Miten toteutat itseäsi?

Alue: Luovuus ja muoti

4.1. klo 14:37

karskipate
Käyttäjä

Huomasin viime vuoden lopulla, kuinka tärkeää on se, että voi toteuttaa itseään. Elämäntilanteen muutosten jälkeen huomasin, ettei koulu tai kavereitten kanssa häröily tuota aina riittävää mielihyvää, joten minulle syntyi tarve toteuttaa itseäni.

Keinot ovat moninaiset. Rumpuja olen soittanut jo jonkin aikaa, mutta nyt huomattavasti enemmän. Lisäksi olen alkanut kirjoittamaan ihan yleisiä ajatuksia elämästä ylös ja koittanut riimitellä runojakin iltojen iloksi.

Kertokaahan te omia tapojanne! Itsensä toteuttaminen on aina kaunista :)

Viestiä muokattu 4.1. klo 14:39, muokkaaja: karskipate

4.1. klo 15:03

cAP5
Käyttäjä

Hiljennyn, tutkin mieltäni mietiskellen ja runoilen. Muutakin on ollut asialistalla, mutta ajan kanssa, ajan kanssa...

4.1. klo 15:44

Karpalokuu
Käyttäjä

Kirjoitan, seka paperille etta blogiin etta muualle nettiin. satunnaisesti piirran. Lisaksi tanssin ja soitan pianoa, mutta en laske niita oikeastaan itseni ilmaisuksi, koska toistan vain muiden luomaa, enka kehittele omaa.

4.1. klo 15:46

cAP5
Käyttäjä

Niin ja vielä valokuvaan, keskustelen ja ulkoilen. Haluaisin tanssia ja soittaa pianoa.

Viestiä muokattu 4.1. klo 15:47, muokkaaja: cAP5

4.1. klo 16:17

karskipate
Käyttäjä

unohtu iteltä kirjottaa tuo keskustelu! se on kyllä yks hienoimpia luovuuden muotoja omasta mielestäni :)

4.1. klo 16:45

eanni
Käyttäjä

jostain syystä tulee harvemmin ees tehtyä niitä asioita joista pitää ja joissa tuntee olevansa hyvä. mulle näitä juttuja on esim. piirtäminen ja maalaaminen. kumpaakin rakastan, mutta oon vaan saamaton alottamaan. joskus innostuessa kuluu tunteja kun syventyy ja tyhjentää aivoja paperille. musta onki hauska huomata, kuinka omissa maailmoissa siinä luovuuspuuskassa on ja miten täpinöihin se saa. sama juttu on siinä, et haluu pitää huoneensa nättinä ja siistinä. kivaa laittaa lempivärit seiniin. ja laittautuminen.. nyt lomaillessa kun on hengaillu vaan yövaatteissa ja ollu ihan siivoton, rupee kaipaamaan sitä et saa taas laittaa ittensä ihmisen näköseks, pukeutuu kivasti ja siivota. kun nää jutut on kohilaan, tuntuu et pysyy terve itsekunnioituski yllä. mulla myös toi keskustelu on ihan huisin tarpeellista, oon aina tykänny puida asioita kahvikupin äärellä. siinä on vaan mässäilyn ja juoruilun vaara. mutta muuten mulle on nykyään varsinkin tullu tosi tärkeeks puhua tunteista ja muista henkevistä. voin olla jopa vähän puuduttavaa seuraa, kun sit just kaikki käytännön asiat ja smalltalkit ei niin hyvin suju.

4.1. klo 16:57

karskipate
Käyttäjä

huumori on kans yks juttu mikä pitää elämäniloa yllä :)

5.1. klo 3:47

JFreak316
Käyttäjä

Laulan, keskustelen, maalaan ja kirjoitan. =) Huumori on kans semmonen tärkeä.

5.1. klo 17:53

luomumummo
Käyttäjä

Tänään toteutin itseäni lumia kolaamalla pihasta ja teen samalla lapsenlapsille liukumäkeä.

5.1. klo 19:16

Reditus
Käyttäjä

Saako kristitty toteuttaa itseään? Eikö kristityn pidä toteuttaa Jeesusta?

5.1. klo 23:34

Babaii_
Käyttäjä

Toteutan itseäni kirjoittamisella, taiteella, poliittisilla kannanotoilla, omilla ajatuksilla.

5.1. klo 23:52

slslsl
Käyttäjä

Kirjoittaen ja musisoiden. Tosin joskus pelottaa, kun huomaa kuinka kieroutuneita omat ajatukset ovat, kunhan ne pukee taiteen muotoon. Ei sitä silleen pään sisällä ollessa tajua niin helposti.

6.1. klo 0:04

Tumak
Käyttäjä

Kirjottelen ajatuksia runomuotoon sekä ihan tekstiksi, lisäksi sävellän kitaraa apuna käyttäen. Se raihoittaa mielen.

6.1. klo 0:15

luomumummo
Käyttäjä

Kristityt toteuttavat Jeesusta kun pitävät huolen myöskin omasta mielenvirkeydestään käyttämällä niitä lahjoja ja kykyjä jotka virkistävät häntä myöskin henkisesti että fyysisesti.

Viestiä muokattu 6.1. klo 0:15, muokkaaja: luomumummo

6.1. klo 16:37

Muusaska
Käyttäjä

Miten toteutin lista olisi pitkä, mutta miten TOTEUTAN eli nyt/nykyään toteutan niin voi, voi.. Heikkoa on.. No, jotain käsityön tynkää tulee nysvättyä.. Ja kai joskus ruuanlaittokin voi olla itsensä toteuttamista? Jos sen tekee sillai omasta tahdostaan hyvin luovasti ja siinä on joku muukin päämäärä kuin täyttää vatsa. Hmm.. Kyllä se sit mielestäni on itsensä toteuttamista. Ja entä sit.. Eipä tule muuta juuri mieleen. Vähän ollu keinot vähissä. No kirjoitanhan mä täällä radissa :-D hah. Mut se nyt ei ehkä tai no niin.. Jaa.. En tiiä :-D

7.1. klo 0:22

Irmal
Käyttäjä

piirrän, maalaan ja muovailen savea =)

7.1. klo 20:07

karskipate
Käyttäjä

Ja kai joskus ruuanlaittokin voi olla itsensä toteuttamista?

Todellakin on! ainakin minä toteutin tänään itseäni niin.

5.7. klo 22:08

auringonkukka
Käyttäjä

Laulamalla, soittamalla lähinnä viulua ja pianoa, kirjoittamalla mietteitä ylös.. :) Nämä ehkä ne isoimmat asiat.

6.7. klo 0:05

appleseed
Käyttäjä

Laulamalla, soittamalla kaikennäköisiä juttuja, tekemällä lauluja, kirjoittamalla, tanssimalla, huutamalla, nauramalla, kertomalla tyhmiä vitsejä, puhumalla, elehtimällä villisti, pukeutumalla, piirtämällä, maalaamalla, leipomalla, sisustamalla, olemalla vain.

6.7. klo 0:30

-särkynyt-
Käyttäjä

Laulan ja soitan pianoa tai kitaraa, maalaan tauluja, kirjoitan runoja ja sävellän lauluja, tanssin, piirrän...
Toteutan itseäni sillä tavalla, mikä siinä hetkessä, kun tulee itsensä toteuttamisen tarve kuullostaa kivalta. :)

6.7. klo 8:09

miimar
Käyttäjä

Kirjoitan, laulan, tanssahtelen, höpsöttelen, leikin koirien ja lasten kanssa, piirtelen, suunnittelen, nauran, itken, hellin, hoivaan, heitän kärrynpyöriä ja kuperkeikkoja, pölötän, kuuntelen, katselen, hengitän. Ja varmaan paljon muutakin.

6.7. klo 16:11

Pete
Käyttäjä

suunnittelemalla ja tekemällä erilaisia tietokoneohjelmia ja pelejä. Vähän hiljaista ollut pitkän aikaa mutta viimeaikoina taas enenemään päin

6.7. klo 16:49

mii
Käyttäjä

Itsensä toteuttamiseksi kohdallani lasken ainakin : kirjoittaminen (lasketaan blogin päivittäminen, tarinat, runot ym.), laulan, tanssin, virkkaan, valokuvaan, teen ruokaa....

25.8. klo 17:00

Muusaska
Käyttäjä

Olen viime aikoina jopa vähän maalannut.. Akryyliväreillä.

26.8. klo 2:09

Aycea
Käyttäjä

Liikun, harrastan monipuolisesti käsitöitä, lauleskelen omaksi iloksi, leivon ja harjoittelen kokkausta, puhun syntyjä syviä ystävien ja sukulaisten kanssa, sisustan ja rymsteeraan. Lukeminen ei kai varsinaisesti ole itsensä toteuttamista, mutta se tuo mukavan rauhoittumishetken päiviin. Aika lailla käsillä tehtäviin juttuihin painottuu omalla kohdalla toteuttamispuoli, perinteisiin naisellisiksi kutsuttuihin hommiin. Toki nautin luovasta joutilaisuudesta :-)

Tekemistä tosin leimaa tietty suorittamisfiksaatio, mutta olen oppinut kääntämään sen voimavaraksi enkä virheeksi. Flow-tunteen saa arkisistakin asioista. Pyrin toteuttamaan itseäni maslowilaisittain.

28.8. klo 0:34

ArmAnt
Käyttäjä

Piirrän, valokuvaan, kuvankäsittelen, mallinnan, urheilen, keskustelen ihmisten kanssa, joskus jopa askartelen, ajattelen, rukoilen (onko se itsensä toteuttamista?), sivistän itseäni lukemalla, häslään kavereiden kanssa, soitan kitaraa, haluaisin säveltää jotakin, mutta ei ole ollut aikaa sellaiseen.. Joskus tuntuu, että toteutan itseäni vähän liikaakin... :/

5.9. klo 11:21

karuskaja
Käyttäjä

Lauleskelen, soittelen pienoa/kitaraa, runoilen, kirjoittelen lauluja (silloin kun on tuottelias fiilis, jota on harvemmin), liikun, keskustelen erilaisista asioista eri ihmisten kanssa, luen kirjoja, nautin erityisesti ansaitusta iltapäiväkahveesta (kun on sen aika) hyvässä seurassa ja yksin, kuuntelen radiota/ musiikkia sekä ompelen (vain silloin kun on ompelukone käsillä eli porukoilla käydessä).

Tossa ne kait suurin piirtein suurin osa... halua ois kokeilla ja harrastaa vielä vaikka mitä, mutta niihin ei oikein tahdo riittää lompakon-nyörit ja aika... :)

Viestiä muokattu 5.9. klo 11:22, muokkaaja: karuskaja

5.9. klo 13:51

Annikkainen91
Käyttäjä

Laulan,Piirtelen,kirjoitan, kirjoitan biisejä,keskustelen,Luen kirjoja, ja huumori tietenkin on kans yks sellainen...

Viestiä muokattu 5.9. klo 13:51, muokkaaja: Annikkainen91