Mitä internet sinulle merkitsee?
Alue: Media ja tekniikka
|
5.12.2009 klo 3:21 |
Mitä internet sinulle merkitsee? Mikä internetissä on parasta? "Internet on maailmanlaajuinen tietoverkko, joka yhdistää paikallisia tietoverkkoja toisiinsa. Nimitys on peräisin englanninkielisestä sanasta internetwork eli verkkojenvälinen, jota käytetään, kun tietoverkkoja yhdistetään toisiinsa. Internet ei siis ole yksi lukuisista tietoverkoista, vaan nimitys tarkoittaa kaikkien yhteen liitettyjen tietoverkkojen kokonaisuutta. Internet on avoinna kaikille, jotka haluavat liittyä siihen noudattamalla sen teknisiä viestintäsääntöjä (protokollia)." (Lähde: Wikipedia) |
|
5.12.2009 klo 13:48 |
Internetissä on parasta se, että siellä voi hankkia sosiaalisia kontakteja, ja sitten kun joku menee pieleen, voi painaa punaisesta rastista ja "pim", kaikki ongelmat katoavat. |
|
5.12.2009 klo 14:56 |
Miustakin parasta on se, etta voi helposti pitaa yhteyksia kaikkialla maailmassa asustaviin ystaviin, ja loytaa helposti uusia ihmisia elamaansa ja piaa yhteytta ja keskustelee ja vaikka mita. |
|
5.12.2009 klo 20:00 |
www.nfl.com |
|
6.12.2009 klo 21:20 |
Internet merkitsee asioiden helpottumista ja parasta internetissä on, ettei tartte koluta kirjastoja sun muita tunti- päivä- tai viikkotolkulla etsiäkseen jonkun asian. Sosiaaliset suhteet ei oo niin tärkeitä. |
|
7.12.2009 klo 3:13 |
Me ostettiin tietokone silloin kun lähdin opiskelemaan puutarhuriksi koska aikuispuolen 3 vuotinen koulu piti käydä 2,6 vuodessa ja etä opiskelua oli paljon. Opettajat laittoi sähköpostilla koulutehtäviä ja ne piti palauttaa myöskin takaisin sähköpostilla, lisäksi me saatiin vihersuunniteluohjelma kotikoneillemme jolla voidaan tehdä pihasuunnitelmia. Teimme myöskin manuaalisesti 2 pihasuunnitelmaa näyttötyönä ja ilman näyttöä hautausmaan vihersuunnitelma. Tietokone ja netti olivat melkein tärkeimmät opiskeluvälineet. meillä on mieheni kanssa yhteinen kone ja nettiyhteys koska hän tarvitsee nettiä laskujen maksuun, sähköpostiin ja hänellä on omat kotisivut netissä. Hän joutuu tai siis minä joudun hakemaan netistä hänelle tiettyjä lomakkeita jne. Nyttemmin minä käytän nettiä laskujeni maksuun, sähköpostiin ja olen facebookissa, IRC-galleriassa, kotikokissa ja radikaalissa. Käyn myös puutarhasivuilla joista tilaan kasvien ja kukkien siemeniä ja taimia. Ostan joskus erilaisia kulutushyödykkeitä verkkokaupan kautta ja yleensä haen tietoa jne. |
|
7.12.2009 klo 11:44 |
Olen havahtunut siihen tosiasiaan että internet on vääristänyt jotenkin ajattelutapaani ja maailmankuvaani. Aikaisemmin kun koko elämä oli netissä, ei sitä osannut edes kyseenalaistaa mitä siellä tekee ja mihin sitä käyttää. Olen pohtinut koko käsitettä tietokone, nimenomaan tuota tietopuolta painottaen ja tässä vertailussa olen tullut siihen tulokseen että perinteinen kirjasto taitaa kuitenkin palvella tuota tiedonhakutarkoitusta vähintään yhtä hyvin jos nyt ei välttämättä tarvitse tietää päivän polttavia puheenaiheita. Uutisistakin tulee lähinnä luettua jotain turhia kommenttiosioita joissa asiantuntemus on vähän sitä sun tätä. Itse varsinaisessa netissä olevassa uutisessa on asian taustoista sanottu kovin vähän. Yhteen aikaan pyrin julistamaan tietotekniikan ilosanomaa kaikille ja olisin ollut valmis eräällekin henkilölle antamaan vanhan tietokoneeni koska hän oli innokas kirjastonkäyttäjä ja se oli mielestäni turhaa ja vanhanaikaista ravata kirjastossa kun kaikki tieto löytyy napin painalluksella netistä. Nyt olen tullut toisiin ajatuksiin ja olen paljon kriittisempi netissä olevaa tietoa kohtaan. Jos nyt ei ihan väärää tietoa ole niin kuitenkin vahvasti värittynyttä. Alussa olin innoissani wikipediasta tietokirjojen korvaajana, mutta valitettavasti suomenkielinen wikipedia alkaa olla monien artikkelien osalta vanhentunut, kun teksti on kirjoitettu jo useita vuosia sitten ja on pakko lukea englanninkielistä jos haluaa tietoa. Paikallisista suomalaisista asioista netissä on edelleen vähän tietoa. Edelleen tietomäärä on suurin lähinnä tietotekniikkaan liittyvissä asioissa ja jos muuta tietoa etsii niin kirjasto lienee yhä paras paikka. Onhan noista keskustelufoorumeista tietysti se hyöty että sellaista tietoa asioista jotka olisivat liian vähäpätöisiä kirjoihin ja kansiin laitettavaksi löytyy runsaasti ja foorumeita on moneen lähtöön joten joka aiheen ympäriltä löytyy jonkinlaista vertaistukea ja opastusta. Nykyisin käytän netissä enemmän perinteisten medioiden, radio, tv, lehdet, ja osin puhelin sähköisiä jatkeita ja tämä on toisaalta ohjannut minua takaisin noiden välineidenkin pariin niin että saatan nyt kuunnella jopa radiota mitä en tehnyt pitkiin aikoihin niinä vuosina kun vain roikuin netissä. Huomaan että ei netti kaikesta hypetyksestä huolimatta ole tuonut kamalan paljon uutta verrattuna jo ennen nettiä olemassa olleisiin välineisiin vaikkakin käyttömahdollisuudet ovat laajentuneet ja muuttuneet joustavammiksi. Tosielämässä tarvittavien taitojen oppimiseen netti ei välttämättä se paras paikka ole. Jos taas tykkää turhasta nippelitiedosta niin sitä netissä piisaa, mutta suurempien asiakokonaisuuksien ja eri asioiden välisten yhteyksien hahmottaminen on joskus hankalaa ja jää kaiken detaljitiedon varjoon. Tietokoneen tuloksellinen käyttö vaatii suurempaa vaivannäköä kuin vain pelkkä foorumeilla roikkuminen tai mesettäminen. Tosiasia on se että tietokone on vain väline ja se todellinen tietokone on omassa päässä minne sitä tietoa olisi tarkoitus varastoida. Tietojen käsittely tapahtuu edelleen oikeasti ihmisvoimin, vaikka kone ja netti sen varastoinnissa ja hakemisessa auttaisikin. Nykyisin olen vähän pettynyt siihen kun menin höplään ja uskoin sen ettei tarvitse opetella asioita enää entisenlaiseen tapaan kirjoista lukemalla kun kaikki löytyy helposti netistä. Kaipaan aikaa jolloin ei vielä ollut tietokonetta. Sen ajan kun olisin käyttänyt kirjojen lukemiseen ja sosiaalisten suhteiden muodostamiseen niin en tiedä missä nyt voisin ollakaan, tuskin tässä tietokoneen ääressä naputtelemassa. Viestiä muokattu 7.12.2009 klo 11:47, muokkaaja: Tertzi |
|
14.12.2009 klo 15:07 |
Netti on ihana paikka, jossa voi sanoa mielipiteitään asioista! Nyt koneeni on hajalla ja saan vasta torstaina uuden. Kuinka kestän... |
|
14.12.2009 klo 15:43 |
Kun on talvi ja pimeää ja kylmää eikä mitään tekemistä, niin ajan saa tänne tuhlattua kun ei huvita mitään järkevääkään tehdä, kun oikeesti olis mieluummin jonkun ihanan naisen kanssa kahvilla tai siivoamassa yhteistä kotia. |
|
15.12.2009 klo 22:11 |
Internet on minulle kaikki kaikessa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joo ei... internetti on sitä varten, että täällä eristäytyneiden ihmisten kaupungissa voi puhua jonkun kanssa, ts. pitää yhteyttä vanhoihin tuttuihin. Voi myös tutustua uusiin tyyppeihin esimerkiks jonkun tämmösen nettifoorumin kautta. Ja lisäks netin kautta saa semmosta tietoa mitä ei kirjoihin ole koskaan painettukaan. On aika tyypillistä, että just semmonen tieto on miulle tarpeen, mistä ei mitään tietoa saa muuten kuin netin kautta. Lisäks netti on yhtä kuin rajaton pääsy ulkomaisiin verkkokauppoihin. |
|
18.12.2009 klo 19:53 |
Netti on shoppailupaikka. Ei löydy Suomen rajojen sisäpuolelta sitä musiikkia tai niitä leffoja mitä toivoisin... Rebuild of Evangelion -leffat ovatkin olleet murheenkryyni. Lista on pitkä. |
|
4.2.2010 klo 0:36 |
Netti on aika suuri osa vapaa-aikaa, foorumeita tutkaillessa ja youtube videoita töllätessä. Netistä tulee kans tilattua aika paljon tavaraa. |
|
5.2.2010 klo 2:01 |
Yhteydenpito ystäviin on helppoa. Monia töitä voidaan hoitaa nykyisin etänä, opettajalle voi ilmoittaa sähköpostilla poissaolot ja ah!<3 Ja itselleni se mahdollistaa myös tiedon hankinnan ja sosiaalisten suhteiden luomisen. |
|
7.2.2010 klo 9:12 |
ainoaa oikeaa elämää näköjään.. :/ |
|
7.2.2010 klo 23:12 |
spotify |
|
12.2.2010 klo 22:36 |
Internet merkitsee helppoa ajankäyttöä. Ikävä kyllä. |
|
15.2.2010 klo 21:25 |
Mahdollisuutta tavoittaa suurin osa maailman ihmisistä yleisellä tasolla. Lähinnä se kuitenkin on viihdettä, tietoa ja kommunikointia omalla kohdalla. |
|
17.2.2010 klo 22:23 |
Ai mitä? No tietenkin http://video.google.com/videoplay?docid=5430343841227974645# |