Kemialliset ja biologiset altisteet!

Alue: Terveys

3.12.2009 klo 18:49

slslsl
Käyttäjä

Itse en voi tietyistä syistä tulla raskaaksi, enkä oikein siitä hurahtamisestakaan enää tiedä.

Haluaisin lopettaa ennen kuin on ihan pakko. Tarkoitan pakolla siis sitä mukavinta motivaattoria, jonka sanelee useimmiten lääkäri.

3.12.2009 klo 19:02

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^niin totta :-/ jos sulla on sellaisia terveydellisiä syitä, jonka takia tupakan lopettaminen olisi todella tärkeätä, niin ymmärrän kyllä miksi haluat siitä kovasti eroon..
Se tosiaan on sit vaikeampaa että miten se lopetus onnistuu, mutta mutta.. Onko sulla yhtään vähentynyt tupakointi lisäaineettoman kanssa? Kuinka paljon muuten yleensäkin poltat?
Mä joskus itse vähensin rajusti tupakanpolttoa ku asuin yhdessä sikahomeisessa asunnossa ja Pef-arvot oli ihan mitä sattuu.. Siis paljon paljon huonommat mitä nyt vaikka sillon käytin astmalääkkeitä ja nyt en. Ja niin.. En kuitenkaan tupakointia lopettanut mutta uusi hieman puhtaampi asunto paransi tilanteen. Ja siitä ei mennytkään ku hetki ku tulin raskaaksi ja lopetin vuodeksi.. Mutta välillä mun on ollut pakko miettiä sitä, että mikä on tupakan rooli astman suhteen. Kun siitä niin paljon puhutaan kuinka paha se on ja itsekin olin silloin aika kauhuissaan ku lääkäri katseli Pef-arvoja, mutta kun olen verrannut Pef-arvoja niihin aikoihin kun en polttanut ja niihin aikoihin kun poltin.. Niin mun on kyllä pakko sanoa että ei tupakka saa sellaista aikaiseksi (ainakaan mun kohdalla) mitä ne mädät asunnot.. Mutta tähän voi myös vaikuttaa se että olen periaatteessa vielä aika nuori, en ole järkyttävän kauaa polttanut ja mun päivän tupakointi on aika pientä ja on aina ollut aika pientä. Parhaimpinakin sauhutteluaikoina se on jäänyt puoleen askiin. Mutta eipä näistä aina oikein osaa sanoa..

Viestiä muokattu 3.12.2009 klo 19:04, muokkaaja: Muusaska

4.12.2009 klo 1:07

luomumummo
Käyttäjä

Sitten tuo banaani homma.. Mitä ajoit takaa? Tarkoititko kenties tätä

Banaanit tuodaan raakoina ja sitten ne kypsytetään Eteeni-kaasussa.
http://www.environment.fi/default.asp?contentid=166877&lan=fi
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=505273

Viestiä muokattu 4.12.2009 klo 1:18, muokkaaja: luomumummo

4.12.2009 klo 1:23

luomumummo
Käyttäjä

http://www.cashido.fi/

Puhtaampaa, turvallisempaa ja tuoreempaa vettä ilman myrkyllisiä kemikaaleja ja jäämiä

Haluamme esitellä uuden ja vallankumouksellisen tavan, jolla voit pitää ympäristösi vapaana infektioriskeistä, loiseläimistä, hajuista yms. Ja täysin luonnollisesti käyttämättä mitään antiseptisia kemikaaleja! CASHIDO -otsonaattori on testatusti turvallinen ja tehokas laite, jonka tuottama otsonoitu vesi tuhoaa pieneliöt lähes välittömästi. Voit käyttää CASHIDON tuottamaa otsonoitua vettä mm. elintarvikkeissa olevien mikrobien poistoon; lihat, kalat, äyriäiset, vihannekset ja hedelmät yms. Tämä ympäristöystävällinen innovaatio ei tuota mitään haitallisia jäänteitä, kaasuja tms. Otsonoitua vettä voi käyttää sisällä ja ulkona, kodeissa, julkisissa tiloissa, toimistoissa, ravintoloissa ja baareissa, sairaaloissa ja muissa hoitolaitoksissa estämään infektioiden leviämistä sekä jättämään käsittelyn jälkeen raikkaan ja hyväntuoksuisen ympäristön.

Otsoni on FDA:n hyväksymä antimikrobinen käsittelymenetelmä.
Voisittekohan juoda kraanavettä jos olis tommonen härpätin?

18.12.2009 klo 23:32

luomumummo
Käyttäjä

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/12/hometta_saattaa_loytya_aivan_uudes...
Taru Kaartinen ja hänen kaksivuotias tyttärensä muuttivat juuri valmistuneeseen vuokrataloon Helsingin Haagassa 2006. Setlementtiliiton rakennuttamaan taloon muutti lapsiperheitä ja senioreita. Äiti ja lapsi alkoivat sairastella saman tien.

- Mulle tuli keuhkoputkentulehduksia kaksi peräjälkeen ja astma rupesi pahenemaan. Lapselle tuli ensimmäinen korvatulehdus ja sen jälkeen niitä onkin riittänyt. Mä laskin juuri, että me olemme käyneet 60 kertaa lääkärissä ja terkkarilla kolmen vuoden asumisen aikana.
Mihin sitä ihminen voi kohta enää luottaa?

18.12.2009 klo 23:47

Kousuke
Käyttäjä

Mietiskelin tässä yks päivä pyykkiä pestessä, että pitääpä kysyä Yokilta ja Muusaskalta, saatteko oireita siitä jos vaatteet on pesty jollain tietyllä pesuaineella? Mietin vaan että mitenkä paljon ne pesuaineet vaikuttaa pesun jälkeen ihoon.

19.12.2009 klo 16:11

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^jos ne vaatteet itsensä päälle laittaa niin sit tulee oireita. Hmm.. Et kyllä ne jonkun verran pesunkin jälkeen vaikuttaa sit.. Ilmeisesti :-D tosin, vaikea sanoa kuinka paljon.. Kun lähes joka kerta oireiden aiheuttajalle saattaa olla lukematon määrä eri vaihtoehtoja :-D eli toisaalta.. En sit osaakaan sanoa.. Harvemmin pääsen sellaiseen tilanteeseen et olen onnistunut jo pesemään jonkun vaatteen väärällä aineella ja sit erehtyisin laittamaan sen päälle. Hmm..
Mutta, olen nukkunut toisen ihmisen petivaatteissa kylässä ollessani ja en sitä toiste uskalla tehdä :-D

19.12.2009 klo 17:37

Kousuke
Käyttäjä

Ookoo. Milläs te pesette kuteet?

20.12.2009 klo 8:50

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Vaihtoehtoja on monenlaisia :-D joistakin näistä tulee aina valittua tai sit tehtyä koktaili
- suola
- sooda
- sitruunahappo
- ole hyvä tuoksuton pyykinpesuaine (se on joku sellanen ekologinen..)
- käsitiskiaine (mikä milloinkin passaa)

mut tosiaan pakko sanoa, käsitiskiaineella tulee yllättävän hyvää jälkeä pyykinpesussa :-D vaikka ei ihan heti ehkä uskois että se pyykinpesuun sopis mut se sopii oikeastaan melkein mihin vaan. ecoverin käsitiskiaine sopi paremman puutteessa jopa hiustenpesuun :-D

20.12.2009 klo 15:05

Karpalokuu
Käyttäjä

Vaatteisiin jaa aika kivasti jaamia pesuaineista. Mie en ole laheskaan niin pahasti herkistynyt kuin Muusaska vaikuttaa olevan, mutta saan silti oireita jos on kaytetty vaaranlaista pesuainetta.
Miulle tosin onneksi sopii allergiatunnuksen saaneet hajusteettomat pesuaineet, kun se paahairikko on hajuste. Ja se tietenkin jaa vaatteeseen... mur.

31.1.2010 klo 21:36

luomumummo
Käyttäjä

http://seinajoki.ladyline.fi/Suomeksi/Infrapunasauna

Kuinka infrapunasauna toimii?

Kun perinteisessä saunassa lämmön siirtämiseksi ihmiskehoon käytetään kuumaa ilmaa, infrapunasaunassa infrapunasäteet lämmittävät kehon kudoksia suoraan. Olennainen ero tavalliseen saunaan on, että kudokset lämpenevät syvemmältä ja solujen lämpötila nousee, minkä vuoksi hikoilu on intensiivistä suhteellisen matalassa lämpötilassa. Lämpö tunkeutuu kudoksiin noin neljän sentin syvyyteen ja poistaa kehosta monia haitallisia ja myrkyllisiä raskasmetalleja.

Infrapunasaunan vaikutukset terveyteen

IP-säteily imeytyy suoraan kudoksiin ja aiheuttaa kovaa hikoilua ilman korkeasta lämpötilasta aiheutuvaa epämukavuudentunnetta. IP-saunassa hikoileminen on tavalliseen saunaan verrattuna (jossa lämpötila kohoaa 80–110 °C:een) lähes kolminkertaista. Syvälämpenemisessä keho vapautuu monista haitallisista jäämistä kuten toksiineista, nikotiinista, alkoholista, kolesterolista ja raskasmetalleista (lyijy, sinkki, nikkeli, elohopea ja kadmium). Infrapunasauna lievittää kroonista väsymystä ja lihassärkyjä, vilkastaa hermosysteemin toimintaa, nostaa kasvuhormonin tasoa ja parantaa lihasten jäntevyyttä ja kehittyvyyttä.

Vähentää selluliittia ja polttaa kaloreita

IP-sauna kuluttaa kaloreita edesauttaen rasvakudoksen vähentymistä. Yhdysvaltain Lääkäriliiton julkaisun mukaan ”kohoavaan lämpötilaan maltillisella hikoilemisella reagoiva eli keskikuntoinen ihminen voi 30 minuutin saunassa oleskelun aikana menettää painostaan jopa 500 g, mikä vastaa lähes 300 kcal. Runsaasti hikoileva ihminen voi sitä vastoin ilman ponnistuksia kuluttaa keskimäärin 600–800 kcal, mikä vastaa 10–15 km:n juoksua.”

IP-sauna vahvistaa sydämen verisuonistoa. Sydämen syke ja lyöntitilavuus kasvavat ja sydän pumppaa laajentuneiden verisuonien läpi enemmän verta saavuttaen näin fyysiselle harjoitukselle ominaisia tuloksia. Saksalaisten tutkijoiden suorittaman tutkimuksen mukaan verenpainetaudin I ja II astetta sairastavilla potilailla ääreisverenkierto parani ja verenpainearvot laskivat yhden tunnin IP-saunassa oleskelun jälkeen.

IP-sauna stimuloi ihosolujen uudistumista ihon verenkierron ja aineenvaihdunnan parantumisen kautta; iho pehmenee, jäntevyys ja kimmoisuus lisääntyvät.

Kliiniset kokeet näyttävät myös aknen, ekseemien, psoriasiksen, ihon palovammojen ja haavojen parantuvan nopeammin.

IP-sauna nopeuttaa myös selluliitin vähenemistä.

IP-säteily lievittää kipua ääreisverisuonia laajentaen. Parantunut verenkierto takaa hapekkaan veren pääsyn jännittyneisiin lihaksiin sekä kuona-aineiden poistumisen. Seurauksena tästä lihasjännitys ja jäykkyys vähenevät sekä luonnolliset palautumisprosessit aktivoituvat.

Yoki ja muusaska olisikohan tuosta apua teidän myrkytysongelmaan?

1.2.2010 klo 18:01

Darwinin ruoska
Käyttäjä

Sitten tuo banaani homma.. Mitä ajoit takaa? Tarkoititko kenties tätä

Ai niin tälläkin oli jokin juttu kesken.

Juju oli siinä, että pelkäsit rokotteen formaldehydiä, jota siinä on korkeintaan 50 ug. Yhdessä banaanissa on sitä n. 15 mg eli kolmesataakertainen määrä. Kumpikaan määrä eivät siis ole vaarallisia.

Eteeniä (=etyleeni) ei kannata myöskään pelätä. Se on tavallinen kasvihormoni, jota hedelmät itse erittävät. Jos ostat raakoja banaaneja kaupasta saat ne kypsymään nopeammin, kun sijoitat ne vaikkapa omenien viereen. Omenat siis erittävät eteeniä. Omenatkin ovat terveellisiä vaikka niissä on monia kummallisen kuuloisia yhdisteitä.

2.2.2010 klo 0:41

TyhjäSointu
Käyttäjä

Jeps. Oma kämppä on ihan homeinen. Siksi muutanki pois. Yläasteen puolestaan olin täysmädässä koulussa jossa ei oikeesti tullu opiskelusta yhtään mitään :o kaikki oli sen 5kk lukuvuodesta sairaana tavalla tai toisella ja suunnilleen 2viikkoa lukukaudesta oli sitä ammoisaa nuhatonta aikaa ku oltiin parannuttu sen verran että päästiin takas kouluun<3 ah ne yläastemuistot<3 Ja sama rumba kotona vaikkei siellä hometta ookkaan mutta ku on nii hirmu paha pölyallergia ettei kestä niitä hirsiseiniä ku ne imee itteensä kaiken :o

2.2.2010 klo 9:23

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ Mulla kävikin mielessä, kun luin noista sun ruokaan liittyvistä mystisistä oireista, että sulla taitaa olla homeen kanssa jossain jotain ongelmia. Oireet meinaan sopii hometoksiinien ja kosteusvaurioiden altisteiden aiheuttamiin ongelmiin. Näistä oireista etc voit lukea lisää http://www.inspectorsec.fi sivuilta. Niillä on aika kattavaa tietoa näistä. Voimia sulle.

2.2.2010 klo 14:32

luomumummo
Käyttäjä

Eteeniä (=etyleeni) ei kannata myöskään pelätä. Se on tavallinen kasvihormoni, jota hedelmät itse erittävät. Jos ostat raakoja banaaneja kaupasta saat ne kypsymään nopeammin, kun sijoitat ne vaikkapa omenien viereen. Omenat siis erittävät eteeniä. Omenatkin ovat terveellisiä vaikka niissä on monia kummallisen kuuloisia yhdisteitä.

Kyllä minä puutarhurina tiedä sen mutta banaaneihin ruiskutetaan kaikkea ja tietääkseni baanaanit myös viedään keinotekoisesti tehtyyn etyleeni sumuun.
Rokotteessa on myöskin muita mömmöjä joita lääkefirma ei kerro koska se on liikesalaisuus.
En ole ottanut rokotetta ja enkä tule ottamaankaan. Otan sian vastaan jos se joskus tulee.

Viestiä muokattu 2.2.2010 klo 14:33, muokkaaja: luomumummo

3.2.2010 klo 2:53

TyhjäSointu
Käyttäjä

^^Olen ilmeisesti tosi sokea ku en löytänyt mainitsemistasi asioista tuolta hirveesti tietoa mutta jos viittisit tarkentaa nii olis kyllä kiva :) Ku olen tämmönen vähän tyhmemmän puoleinen joskus :D

3.2.2010 klo 3:58

luomumummo
Käyttäjä

^ Jos sulla on kukat ja hedelmät esim. appelsiinit samassa tilassa siis huoneessa niin ne yhdessä aiheuttavat etyleenin muodostumisen ja se nopeuttaa esim. kukkien , siis kukkivien kukkien nopeata kukkimista eli ne vanhenevat joutuin eikä niistä ole pitkääkään iloa. Koulussa puhuttiin että esim. banaanit kaasutetaan etyleenissä eli banaanit viedään johonkin tilaan ja sinne kaasutetaan etyleeniä että ne kypsyisivät ja ne voitas viedä sitten kauppoihin myyntiin. Banaanithan kerätään raakana puista ja ne kerkeis vanheta jos kerättäisiin kypsinä.
Katsoin tuosta rokotteesta ajankohtaisen ohjelman jossa haastateltiin terveyden -ja hyvinvoinninlaitoksen henkilöä ja kun kysyttiin mitä se sikarokote sisältää niin kerrottiin vain osa siitä sekoituksesta , koska he eivät saaneet kertoa koko totuutta vedoten liikesalaisuuteen. Se on nopeasti kehitetty rokote jota ei ole koskaan tutkittu ja nyt se sitten tutkitaan niillä jotka sen rokotteen ottavat, eli he ovat koekaniineja. Minä en suinkaan ala koekaniiniksi aineelle jota ei ole ennen tutkittu, eikä tiedetä miten se vaikuttaa tai mitä haittoja siitä on.

3.2.2010 klo 7:56

Yoki
suljettu käyttäjätili

Tyhjäsointu, http://www.inspectorsec.fi/site.php?page=sivu-terveys
tuolta löytyy linkkejä pdf tiedostoihin, kuten altistus, terveyshaitta ja oireet ja sairaudet. Katso ne :)

4.2.2010 klo 2:23

TyhjäSointu
Käyttäjä

Joo siis nuo katsoin kyllä mutta jotenki en silti osannu oikeen ymmärtää että miten tuo sitte mahtais liittyä silleen omaan tilanteeseeni :D mutta... :D Voi olla etten vaan ymmärrä ja olen tyhmä x) Mutta ehkäpä tämä tästä :D

8.2.2010 klo 5:21

Karpalokuu
Käyttäjä

Nain tanaan ensimmaista kertaa kunnon savusumua. Weehoo. En ihmettele kyl yhtaan etta kurkku on umpijumissa (kuulostan kuolevalta kunen saa puhuttua kuin kahisten). Ihania naa Aasian isot kaupungit <3 (ja kyl muuallakin)

27.2.2010 klo 8:45

Yoki
suljettu käyttäjätili

Tässä on tullut taas yllätys yllätys tutustuttua enemmän altisteiden vaikutuksiin ja niiden ilmenemisiin erilaisissa tilanteissa. Käsittämätöntä, että hyvinkin uusissa rakennuksissa on tavattu erittäin toksisia altisteita, eli ei voida enää luottaa siihen, että täysin uusi voisi olla turvallista ja puhdasta. Rakennusvaiheessa pidetään sellaista kiirettä, ettei valut ja tasoitteet yms ehdi kuivua kokonaan ja sitten lykätään päälle tavaraa ja näin luodaan erilaisille sienille ja bakteereille oivat kasvuolosuhteet. Ilmastointijärjestelmien puutteelliset eristykset aiheuttavat kondensiovettä, kuin myös seinien ja katon eristeiden puutteet. Pommi on valmis. Sitten vielä tehdään täysin pulloasuntoja, joissa ei ilma liiku ilman koneellista ilmanvaihtoa ja edellämainitun esimerkin mukaan, jos tämä koneellinen järjestelmä on puutteellisesti eristetty, niin se alkaa itsessään kasvamaan jo jotain ja näinollen kierrättää saastunutta ilmaa saastuttaen itse sitä vielä lisää... Äly hoi! Ikkunoiden aukipitäminen ei ole "suotavaa" näissä uusissa nerokkaissa rakennelmissa, koska ilmastointi menee sekaisin :-P nerokasta! Energiansäästö on suurin motivaattori näillä neroilla... Pari mutta hommaa on vaan jäänyt ymmärtämättä... Ja perästä kuuluu kun näitä aletaan korjaamaan. Ugh

27.2.2010 klo 9:30

Yoki
suljettu käyttäjätili

Tässä on linkki 100 homeoireeseen, joita on havaittu esiintyvän homeasunnossa asuvilla. Itse uskon myös, että pelkkä home itsessään ei aikaansaa välttämättä kaikkia näitä mainittuja oireita, vaan syynä on lisäksi aktinobakteerien esiintyminen homekasvuston rinnalla, myös itsenäisinä tapauksina aktinobakteerit, esim streptomyces griseus, joka vapauttaa aineenvaihduntatuotteena valinomysiiniä hengitysilmaan on äärimmäisen varteenotettava altistaja kosteusvauriorakennuksissa.

http://biofacto.mycashflow.fi/news/12/

28.2.2010 klo 8:40

Yoki
suljettu käyttäjätili

Vähän pitää vielä avautua, nimittäin löysin sen meidän saastuneen asunnon korvausvaatimukseen liittyvän vastauksen, minkä kyseisen vuokrafirman edustaja oli meille lähettänyt. Kirje oli siis vastaus meidän itsemme laatimaan korvausvaateeseen, joka oli hyvin pieni verrattuna siihen, jonka oikeusavustaja laati myöhemmin ja johon tämä kyseinen firma ei koskaan edes vastannut.

Niin siinä kirjeessä ilmoitettiin, että tutkimusten perusteella hänen mielestään heillä ei ole mitään korvausvelvollisuutta meitä kohtaan. Tutkimuksissa löytyi sädesientä ja homesieniä ja muita bakteerikasvustoja, joita ei kyetty tunnistamaan... Pitoisuuksiin vedoten hän väitti, ettei niin pienet pitoisuudet ole ongelma. Heh... Luin tuossa aivan hetki sitten, että sädesieni on sellainen, joka ei saa missään nimessä kasvaa kaupunkiasunnoissa. Vielä sekin ihmetyttää, että tuo näyte oli noin postimerkin kokoiselta alueelta otettu ja ainoastaan yhdestä huoneesta. Minun logiikkani kyllä sanoo, että mikäli asunnosta löytyy pienikin viite sädesienestä, niin olisi tutkittava laajemmin mahdollisten uusien löydösten vuoksi, etenkin jos otetaan huomioon asunnossa asuvien ihmisten selvä ja hyvin vakavakin sairastelu. Törkeää sanon minä! Mutta raha ajaa aina ihmisen ohi, niin se vain on. Have a nice day...

28.2.2010 klo 13:55

Muusaska
suljettu käyttäjätili

Tekstiilitkin voivat olla hyvin toksisia.
http://m.kantti.net/artikkeli/2009/01/tekstiilien-tuotantoprosesseissa-k...

"Markkinoilta saatavia kankaita tutkittaessa tuloksissa oli vaihtelevuutta. Valkaistu, värjäämätön puuvillakangas oli hyvin toksinen. Oletettavasti kankaan optinen kirkaste aiheutti ongelman."

9.3.2010 klo 20:57

Hartzi
Käyttäjä

Mä olen suojelulinjan aliupseerikoulussa suorittanut reserviläinen. Kemialliset ja biologiset altiesteet eivät tepsi minuun! Säteilevistä altisteista ja ydinaseista puhumattakaan ;D

14.3.2010 klo 9:03

Yoki
suljettu käyttäjätili

^ Sinänsä kiva, että huumoria löytyy. Sinänsä ikävä, ettei naurata moinen kovinkaan paljon.

Lopullinen terveyden menetys. Työkyvyttömyys. Omaisuuden menetys. Kuolema. Nämä ovat seuraus pahimmillaan näistä altisteista ja vaikka tuo heitto oli kieli poskella kirjoitettu, niin totean, ettei näille ole olemassa immuunia ihmistä. On herkkiä ja vähemmän herkkiä, mutta fakta on se, että 10 minuuttia oleskelua altisteita sisältävässä tilassa riittää aloittamaan herkistymisen ja soluvaurioita alkaa syntymään. Sitä voi sitten ihan itse jokainen päätellä onko tämä turvallista ja huvittavaa.