Avaruusperhon Salatiede
Alue: Luovuus ja muoti
|
17.3.2010 klo 17:51 |
Jos joku tekee auringonlaskusta taulun niin se on taidetta? Auringonlasku itsessään ei ole taidetta? Jos auringonlasku ON itsessään taidetta niin kuka sen on tehnyt? Jos joku läiskii sattumanvaraisesti maalia tauluun niin se ei ole taidetta vaan maalia sattumanvaraisina läiskinä taulussa. Jos taulu läiskii taiteilijaa sattumanvaraisesti maalilla kasvoihin se on jumalanpikkaa. Jos minä maalaan taulun Avaruusperhosesta niin silloin olen satanisti koska kuvittelen olevani jumala. mutta mikä on silloin maalaamani taulu? Vastaus on helppo; tietysti demiurgi. Viestiä muokattu 17.3.2010 klo 17:59, muokkaaja: Avaruusperhonen |
|
17.3.2010 klo 22:57 |
Näitä lukisi enemmänkin. Tosin lopetus kuulosti vähän liikaa vitsiltä. Muuten oikein hyvää settiä! |
|
18.3.2010 klo 5:04 |
Logiikka on lahjomaton. Jos lähtökohtien joukossa on yksi väärä oletus, niin lopputulos on myös väärä. |
|
7.4.2010 klo 10:12 |
Logiikka on lahjomaton. Jos lähtökohtien joukossa on yksi väärä oletus, niin lopputulos on myös väärä. Logiikkasi on virheellistä. Myös väärällä oletuksella voi saada oikean lopputuloksen. |
|
7.4.2010 klo 11:46 |
Pitää vähän tulla naureskelemaan kahdelle yllä olevalle kirjoitukselle - lähinnä kuitenkin fons et origon vastaukselle, joka tekee oletuksen tekstin oloasun perusteella, jotta pääsee sitten pätemään oletuksensa pohjalta. Jos haluaa, voi sanoa, että molemmat ajatukset on väärin. fons et origo kirjoitti: Logiikkasi on virheellistä. Myös väärällä oletuksella voi saada oikean lopputuloksen. Ensinnäkin yleisesti ottaen ja tässä kontekstissa voidaan sanoa, että Indianan logiikka oli aivan oikea.. jos halutaan vääntää pilkusta asiaa ja tehdä tekstin pohjalta kyseenalaisia tulkintoja, niin se on sitten eri juttu. Sana "väärä" tulkitaan useissa asiayhteyksissä "virheellinen" sanan synonyymiksi, jolloin ajattelemalla Indianan käyttäneen tätä kielellistä tulkintaa, hänen voidaan sanoa olleen oikeassa ja sinun fons et origo väärässä. Jotta Indianan esittämä logiikka olisi todella virheellistä, niin tuolloin se on sidoksissa Indianan tulkinnan lopputuloksen virheellisyyteen ja näin olleen ehdollistaa logiikan sanan "väärä" merkitykselle tai tulkinnalle. Indiana siis on lähtökohtaisesti enemmän oikeassa siksi, että hän ei ole määritellyt vastauksessaan tulkintaansa sanalle "väärä", mutta fons et origo sen sijaan tekee tulkinnan ja tästä tulkinnasta voi alkuperäinen kirjoittaja tahtoessaan sanoa, että se on itsessään virheellinen ja tuolloin hänen logiikkansa onkin virheellistä vain fons et origon virheellisessä tulkinnassa. |
|
7.4.2010 klo 13:58 |
Yritätsä Indianaks Indianan paikalle? |
|
7.4.2010 klo 14:06 |
En - mä vaan mukaudun riippuen siitä kenen kanssa vaihdan ajatuksia ja nyt oli kiva vetää tällaista roolia. |
|
7.4.2010 klo 14:29 |
Mäkin voisin leikkiä Indianaa. "Jeesus on Herra, mutta te muut olette aivan perseestä." |
|
7.4.2010 klo 14:32 |
^ No toi tuskin lisää sun omaa uskottavuutta forumilla. |
|
7.4.2010 klo 19:54 |
Pitää vähän tulla naureskelemaan kahdelle yllä olevalle kirjoitukselle - lähinnä kuitenkin fons et origon vastaukselle, joka tekee oletuksen tekstin oloasun perusteella, jotta pääsee sitten pätemään oletuksensa pohjalta. Niin, oletuksenihan on, että Avaruusperhonen tiesi lopputuloksen. Ensinnäkin yleisesti ottaen ja tässä kontekstissa voidaan sanoa, että Indianan logiikka oli aivan oikea. No juuri tässä kontekstissa oletan, että lopputulos oli oikea, Indianan väärinä pitämistä premisseistä huolimatta. Sana "väärä" tulkitaan useissa asiayhteyksissä "virheellinen" sanan synonyymiksi, jolloin ajattelemalla Indianan käyttäneen tätä kielellistä tulkintaa, hänen voidaan sanoa olleen oikeassa ja sinun fons et origo väärässä. Kuinka niin? Etkö tee nyt itse tuon virheen sijoittamalla jotakin minun käyttämieni sanojeni "väärä" ja "oikea" paikalle? Käytin hyvin tarkoituksellisesti juuri noita sanoja. Sanaa "virheellinen" käytin nimenomaan vain hänen virheellisenä pitämääni väitettä kohtaan. Jotta Indianan esittämä logiikka olisi todella virheellistä, niin tuolloin se on sidoksissa Indianan tulkinnan lopputuloksen virheellisyyteen ja näin olleen ehdollistaa logiikan sanan "väärä" merkitykselle tai tulkinnalle. Indianan logiikka oli virheellinen, en jaksa nyt kirjoittaa sitä matematiikaksi auki, mutta väärä oletus ei takaa väärää lopputulosta, niinkuin hän väitti, käytti hän sitten sitä missä merkityksessä hyvänsä. Toistetaan nyt vielä tämä yksinkertainen logiikan väite: vääristä oletuksista huolimatta lopputulos voi olla oikea. Sama pätee toki myös pariin tosi-epätosi, mutta en minä sanonut niin. mutta fons et origo sen sijaan tekee tulkinnan Ei, vaan sinä teet väärän tulkinnan että minä tein tulkinnan, koska käytin sekä sanoja "väärä", että "virheellinen", ja sekoilet itse siinä mitä käytän missäkin. Indianan väite on loogisesti virheellinen, mutta en suinkaan sanonut sen väittävän mitään virheelliseksi. ja tästä tulkinnasta voi alkuperäinen kirjoittaja tahtoessaan sanoa, että se on itsessään virheellinen ja tuolloin hänen logiikkansa onkin virheellistä vain fons et origon virheellisessä tulkinnassa. Jos nyt yhä puhutaan logiikasta, niin tuo väitteesi on virheellinen. |
|
8.4.2010 klo 11:15 |
Niin mä lähdin keskusteluun mukaan vain lainaten Indianan tekstiä, en ottaen kantaa siihen miten se liittyy avaruusperhosen aloitukseen vaan itse tuohon väittämään näin yleisesti ottaen. Toiseksi sä et missään osassa sun vastausta anna ymmärtää, että olisit käsittänyt mitä mä tuohon ylle kirjoitin. Kokeile lainata tuota Indianan kirjoitusta niin, että korvaat kaksi "väärä" sanaa "virheellinen" sanoilla ja mieti sitten, voisiko se mahdollisesti olla tuolloin looginen lausahdus. Tämän enempää minäkään en jaksa mun kommenttia kirjoittaa matemaattisesti auki, eikä mua oikeestaan edes huvita, sillä totta puhuakseni mä en arvosta kovin korkealle sanojen pyörittelyä tässä mielessä mitä te sitä harrastatte, sillä sen ns. hedelmä ei ole vaivan arvoista, jos se nyt yleensä edes kantaa mitään hedelmää terveen, viisaan elämän kannalta. Lähdin mukaan koko keskusteluun vähän hupipohjalta, vaikka ajatukseni taustalla oli ihan totinen. Viestiä muokattu 8.4.2010 klo 11:15, muokkaaja: JamesBond007 |
|
8.4.2010 klo 18:50 |
Niin mä lähdin keskusteluun mukaan vain lainaten Indianan tekstiä, en ottaen kantaa siihen miten se liittyy avaruusperhosen aloitukseen vaan itse tuohon väittämään näin yleisesti ottaen. Niin, se väittämä on virheellinen otti sen sitten alkuperäisen viestin yhteydessä tai erikseen. Toiseksi sä et missään osassa sun vastausta anna ymmärtää, että olisit käsittänyt mitä mä tuohon ylle kirjoitin. Kokeile lainata tuota Indianan kirjoitusta niin, että korvaat kaksi "väärä" sanaa "virheellinen" sanoilla ja mieti sitten, voisiko se mahdollisesti olla tuolloin looginen lausahdus. No joo, siinä ymmärsin väärin, että sinä koit minun korvanneen tuon sanan noin ja pitävän sitä virheellisenä tulkintana. Se lause on yhtä virheellinen, korvailet sinne sitten mitä tahansa sanan "väärä" merkityksiä. Väärä oletus ei takaa väärää lopputulosta, virheellinen oletus ei takaa virheellistä lopputulosta, eikä epätosi oletus takaa epätotta lopputulosta. Indiana_n väite on siis väärä, virheellinen ja epätosi, miten nyt haluatkaan sitä sanaa vaihdella. Tämän enempää minäkään en jaksa mun kommenttia kirjoittaa matemaattisesti auki, eikä mua oikeestaan edes huvita, sillä totta puhuakseni mä en arvosta kovin korkealle sanojen pyörittelyä tässä mielessä mitä te sitä harrastatte, sillä sen ns. hedelmä ei ole vaivan arvoista, jos se nyt yleensä edes kantaa mitään hedelmää terveen, viisaan elämän kannalta. Minusta ainoa sanojen pyörittäjä tässä sopassa nyt olit sinä, Indiana_n väite kun on loogisesti väärä, vaikka vaihtaisit sinne muita sanaa "väärä" korvaavia asioita. Lähdin mukaan koko keskusteluun vähän hupipohjalta, vaikka ajatukseni taustalla oli ihan totinen. Hupiahan minunkin heittoni ilman muuta oli, vaikka joskus tosissaan ärsyttää tuollainen tyhmyyksien päästely logiikan nimissä. Mutta en minä yöuniani menetä vaikket ymmärtäisikään Indiana_n väitteen virheellisyyttä. Toki voisin antaa yhden vastaesimerkin:
Voin vakuuttaa, että lemmikkini ei todellakaan ole elefantti, eli lopputulos on oikea ja tosi, vaikka tarkkaavainen lukija huomanneekin väärän, virheellisen tai epätoden oletuksen. Viestiä muokattu 8.4.2010 klo 18:51, muokkaaja: fons et origo |
|
9.7.2010 klo 4:02 |
Te ootte hassuja =) |
|
11.7.2010 klo 0:17 |
Vähän lähti lapasesta. |
|
14.7.2010 klo 21:32 |
<3 Loisto keskustelu! |
|
15.7.2010 klo 23:12 |
|
16.7.2010 klo 1:22 |
Vähän lähti lapasesta. Se oli hanska. Valkoista nahkaa. Minusta pysyttiin kovin hyvinkin kontekstissa. Tai sitten näemme aloitusviestissä kovin eri asioita, mikä on ehkä hyvinkin helppoa. |
|
18.7.2010 klo 12:23 |
Voisiko ketjun aloittaja selittää kaikille siihen osallistuneille käsitteen nimeltä demiurgi? |
|
19.7.2010 klo 16:52 |
Voisiko ketjun aloittaja selittää kaikille siihen osallistuneille käsitteen nimeltä demiurgi? Sellanen urgi joka demittää, daa. |
|
21.7.2010 klo 18:58 |
taide on taidetta ja taiteen määrittelee taiteeksi taiteen tekijä. taidetta ei aina myöskään tarvitse viedä metatasolle jossa on jumala joka luo maailmaa, joskus taide voi olla vain taidetta. taide taititti taidadaa |
|
21.7.2010 klo 23:33 |
Kaikki on vaan niin vammasia urpoja ettei jaksa edes yrittää ja mä olen itse viisas. Peace neekerit. tRKOITIN KYL VALKOIHOIST TIETTY HAHAHAHHAHAHAHAHHA |
|
22.7.2010 klo 0:10 |
Rauhaa myös mustille veljille o/ |
|
27.3.2011 klo 4:01 |
täydellisen naisen saa sillain että viettää vuoden selibaatissa ja piirtää jokapäivä unelmiensa naista vähintäänkin parituntia päivässä (ilman mallia, tämä on tärkeää!).. tämä aiheuttaa siis sen että piirtäessäs kissaas luot sen astraalitasolle ja fysiikan laki on että ennemmin tai myöhemmin se nainen manifestoituu tänne malkuthiin.. jos ei se tuu vuoden aikana ni si jatkaa toisen vuoden jos ei vieläkään ni toisen jne.. Viestiä muokattu 27.3.2011 klo 4:09, muokkaaja: Avaruusperhonen |