Electroninen musiikki
Alue: Musiikki ja viihde
|
10.2. klo 16:39 |
Fakta on että koko konemusiikkikulttuurin musiikki, visuaalisuus, lyriikka (niissä biiseissä missä sitä on) ja yleensä koko asenne sisältää niin paljon viittauksia psykedeliaan erityisen jatkuvalla syötöllä että tässä ei ole mitään väittelyn aihetta. Tämä ei millään tasolla kerro motiiveista taikka mitä ko. musiikki palvelee. Edelleen fakta on se, että kyse on täysin subjektiivisesta asiasta, ja siitä; kuka tekee, kenelle tehdään ja miksi tehdään. Tämä avulla sen sijaan voi selvittää motiivit taikka mitä ko. musiikki palvelee. Ja nyt en puhu kulttuurista vaan musiikista. Kulttuurin alkuperä on sitten eri asia, mutta se ei määritä musiikkia millään tavoin. |
|
11.2. klo 11:47 |
SIRJON: Musiikki ei millään tavoin määrittele, milloin "siihen kuuluu" päihteitä, vaan kuuntelija itse määrittelee sen ... ellei kyseessä sitten ole erityinen "juomalaulu" eli lyriikoiltaan siihen kannustava. Niin tekee, ja tässä tapauksessa (tanssittava konemusiikki) huomattavan suuri osa kuuntelijoista on päättänyt että siihen kuuluu päihteitä ja/tai psykedeelisiä stimulantteja. Voit verrata sitä vaikka juomalauluun, se on ihan hyvä vertaus. http://fi.wikipedia.org/wiki/Humen_giljotiini Minulla ei ole kantaa siihen onko psykedelian ja musiikin yhdistäminen moraalisesti oikein vai väärin. Edelleen fakta on se, että kyse on täysin subjektiivisesta asiasta, ja siitä; kuka tekee, kenelle tehdään ja miksi tehdään. Mitä tarkoitat? ANDI: Tämä ei millään tasolla kerro motiiveista taikka mitä ko. musiikki palvelee. Minulle ainakin kertoo ihan yksiselitteisellä tasolla. Ja nyt en puhu kulttuurista vaan musiikista. Kulttuurin alkuperä on sitten eri asia, mutta se ei määritä musiikkia millään tavoin. Mikä sitten "määrittää" musiikin ellei kulttuuri? T |