dyykkauksen alkeet

Alue: Yleinen keskustelu

24.2.2010 klo 13:19

mikestones
Käyttäjä

http://dyykkarit.net/

olen ajatellut ruveta dykkariksi

lähi k kaupasssa tuntui olevan tyakana vain yleisjäte, pitääkö siitä aloittaa kun biojätettä ei näy?

aika huonoa palvelua kkun esim hesburgerilal on sentään oma biojäte ulkona ja tuoreet burget on siellä ainakin ennen halisessa

talvellahan tuotteet pakastuu just sopivasti eli ei mee pilalle

onko k kaupoissa bioäte sit sisällä ja myyjät vie parhaat himaan vai mihin ruoak viedään?

24.2.2010 klo 16:31

ronettaja
Käyttäjä

Mihin siä käytät rahasi, jos et kerran ruokaan?

24.2.2010 klo 16:37

JamesBond007
Käyttäjä

tuollahan se dyykkarien forumilla ompi vastaus:

"karenssi päällä työkkäristä ja sossusta myös
olen ajatellut ruveta dykkariksi "

:D

24.2.2010 klo 17:52

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Oon ehkä liian fiini mut mä en välttis pystyis kuvittelee syöväni roskiksesta haettua ruokaa :-D ei millään pahalla. Jos joku pystyy niin ihan ok. Tuol foorumil kävin lueskelee ja katselin niitä saalis kuvia ja mä en luultavasti koskis niihin muuta ku vinyylihanskat käsissä :-P

ok.. Vaikka luultavasti mahdollisesti se tapa millä esim. ulkomaiset ruuat suomeen tulee ei välttämättä ole sekään mitenkään kovin hygieenistä? Vai onko? Niin..niin.. Hmm..

No, ehkä mä oon liian fiini. Äiti sanoo et mä tiskausneurootikko ku huuhtelen kuulemma astioitaki liikaa ja pesen kuulema käsiäkin liikaa :-D mut siksi mä en saakaan mitään flunssia. Ellei sitten se tyyppi mikä on sairaana ole mun edessä ja sylissä ja ja ja.. :-P

mutta jos ei puhuta ruuasta niin voisin ihan hyvin ajatella hakevani vaikka puntarin roskista jos sellainen siellä olisi. Ellei mun päässä eka ajatus olisi et missähän kämpäs tuokin on ollu ja sit pitäs käydä jo nuuskimassa lähellä olevat rappukäytävät selvittääkseen mahdolliset sisäilmaongelmat niistä asunnoista missä se puntari mahdollisesti on ollut :-D joo.. Ei taida olla mun heiniä toi dyykkaus :-P

edit. En osta muutenkaan mitään mistään missä tiedän olevan pahoja sisäilmaongelmia. Eli olisin luultavasti aivan toivoton dyykkari :-D

Viestiä muokattu 24.2.2010 klo 17:54, muokkaaja: Muusaska

24.2.2010 klo 21:54

mikestones
Käyttäjä

ei onnannu, ne oli laittanut lähikaupan biojätteen lukkojen taa

sairasta skitsofreenista touhua tuollainne, köyhien tappamista!

24.2.2010 klo 21:56

KokoDino
Käyttäjä

Heh... "Köyhien tappamista". Mun mielestä minäkin olen syyllistynyt monien kuolemaan, niinkuin on varmasti jokainen suomessa asuva, sillä ollaan haalittu itsellemme, eikä annettu muille.

24.2.2010 klo 22:34

Saana
Käyttäjä

ei onnannu, ne oli laittanut lähikaupan biojätteen lukkojen taa

Dyykkarin täytyy nähdä pikkuisen vaivaa. Valtaosa kaupoista lukitsee roskiksensa ilkivallan pelossa, mutta on myös kauppoja, jotka eivät niin tee. Dyykkarit kiertelevät kauppojen takapihoja selvittämässä, mistä parhaat apajat löytyvät.

24.2.2010 klo 22:39

fons et origo
Käyttäjä

Dyykkarin täytyy nähdä pikkuisen vaivaa.

Ja kauppiaalle kannattaa kertoa harrastuksestaan. ilmaista, päiväyksen puolesta vanhentunutta tavaraa saa helposti.

25.2.2010 klo 12:15

Juan Pablo Gomez Esteban
Käyttäjä

Ensimmäinen sääntöhän on tietenkin se ettei sieltä biojäteastiasta oteta yhtään mitään. Se on vain mätää ja hometta, josta ei saa kuin ongelmia. Muoviin pakatut ruuat ovat menossa kaatopaikalle, ja ne ovat niitä, jotka varsinkin talvella poimiessa voivat olla ihan syömäkelpoisia.

25.2.2010 klo 15:59

Babaii_
Käyttäjä

Niimpä, kannattaa ottaa huomioon myös vuoden ajat. Talvella esim. liha ja leipä on kestää roskiksessa pidempään kuin esim. vihannekset, tomaatit ja kurkut. Kun taas kesällä tilanne on toisinpäin.

Dyykkaus on kivaa ja ekologista.

25.2.2010 klo 16:11

hetfield88
Käyttäjä

Paikallisen Lidlin träsärit kannattaa käydä katsastamassa ainakin, ne on varsinaisia herkkuapajoita ne yleensä :) Ja semmoiset kahvila/leipomo-tyylisiä paikat myös. Ne heittää yleensä leivonnaiset, leivät yms. pois heti kun menevät vähänkin koppuraksi...

25.2.2010 klo 20:13

mikestones
Käyttäjä

pääätin etten ala dyykkaa koska pitäs kello 24 lähtee ulos muka dyykkailee, ei sitä iso mies jaksa

jostain muualta on ruoka pumattava

aloitan dyykkauksen vasta huhtikussa jos saan siskon auton lahjaksi sit kierrän perjantiaisn lidlin, hesburgerin ja muut mestat

25.2.2010 klo 20:27

Rukoilijasirkka
Valvoja

Korson helluntaiseurakunnalla on työttömien ruokailu ja ruuanjakelu. Mene ihmeessä vaikka sinne.

26.2.2010 klo 8:17

mikestones
Käyttäjä

Korson helluntaiseurakunnalla on työttömien ruokailu ja ruuanjakelu. Mene ihmeessä vaikka sinne.

tottakai ei sinne olekaan kuin 250 km matkaa

26.2.2010 klo 10:21

slslsl
Käyttäjä

En ole ikinä dyykannut. Toisaalta se olisi oiva keino hankkia itselleen ruokaa ja ymmärrän kyllä dyykkauksen pointit (siis muutkin kuin rahansäästö).

Joskus kuulin keskustelun, jossa touhu tuomittiin ja kuitattiin kyseenalaisena toimintana, jonka tarkoitus on säästää rahaa olueen. Kiiteltiin lukkojen laittamista roskiksiin yms. ja muistettiin mainita, ettei itse köyhänä ollessaan tullut mieleenkään dyykata. Liekö kateutta ollut ilmassa.

Ruoka-apua saa kyllä Turustakin, otaksuisin. Ja kun palavassa uskossa oot, niin mikään ei varmaan estä lampsimasta seurakunnan diakoniapaikkaan kertomaan tukalasta tilanteesta.

26.2.2010 klo 10:32

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Diakonissat on kyl kivoja. Niitä minäkin suosittelisin. Hain opiskeluaikoina toisessa koulussa vähän väliä ruokalappuja kauppaan. Yleensä ne oli 30 ja 50 ruokalappuja. :-)

edit. Kysymysmerkit pois. Tää härveli ei tajuu euromerkkejä :-D

Viestiä muokattu 26.2.2010 klo 10:33, muokkaaja: Muusaska

26.2.2010 klo 11:54

mikestones
Käyttäjä

tänään on pakko dyykata ett saisi happee ja motivaation käydä ulkona, eilen en käynyt ulkona lainkaan

26.2.2010 klo 17:43

Karpalokuu
Käyttäjä

dyykkaus on kivaa.
Miun ex kotukaupungissa yks leipomo heittaa aina lauantai iltana kaiken jaljelle jaaneen menemaan tiettyyn roskikseen, kun ei ole sunnuntaina auki. Sielt on sit kiva kaya hakemassa, etenkni kun sulkevat lauantaina joskus kahden maissa niin voi iltapaivalla kayda nappaamassa kahvipullat.
Ois kiva alkaa vahan enemmankin harrastamaan. vanhemmat vaan maksaa ruoat, joten ei oo viela tullut kovinkaan suurta tarvetta.

5.3.2010 klo 13:08

JamesBond007
Käyttäjä

http://www.taloussanomat.fi/uutinen/2010/03/02/onko-roskisdyykkaus-rikos...

dyykkaus on ilmeisesti rikos :/
kuten kaikki vähän jännittävämpi nyky-yhteiskunnassa - oma suosikkini on katoilla kiipeily tai vanhojen teollisuusrakennusten tutkiminen kesäisin.. :)

11.3.2010 klo 9:54

mikestones
Käyttäjä

jos dyykkaus on rikos, niin uskovana en voi siis dyykata, muuten teen syntiä eli laittomuuden

11.3.2010 klo 10:58

pete_p
Käyttäjä

Harmi, jos se on rikos. Itseäni asia oli kanssa alkanut kiinnostamaan. Tässä on tosin aika mielenkiintoinen pointti:

dyykkaaja syyllistyy tavaran arvon mukaan näpistykseen tai varkauteen, käytännössä yleensä näpistykseen.

Tuossa voisi vähän miettiä asian järkevyyttä. Jos kauppa heittää tavaran roskiin, sillä ei ilmeisesti ole intressiä saada siitä enään voittoa ja on jo siten käytännössä luopunut tavaran arvosta. Jos sitten tälläisen pois heitetyn tavaran ottaa niin silloin siitä tuleekin tavaran arvoon suhteutettu rikos. Ei mahdu mun logiikkaan,ei sitten millään.

Ehkä kauppojen pitäisi perustaa sellainen kilohinnalla toimiva dyykkauspiste: maksat painon mukaan dyykkauksesi :D

11.3.2010 klo 10:59

slslsl
Käyttäjä

Näpistys kohdistuu vissiin kaatopaikkaan?

11.3.2010 klo 11:06

pete_p
Käyttäjä

Varmastikin :D Pitää myös muistaa, että jos näkee maassa ruuvin niin ei saa ottaa, ei missään nimessä :D Poisheitetyn polkupyörän kohdalla voisi olla jo luvaton käyttöönotto..

11.3.2010 klo 11:06

pete_p
Käyttäjä

Tuplapostaus

Viestiä muokattu 11.3.2010 klo 11:07, muokkaaja: pete_p

11.3.2010 klo 15:36

Juan Pablo Gomez Esteban
Käyttäjä

Jos kauppa heittää tavaran roskiin, sillä ei ilmeisesti ole intressiä saada siitä enään voittoa ja on jo siten käytännössä luopunut tavaran arvosta.

Lain hienous onkin siinä ettei asioiden arvon miettimistä jätetä ihmisille. Tämä estää monenlaiset väärinkäytökset.

Pitää myös muistaa, että jos näkee maassa ruuvin niin ei saa ottaa, ei missään nimessä :D Poisheitetyn polkupyörän kohdalla voisi olla jo luvaton käyttöönotto..

Hylätty tavara on hylättyä. Roskathan eivät ole hylättyjä, vaan uusiokäyttöön tai loppusijoitukseen annettuja.

Viestiä muokattu 11.3.2010 klo 15:38, muokkaaja: Juan Pablo Gomez Esteban