Mihin kirkkokuntaan kuulut?

Alue: Uskonelämä ja rukousaiheet

25.6.2010 klo 10:24

welzu
Päävalvoja

Jeesus kutsui isäänsä myöskin Herraksi. Eihän Jeesus olisi sanonut itsestään että rankaiskoon sinua Herra.

Tämä toimisi muuten, mutta ei siinä yhteydessä, missä Juudas kirjoittaa. Jo pelkkä kielioppi ja tekstin rakenne tekee selväksi, että ennen tuota jaetta mainittu Herra on sama kuin Mikaelin mainitsema Herra. Ja koska Juudas kirjoittaa siinä kohtaa Jeesuksesta, on selvää, että Mikael ei ole tuo Herra tai sitten Juudas on kirjoittanut tekstinsä harhaanjohtavaksi, että kuka tahansa normilukija erehtyy erottamaan Herran Jeesuksen ja Mikaelin toisistaan.
Mutta tuossa aikaisemmalla sivulla vastasin esittämiisi raamatunkohtiin. Viitsisitkö kommentoida niitä tai edes noita Yokin kommentteja sen sijaan, että hoet vain samaa?

29.6.2010 klo 16:30

DJuiceD
Käyttäjä

Nykyään oon LUTERILAINEN,uskoltani hieman karismaattinen...rajoissa...ihmeiden suuntaan mystikko...jonka rajaa luterilaisuus...öh...tiivistettynä oon OUTO HIHHULI. XD

15.7.2010 klo 3:15

luomumummo
Käyttäjä

Minulle Jeesus on yhtä kuin Herra, Jumala ja ylienkeli Miikael, Daavidin poika jne. raamatussa kutsutaan häntä monella eri nimellä. Piste.
Te voitte ihan vapaasti uskoa mihin haluatte mutta minä uskon tuohon mitä kirjoitin.
Eiköhän se asia tulene viimein taivaskodissa selväksi ken sinne pääsee.

Viestiä muokattu 15.7.2010 klo 3:33, muokkaaja: luomumummo

15.7.2010 klo 7:54

Yoki
suljettu käyttäjätili

Te voitte ihan vapaasti uskoa
mihin haluatte

Minusta on tärkeämpää uskoa siihen mitä sana sanoo, eikä siihen mitä itse haluaa.

15.7.2010 klo 14:28

disciple
Käyttäjä

Minusta on tärkeämpää uskoa siihen mitä sana sanoo, eikä siihen mitä itse haluaa.

Minusta on tärkeintä uskoa siihen mitä Jumala puhuu itsekullekin, tapahtui se sitten raamatun kautta tai suorana puheena. Raamatun lukeminen ilman Jumalan vaikutusta on täysin turhaa. Syntyy vain kaikenlaisia ihme oppeja ja lakeja joita yritetään tuskaisesti noudattaa. Kirjain kuolettaa ja henki tekee eläväksi.

15.7.2010 klo 15:09

Yoki
suljettu käyttäjätili

disciple; satuitko lukemaan koko ketjun ja siinä valossa sitten tuon kommenttini? Vastauksesi nimittäin näyttää siltä, että vastasit vain kommenttiini selvittämättä sitä, että mihin ja missä tarkoituksessa se on kirjoitettu.

15.7.2010 klo 22:05

Babaii_
Käyttäjä

Ihan luterilainen oon. Ei siinä sen ihmeellisempää.

15.7.2010 klo 23:58

Ernesti
Käyttäjä

DJuiceD,

jos olet luterilainen, miksi tituleeraat profiilissasi itseäsi elämänsanalaiseksi?

16.7.2010 klo 3:18

luomumummo
Käyttäjä

Minä nimenomaan uskon siihen mitä sana sanoo,siis raamattu ja pyhä henki todistaa sen.
Te ehkä tulkitsette raamatun sanomaa toisin kuin minä sen tulkitsen ja tunnen oikeaksi sen minkä tunnen ja koen sen oikeaksi. Tämä on minulle yhtä selvä asia kuin että kun on nälkä niin silloin pitää syödä.

En jaksa alkaa enempää selittelee tätä asiaa koska se ei ole pelastuksen kannalta tärkeä seikka.

Viestiä muokattu 16.7.2010 klo 3:27, muokkaaja: luomumummo

16.7.2010 klo 12:38

appleseed
Käyttäjä

Eli jos minä tulkitsen Raamatun sanomaa vaikkapa siten, että on oikein tappaa vääräuskoiset, ja koen ja tunnen (!) sen sydämessäni oikeaksi, tekeekö se siitä oikean tulkinnan?

Viestiä muokattu 16.7.2010 klo 12:39, muokkaaja: appleseed

16.7.2010 klo 13:12

arco_iris
Käyttäjä

Te voitte ihan vapaasti uskoa mihin haluatte mutta minä uskon tuohon mitä kirjoitin. Eiköhän se asia tulene viimein taivaskodissa selväksi ken sinne pääsee.

Aika vihjailevasti kirjoitettu ("... ken sinne pääsee"). Mitäköhän tuostakin pitäisi ajatella?

16.7.2010 klo 14:36

luomumummo
Käyttäjä

Aika vihjailevasti kirjoitettu ("... ken sinne pääsee"). Mitäköhän tuostakin pitäisi ajatella?

Ei se ole mikään vihjaus vaan raamattu sanoo etteivät kaikki pääse taivaskotiin, enkä minä tarkoittanut sillä ketään erityisesti. Ps. Kaikki eivät edes halua päästä taivaskotiin.
Ken sinne pääsee koskee yhtä hyvin myöskin minua . Tässä maailmassa ei ole kovinkaan helppoa olla uskovainen ja monet luopuvatkin uskostaan.

16.7.2010 klo 14:55

Jimi
Käyttäjä

Liekö yhtään kristillistä kirkkokuntaa, joka hylkäisi Raamatun? Siinä mielessä oman raamatullisuuden ja oman kirkkokunnan raamatussapitäytymisen mainostaminen on informaatiosisällöltään melko vähäinen väittämä. En ole Heikki Räisäsen kannattajia, mutta lienevätkö juuri nämä kymmenet omaa raamatullisuuttaan paukuttaneet kirkot ja tulkitsijat vaivihkaa allekirjoittaneet hänelle hänen teesinsä "Raamattu ei ole yhtenäinen teos". Eihän se sitä aina ole, mutta kuka sellaista lupasi? (ehkä se on toisen keskustelun aihe)

16.7.2010 klo 15:08

luomumummo
Käyttäjä

Eli jos minä tulkitsen Raamatun sanomaa vaikkapa siten, että on oikein tappaa vääräuskoiset, ja koen ja tunnen (!) sen sydämessäni oikeaksi, tekeekö se siitä oikean tulkinnan?

Kymmenet käskyt kieltävät tappamisen eikä siinä ole mitään tulkinta ongelmaa ja jopa uskomattomatkin sen tietävät sydämessään ettei ketään saa tappaa.
Tekö olette niitä joiden tulkinta on oikea? Muidenko uskovaisten tulkinnat raamatusta ovat vääriä?

16.7.2010 klo 15:16

Jimi
Käyttäjä

Luomumummo:

Tekö olette niitä joiden tulkinta on oikea? Muidenko uskovaisten tulkinnat raamatusta ovat vääriä?

Lue hänen viestinsä uudestaan, hän ihmettelee siinä, että miten noilla sinun perusteillasi voi tunnistaa oikean tulkinnan. Ammut itseäsi jalkaan jos alat perusteetta syyttämään häntä muiden tuomitsemisesta harhaoppisiksi.

16.7.2010 klo 18:38

KokoDino
Käyttäjä

Oon sen oppinut viimeaikoina, että on suuri virhe tulkita Raamatun sanomaa. Annetaan Jumalan avata sitä meille, koska se on Jumalan sanaa ja Hän on antanut meille Pyhän Hengen, joka johtaa meidät tuntemaan totuuden.

16.7.2010 klo 18:54

Yoki
suljettu käyttäjätili

Aiemmin tässä ketjussa tämä tulkinta-asia koski sitä, että onko Jeesus yhtäkuin enkeli mikael vai ei.

Viestiä muokattu 16.7.2010 klo 19:02, muokkaaja: Yoki

16.7.2010 klo 22:23

disciple
Käyttäjä

Oon sen oppinut viimeaikoina, että on suuri virhe tulkita Raamatun sanomaa. Annetaan Jumalan avata sitä meille, koska se on Jumalan sanaa ja Hän on antanut meille Pyhän Hengen, joka johtaa meidät tuntemaan totuuden.

Amen. Itse en edes viitsi lukea raamattua, ellei Pyhä Henki tunnu vetävän minua sanan ääreen.

16.7.2010 klo 23:51

KokoDino
Käyttäjä

Mun mielestä meidän tulisi sitä lukea, koska se on meille annettu. Ei meidän aina tulisi odottaa, että meitä kehoitetaan tekemään jotain.

17.7.2010 klo 1:15

Blessed
Käyttäjä

Olen huomannut, että on aika helppoa esittää käsityksiä Raamatun tulkinnan oikeellisuudesta ja puolustaa omia näkemyksiään (joskus nimetty myös Pyhän Hengen JA Raamatun näkemyksiksi;) asioista, kun ei ole tutkistellut Raamattua useampien eri näkemysten kannalta. Valitettavaa todeta, että "näkemyksillä" tarkoitan eri seurakuntanäkemyksiä...vai olisiko todella olemassa "yksi, pyhä, yhteinen..."

17.7.2010 klo 9:24

disciple
Käyttäjä

Nikean tunnustus

Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyväisten ja näkymättömien Luojaan, ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, [Jumala Jumalasta][2], Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi, meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

Uskomme Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka lähtee Isästä [ja Pojasta] ja jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta. Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen seurakunnan. Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi, odotamme kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.

Tämä on siis Nikaian ensimmäisessä kirkolliskokouksessa vuonna 325 muotoutunut uskontunnustus. Korostan kohtaa YHDEN, pyhän, yhteisen ja apostolisen seurakunnan. Niinkuin me uskovat olemme yhdestä hengestä syntyneet. Me muodostamme seurakunta ruumiin, jonka eri jäseniä me olemme ja jonka pää on Kristus. Pitäisi siis olla yksi seurakunta, joka ei vanno mihinkään muuhun kuin Jeesusksen nimeen.

10.10.2010 klo 15:33

DJuiceD
Käyttäjä

DJuiceD,

jos olet luterilainen, miksi tituleeraat profiilissasi itseäsi elämänsanalaiseksi?i

Ernesti.
Mä en viel sitä ole jaksanut/muistanut vaihtaa...ja muutenki oon vasta vuoden käynny luterilais suuntases srk.
Sitä ennen kuuluin elävä-sana srk (ei muuten ole sama kun elämän sana,2x eri srk).
Muutenki mul on vieläkin siint srk ystäviä,enkä aio olla heitä vastaan ihmisinä,seurakuntanakin näen et vaikka mul on tiettyjä opillisia eroja (joihin ei muuten kuulu karismat (vaikka reaktioiden korostus on eri) eikä kaste...rakastan heitä silti...ja tiedän srk pastorin sydämmen...oon sen verran kauan ollu tuos srk...tiedän pastorin paimenen sydämmen.
Joten siunausta sinnekkin!

Kumpa Jeesuksen srk alkais nimikkeistä ja opeista huolimatta vetää yhtä...
(...koska kumminkin opeis eroja tulee olee...on hyvä silti pitää yhtä!)
(...ja tähän ei morkku/jehis korttia tarvi heittää,koska KAIKKI OIKEESTI uskovat tietävät etteivät he ole meitä.Mutta luterilaiset,.elämänsanalaiset ja helluntailaisetkin on.Olisikohan aika lopettaa korostaa ruuan maku eroja,ja nähdä yhdistävän tekijän,koska tekijähän laittoi meidät edustaa häntä,ja rakkaudesta toisiamme kohtaan sen tulis nähdä,ei suinkaan oikeesta opista,joka ei näänsä ole merkityksetön.Mutta kirjoitusten mukaan.Ku nykyään me ollaan vaan yhtä niiden kanssa jotka on samaa mieltä...ja Jeesuksen ruumis on niin skitsofreenisen jakaantunut...jos se olis oikea ihminen se olisi jo lataamos.OLISKO AIKA OTTAA LUSIKKA OMAAN KÄTEEN,ja miettiä olisko jo hyvä aika alkaa edustaa yhtä?..ja se ei poista opillisia eroja,kirkko suuntauksia,vaan se on ajatus kaikesta huolimatta....pidän yhtä...)

10.10.2010 klo 15:36

DJuiceD
Käyttäjä

Nyt suuntaukseni on muokattu... :)
Joka ei nyt tarkoita et olisin ESYy vastaan,still <3 all of ya!

11.10.2010 klo 22:28

Ronk3li
Käyttäjä

Oon kyllä samaa mieltä tosta yhden köyden vetämisestä DJuiceD:in kaa :D

PS: Ite oon ollu hellari piireissä suurimman osan elämästäni mut viime keväänä eksyin ESY:yn ja monet jutut alko avautuu aivan uudel tavalla ku täytty pyhäl hengellä ja kaikenlisäksi sai sen täyteyden ensimmäistä kertaa :) Entinen järjellinen usko on mulle historiaa , nyt se tulee mulla täydestä sydämmestä (:

- There is more to it than I've ever thought!! I<3 Jesus :D

12.10.2010 klo 0:35

jose
Käyttäjä

Mä kävin kerran ESY:ssä. Puhuja sanoi, että Intiassa ollaan niin köyhiä, koska siellä ei olla kristittyjä. Ei varmaan tiennyt, että Intiassa kaikista surkeimmassa kansanosassa, kastittomissa daliteissa, on nykyään kristittyjä. Kuitenkin he kuolevat ja kärsivät edelleen pelkästään köyhyytensä tähden. Muutenkin tuosta aineellisesta menestyksestä puhuttiin enemmän kuin Kristuksesta. Ehkä joku tykkää, mut en mä löydä tuollaista painotusta Raamatusta.

Niin. Mä oon nyt käynyt Raamattu Puhuu-seurakunnassa ja oon tykännyt.

12.10.2010 klo 0:46

Babaii_
Käyttäjä

"en mihinkään."

12.10.2010 klo 0:50

Rabiljus
Rabi - ikuinen käyttökielto.

Highly sensitive Pyhän Hengen universaali rakkaus.
Ei ole sellaista seurakuntaa.

Oneness
http://www.youtube.com/watch?v=_oDda2z7rhs

12.10.2010 klo 22:03

heneri
Käyttäjä

Luterilainen virallisesti mut oon pitäny aina ihteeni, no miten sen sanois "yleiskristillisenä" eli aika monissa piireissä tulee liikuttua. Eniten kuitenkin luterilaisessa ja vapaakirkon jutuissa.

Mut joo Kristuksen seurakuntaan kuulun :- )

Viestiä muokattu 12.10.2010 klo 22:04, muokkaaja: heneri

14.10.2010 klo 19:26

KokoDino
Käyttäjä

Hienoa Heneri, että tykkäät käydä ja toimia muidenkin seurakuntien kanssa, kuin vain esim luterilaisten, tai vapaakirkon kanssa :) Siinä tulee Herran tahto esille, kun tahdomme olla yhteydessä muidenkin veljien ja siskojen kanssa, kuin vain oman seurakuntamme kanssa :)

1. Kor. 3:4
Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
1. Kor. 3:5
Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
1. Kor. 3:6
Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
1. Kor. 3:7
Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

Tämä on todella hieno kohta Raamatussa :)