Syitä elää

Alue: Terveys

21.10.2009 klo 7:08

cAP5
Valvoja

Elämän mielenkiintoisuus ja turhuus, ja lepo niissä.
Kaikki muistot.

21.10.2009 klo 9:47

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Hmm.. Syitä elää:

- nukkuminen (sillon ku saa oikein ihanat unipossu unet 8-) )
- harrastukset eli siis tällä hetkellä pelkkä virkkaus :-D eli siis se että saa aikaiseksi jotain kivaa ja se tekeminen on kivaa
- nallekarhut <3 siis iso nalle ja pikku nalle
- hyvä ruoka ja juoma silloin tällöin on kans kivoja juttuja
- Jumala, usko, rukous, johdatus se että näkee et Jumala kantaa ja johdattaa ja pitää huolta <3
- ja elämä on aikamoinen mysteeri..

Viestiä muokattu 21.10.2009 klo 9:48, muokkaaja: Muusaska

21.10.2009 klo 10:12

Anskutin
Käyttäjä

Biokemia kaikessa ihanuudessaan, se että saa opiskella mielenkiintoista ja itselle sopivaa alaa. Musiikki eri muodoissaan eli rakas harrastukseni. Kaverit ja muut läheiset ihmiset.

21.10.2009 klo 10:38

JamesBond007
Käyttäjä

Seksin puute.

Kun ei saa seksiä se mystifioituu sellaiseksi yliluonnollisen upeaksi unelmaksi, että sitä elää joka päivä sen fantasian varassa, että joku päivää pääsee naimasiin pan...nyk... hink.. hahahahaa

No, mulle esimerkiksi vuodenajat ja niistä iloitseva asenne on sellainen mikä lisää elämänhalua.
Hyvä ruoka ja esim eilen iltapäiväunet - nuokuin silleen, että nukahdin varmaan 10 x ja olo oli jotenkin ihana.

Matkustelu ja uusien asioiden ja ilmapiirien kokeminen.
Yhteyden kokeminen ihmisten kanssa - siis samaistuminen ja toisen ymmärryksen kokeminen.
Lisäksi kalastus, melonta, grillaaminen, karting, musiikin kuuntelu ja tekeminen, uusien asioiden oppiminen, ihmisten auttaminen ja loppuun tietenkin tärkein, eli Jumalan huolenpidon kokeminen, niin kyllä elämän tällöin ihan hyvä juttu. Kamalaakin on välillä ollut, mutta ehkä elämän loppuosa kompensoi näitä ahdistuksia mitä nuorempana oli.. tai niin toivon.

21.10.2009 klo 12:05

Yoki
suljettu käyttäjätili

Syitä elää... Rakas, syli, ymmärrys, viereen nukahtaminen, kaiken jakaminen. Jumala. Poika. Musiikki (ehkä jos uskallan antaa itselleni luvan jälleen musiikin muodostumiseen yhdeksi kantavaksi voimaksi) toki hyvä ruoka, juoma... Hmm jaa-a... Uuden oppiminen... Hmm... Munkkikahvit citymarketilla aikaisin aamulla... Hmm... Kivun jälkeinen huokaus. Pelko ja Epävarmuus koska näitä seuraa yleensä usko, toivo ja luottamus.

Viestiä muokattu 21.10.2009 klo 12:06, muokkaaja: Yoki

21.10.2009 klo 12:40

hensu
Käyttäjä

www.radikaali.net

21.10.2009 klo 12:52

goldencat82
Käyttäjä

Syitä elää:

- Jumala, usko, oma tehtävä täällä, evankeliointi
- Hyvä ruoka ja juoma
- Oma poika ja mies
- Vuodenajat
- Kesällä kukkien parissa touhuaminen
- Liikunta Elixiassa
- Ystävät ja perhe, ystäviä tosin on todella vähän, niitä saisi olla enemmän, niin tuntuisi enemmän siltä, että olisi syitä elää
- Kerhot
- Hyvä kahvi ja pulla :D

21.10.2009 klo 15:45

veka
Käyttäjä

Minä itse.

21.10.2009 klo 18:03

mangoliini
Käyttäjä

veka sanoi hyvin kyllä.
mutta tätäkin on kiva pysähtyä tarkemmin ajattelemaan... kirjoitan nyt sit ihan mitä mieleen juolahtaa, pohdin samalla.

mun mielestä syitä elää on ehdottomasti ainakin rakkaat ihmiset eli perhe ja ystävät. olisi kurjimmista kurjin elämä, jos ei olisi ihmisiä ympärillä, koska ihmisten seura antaa mulle kaikkia välttämättömiä asioita joita tarvitsen - naurua, yhdessäoloa, jakamista... perhe antaa lisäksi turvallisuutta ja paikan, jonne paeta jos muualle ei voi mennä

entä jos nuo katoaisi? siinä tapauksessa voisin masentua, mutta elossa mua kai pitäisi se, että oon tänne syntynyt. ei mulla olisi luultavasti kanttia lopettaa elämääni vaikka en kokisikaan sitä mielekkäänä. lisäksi voisin alkaa toteuttaa määrätietoisemmin omia unelmiani, ehkä ne pitäisi intoa elää yllä.

jos ei olisi ihmisiä ympärillä enkä saisi toteuttaa itseäni, niin ehkä viimeinen syy elää olisi etsiä Jumalaa, jos ei olisi siinä pisteessä niin loppu ettei enää jaksaisi kiinnostaa.

tällaisia mietteitä. :)

21.10.2009 klo 21:48

luomumummo
Käyttäjä

syitä elää:
-lapset, lapsenlapset ,vävyt ja tietenkin oma rakas ukkoni
-äitini ja sisareni
-kissani,puutarhani,luonto, marjastus, sienestys, kalastus
-Jeesus ja kaikki uskoasioihin liittyvä

21.10.2009 klo 22:13

merii
Käyttäjä

-myytit ja vuodenaikojen osaaltaan luomat mielenmaisemat
-Tosi Myytti; kaipuu Aslanin maahan/Eru Ilúvatarin luo/Jeesuksen luo
- ja edellä mainituista syntyvä thanatos

22.10.2009 klo 11:58

One
Käyttäjä

Hensu: Heh.

syitä elää:
-Jumalan suunnitelma omalle elämälle
-Armo ja Rakkaus Kristuksessa!
-Suklaa
-Kahvi
-Heikompien puolella oleminen

22.10.2009 klo 14:57

Atte
Käyttäjä

NFL

Viestiä muokattu 22.10.2009 klo 14:57, muokkaaja: Atte

22.10.2009 klo 15:15

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ Onks toi niinQ Naiset, Fatta ja Lorviminen?

22.10.2009 klo 16:00

JamesBond007
Käyttäjä

:D

23.10.2009 klo 7:47

Atte
Käyttäjä

Onks toi niinQ Naiset, Fatta ja Lorviminen?

eiku se on et nenäkkäät filosofit ja lipeäkala. Oikeesti se meinaa national football leagueta. Tähän nyt voi mun mielestä vastata melkein mitä vaan, koska en keksi yhtään syytä miksi en haluaisi elää.

23.10.2009 klo 9:36

cAP5
Valvoja

Atte, nyt vähän kriittisyyttä peliin sitten! =)

23.10.2009 klo 11:20

__
Käyttäjä

www.radikaali.net

Oletko tosissasi?

Syitä elää:

Armo, se ettei tarvitse muuttua päästäkseen taivaaseen tai kelvatakseen Jumalalle.

Viestiä muokattu 23.10.2009 klo 11:21, muokkaaja: __

23.10.2009 klo 12:59

ghettoRouva
Käyttäjä

www.radikaali.net

Oletko tosissasi?

Miks ei olisi tosissaan? :O

;)

23.10.2009 klo 14:03

Kiwi
Käyttäjä

Atte, se on kylläkin NHL. Oon ihan luvattoman ihastunut Martin St Louisiin tällä hetkellä...

Mitäs muita juttuja sitä on? "The core of man's existance comes from new experiences." Siinä on aika hyvin kiteytetty mun elämän tarkoitus, lisäisin vaan tonne loppuun että "with God".

Marsun alahuuli on kans sen verran vänkä juttu että olen kiitollinen että olen saanut syntyä tänne sen näkemään :D.

24.10.2009 klo 22:33

cAP5
Valvoja

Nykyhetki ei tee mitään, eikä nykyhetkessä tapahdu mitään. Nykyhetki vain on. Siispä nykyhetkessä ei voi olla huolta tulevasta eikä murhetta menneestä.

Päivä on hyvä suunnittelujakso kahden unen välissä. Joka aamu kerron kaikille tahtovani olla heille ystävällinen. Päivän mittaan yritän olla aina valmis nöyrtymään ja pyytämään anteeksi. Joka ilta tahdon antaa anteeksi kaikki kärsimäni loukkaukset.

25.10.2009 klo 17:47

_rozie
Käyttäjä

mun syitä elää:
-Jumala ja se että Hän rakastaa mua. Ja Isin suunnitelmat mun elämälle.
-unelmat
-perhe
-ystävät
-kaikki ihmiset joille pystyy oleen välittämässä valoa

Ja sitten tottakai kaikki pienemmätki asiat kuten musiikki, nukkuminen jne jne mut en mä niiden takia kyllä pelkästään eläisi. Kun joskus on sellanen fiilis, että ei olis mitään väliä kuolisinko ja ei jaksais mitään, niin ei se kyllä helpota asiaa että ajattelee jeejee hyvää musiikkia tai muuta kivaa. Eli en mää niitä elämisen syiksi laske. Ne on vaan plussaa.

Armo, se ettei tarvitse muuttua päästäkseen taivaaseen tai kelvatakseen Jumalalle.

jes!

29.10.2009 klo 0:21

Janhunen
Käyttäjä

Se, että voi unelmoida syistä elää.

29.10.2009 klo 1:24

Immuuni
Käyttäjä

Mielenkiinto
Minua kiinnostaa, että mitä tulee tapahtumaan.
Minua kiinnostaa teknologian kehitys :)

Ystävät ja perhe tietysti.

29.10.2009 klo 15:16

Kluya
Käyttäjä

Kun alkuun ei enää pääse, niin miksipä tätä ei loppuun eläisi? Hieman ylimalkaisesti sanottuna elämä itse inspiroi elämään eteenpäin. En usko että kuoleman jälkeen on mitään, mikä kannattelisi tätä tietoisuutta vaan se kuolee ruumiin mukana. Silti loppuun asti on aina varmasti juttuja joista voi kiinnostua ja joita voi tehdä, aina on paikkoja jonne mennä, aina on jotain jota haluaa puolustaa.

29.10.2009 klo 15:47

slslsl
Käyttäjä

Mulla on sellainen oppi, jota en aina (useimmiten) itsekään osaa noudattaa. Kuitenkin..

Kuolema tekee elämän mielekkääksi. Jokainen varmaan tietää laulun "Väliaikainen". En tiedä, onko se tarkoitettu surulliseksi vai iloiseksi, mutta voi sen jälkimmäiseksi hyvin kääntää: asioita ei tarvitse ottaa turhan vakavasti, koska mistään ei kärsi loputtomiin.

Tavallaan siis tieto elämän päättymisestä tuottaa mielihyvää varsinkin huonoina aikoina. Tämä ei tarkoita itsetuhoisuutta tai kuoleman kaipuuta kuitenkaan. Joskus tosin olen pelännytkin kuolemaa nimenomaan samasta syystä.

edit: Jotta tämä viesti ei vaikuttaisi turhan synkältä, mainitsen vielä että (vaikken olekaan varsinaisesti uskonnollinen) en usko elämän päättyvän tyhjyyteen missään nimessä.

Viestiä muokattu 29.10.2009 klo 15:49, muokkaaja: slslsl

29.10.2009 klo 19:15

ihme
Käyttäjä

Rakkaat ihmiset.

4.11.2009 klo 16:42

veka
Käyttäjä

Elämä on matka minuuteen ja siksi elämisen arvoista.

5.11.2009 klo 13:01

Kiwi
Käyttäjä

http://www.youtube.com/watch?v=WE0jGzoRoLA

Puput on ihan hyvä syy elää.

5.11.2009 klo 13:08

Saana
Käyttäjä

Minäkin äänestän pupuja.
http://www.youtube.com/watch?v=CTnNa2duG1E