Taide esiin!
Alue: Luovuus ja muoti
|
16.1.2010 klo 17:52 |
Tyypit, onko teillä netissä mitä itse taiteiltua matskua, jota haluatte jakaa? Nyt linkit esiin! Piirroksia, valokuvia, paint-suherruksia, whatever. Ajattelin, että tämä keskustelu voitaisiin omistaa kuvalliselle taiteelle. Jos löytyy DeviantArt tms. accounttia, linkkiä tänne vaan, jotta saadaan ihastella kuvia. Älkääkä olko liian ujoja ja itsekriittisiä. =) Keskustelu on omistettu myös rakentavalle palautteelle kuvista.
Avaan pelin ja toivon, etten jää ainoaksi. Jännittävää! Olen pitänyt pitkää taukoa (pari vuotta) piirtämisestä ja nyt alkanut taas herätellä henkiin tätä toimintaa itsessäni. Muusaska kysyi Työn arvo-keskustelussa, että millaisia kuvia tykkään piirtää, ja rupesin tuumimaan, että millaisen kuvan tekisin, jos tahtoisin hänelle näyttää jonkin esimerkin. Siitä syntyi tunnissa oheinen kuva, perinteisesti tussilla ja vesivärikynillä. Tossa on odottamattoman lapsekas fiilis. http://img508.yfrog.com/img508/6/ksuke.jpg Sana on vapaa ja pistäkäähän kuvalinkkejä kehiin. |
|
17.1.2010 klo 0:46 |
Tähän aikaan yöstä mun päässä ei valitettavasti synny mitään järkevää.. Mutta laitan kuiteski linkin. Viimeinen taulu minkä tein ennen kamojen heittämistä roskiin ja yliherkkyyksien räjähtämistä. Enkä halua katsoa koko taulua. Olin nimittäin juuri löytänyt aivan uuden ulottuvuuden taiteeni tekemisessä. R.I.P. my darling.. http://irc-galleria.net/user/Muusaska/picture/76447035 |
|
17.1.2010 klo 1:06 |
Ihan sikke söpö kuva kousuke! :D Muusaska, ei tuo linkki vie muualle kun vaan sinun profiiliin irc-galleriassa...? |
|
17.1.2010 klo 1:08 |
^ai ei vai? Ootas mä säädän.. Ei vissiin näy se kansio teille.. Hetki.. |
|
17.1.2010 klo 1:24 |
Hum lurilum. Muusaska kuule, tuo kuva ei ole olemassa ainakaan antamasi linkin takana. Selasin koko kuvakansiosi IRC-galleriasta ja en huomannut sielläkään taulua. Sääli, olisin tosiaan halunnu nähdä. Sen sijaan viihdyin mukavasti tuokion värikkäiden perhekuvienne äärellä! Kiitoksia siitä. Etkö pysty enää maalaamaan? =( Edit: Tähän oliki kirjotettu pari kommenttia lisää edelleni sillä aikaa ku selailin niitä Muusaskan kansioita ja kirjoitin silloin tällöin sanan pari tähänkin. =P Kiitti Nekku2!! =D Viestiä muokattu 17.1.2010 klo 1:30, muokkaaja: Kousuke |
|
17.1.2010 klo 1:32 |
^en pysty :-/ tosin, nyt en ole kyllä hetkeen yrittänyt.. Tuota, mä en saa sitä linkkiä tällä puhelimella toimii tai siis se toimii mulle sillon kun olen kirjautunut galleriaan. Tota, mulla meinaa lähtä järki ton kanssa ku en saa sitä toimii tai siis en saa tällä puhelimella muutettua sen kansion asetuksia. Jos mä vaik yrittäisin huomenna uudestaan jos mun aivot alkais toimii :-D |
|
17.1.2010 klo 1:39 |
Huomenna eli tänään? =P Odotamme innolla. |
|
17.1.2010 klo 1:46 |
Muusaska sä olet laittanut lukot niihin taidekuviin. |
|
17.1.2010 klo 10:23 |
Mulla ei koneella sattunut nyt olemaan mitään erityistä (muutama sarjakuva, mutta en niitä viitsi nyt pistää). Niinpä laitan pari lehtikuvitusta ja yhden keskeneräiseksi jääneen: Ei nää nyt mitään parhaimmistoa edusta, mutta jotain. Tehty Wacomin laudalla. Valokuvia on käytetty mallina, mutta sen näkeekin. Viestiä muokattu 17.1.2010 klo 10:24, muokkaaja: welzu |
|
17.1.2010 klo 11:13 |
Kousuke niin joo tänään :-D tietty. |
|
17.1.2010 klo 11:52 |
Upeita kuvia teillä kaikilla :) En todellakaan ymmärrä Muusaska että miksi et pysty maalaamaan. Maalauksesi oli jotenkin niin piristävän värikäs. Mitäs se muuten esittää? Tsemppiä ja voimia että voisit taiteilla taas. Itseä harmittaa kun nuorempana tykäsin piirtää mutta olen tajunnut että minulle ei ole suotu taiteellisia lahjoja, minulla on selvästikkin muu tarkoitus :) Viestiä muokattu 17.1.2010 klo 11:53, muokkaaja: cloud86 |
|
17.1.2010 klo 17:45 |
welzu, piirroksesi ovat tosi hienoja. Tykkään tuosta realismista. Ekassa kuvassa on hienosti saatu liike esiin, onnistuneet asennot ja tuo hyvin esiin juoksemisen tuskaisuuden. =P Kyyhky on upea, se on yksinkertaisesti tehty mutta noi pienet varjot tekee siitä täydellisen. Tommosen vois vaikka tatuoida, tuossa kun on just sitä jotain. Tolla kolmannella tyypillä pistää heti silmään tuo elävä katse. Ketä se esittää, joku Raamatun heppu? Teitkö nuo ääriviivatkin piirtopöydällä? Muusaska, oon ällikällä lyöty. 8O Taulusi on MIE-LET-TÖ-MÄN upea! Tuon jos minkä haluaisin seinälleni. Ootko käyny jotain taidekouluja tai jotain (en muista)? Toi värien käyttö on jotain niin... wau. Osuva nimikin tuolla kuvalla. Tosta tulee just semmonen lentoonlähtöfiilis. Teit varmaan öljyvärillä tuon? Vai akryylilla? Oiskohan siun mahdollista maalata jollain vähemmän myrkyllä? Ihan tosi sääli on jos et pysty enää koskaan maalaamaan. Tuo on vaan niin hieno! Laita lisääkin kuvia jos on, jooko? 8) |
|
17.1.2010 klo 18:42 |
Teitkö nuo ääriviivatkin piirtopöydällä? Joo, noi on alusta loppuun saakka tehty piirtopöydällä. Usein lehtikuvituksissa käytän valokuvia pohjana, niin että piirrän ääriviivat nopeasti kuvan päälle omalle tasolleen ja sitten muokkaan siitä halutun näköisen. Se nopeuttaa tekemistä ja samalla varmistuu sekin, että asennot ovat suht normaaleja. Kolmas kuva on alunperin tehty vain varjostus- ja Photoshopin sivellinharjoituksena. Sen ei siis ole tarkoitus esittää ketään erityisesti. |
|
17.1.2010 klo 19:28 |
Tosi taitavaa, welzu! Itse en saa ollenkaan tehtyä ääriviivoja piirtopöydällä. Jotenkin se on miulle ihan mahotonta. |
|
17.1.2010 klo 20:05 |
Mullakin alku oli tosi vaikeeta. Mutta pikku hiljaa on se vähän parantunut. Vieläkään ei piirtolaudalla piirtäminen ole yhtä vaivatonta kuin paperilla, mutta melkein. |
|
17.1.2010 klo 23:14 |
Kirjoitin pitkän tekstin ja se katosi kuin tuhka tuuleen :-) mutta siis.. mutta.. Kiitos kovasti Kousuke sanoista <3 |
|
17.1.2010 klo 23:16 |
Teillä on kyllä kaikilla hienoja kuvia täällä! :) Tässä on mun piirros, joka on tehty liiduilla: |
|
17.1.2010 klo 23:57 |
Hienosti oot Isabella tehny kokonaan sinisävyisen kuvan. Fantasiajutut on miun sydäntä lähellä. Piirrät taitavasti hevosia. Jostain syystä tykkään tuosta hännästä erityisen paljon. |
|
18.1.2010 klo 0:39 |
Kiitos Kousuke! :) Oon tykänny piirrellä hevosia koko pienen ikäni :D Tässä on piirros mun pupusta: |
|
18.1.2010 klo 5:56 |
Kani... kani... kanikanikani!! Äääk!! Siis nyt varoituksen sana: kun mennään kanit ja pikkujyrsijät-linjalle, Kousuke menee heikoksi. Kissat on kivoja, koirat on kivoja, papukaijat on kivoja... mut auta armias kun tulee kysymykseen pikkujyrsijät, en ole enää oma itseni. 8) Juu tykkään... hehe eihän siinä. Mikä kani se on? Leijonanharjas? Angora? Risteytys? Kerro kaikki ja enemmän! Ai niin ja piirroksesi on upea! 8) Kiva asento ja asenne ja etenkin tuo otsatukka. Mmmmah... antakaa tuo kani minulle!!! |
|
18.1.2010 klo 9:53 |
^ Kiitti! Joo se on leijonanharjas. Mulla kävi silleen, että kun kävin mun kaverin kanssa ihan muuten vaan eläinkaupassa, niin sit kun mä näin ton kanin, niin mä ihastuin siihen ensisilmäyksellä ja kävin ostaan sen heti seuraavalla viikolla. :) Sillä on kyllä kiva otsatukka :D Se muistutti vähän sellaista hevi taikka rokki kania, kun se on muutenkin väritykseltään ihan musta (paitsi otsatukka ja häntä harmaat) ja sit viel tollanen letti. Jos se olis ollu poika olisin ristinyt sen elvikseksi.. No joo suosittelen, että ei kannata mennä eläinkauppaan huvikseen, ettei tule liian suuria kiusauksia.. :D |
|
18.1.2010 klo 14:26 |
Joo arvaa vaan kuka on aina ihan pulassa eläinkaupassa. 8D Rokkikani Kousukelle kans! |
|
18.1.2010 klo 15:03 |
Noi tuolla profiilissa "itikka" on mun. |
|
18.1.2010 klo 19:31 |
8D Aikas uskomattoman upeita Rukoilijasirkka! Noilla saisit taatusti kuvitustöitä, ellei siulla oo jo. |
|
18.1.2010 klo 20:49 |
Runoilijasirkka upeita nuo punatulkut, sellaisia veikeitä pikkuotuksia :D Hehe killuu siellä miten sattuu, hieno kuva. Isabella pidin tuosta heposesta, olikos se pegasos? :) Miten saitkin pupujussin pysymään paikallaan noin kauan, tai sitten sulla on valokuva muisti. Tsemppiä kaikille, taiteilkaa minunkin puolestani :) |
|
18.1.2010 klo 21:19 |
cloud86, NOOOOOOOOO!!!!! Älä tee tätä miulle. 8D Nyt joudut piirtämään ainakin sen hamsterin, kun kerran ilmaisit moisten otusten olemassaolon. Tämä on määräys! Mikäs rotissa jalostettua on? Itse tykkäsin yli kaiken niistä Tarzan-kuvista, joita Rukoilijasirkka oli tehnyt. Tosin mahdotontahan noista on parasta valita. Onko Rukoilijasirkka muuten vanhan Radin itikka? |
|
18.1.2010 klo 22:37 |
Isabella pidin tuosta heposesta, olikos se pegasos? :) Miten saitkin pupujussin pysymään paikallaan noin kauan, tai sitten sulla on valokuva muisti. Juu pegasosta se yritti esittää. Kun piirsin pupua, niin katsoin mallia valokuvasta. Kanini ei kyllä pysy kauaa paikallaan, paitsi sillon, kun sitä rapsuttaa. Voisi olla kyllä aika vaikea rapsuttaa ja piirtää kania yhtä aikaa :D, mullakun ei ole sellaista valokuvamuistia, että muistaisi kerran vilkaisun jälkeen täysin kaikki piirteet. Sitten vasta, kun on piirtänyt ja harjoitellut pitemmän aikaa jotain asiaa, niin muistaa ne piirteet ilman, että katsoo mallia. Rukoilijasirkan töistä ihanin oli mielestäni se kuva, jossa oli tyttö ja puudeli :) Vaikka tosi hienoja olivat kyllä kaikki! Kousuke siitä hamsterista tulee varmaan hieno, kun nuo profiilikuvasikin ovat upeita! :) |
|
19.1.2010 klo 21:30 |
^ Heee, kiitti. Tarkoitin kyllä että cloud86 joutuu nyt piirtämään hamsterinsa. Itselläni on toisenlainen idea parhaillaan mielessä... |
|
20.1.2010 klo 4:25 |
No jos nyt jotain huonoimpia uskaltaisin tänne laittaa: http://www.headfreaks.com/forums/showthread.php?t=1001 |
|
20.1.2010 klo 4:29 |
ja jotenki näitä verratessa tulee semmonen olo että mää en taas vaihteeksi oo osannu piirtää ........... mutta toisaalta en ookkaa suuntautunu siihen puoleen juuri yhtään joten kai saan sen anteeks :D |