Tykkäätkö Moodlesta?
Alue: Media ja tekniikka
|
13.11.2009 klo 22:36 |
En tykkää! Tuo viheliäinen sähköinen oppimisympäristö on miltei antikristuksesta seuraava. Miksi ei säilytetä vanhoja hyviä tapoja... *moan |
|
13.11.2009 klo 22:51 |
Hmm, vähän sekava, mutta ei tietoa paremmasta näin uutena yliopisto-opiskelijana, päiväkohtaisten oppimispäiväkirjojen palautus siellä on tosin jotain sellasta mihin en vaan kykene... |
|
13.11.2009 klo 23:01 |
Mun mielestä se on suht. käytettävä ja selkeä. |
|
13.11.2009 klo 23:16 |
Mistä? |
|
13.11.2009 klo 23:20 |
Tame: Miten se muka sekava on? Ihan selkeä.. Atte, oisko vaikka verkko-oppimisympäristö. |
|
13.11.2009 klo 23:53 |
Voishan ne asiat mukavammin tehdä. Mieluummin hakisin laskuharjoitukseni luentosalin vierestä korista kuin tulostaisin moodlesta. Taidan olla aika vanhanaikainen... Ei se mitenkään huono ole, mutten erityisesti tykkääkään. Ja hyvä, että vanhat powerpointit näkee ylipäätään jostain. Mutta kuulemma opettajana toimiminen moodlessa on hirveää ja tallentaminen sinne erittäin vaikeaa. Meillä opiskelijat vain lukevat siellä olevia juttuja. |
|
14.11.2009 klo 11:21 |
Atte, oisko vaikka verkko-oppimisympäristö. En minä tiedä, älä multa kysy kun en mä tiedä mikä se on. |
|
14.11.2009 klo 12:30 |
On se kyllä välillä aika tympeä ihmisen korvike. Ja sen vuorovaikutteisen "sivistysyliopiston" vihollinen... Ainakin silloin, kun opetuksesta vastaavat eivät osaa itsekään oikein käyttää sitä. Ja sitten ne tekevät niistä kurssisivuista semmoisen pahuksen sillisalaatin, jossa kaikki tuikitärkeä on siroteltu jonnekin epämääräisiin keskusteluketjuihin. Tai sitten on tuhannen ja yksi linkkiä yhtenä läjänä yhdessä paikassa. Sais siitä tosin ihan selkeänkin kai. Ja onhan ne keskusteluketjut joskus ihan toimivia opetustarkoitukseen. |
|
14.11.2009 klo 12:46 |
En tykkää, koska joka hemmetin kerta, kun latailen sieltä jotakin sangen tärkeää artikkelia tai vastaavaa, koko järjestelmä menee nurin! Ja jos näin ei käy, niin jotain muuta yhtä jännää vastoinkäymistä kyllä ilmenee. |
|
14.11.2009 klo 13:42 |
Hassua, meillä täällä Jyväskylässä ei ole yksikään opettaja valittanut Moodlen käyttämisestä mein laitoksella enkä ole itse koskaan saanut sitä jumiin enkä kaatumaan. Mahtaisiko voida johtua versiosta tms? Omalla laitoksella käytetään joko Moodlea tai Optimaa, Koppaa vähän harvemmin. Yleistä sääntöä ei ole, jokainen opettaja tuntuu valitsevan oman mieltymyksensä mukaan tuon ympäristön. En tiedä sitten, liekö itselle sattunut kurssittajiksi ympäristön hallitsevat osaajat, koska kaikki on aina ollut hyvin selkeästi saatavilla. Harmi sinänsä, että väärinkäyttöjen (osin myös käytetyn tenttimateriaalin tekijänoikeuksien, kuvat yms.) takia kaikki opettajat eivät enää laita materiaalia edes salasanan taakse nettiin. Olihan tässä se tapaus, että Jyväskylän materiaalia käytettiin suoraan Helsingissä opetuksessa... Itse kutsun sitä toisen työpanoksen varastamiseksi. |
|
14.11.2009 klo 14:17 |
Moodle, joo. Olin vielä ennen koulun alkua suht innoissani kaikista nettikursseista ja etenkin siitä kuinka niitä saa tehdä omalla ajallansa joustavasti. Jostain syystä tuo Moodle on saanut minut arvostamaan enemmän ihan normaalia lähiopetusta. Pahinta ei ehkä kuitenkaan ole sen kanssa suht säännöllisesti ilmenneet tekniset ongelmat, vaan se minkälaisiksi ne kurssit on rakennettu. Tuonne virtuaaliseen oppimisympäristöön on tungettu lähes poikkeuksetta pelkästään niitä turhimpia ja pottumaisimpia täytekursseja mitä ei vaan viitsitä järjestää resurssikysymysten takia lähiopetuksena. Sääli sinänsä, koska siellä voisi yhtä hyvin olla hyviäkin kursseja, jos joku vaan viitsisi vähän panostaa niiden sisältöön ja toteutukseen. |
|
14.11.2009 klo 15:38 |
Ei meillä tuollaista. Ainoa etäkurssi, jonka olen suorittanut, on SPSS-kurssi ja sekin löytyi Kopasta. Saattaa toki riippua alastakin, mies teki jonkin verran esmes tenttitenttejä, jotka ovat meillä melkeinpä sula harvinaisuus. Kirjatenttejä toki on jokaiselle vuodelle, niissäkin saatetaan järjestää opetusta tyyliin joka toinen vuosi. Eipä sillä, meillä olisikin hankala toteuttaa esim. eläinanatomian preparoinnit ja liuosten tetraamiset itsenäisesti kotosalla ;) Joustavuus on myös todella paljon kiinni alasta. Kielenlukijaystävän kurssi saattaa kestää kokonaisen lukuvuoden, itsellä taas BYTLin puolella voi tulla etenemiseste esmes puuttuvat labrakurssin takia, jolle ei ole voinut aikataulullisista syistä osallistua (paraikaakin pitäisi olla torstaisin 12-14 kolmessa eri paikassa yhtä aikaa...). Itse arvostan luentokalvojen saamista käyttöön myöhemminkin, sillä vaikka ne eivätkään korvaa luennolla käymistä, on niistä kuitenkin sekä muistiapua kotona kertaamiseen että tukirunkoa poissaoloa kirimään. |
|
15.1.2010 klo 1:56 |
Ei kokemusta Moodlesta, mutta yleisestiottaen vihaan kaikkia verkko-oppimisympäristöjä. |
|
15.1.2010 klo 16:42 |
"Mutta kuulemma opettajana toimiminen moodlessa on hirveää ja tallentaminen sinne erittäin vaikeaa. Meillä opiskelijat vain lukevat siellä olevia juttuja." Jaa, no opettajana toimimisesta en tiedä, mutta enpä valituksia ole kuullut. :o |
|
24.1.2010 klo 19:11 |
Minä en käsitä sitä turhaa Moodlen käyttöä. Moodlea on tarpeellinen silloin, kun töiden on oltava muidenkin kurssilaisten luettavissa. Mikä estää kuitenkaan lähettämästä työtä opettajan sähköpostiin silloin, kun sen on tarkoitus päätyä vain ja ainoastaan opettajalle? :D Minun aineessani tietyt proffat suosivat juurikin tarkoituksetonta Moodlen käyttöä. |