Lapsia nuorena vai vanhana?
Alue: Avioliitto ja perhe
|
28.8.2009 klo 14:37 |
Meistä? Kenestä meistä? Enhän esim. minä ole uskovainen sisar. Enkä tietääkseni ole tuollaiseen kommentointiin täällä foorumilla alentunut. Siinä voi sitten jokainen miettiä minkälaisen esimerkin on itsestään antanut Tätä voisit ehkä itsekin miettiä omalta kohdaltasi. Pata kattilaa soimaa eli jos olet samanlainen kuin muut ja otat esimerkkiä muista, et voi oikein moittia muita siitä millaisia he ovat. Viestiä muokattu 28.8.2009 klo 14:38, muokkaaja: Maryel |
|
28.8.2009 klo 14:43 |
^olen vain käytännön esimerkki ihmisille siitä miten esimerkit vaikuttavat 8-) ja näin olen sisarieni ja veljieni kanssa jälleen "samassa hengessä".. Ja mitä vikaa tässä on kun pyrin vain samaan mihin muutkin uskovaiset 8-) sitten taas seuraava ottaa mallia minusta ja sitä seuraava siitä jne. Mutta se on hienoa Maryel että sinä et ole uskovainen. Näin sinun ei tarvitse edes pyrkiä tähän "samaan henkeen".. 8-) edit. Taidan Maryel pysyä tässä "samassa hengessä" sisarieni ja veljieni kanssa ja unohtaa edelliset mielipiteeni.. On se niin hienoa olla yhtä samassa hengessä! Viestiä muokattu 28.8.2009 klo 14:46, muokkaaja: Muusaska |
|
28.8.2009 klo 14:44 |
Perustelusi ovat nyt hieman samaa luokkaa kuin yläasteikäisten heidän perustellessa omaa juomistaan tai tupakointiaan. "Nokun muutkin tekee niin". Come on. |
|
28.8.2009 klo 14:48 |
^miten se laulu menikään.. "jotta olisimme yhtä, niinkuin vapahtaja rukoili kerran.. Jotta olisimme yhtä, näin toteutuisi RAKKAUS HERRAN!" ymmärrätkö Maryel, on kyse jostain suuremmasta kuin muiden matkimisesta? On kyse JUMALAN TAHDON TOTEUTTAMISESTA! Viestiä muokattu 28.8.2009 klo 14:48, muokkaaja: Muusaska |
|
Toivottavasti keskustelu vähän rauhoittuisi... |
|
Ihan vihoviimeinen idea on hankkia lapsia 25-40 vuotiaana. Juuri koulussa tänään opimme iloisesti että lapsen adoptoimiseen tarvii olla just tuossa ikähaarukassa. |
|
28.8.2009 klo 14:49 |
On kyse jumalan tahdon toteuttamisesta, kun päätät käyttäytyä yhtä huonosti kuin ne, joiden huonosta käytöksestä suutut? Onpas loogista. Come on hei. |
|
28.8.2009 klo 14:52 |
^etkö vieläkään ymmärrä? |
|
28.8.2009 klo 14:53 |
Koska omaa järkeäkin saa käyttää. Ei uskovaisuus takaa mitään tai tarkoita, että heistä tulee ottaa mallia, koska he ovat uskovaisia. Haloo hei. |
|
28.8.2009 klo 14:55 |
^kyllähän sinä sen ymmärrät koska sinä et ole uskovainen ;-) mutta tämä onkin tarkoitettu uskovaisille jotka kuvittelet olevansa niin pyhiä ;-) edit. Joops :) Viestiä muokattu 28.8.2009 klo 14:59, muokkaaja: Muusaska |
|
28.8.2009 klo 15:16 |
Onko Miknius oppi sinun Jumalasi vai oletko koskaan kohdannut Jumalaasi? Löysää vähän ja jätä ne oppijumalat syrjään ja yritä löytää TODELLINEN JUMALA(SI)! Minusta tämä on taas kerran halpa kikka oikeuttaa se, että saat tehdä mitä lystäät. Mitäköhän muuten sanoisit Paavalille, joka tuomitsi Korinton seurakunnan insestitapauksen? Kuuluuko Paavali mun ja Johanniitan kanssa samaan jengiin? Jos kuuluu, niin olen ilolla mukana. |
|
28.8.2009 klo 15:22 |
^:-) oijoi.. Tästä saataisiin hehkeä keskustelu jos olisi Raamattu käytössä. Anyway, mun mielestä jos teitä vertaa Paavaliin niin ero on kuin yöllä ja päivällä. |
|
28.8.2009 klo 15:23 |
Siinä: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible Mä odotan sitten vastausta. Insestitapaus löytyy 1. Kor. 5:stä. |
|
28.8.2009 klo 15:31 |
Kyllähän insesti on väärin. |
|
28.8.2009 klo 15:32 |
Aa. Avoliitto on joku poikkeus? Muuten saa tuomita, mutta ei avoliitosta? |
|
28.8.2009 klo 15:35 |
^ei ole tullut vieläkään Raamatun paikkaa jonka mukaan AVIOLIITTOON ei voisi mennä Jumalan mukaan muuta kuin jollain papereilla. |
|
28.8.2009 klo 15:44 |
Oikeastaan tuossa äsken jo jäin miettimään, että sinähän et tuossa edellä argumentoinut noin kun nyt teet vaan sodit yleensä sitä vastaan, että toisen ihmisen käytös tuomitaan. Nyt kun huomasit, että Paavali todella tuomitsee synnin niin, niin alatkin viemään keskustelua avoliiton raamatullisuuteen. |
|
28.8.2009 klo 15:49 |
Anteeksi nyt mutta en voi millään vastustaa kiusausta 8-) atte miksi ette menisi vaikka jo tänään maistraatissa naimisiin ja lopettaisi sitä synnin tekoa? Mitä synnin tekoa? Mistä tiedät, että emme ole tuon jälkeen tehneet mitään muuta kuin tuijotelleet toisiamme silmiin ja pitäneet kädestä? ;) Tai oikeastaan attekin olisi voinut niistä hyötyä. Ois jääny se kiimasuus vähän vähemmälle. Enemmän mua houkuttais tuo Diapam mixtuura. Kuulemma ihan mansikkamehun makuista. Toivottavasti keskustelu vähän rauhoittuisi... Mutta kuinkas sitten kävikään? =) |
|
28.8.2009 klo 16:00 |
Hmm. Vaikka joku kuiskaisi ihan hipihiljaa, että "ea-seksi", niin sitten tulee Johanniitat ja ties mitkä Miksinussit valittamaan, puhumattakaan näistä puolesta-ihmisistä, jotka yhtä kaikki pilaavat minun, siis minun keskusteluni! |
|
28.8.2009 klo 16:16 |
slslsl, minulla ei ole tarvetta keskustella ea-seksistä. Haluan kuitenkin puolustaa henkilöitä, joita mielestäni kohdellaan väärin. Jos tämä pilaa keskustelun, niin voi voi. |
|
28.8.2009 klo 16:24 |
Miknius, häh? :-D atte, mulle ihan sama mitä teette :-D mä en vaan voinut olla sanomatta mitä ajattelin :-D vai että diapam mixtuura.. Täällä päin päin niitä tabun muotoisia söösejä sanotaan sinisiksi enkeleiksi. Liekö sitten "enkeleitä".. Hmm.. Onkohan se mixtuura sit vaaleanpunainen taivasjuoma.. Hmm.. Hmm.. |
|
28.8.2009 klo 16:26 |
Muusaska, antaa olla, jotta en täydellisesti turmele tätä ketjua |
|
28.8.2009 klo 16:35 |
^:-) mun kai pitäisi kans antaa olla. Just ku keksin jotain kerrassaan kivaa mut taidan hillitä itseni :-D |
|
28.8.2009 klo 19:19 |
Tää on niin radia, niiiin radia 8-) Aloitusviestiin vastaan: Minun mielestäni jos lapsia toivoo/haluaa niin kannattaa odottaa, että on valmis siihen. Moni muukin asia on oikeasti sellainen, että siihen pitäisi olla varmuus sisimmässä. Jeesjees... |
|
28.8.2009 klo 19:44 |
Muusaskan kirjoittelu on ala-arvoista henkilökohtaisuuksiin menevää haukkumista. Vaikka hän muuta väittää, en ole itse koskaan tehnyt vastaavaa. Minä en ole haukkunut ketään enkä mennyt henkilökohtaisuuksiin koskaan. Taannoinen parannukseen kehottaminen on täysin eri asia, sillä motiivina on toisen ihmisen paras eikä suinkaan mikään väkivalta. Ylläpito voisi poistaa Muusaskan viestit. Bannikaan ei tekisi hänelle pahaa, sillä nuo loukkaavat henkilökohtaisuudet ovat toistuneet hänellä säännöllisin väliajoin - samoin Yokilla. Ja kiitos Mikniukselle arvostavista kommenteista ja minun puolustamisestani. Huomaan, että on todella arvokasta pitää kiinni keskinäisestä yhteydestä ja kunniotuksesta silloinkin kun joistakin teologisista kysymyksistä ollaan eri mieltä. Todellinen juopa ei kulje luterilaisten ja baptistien välillä vaan Raamattuun pitäytyvien ja Raamattun pitäytymättömien välillä. |
|
28.8.2009 klo 20:12 |
Jäkäjäkä :) mikä nyt sit on haukkumista ja mikä ei. Ainahan sitä voi perustella laukomisensa raamatulla ja omaan uskoon ja vakaumukseen liittyvällä "eettisellä ja moraalisella" pohjalla. |
|
28.8.2009 klo 20:13 |
Kertoisitko Johanniitta missä kohtaa olen sinua haukkunut? :-) ps. Johanniitta missä hengessä sinä viestejäsi kirjoitat? Viestiä muokattu 28.8.2009 klo 20:42, muokkaaja: Muusaska |
|
28.8.2009 klo 22:05 |
Ja aiheeseen: Jaa, mutta kertokaapas te, oletteko vanhana vai nuorena/nuorehkona suoritettavan lapsenhankkimisen kannalla? Taisin jo yleensä ottaen mielipiteestäni vastata. Ihmisillä on monenlaisia tilanteita, eikä vanhemmuus ole tietty ikä vaan se on elämäntilanne ja mielentila. Jos nyt sitten henkilökohtaisesti vastaisin, vaikka ketään tuskin kiinnostaa. Itse jos vanhemmaksi joskus päädyn, haluaisin saada lapsen 25 - 35-vuotiaana, mahdollisesti myös sitä vanhempana elämäntilanteen mukaan. Tällä hetkellä on vähän vaikea miettiä, kun ei tiedä, mihin elämä kuljettaa, mutta tuskinpa tulen mahdollisissa lapsensaantiasioissa poikkeamaan muiden kaupunkilaisten ikätoverieni keskiarvosta, ja olen siihen tyytyväinen. Minulle kun tuskin tulee vahinkoa tapahtumaan. Perheihanteen suhteen näyttäisin siis olevan aikani lapsi. Ja Atelta toivon sitten tietenkin lapsen synnyttyä raporttia siitä, onko isyys kasvattanut henkisesti ja muuttanut identeteettiä ja sosiaalista statusta. ;) |
|
28.8.2009 klo 23:55 |
Se on hieno periaate, josta kannattaa pitää kiinni. Tässä vaiheessa ehkä vähän turha alkaa kiistämäänkään mitään, enkä ala tässä purkamaan meidän sukupuolielämää sen tarkemmin. Virallisesti perhe Nieminen on sitä mieltä, että syntiä tehtiin. Ei tässä paaduttu olla kuitenkaan. Seks...siis synnitön heittäköön ensimmäisen kiven :P Joo, eihän se meille sen kummemmin kuulukaan. Mut hei kiitos tästä selvennyksestä silti, arvostan :) Eihän raskaus tietenkään suunniteltu ollut, mutta nyt vain kävi näin. Ja tunnutte toimivan tosi vastuullisesti sen suhteen, se on kyllä tosi mahtavaa. On teillä ihmeellisiä hetkiä edessä, kyllä oma lapsi on ihana asia. Siunausta teille kaikkeen mitä kohtaatte! |
|
29.8.2009 klo 10:34 |
Ja Atelta toivon sitten tietenkin lapsen synnyttyä raporttia siitä, onko isyys kasvattanut henkisesti ja muuttanut identeteettiä ja sosiaalista statusta. ;) Asia selvä. On jo nyt huomannut joissakin asioissa tietynlaisia muutoksia. Ja tunnutte toimivan tosi vastuullisesti sen suhteen, se on kyllä tosi mahtavaa. On teillä ihmeellisiä hetkiä edessä, kyllä oma lapsi on ihana asia. Siunausta teille kaikkeen mitä kohtaatte! Kiitos. Toivotaan, että kaikki menee loppuun asti hyvin eikä mitään komplikaatioita tule. =) |