kevät kunnostus!

Alue: Luovuus ja muoti

6.5.2010 klo 12:10

Jeesus
Käyttäjä

Muusaska, sä et tule ikinä olemaan tyytyväinen.

Laihduttelin tuossa itsekin, mutta suhtauduin koko touhuun silti kepeästi. Siitähän ne syömishäiriöt ja muut mielenhäiriöt alkaa, kun "vartalon trimmaamisen" ottaa liian vakavasti ja koko hyvinvointi takertuu siihen. Muutenkin ihan vääristynyttä olettaa, että biitsin väkeä kiinnostaa joku maha tai että sitä edes pidetään vastenmielisenä. Toisin sanoin: jos olette hieman tyytymättömiä itseenne niin tehkää mitä lystäätte, mutta hyvällä maulla.

6.5.2010 klo 19:17

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Ei mun pääpointti edes ole laihdutus :-) en ole ikinä ollut painoindeksien mukaan ylipainoinen, päinvastoin. Minua kiinnostaa enemmän mistä ne kilot koostuu.. Esim. Kortisonilääkityksen aikana kertyy aika paljon myös nesteturvotusta.. Mutta siis, minusta tyyli on taidetta ja taide on ihanaa. Ja tyyliin liittyy vaatteet, kroppa, hiukset yms.
Ja minusta joku sika anorektinen tyyppi voi näyttää törky hyvältä tietynlaisissa vaatteissa. Ja joku tukevampi kans tietynlaisissa. Eli siis, en tavoittele jotain tietynkokoista kroppaa, vaan etsin sitä omaa tyyliäni kun nyt vihdoinkin se on mahdollista. Ja tietty tyyli monesti vaatii tietynlaista vartaloa, kuin myös tietynlaisia kasvon piirteitä ja hiuksia. Eli koko paketti siihen mitä minä olen. Ja kun koko paketti on toteutettu, se on kuin taideteos. Minusta tyyli, joka ei herätä minkäänlaisia mielikuvia tai ajatuksia, ei edes ole mikään tyyli. Se on vaan kasa vaatteita ties minkä päällä, millä ei ole mitään muuta kuin käytännöllistä merkitystä.
Toivottavasti ymmärsitte :-)

edit. Sitä mitä tarkoitan, kuvaa hyvin se, että olen kirjoittanut erääseen vaatteeseen liittyvään portfolioon kouluaikoina "extaasiin, sinne vie pieni polku jne." se kuvasi tätä kyseistä vaatetta tietyllä tavalla. Yksi vaate voi kertoa yhtä paljon kuin yksi taulu, kun se on oikealla tavalla suunniteltu ja tehty. Yksi vaate, voi kertoa ihmisestä itsestään enemmän kuin moni muu. Yksi vaate, voi tuoda mielihyvää enemmän kuin moni muu. Yksi vaate, voi olla jopa kokonainen tarina. Mutta etenkin silloin kun kyseessä on kokonainen asukokonaisuus + siihen sopiva "malli", lopputulos voi olla aivan uskomaton! Tätä haluaisin vielä tänäkin päivänä toteuttaa, vähintäänkin itseni kohdalla.

Viestiä muokattu 6.5.2010 klo 19:28, muokkaaja: Muusaska

9.5.2010 klo 23:37

Isabella
Käyttäjä

Ei kannata tuijotella vaatekokoja ja vertailla itseään suhteessa niihin, koska ne ei kerro koko totuutta. Jokaisella on on oma ihannepainonsa ja erilaisesta ruumiinrakenteesta rippuen näyttää hyvältä juuri siinä omassa normaalissa ihannepainossaan ja koossaan. Dieteistä ei ole mitään hyötyä, mutta kun pitää sännöllisella liikunnalla huolta itsestään ja vähän seuraa mitä syö, niin vartalo pysyy hyvässä kunnossa. Kun lähtee diettilinjalle, niin naisellisuus katoaa, koska ensimmäisenä lähtee rinnat..

Viestiä muokattu 9.5.2010 klo 23:38, muokkaaja: Isabella

10.5.2010 klo 8:31

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Niin.. Saatan olla outo nainen, mutta minä en oikein pidä isoista rinnnoista. Tykkään että on maksimissaan B-kuppi. C-kuppi on musta jo todella rasittava. Tiellä koko ajan ja vaikeuttaa olemista. Mutta tämäkin taitaa olla niin makuasia.

10.5.2010 klo 8:50

Isabella
Käyttäjä

^ Joo en tarkoittanut, että olisin itsekään isojen rintojen kannalla. Mutta se pitää oikeasti paikkansa, että jos lähtee ankarille diettikuureille, niin rinnat pienenee. Monet on sitä valitellu. Ja dietit ei välttämättä johda pysyvään tulokseen, vaan paino tulee takaisin, kun pysyvään tulokseen tarvitaan elämäntapojen muutosta. Myös vastustuskyky voi heiketä diettikuurien myötä ja alkaa sairastelemaan.

Viestiä muokattu 10.5.2010 klo 8:51, muokkaaja: Isabella

10.5.2010 klo 9:31

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Niin.. Jos kauneuden kannalta ajatellaan, sellainen elämäntapamuutos olisi mulle paras missä ei enää ikinä tarvitsi syödä kortisonia. Turvottaa vähän joka paikan.. Tosin turvotus laskee parin viikon sisällä lääkkeen lopetuksen jälkeen mutta kuitenkin.. Ehkä mun pitäs alkaa juomaan jotain nestettä poistavaa teetä.. Siis kun mulla on aika ajoin ihan kamalat turvotukset o_O uskon että se on mun suurin ongelma näin esteettisesti ajateltuna. Hikoilu kai myös kyllä poistaisi nesteitä.. Tai mistä minä tiedän. Mut jos näin on niin juokseminen ja saunominen vois olla aika jees. Hmm..

10.5.2010 klo 10:52

Isabella
Käyttäjä

^ Muistan sua rukouksissa tuon asian puolesta, että sun ei tarvitsisi enää syödä kortisonia.

10.5.2010 klo 19:15

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Kiitos Isabella <3

12.5.2010 klo 10:53

Jeesus
Käyttäjä

Totta kai rinnat pienenevät lihavilla, kun laihduttaa - ne pienenevät suhteessa vartaloon. Jos pudottaa 150 kilosta 70 kiloon, olisi aika luonnotonta, jos rinnat säilyisi yhtä muhkeina. Pelkästään rintoihin laihduttaminen ei vaikuta, koska rasvaa ei voi polttaa vain tietystä kohdasta (ei kannata uskoa Ostos-TV:hen). Toki siltä voi tuntua, kun omaa vartaloaan on muutenkin aika vaikeaa hahmottaa objektiivisesti ja rintojen pienenemisen tuntee kourissaan. Normaalipainoisilla laihduttaminen on yleensä niin vähäistä, että tissit ei muutu miksikään. Esimerkiksi kymmenenkin kilon pudotus on lopulta aika mitätön.

Mä oon ehkä vähän sokea, kun vaatteet kertovat minulle tosi vähän yksittäisen ihmisen elämästä ja persoonasta. Siis vaikka olisi pukeutunut muovipussiin, niin onhan se ihan eksoottista ja kivaa, mutta kertoo vain halusta pukeutua muovipussiin sekä jostain näyttämis- tai kokeilunhalusta. Naama on sellainen, joka kertoo enemmän - vaikkakin yhtä usein virheellistä kuin paikkaansapitävää tietoa.

12.5.2010 klo 12:55

Isabella
Käyttäjä

Totta kai rinnat pienenevät lihavilla, kun laihduttaa - ne pienenevät suhteessa vartaloon. Jos pudottaa 150 kilosta 70 kiloon, olisi aika luonnotonta, jos rinnat säilyisi yhtä muhkeina. Pelkästään rintoihin laihduttaminen ei vaikuta, koska rasvaa ei voi polttaa vain tietystä kohdasta (ei kannata uskoa Ostos-TV:hen). Toki siltä voi tuntua, kun omaa vartaloaan on muutenkin aika vaikeaa hahmottaa objektiivisesti ja rintojen pienenemisen tuntee kourissaan. Normaalipainoisilla laihduttaminen on yleensä niin vähäistä, että tissit ei muutu miksikään. Esimerkiksi kymmenenkin kilon pudotus on lopulta aika mitätön.

No pääosin tuosta rintojen pienenemisestä ovat minulle valittaneet juuri painoindeksin mukaan normaalipainoiset, jotka ovat siis halunneet päästä vielä vähän timmimpään kuntoon..

12.5.2010 klo 15:06

Jeesus
Käyttäjä

No rintojen pienentyminen on merkki laihtumisesta.

12.5.2010 klo 15:39

Yoki
suljettu käyttäjätili

Paitsi rikkailla ja kuuluisilla hallivuudtähdillä.