ketjun aloittamisesta, mutta lähdetään siitä. Ensinnäkin tunnut sekoittavan Radikaalin ylläpidon ja sisällöntuotannon keskenään. Tämä ilmenee aloituksessasi kappaleessa, jonka aloitat kysymyksellä "missä modet" ja perään puhut Radin toimittajasta ja toimituksellisesta aineistoista. Kuitenkin Radin toimituksellinen aineisto ja tämä foorumi ovat teknisesti eri asioita, eikä esimerkiksi meillä foorumin valvoilla eli moderaattoreilla (joihin viittaat kysymykselläsi) ole mahdollisuuksia vaikuttaa toimitukselliseen aineistoon. Toimituksellinen aineisto ei myöskään liity foorumin ylläpitoon, jota tämä ketju ainakin otsikkonsa puolesta käsittelee (ellet sitten sekoita myös Radin foorumia ja Radikaali.net-sivustoa keskenään, jotka nekin ovat eri asioita. Edellä mainittu on osa jälkimmäistä.).
Tässä kyselyssä ei sinällään ole varsinaista vikaa, koska aloituksessasi esität joka tapauksessa ihan asiallisia kysymyksiä. Ongelma tuleekin lähinnä myöhemmin, kun sinulle on kaksi foorumin valvojaa vastannut ja myös käyttäjät ovat kertoneet valvojien toimivan ja tämän jälkeen toteat, että foorumi todella on jätetty heitteille. Tästä voi vetää vain sen johtopäätöksen, että joko et vaivaudu lukemaan viestejä tai sitten pyrkimyksenäsi on tarkoituksella häiriköidä, minkä olet jo tunnustanutkin. Kun tähän lisää vielä tässä ketjussa olevan kritiikkisi Radin kristillisyydesta ja muusta siihen liittyvästä, on vaikea nähdä tämän ketjun kohdalla pyrkimyksissäsi mitään kovinkaan rakentavaa.

Olen hieman eri mieltä tästä siitä yksinkertaisesta syystä, etten näe näitä asioita (foorumin ylläpitoa ja sisällöntuotantoa tai sivustoa ja foorumia) niin erillisinä. Faktahan on se, että kauppa on aina kauppiaansa näköinen. Ylläpito (oli kyse sitten moderaattorista tai toimittajasta - perustallaajallehan nämä ovat kuitenkin yksi ja sama asia!) on se taho, joka ohjailee sisältöä ja pystyy siihen eniten vaikuttamaan. Tätä ei kai kukaan voi kieltää, vai?

Tämä on minun näkemykseni. Minulla ei kuitenkaan ole (tämän enempää) tarvetta jyrätä sillä, vaan jättäisin tässä vaiheessa mielelläni sijaa sovulle. Monista erimielisyyksistämme huolimatta olen kokenut sinut luotettavana ja jopa hyväsydämisenä tyyppinä eikä minulla sinänsä ole mitään sinua vastaan. Ethän sinä yksin tästä foorumista vastaa.

Eli kaipaisin, että osoittaisit sitä keskustelutaitoasi tuolla varsinaisissa aiheissa ja näin parantaisit foorumin keskustelujen laatua sen sijaan, että intät täällä ja yrität saada omaa malliasi ja näkemystäsi läpi.

Tapahtukoon tahtosi.