Sikainfluessarokote

Alue: Terveys

29.10.2009 klo 23:26

goldencat82
Käyttäjä

Ajattelin, että tästä pitäisi kyllä olla aihe täällä. Kaikenlaista juttua on netissä rokotteesta.
En luultavasti aio ottaa sitä itseeni enkä poikaani niin paljon puhutaan rokotteen huonoista puolista, jopa 1/3 lääkäreistä ei ota rokotetta.

Mitenkäs te muut?

29.10.2009 klo 23:29

mangoliini
Käyttäjä

en aio ottaa. en tiedä uskoako kaikkia kauheuksia mitä niistä liikkuu mutta toivon mukaan jos iskee niin iskee influenssana, sairastan sen influenssana ja parannun influenssasta. on muutenkin aika hyvä vastustuskyky, tosin en tiedä miten ärhäkkä tarttuja tuo on.

29.10.2009 klo 23:42

Orion11
Käyttäjä

Mietin kanssa juuri A-Talkin hysteriakeskustelun lomassa, että eikö tästä ole gallupketjua..no nyt on. Kiitos. :) Niinno, vaikea se on näin maallikon tietää, pitäisikö semmonen shotti ottaa vaikos ei. Mutulla pitää päättää tai sitten luottaa (sokeasti) asiantuntijatietoon. Riskiryhmässä tietty olen, nuorena ihmisenä.

Tuskin kyllä otan, vaikka eikös se rokote ihan luonnolliseen kehon reaktioon perustu. Sitten taas mun vainoharhainen puoleni inttää, että se on jonkun läpeensä katalan maailmanhallituksen kieroakin kierompi salaliitto. Ehkä se rokote turruttaa aivoni ja tekee musta vaikka Seiskan kestotilaajan. Iik.

En ole vainoharhaista puoltani kyllä ennenkään kuunnellut, mutta jostain syystä ne rokotteet on kyllä aina pelottavia. Mun kehooni istutetaan jotain, kuulostaa scifikauhulta. Vakavaksi vetää. : |

En ota. Päätetty.

29.10.2009 klo 23:52

Anskutin
Käyttäjä

Otan. Päätetty.

Perustelu: 1) Osaan sen verran immunologiaa, että tiedän miten rokotteet toimivat. Siinä ei ole mitään pelättävää. 2) Salaliittoteoriat tulevat kahjon oloisilta tyypeiltä. 3) (se pääsyy) Silloin harvoin kun mulle tulee kova kuume, siitä on leikki kaukana. Kiva olla yksinään omassa kämpässä kun jalat ei kanna, eikä kavereitakaan voi pyytää apuun tartuntavaaran takia. Yritän välttää tällaisen skenaarion jos mahdollista. 4) Nuorille se tauti voi olla oikeesti paha. 5) Eipä tähän mennessä rokotettujen kertomukset niin kovin kauheita ole olleet. 6) Turku on Etelä-Suomen sikainfluenssakeskus. (Siis jos joku ei satu tietämään niin asun Turussa. Yksi epidemiapäiväkoti ainakin on ihan kävelymatkan päässä.)

29.10.2009 klo 23:59

luomumummo
Käyttäjä

En varmaankaan ota , koska olen jo niin monelle muullekkin lääkeaineelle allerginen.
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=140
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=141
http://www.kaleva.fi/extra/155/ju=820264
http://www.youtube.com/watch?v=swHUfACaRN8
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=187778
Tässä joitakin linkkejä asiasta sekä liitteenä myös muistioni David Icken
radiohaastattelusta 31.7.09 koskien sikainfluenssaa.

Lääkäri Rima Lainbow puhuu alla olevalla youtuben videolla, että WHO on
harkitsemassa H1N1 pandemian vuoksi ihmisten pakkorokottamista, ja kaikkien
194 jäsenvaltioiden, Suomi mukaanluettuna, tulee noudattaa määräyksiä. Jos
rokottamisesta kieltäytyy, voi joutua pakkotoimenpiteisiin (karanteeniin
jne). USA:ssa on jo paljon vastustusta ja rokotuksiin.
Rokotetta ei ole testattu kuten normaali käytäntö vaatisi, vaan kansalaiset
joutuvat taas koekaniineiksi. Edellisen sikainfluenssarokotteen vuoksi
vuonna 1976 USA:ssa kuoli 25 ihmistä, ja satoja vammautui, ja
rokotuskampanja keskeytettiin. Nyt on jo ihmisryhmiä otettu koekaniineiksi
tälle uudelle sikainfluenssarokotteelle, mm. Suomessa lapset ja USA:ssa
useita ryhmiä. 50 dialyysipotilasta kuoli vuonna 2001 Baxterin valmistaman
rokotteen antamisen jälkeen. 81 ihmistä kuoli 2008 saatuaan Baxterin
valmistamaa saastunutta hepariinivalmistetta. 21 koditonta ihmistä kuoli
Puolassa 2007 saatuaan koe-erän flunssarokotteeksi kerrottua rokotetta,
jossa ilmeisesti olikin lintuinfluenssavirusta.Tätä asiaa tutkitaan
vieläkin.
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...6/Homeless-peo
ple-die-after-bird-flu-vaccine-trial-in-Poland.html

Viestiä muokattu 30.10.2009 klo 0:16, muokkaaja: luomumummo

30.10.2009 klo 0:01

KokoDino
Käyttäjä

Mää en aio ottaa sitä. En ole koskaan yhdestäkään rokotteesta kuullu näin paljon kaikkea pahaa, mitä nyt olen kuullut kokoajan. Se kertoo jo paljon, että monet kuuluisat lääkärit ja vastaavat sanoo, että sitä ei todellakaan kannata ottaa. Onhan ennenkin ollut rokotteita, jotka tappoi enemmän kuin itse flunssa.

30.10.2009 klo 0:15

Orion11
Käyttäjä

Kauhealla dilemmalla ihmisraukkaa piinataan. Anskuttimella on kyllä pätevät ja varmasti tieteelliset perustelut. Verrattuna mun kahjoihin fobioihin, vaikken toki ihan tosissani ollutkaan. :) Se on kuitenkin järki vastaan pelko, niin kuin yleensä tässä maailmassa.

Mullakaan ei ole juuri ikinä kuumetta, mutta silloin harvoin on kyllä ollut aika rankkaa. Väittäisin, että viimeksi huomattavaa kuumetta ollut yli kuusi vuotta sitten. Hirvittävää oli silloin, nyt kun oikein miettii. Pitäisiköhän kuitenkin pyörtää päätös....

30.10.2009 klo 0:23

luomumummo
Käyttäjä

Sikainfluenssarokote aiheuttaa hengenvaarallista hermostosairautta?
IL Maanantai 19.10.2009 klo 14.39
Uudella sikainfluenssarokotteella epäillään olevan yhteys hengenvaaralliseen hermostosairauteen.

Lue myös
Helsinki saattaa sulkea sikainfluenssa-aseman

Mahdollinen vaara tuli julki Iso-Britanniassa, kun valtion terveysviranomaisen Health Protection Agencyn kirje vuoti vahingossa julkisuuteen.

Health Protection Agencyn kirje oli osoitettu neurologian erikoislääkäreille. Jotain kautta se päätyi kuitenkin The Mail -lehdelle. Kirjeessä varoitetaan lääkäreitä siitä, että uusi sikainfluenssarokote voi aiheuttaa ihmisille Guillain-Barrén oireyhtymän. Kirjeen mukaan rokotetta ei ole testattu tarpeeksi eikä sen vaikutuksista ole riittävästi tietoa.

Oireyhtymä on ääreishermostoa vaurioittava äkillinen autoimmuunisairaus. Oireisiin kuuluu muun muassa raajojen tuntohäiriöitä, selästä säteilevät kivut, voimien heikentyminen lihaksissa, verenpaineen ja sydämensykkeen muutokset sekä ongelmia virtsaamisessa ja ulostamisessa. Sairaus voi johtaa vaikeissa tapauksissa tilapäiseen halvaantumiseen ja hengityslaitehoitoon.

Suomessa oireyhtymään sairastuu vuosittain noin 50-100 ihmistä. Sairastuneista noin 80 prosenttia paranee. Pysyviä toiminnallisia haittoja oireyhtymä aiheuttaa 5-10 prosentille. Noin 4 prosenttia sairastuneista kuolee komplikaatioihin.

Lähteet: sikainfluenssa.fi, www.harvinaiset.fi, Tohtori.fi
http://www.ksml.fi/mielipide/keskustelupalsta/posts/list/5122.htm
http://talousdemokratia.blogspot.com/2009/08/plans-to-take-children-from...
http://nwo.11syyskuu.net/sika.htm
Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun lääkejätit jäävät kiinni vaarallisia
viruksia sisältävien rokotteiten levittämisestä.
Pandemia palvelee suurlääketeollisuuden etuja.

Viestiä muokattu 30.10.2009 klo 0:36, muokkaaja: luomumummo

30.10.2009 klo 0:27

piiskalinko
Käyttäjä

Kukaan ei meistä ota. Jos kuolee, niin sitä sitten kuolee vaikka olisi 10 rokotetta ottanut.

30.10.2009 klo 0:28

Samie
Käyttäjä

En aio ottaa.
Valmistajan käyttämät nimikekoodi EU 666 ja US 666
eivät ainakaan lisää innostusta piikin ottamiseen.

Jotkut salaliittoteoriat kuulostaa vähän turhan uskomattomilta,
joten en mä niihin oikein jaksa uskoa, vaikkei ne ehkä mahdottomia olekaan.
On sitä ennenkin flunssista selvitty. Jos on hetken kipeenä, so what!
Jos sitten sattuu ei-voittoa-arpa, niin oon kyllä valmis lähtemään tästä
pahasta maailmasta. Mutta jos kerran rokotekin on riski, niin on vaan kyse minkä
riskin kukakin valitsee. Jos tulee pakkorokotukset, niin sitä varmemmin kieltäydyn.

30.10.2009 klo 0:28

jose
Käyttäjä

En aio ottaa.

30.10.2009 klo 0:49

luomumummo
Käyttäjä

Mikrosiru rokotteessa on totta

Lehdistötiedotteista 21 syyskuu 2009
VeriChip Corporation yksinomainen käyttölupa Patentti Käytössä Virus Triage Detection System H1N1 viru

"Tietoja VeriChip Corporation
VeriChip Corporation, jonka pääkonttori sijaitsee Delray Beach, Florida, on kehittänyt VeriMed ™ terveys Link System nopeasti ja tarkasti tunnistaa ihmisiä, jotka saapuvat ensiapuun ja eivät pysty kommunikoimaan. Tämä järjestelmä käyttää ensimmäistä ihmiseen implantoitavaa passiivisen RFID-mikrosiru ja vastaava henkilökohtainen terveyslevy , hyväksytään lääketieteelliseen käyttöä varten lokakuussa 2004 Yhdysvaltojen Food and Drug Administration." lue lisää...

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=fi&js=y&u=http%3A%2F%2F......

Press Releases September 21 2009

30.10.2009 klo 1:53

KokoDino
Käyttäjä

Itse en usko tuohon. Ensinnäkin, tuo siru on jo maailmassa ollut jonkin aikaa.
Toiseks, raamatussa sanotaan "oikeaan käteen tai ostaan". Nyt jos ajattelemme järjellä, niin siru menisi rokotteen mukana suonen sisälle ja seilaisi ympäri kehoa siellä. Se siis kumoaisi raamatun sanoman.

Me huomataan kyllä jokainen kun se siru tulee maailmaan enemmän julkiseksi. Se ei jää epäselväksi kenellekkään!

30.10.2009 klo 2:06

luomumummo
Käyttäjä

KokoDino voi silti olla että jokin siru laitetaan rokotteeseen , mutta ei se välttämättä ole se siru mitä raamattu puhuu. Mutta tuo rokote on oikeasti tosi vaarallinen.
Miten sä KokoDino voitkin olla niin samoilla aaltopituuksilla minun kanssani. Meillä on ihan samat ajatukset.
muuten en minä halua mitään muutakaan ylimääräistä sontaa itseeni, siis elimistööni.

Viestiä muokattu 30.10.2009 klo 2:09, muokkaaja: luomumummo

30.10.2009 klo 2:08

KokoDino
Käyttäjä

Rokote saattaa olla vaarallinen, enkä itse ota sitä. On myös mahdollista, että sen mukana ihmisiin laitetaan jäljitin, jotta jokaista ihmistä voidaan seurata.

30.10.2009 klo 2:29

KokoDino
Käyttäjä

Jokainen tehkööt omat päätöksensä rokotteen suhteen, mutta sen vain sanon, että joka maasta satoja/tuhansia/satoja tuhansia ihmisiä sanoo, että älkää ottako sitä. Sekin on jännää, että kerrankin ihmiset sanoo "ei". Jos meidän on tarkoitus ottaa rokote, niin pyydän ja rukoilen, että Jumala kertoo meille mitä tulee tehdä.

30.10.2009 klo 7:28

Kiwi
Käyttäjä

Ohhoh. Onpas tästä keskustelua. Ja aika... vainoharhaisen kuuloista sellaista. Itselleni ei ole ajankohtainen kysymys kun en ulkomaalaisena rokotetta saa kun en kuulu terveydenhuollon piiriin, mutta useat ystävistäni ovat tämän influenssan sairastaneet eikä heillä ollut mitään ongelmia sen kanssa. Todella kurja olo viikon verran ja tadaa, good as new. Siksi en osaa pelätä tätä tautia, kun en koskaan ennenkään ole influenssaa vastaan itseäni rokotuttanut. Viime sunnuntaina sairaalan ensiavussa kuusi tuntia istuessani (muista syistä) siellä oli useampi maskinaamainen jonottaja. Että eiköhän mullakin se jo ole jos on ollakseen :).

30.10.2009 klo 8:51

Maryel
Käyttäjä

Mikrosiru rokotteessa on totta

Buahhahhaa. No nyt kyllä repesin, meinas lentää aamukahvit suusta pihalle. Ei hyvää päivää taas. Btw, sirut on jo olemassa. Jokaikisessä pankki- tai muussa pankin myöntämässä kortissa, ajokortissa, henkilöllisyystodistuksessa, passissa... Ja näihin ajokorttteihin ja henkilöllisyystodistuksiin sekä passeihin tulee pian se biometrinen tunniste eli sormenjäljet ja myöhemmin dna:kin. Ja itse aiheeseen, aion ottaa sikainfluenssarokotteen.

30.10.2009 klo 8:57

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Mä en ota. Liian isot riskit mulle. Mutta en sinänsä ole rokotetta vastaankaan koska itse en ottaisi vaikka maksettaisiin, mutta jään mielenkiinnolla seuraamaan niiden ihmisten terveydentilaa jotka sen ottavat :-) toihan on aika mielenkiintoinen ikäänkuin "ihmiskoe". Hmm.. Hmm..

30.10.2009 klo 8:59

Miknius
Käyttäjä

offtopic,

Uskon, että "pedon merkki" merkitsee pahoja tekoja. Jumalan lain vastaisia tekoja.

5. Mooseksen kirjassa on ikään kuin vastapari pedon merkille:

5. Moos. 11:18
Painakaa siis nämä minun sanani sydämeenne ja mieleenne ja sitokaa ne merkiksi käteenne, ja ne olkoot muistolauseena otsallanne;

Eli turha nyt rokotetta ainakaan tämän takia jättää pois.

30.10.2009 klo 10:05

Anskutin
Käyttäjä

KokoDino ja muutkin asiasta tietämättömät ihmiset: Rokotetta EI pistetä suoneen vaan yleensä lihakseen. Jos siinä jokin mikrosiru mukana olisikin, se kyllä jäisi siihen paikkaan mihin se on laitettu. Yleensä tosin mikrosirut pistetään ihon alle (esim. eläimillä) ja siihen kohtaan se jää. Olen periaatteessa pedon merkistä samaa mieltä kuin Miknius. Kuitenkin tässä rokoteasiassa varmemmaksi vakuudeksi aion ottaa tämän piikin vasempaan käteen.

Guillan-Barre oireyhtymän riski liittyy ymmärtääkseni kaikkiin tai ainakin moniin infektioihin ja rokotteisiin, siten että sen saamisen riski on pienempi rokotteen kuin infektion jälkeen. Tässä asiassa ei ole mitään uutta.

Rokotteen ainesosat toimivat ihmisen elimistössä aivan samoin kuin oikea virus ja aiheuttavat samanlaisen immuunivasteen, josta seuraa immuniteetti taudille. Paitsi etä mukana on vain viruksen kuorta, joten se ei aiheuta taudin oireita kuten kokonainen virus. Tässä on käytössä turvallisin olemassa oleva rokotetyyppi. Immunologian opettajani on esittänyt, että sairastamalla saisi paremman immuniteetin kuin rokotuksella. Voi olla, mutta itse en aio ottaa riskejä tässä asiassa.

Salaliittoteorioiden kanssa voisi käyttää hieman lähdekritiikkiä ja katsoa, kuinka sekopäisen oloiselta ihmiseltä ajatus on alunperin peräisin.

Pakkorokotuksia vastustan ehdottomasti, ottaen huomioon ettei kyseessä ole kovin paha tauti. Ei ihmisten itsemääräämisoikeutta saa tällä tavalla rajoittaa. Jos jokin pakko tulee, en ota ennen kuin poliisiautolla viedään rokotettavaksi ja sittenkin järjestän kunnon tappelun :-) Mutta tuskin tulee pakolliseksi missään maassa.

30.10.2009 klo 11:17

Darwinin ruoska
Käyttäjä

Kuitenkin tässä rokoteasiassa varmemmaksi vakuudeksi aion ottaa tämän piikin vasempaan käteen. ... Salaliittoteorioiden kanssa voisi käyttää hieman lähdekritiikkiä ja katsoa, kuinka sekopäisen oloiselta ihmiseltä ajatus on alunperin peräisin.

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Kehotat, aivan oikein, ihmisiä olemaan uskomatta täysin päättömiä höpinöitä, mutta samaan hengenvetoon ilmoitat ottavasi "varmuuden vuoksi" rokotteen vasempaan käteen, koska joskus pari tuhatta vuotta sitten jokin seemiläinen paimentolaisprofeetta sanoi jotainkin varsin monitulkintaista oikeasta kädestä ja otsasta. Siis, a-p-u-v-a!

Yleisesti rokotteista ja niistä kieltäytymisestä. On totta, että länsimaissa voivat yksittäiset ihmiset elää koko elämänsä terveenä ilman yhtäkään rokotetta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että rokotteet eivät suojaisi taudeilta. Jos 99% ihmispopulaatiosta on rokotettu jotain tautia vastaan ei kyseisellä taudinaiheuttajalla ole kovin suuria mahdollisuuksia levitä. Tämä on puhdasta epidemologiaa. Kuitenkin tuo 1%, joka kieltäytyy rokotuksista kyyristelee rokotuksen ottaneiden selän takana. He ovat vapaamatkustajia, jotka omista itsekkäistä syistään pettävät muut ihmiset ja aiheuttavat potentiaalisen vaaran myös muille. Jos heidän määränsä lisääntyy yli kriittisen rajan alkavat taudit taas jyllätä ja tautivaara on kaikkialla. Mikä pahinta tuollaiset ihmiset altistavat omat lapsensa ja lähipiirinsä sekopääoppinsa kanssa. Siksi rokotuksen tarpeen määrittelee aina asiantuntijat ja minä kannatan tietyissä tilanteissa myös pakkorokottamista, sillä maallikoilla ei ole kykyä arvioida mm. mahdollisen taudinkantamisen vaaraa muulle yhteisölle.

30.10.2009 klo 11:23

Anskutin
Käyttäjä

Voi sinua Darwinin ruoska, se oli läppä :-) Siis otan joka tapauksessa vasempaan käteen, koska siinä mahdollisista haittavaikutuksista on oikeakätiselle vähemmän riesaa. Jos hoitaja ei suostu pistämään vasempaan, sitten siinä varmaan on se pedon merkki... mutta en usko sitä ollenkaan. Olen tässä asiassa samoilla linjoilla Mikniuksen kanssa, eli tämä kohta pitää tulkita niinkuin se on aina tulkittu.

30.10.2009 klo 12:34

Aycea
Käyttäjä

Minulla ei ole rokotuksen ottamista mitään vastaan, mutta kuulun ikäni ja terveyteni puolesta siihen massiivisen isoon joukkoon ihmisiä, jotka saavat rokotteen viimeisenä. Otan, jos saan. Ja varsinkin, jos tulen raskaaksi tällä välin.

Rokotusjärjestyshän menee:

1. hoitohenkilökunta
2. raskaana olevat
3. sairautensa takia riskiryhmään kuuluvat 6kk - 64-vuotiaat
4. terveet 6-35 kuukauden ikäiset lapset
5. terveet 3-24 vuoden ikäiset lapset ja nuoret sekä varusmiehet
6. sairautensa vuoksi riskiryhmään kuuluvat 65 vuotta täyttäneet
7. me loput eli terveet 25-64 -vuotiaat, eikä meidän rokottamisemme ole kiveen hakattu asia, vaikka rokotetta onkin tilattu suomeen yli 5 miljoonaa kappaletta. Päätös rokottamisesta tehdään meidän osaltamme vasta, kun influenssatilanne kehittyy.

Olen Darwinin ruoskan kanssa samaa mieltä rokotuksen ulkopuolella elävistä siipeilijöistä ja olen tainnut tänne(kin) siitä joskus avautua.

30.10.2009 klo 12:59

oceansoul
Käyttäjä

Aika varmasti otan rokotteen. Mistäpä sitä silti tietää, jos sen ehtii jo sitä ennen sairastamaan (vaan kun ei niitä pahemmin testailla, niin eipä voi varmaks tietää, onko sairastanut). :P Näyttäisi vasta viikolla 49 alkavan täällä tuon ryhmän viisi rokottamiset..

Kiitos nauruista vaan, kun luin noita mikrosiru-salaliittojanne. x)

En nyt ymmärrä, miksi tästä rokotteesta nyt niin suuri haloo on noussut, kun ei se kai sen ihmeellisempi kuin normaalitkaan kausi-influenssarokotteetkaan. Kaikilla rokotteilla ja lääkkeillä on joitakin harvinaisia vakavia sivuvaikutuksia; ihan normaaleissa särkylääkkeissäkin, että elämä on.

"Olen Darwinin ruoskan kanssa samaa mieltä rokotuksen ulkopuolella elävistä siipeilijöistä"

Jepjep, minäkin.

30.10.2009 klo 13:02

JamesBond007
Käyttäjä

En varmaan ota - viimeksi lähti taju kun sain rokotteen ja muutaman päivän ajan oli paha olo - se oli silti toi jäykkäkouristus/kurkkumätärokote joka on hyvä olla olemassa.

Taidan vaan yrittää nukkua hyviä yöunia, syödä valkosipulia ja c-vitamiinia sekä pestä käsiä ennen nenän kaivamista :P

30.10.2009 klo 13:10

Darwinin ruoska
Käyttäjä

Voi sinua Darwinin ruoska, se oli läppä :-)

No hyvä.. I stand corrected eli seison korjattuna. Mutta muista, että epäloogisuus ei sovi edes taimiasteen tieteilijälle. Huumori on tietty sallittua, mutta siinä on se vaara, että minä en ymmärrä. ;)

Viestiä muokattu 30.10.2009 klo 13:26, muokkaaja: Darwinin ruoska

30.10.2009 klo 13:38

Orion11
Käyttäjä

Darwinin ruoska puhuu ja ihan asiaa. Silkalla tunnepohjalta elely ja epäluottamus asiantuntijatietoon voi kyllä tuottaa monenlaisia hankaluuksia ihmiskunnalle. Toisaalta, eikö tieteen ihanteellisimmillaan pitäisi kyetä muotoilemaan asiat julkisuuteen sellaisella tavalla, että lääketieteeseen perehtymätön maallikkokin voi hyödyntää tieteellistä tietoa päätöksenteossaan? Voisiko tiede auttaa myös maallikoita itsenäisessä päätöksenteossa? Taitaa olla mahdoton ajatus kääntää lääketieteellistä faktaa maallikon ymmärrettävään muotoon...

Nythän on televisiossa ollut joitain asiantuntijoita, jotka ovat pitkältikin eri mieltä asioista. Nyt on pakko uskoa sitä ketä huutaa koviten, koska ei ymmärrä keskustelijoiden kieltä.

30.10.2009 klo 19:31

Immuuni
Käyttäjä

Tottakai kannattaa ottaa... Itseasiassa mielestäni pitäisi olla pakollinen.
Ihmisillä ei pitäisi olla oikeutta riskeerata omien lastensa (ja muittenkin ihmisten) terveyttä sen takia koska ei ota rokotetta.
Rokotteesta voi tulla pieniä sivuvaikutuksia ( kuten kuume ), mutta se on todellakin sen arvoista. Meillä on sentään rokotus mahdollista ja sitä oikeutta kannattaa käyttää.

Jos itse haluat olla ottamatta, niin se voisi olla ehkä ihan OK. Jos kerta haluat vähän riskiä sinun elämääsi nii omapa on valintasi, mutta älä ota samaa riskiä lapsillesi vaan rokota heidät.

Harmittaa kuinka moni oikeesti uskoon näihin salaliitto juttuihin.

Viestiä muokattu 30.10.2009 klo 19:42, muokkaaja: Immuuni

30.10.2009 klo 20:01

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^jaa.. Just ku kuulin eräältä henkilöltä että hänen puolisonsa oli saanut kyseisestä rokotteesta halvausoireita.. Ovatko nämä sitten kenties niitä "pieniä haittavaikutuksia"..?

Viestiä muokattu 30.10.2009 klo 20:02, muokkaaja: Muusaska