Mihin kirkkokuntaan kuulut?
|
9.12.2009 klo 23:22 |
Eipä oo mikään antikristus! Vaan Herran palvelija. |
|
9.12.2009 klo 23:24 |
Mä luotan mun kylmiin väreisiin. |
|
9.12.2009 klo 23:29 |
Ei kannattais. Sit yks apostoleistakin ois antikristus, jos toi sun väittämäs muka ois totta . Ja mitäs se Herramme sanoikaan Pietarille Johanneksen Evankeliumin lopussa? Ja sitähän nykyinen Paavi totetuttaa myös. |
|
9.12.2009 klo 23:31 |
Eihän Paavilla ole enää mitään tekemistä alkuperäisen herra apostolin kanssa. |
|
9.12.2009 klo 23:34 |
Kyllä taitaa "vanha kehno" hykerrellä mielissään kun on saanut kristityt uskomaan että paavi on antikristus ja taistelemaan toisiaan vastaan. |
|
9.12.2009 klo 23:36 |
pl, offtopic: Miten sä kousuke voit? luin että sä tarttit tukea johonkin vaikeaan tilanteeseen. No kiitos kiitos kysymästä. =) Oikein luit, eli on aikas heikonlaisesti menny pari päivää. Unta ei oo oikein tullu ja ruokakaan ei oo maistunu. Sielullinen kipu vääntää vatsaa ja pitää valveilla. Kai se tästä lähtee parempaan. Huh huh. Kiitti kaikille jotka on rukoilleet ja rukoilevat. Oon saanu yllättävän paljon ystävien tukea tilanteessa. PS. on se sääli kun täällä ei ole mitään pikaviestisysteemiä. Niin on!! Onneks voin aina mainostaa palauteboksiani: mail_to_kousuke (at) yahoo.com Tsemii pl! |
|
9.12.2009 klo 23:40 |
Kousuke, sait mailia. |
|
9.12.2009 klo 23:40 |
Calovius, hieno nimimerkki! Hänestä juuri . |
|
9.12.2009 klo 23:41 |
Ja kuinka paljon se vanha kehno hykerteleekään, kun sai paavin johtamat katolilaiset kiduttamaan ja tappamaan tuhansia ja tuhansia ihmisiä... |
|
9.12.2009 klo 23:43 |
Kappas, kiitti pl! Jatkakaa. 8) |
|
10.12.2009 klo 0:45 |
Anskutin kirjoitti: Olen siis evlut ja aion pysyäkin. Tarkemmalta suuntaukseltani lähinnä evankelis-viidesläis-yleiskirkollinen sekametelisoppa. Sama. Mulle löytyy mielyttäviä ajatuksia evankelisuudesta ja viidesläisistä liikkeistä, mutta paikalliseurakunnassa olen kasvanut ja nyt kasvatan, joten iso kirkko kaikkene negatiivisen jälkeenkin on mun koti. Marja-Siskot ja vantaalaiset lesbopapit saa aikaan kyllä huonon mielen ja pelon kirkon tulevaisuuden kannalta. STLK:lle iso peukku ylös kuitenkin :) Mutta ei se seurakunta vaihtamalla täydelliseksi edes tulisi. Viestiä muokattu 10.12.2009 klo 0:46, muokkaaja: isobebe |
|
10.12.2009 klo 9:25 |
Hellarilapsi. |
|
10.12.2009 klo 20:12 |
Yhteis Kristillinen,sitoutumaton helluntai karismaattinen mystikko "menestys teologi" ripauksella luterilaisuutta...eli kiva balanssi... =D |
|
16.12.2009 klo 9:45 |
eli kiva balanssi... Eli kaikki harhat poimittu joka liikkeestä? |
|
16.12.2009 klo 11:49 |
Helluntai+Luterilainen, tosin eroan kummastakin lähitulevaisuudessa. |
|
16.12.2009 klo 13:45 |
Helluntai+Luterilainen, tosin eroan kummastakin lähitulevaisuudessa. Miksi eroat? |
|
16.12.2009 klo 13:56 |
Map - kirkon jäsen |
|
16.12.2009 klo 14:09 |
Map - kirkon jäsen Sitten kun ihmiset ymmärtävät, mitä tämä tarkoittaa, alkaa hervoton meteli. :-P |
|
16.12.2009 klo 14:10 |
No mitä se tarkoittaa? Mulle on ihan sama mihin kirkkoon ihmiset kuuluvat. Ihminen voi olla uskossa, vaikka kuuluisi Jehovan todistajiin. |
|
16.12.2009 klo 14:36 |
Luttinen olen ollut ikäni virallisesti, hellareiden kerhoissa käyny, vapiksella käyn tällä hetkellä suht säännöllisesti ja vierailen joskus katolisissa ja ortodoksisissakin palveluksissa perusluterilaisten lisäksi. |
|
16.12.2009 klo 14:56 |
Mä hillitsen vuodatuksen :) |
|
16.12.2009 klo 15:51 |
No mitä se tarkoittaa? Mulle on ihan sama mihin kirkkoon ihmiset kuuluvat. Ihminen voi olla uskossa, vaikka kuuluisi Jehovan todistajiin. Riippuu mistä uskosta puhutaan. Jos puhutaan historiallisesta kristillisyydestä, niin valitettavasti sillon ei voida puhua uskosta Kristukseen. Kristinusko on aina perustunut Jeesuksen jumaluuden tunnustamiseen, ja tämä jumaluus on yhtä kuin Isän jumaluus. He ovat täysin samaa olemusta. Jehovan todistajat ovat puolestaan sitoutuvat unitarianismiin, jossa Jumala on vain yksi persoona. Toisaalta JT:t voidaan määritellä henoteisteiksi, kun jotkut saattavat tunnustaa Jeesuksen jumaluuden, mutta Jeesus on vain jumala Jumalan rinnalla, ei yhtä ja samaa olemusta hänen kanssaan. Myöhempien aikojen pyhien (MAP) kirkkoon kuuluvat, eli mormonit, ei myöskään ole perinteisestä kristillisyydestä käsin tarkasteltuna kristittyjä. Heillä pelastus ei ole yksin armosta, ja kaiken kukkuraksi tavoitteena on päästä jumalaksi ja saada oma planeetta haltuun ja mitä vielä. Kaikkien kristittyjen kannattais kuitenkin tutustua näihin JT:n ja mormonien oppiin ollen kuitenkin erittäin varovainen! Siinä on sitä salakavalaa opetusta kerrakseen, joka vie ihmisen turmioon :( |
|
16.12.2009 klo 16:12 |
Erinomaista. Äärettömän mielenkiintoista kuulla omasta uskosta muiden perspektiivistä. Toisaalta, mitä sitä ikinä oppisikaan, jos mielen horisonttia ei tule ravistetuksi ;) |
|
16.12.2009 klo 16:40 |
Erinomaista. Äärettömän mielenkiintoista kuulla omasta uskosta muiden perspektiivistä. Toisaalta, mitä sitä ikinä oppisikaan, jos mielen horisonttia ei tule ravistetuksi ;) Mitä noista et hyväksy? Mielellään keskustelisin kanssasi teidän opeistanne vaikka uudessa topiikissa, jos haluat aloittaa?:) |
|
16.12.2009 klo 16:44 |
Minulle tunnetuimmista: MAP-, Adventti-, Katolinenkirkko ja Jehovantodistajat kolahtavat samaan laariin liikkeinä. Eli niitä lahkoja missä suurimmissä määrin. Kaksi ensimmäistä ja viimeinen ratsastavat samalla: Tässä lopunajassa ennallistetut, ainoat oikeat liikkeet profeettoineen, viimeisine, ainoine oikeine päivityksineen, ja sitten nro. kolme, "vanhana ainoana alkuperäisenä", joka kumminkin vain on sellainen sekametelisoppa että hattu pois päästä, jonkinsortin saavutus kun tuohon asemaan onkin; Jeesuksen maanpäällisine sijaisineen, taivaan kuningattarineen ja pyhimyksineen on päässyt.... Sama kakku, eri paketeissa. Yhtä ulkona kaikki tyynni...ja idänkirkkoa en tunne alkuunkaan, mutta eiköhän aikalailla sinne samaan lännen veljensä kanssa aika selvästi mene että suhahtaa. MUTTA näistäkin pomminvarmasti ihmisiä pelastuu, Herra kun sydämet ja olosuhteet kaikkineen tunteet. Liikkeinä en sukulaisuutta tunne pisaraakaan näihin laitoksiin. Viestiä muokattu 16.12.2009 klo 16:45, muokkaaja: piiskalinko |
|
16.12.2009 klo 17:17 |
Mormoneilla ei ole kyllä mitään tekemistä kristinuskon kanssa. |
|
16.12.2009 klo 17:33 |
Adventtikirkkoa ei voi millään määritelmällä verrata MOM. tai Jehovantodistajiin. Nämä MOM. ja jehovantodistajat eivät ole kristillisiä seurakuntia. Viestiä muokattu 16.12.2009 klo 17:34, muokkaaja: luomumummo |
|
16.12.2009 klo 17:40 |
oon evlutku ....... tosiaan käyn aika paljon helluntailaisten kokouksis(8 |
|
16.12.2009 klo 19:02 |
Luterilainen. |
|
16.12.2009 klo 19:07 |
MUTTA näistäkin pomminvarmasti ihmisiä pelastuu, Herra kun sydämet ja olosuhteet kaikkineen tunteet. Liikkeinä en sukulaisuutta tunne pisaraakaan näihin laitoksiin. JT:t vähän kysenalaisesti.. Erinomaista. Äärettömän mielenkiintoista kuulla omasta uskosta muiden perspektiivistä. Toisaalta, mitä sitä ikinä oppisikaan, jos mielen horisonttia ei tule ravistetuksi ;) Jooh tästä ei vielä taida olla sen suuremmin keskusteltu täällä. Viestiä muokattu 16.12.2009 klo 19:08, muokkaaja: Hartzi |