Avioliiton plussat ja miinukset!
Alue: Avioliitto ja perhe
|
23.6.2010 klo 14:06 |
Pitihän mun vielä tällainenkin perustaa =) eli tähän sit vaan listoja. Mä koitan jonku lyhyen listan kans tähän alkuun nopsaa väsää. + yhdessä kokkaaminen on kivaa |
|
23.6.2010 klo 14:42 |
Mistähän sitä aloittaisi... + lainsäädäntö suojaa avioliitossa leskeä avoliittoa paremmin + on yksinkertaisesti ihanaa, kun on toinen, jonka kanssa jakaa asiat -/+ välillä ärsyttää, mutta sekin kasvattaa luonnetta Ja paljon muuta, jota lisään myöhemmin. |
|
23.6.2010 klo 14:57 |
Hmm.. Avioliitossa voi olla myös miehen terveydelle vaarallisia asioita. Riippuu varmaan siitä onko kuinka kaunis vaimo.. ;) "Tutkimus: Kauniin naisen seura on siis ainakin tämän valossa turvallisempaa ottaa ruma nainen 8-) Toisaalta, tässä voi olla yksi porsaanreikä! mahtaakohan se oma vaimo sittenkään enää tuollaisia säväreitä saada aikaan..? Viestiä muokattu 23.6.2010 klo 15:04, muokkaaja: Muusaska |
|
23.6.2010 klo 15:14 |
Jatkan omaa listaani.. |
|
23.6.2010 klo 16:30 |
Monet asiat ovat varmaan samalla tavalla sekä avoliitossa että avioliitossa, mutta listaan tähän sellaisia asioita, mitkä avioliitossa ovat sellaista plussaa mitä avoliitossa ei ole on: + Jumala siunaa suhdetta erityisellä tavalla. |
|
23.6.2010 klo 20:50 |
+en ole yksinäinen -pitää siivota ja pyykätä ja tiskata jonkun muunkin sotkemia lattioita, vaatteita ja astioita |
|
28.6.2010 klo 18:30 |
+ saa heitellä lautasia |
|
28.6.2010 klo 21:19 |
Ei tässä kyllä oo kukaan vielä niitä avioliiton plussia tai miinuksia kertonut. Ainoastaan parisuhteen tai yhdessä asumisen plussia ja miinuksia. |
|
28.6.2010 klo 22:27 |
+ Kummatkin ovat sitoutuneet olemaan toistensa kanssa elämänsä loppuun asti, jolloin luottamus ja turvallisuuden tunne syvenee. Uskovaiset kyllä eroavat ihan yhtä hanakasti kuin muutkin, ja avioliitot tunnetusti päättyvät varsin usein eroon. |
|
28.6.2010 klo 23:18 |
Muusaska, jos oma vaimo on kaunis, se tuskin stressitasoa nostaa. Sen sijaan jos on kiinnostunut siitä naisesta, ja se sattuu olemaan vaikea tapaus... |
|
28.6.2010 klo 23:27 |
Uskovaiset kyllä eroavat ihan yhtä hanakasti kuin muutkin, ja avioliitot tunnetusti päättyvät varsin usein eroon. En tiedä onko tehty vertailevia tutkimuksia siitä kummat eroavat useammin avioliitossa olevat vai avoliitossa olevat, mutta veikkaan vahvasti jälkimmäistä. Minulle on joskus jopa perusteltu sillä tavalla, että avoliitossa on hyvä olla siksi, että on niin paljon helpompi ottaa ja lähteä. En kiellä, etteikö uskovatkin eroaisi, mutta luulen vahvasti, että avioliitossa olevat eiuskovat eroavat useammin kuin avioliitossa olevat uskovat. Vai onko sinulla jotain faktoja/ tilastoja asiasta? Ja se on kyllä totta, että avioliitot päätyvät usein eroon, puolet naimisiinmenneistä eroaa, ellen nyt ihan väärin näitä lukuja muista.. Viestiä muokattu 28.6.2010 klo 23:28, muokkaaja: Isabella |
|
29.6.2010 klo 9:09 |
Ystävistäni kaksi tiedän eronneen ja molemmat heistä ovat uskovaisia. Hmm.. |
|
30.6.2010 klo 18:01 |
En jaksa etsiä faktoja, mutta voisin olla varma, että olen nähnyt tilaston jonka mukaan uskovaiset eroavat aivan yhtä helposti kuin ei-uskovaiset. |
|
30.6.2010 klo 18:02 |
puolet naimisiinmenneistä eroaa Muistaakseni asia ei ole näin, vaan että avioeroja astuu voimaan vuodessa yhtä monta kuin avioliittoja. Avioliitoista eroon päättyy kuitenkin pienempi osa. Suuri luku kyseessä on joka tapauksessa (muistaakseni 20-25%). |
|
30.6.2010 klo 20:31 |
+ lämpöpatteri vieressä talvella vilukissalla - joutuu pesemään useammin pyykkiä ja keräämään likaisia sukkia ym. erinäisistä paikoista kuten lattialta |
|
30.6.2010 klo 20:34 |
Mutta puuro on hyvää :) |
|
30.6.2010 klo 21:50 |
+ leveämmän leivän tuoja kotiin Ei kyllä nyt näin. |
|
30.6.2010 klo 21:51 |
^Niin ja nopea ja helppo valmistaa. |
|
30.6.2010 klo 21:54 |
^miehelläni on isommat tulot kuin minulla koska olen työtön ja siksi leipä on leveämpi koska minun tuloillani voisin jäädä jopa ilman sitä leipää. |
|
30.6.2010 klo 21:55 |
Eihän näistä pitänyt keskustella vain tuoda esiin + JA - Oma mielipide omasta liitosta |
|
30.6.2010 klo 21:56 |
En minäkään töissä ole. Kummasti ei silti tarvitse mennä naimisiin. No, jotkut osaa, jotkut ei... |
|
30.6.2010 klo 21:58 |
^Niin ja nopea ja helppo valmistaa. Luomumummo ei ole nopea ja helppo valmistaa mutta kommentoin äsken väärillä tunnuksilla. |
|
30.6.2010 klo 22:00 |
En minäkään töissä ole. Kummasti ei silti tarvitse mennä naimisiin. No, jotkut osaa, jotkut ei... Enkait minä sen takia ole naimisiin mennytkään. Jos olisin ajatellut rahaa niin en olisi mennyt naimisiin koska menetin lesken eläkkeeni jota sain silloin ja vielä tökärit päälle. Kaikki sanoivat että olen hullu kun menen naimisiin ja menetän hyvät tuloni. |
|
30.6.2010 klo 23:14 |
+ Kummatkin ovat sitoutuneet olemaan toistensa kanssa elämänsä loppuun asti, jolloin luottamus ja turvallisuuden tunne syvenee. ...johon vastattiin: Uskovaiset kyllä eroavat ihan yhtä hanakasti kuin muutkin, ja avioliitot tunnetusti päättyvät varsin usein eroon. Vaikka ympärillä olevat ihmiset eroaisivat kuinka hanakasti, ei se siltikään itselleni vähennä avioliitolta sitä arvoa, että meistä molemmat ovat sitoutuneet olemaan toistensa kanssa elämänsä loppuun asti. Lasken sen siis silti avioliiton plussapuoleksi :) |
|
1.7.2010 klo 2:03 |
^Minä olen aina sitoutunut olemaan elämän loppuun asti niin avioliitossa kuin avoliitossakin tosin vain yhden kerran olen ollut avoliitossa ja aina muulloin olen mennyt ihan virallisesti naimisiin. Se kerta kun en mennyt naimisiin , niin johtui ihan siitä syystä että hän petti kaikin tavoin, kihloihin menimme ja hääpuvutkin olivat valmiiksi ostettu ja häät olivat suunnitelmissa mutta hän ratkesi ryyppäämään ja oli muita naisia ja oli väkivaltaa niin siksi laitoin ehdot että ne on loputtava ensin ja todistettava rakkautensa minuun sillä että ei ryyppää ( 2 viikkoa yhteen putkeen aamusta iltaan) ja vieraat naiset on jätettävä ja pahoinpitely minua kohtaan on loputtava. Hän ei pystynyt täyttämään näitä vaatimuksiani ja siksi emme menneet koskaan virallisesti vihille ja hän kuoli 5 yhteisen vuoden jälkeen veritulppaan. |
|
1.7.2010 klo 17:42 |
Pahinta on, kun kihlattuni ei ole syvällä uskossa. Olen joutunut häntä kurittamaankin tuodakseni hänet lähemmäs herraa, mutta hän ja jumala on antanut minulle anteeksi. |
|
1.7.2010 klo 23:52 |
Itse en voisi kuvitellakaan kihlautuvani kenenkään ateistin tai edes teko-kristityn kanssa. Siis sellaisen, joka kävi rippikoulun saadakseen mopon lahjaksi. Mielestäni on hulluutta kihlautua muiden kuin oikeasti uskovien kanssa, sillä vaikka jokin epäonninen suhde voikin varhaisessa vaiheessa kariutua kun ihastus loppuu, niin todellinen rakastava liitto jatkuu iankaikkisesti, eikä se ole mahdollista jos kumpikin ei ole uskova. Avioliiton etuna on tietysti se, että se on Jumalan kahden toisiaan rakastavan ihmisen, miehen ja naisen, välille asettama suhde. Itse näkisin sen kaikkein tärkeimpänä kahden ihmisen välisenä suhteena, jonain ystävyyttäkin korkeampana. Näistä syistä avioliitonkin pitäisi olla ikuinen. Ja sen pitäisi olla vain kahden todella uskovan ihmisen välinen liitto. Siksi onkin absurdia että myös siviililiittoja kutsutaan ''avioliitoiksi''. Niiden pitäisi minusta olla rekisteröityjä parisuhteita, koska se ei ole Jumalamme siunaama liitto sen enempää kuin homo''avioliittokaan''. Viestiä muokattu 2.7.2010 klo 0:04, muokkaaja: Marko N |
|
2.7.2010 klo 8:37 |
Siksi onkin Onko siviililiitto tässä yhteydessä nk avoliitto? Toinen kysymys: onko Jumalan siunaus ostettavissa paperilapulla, koska tekstisi antaa ymmärtää, että Jumalan siunaus lepää ainoastaan paperilla vahvistetun suhteen päällä? |
|
2.7.2010 klo 8:39 |
Eli käytännössä kannustat ei-uskovaisia olemaan menemättä naimisiin, koska avioliitto kuuluu vain niille pariskunnille, joissa molemmat osapuolet ovat uskossa? Kiva tietää. |
|
2.7.2010 klo 10:22 |
+Avioliitto tekee parisuhteesta sitovamman ja julkisen. Kaikki julkiset virastot tietää naimisissaoloni ja aviopuolisoni. |