Luomu tuotteet
Alue: Terveys
|
7.8.2009 klo 20:31 |
Auttakaa mua! Mistä mä löydän luomu hamppu narua/köyttä tai jotain muuta luomusta tehtyä paksua lankaa tjn. Aion tehdä itse itselleni riippumaton ja nukkua siinä! |
|
7.8.2009 klo 21:51 |
Auttakaa nyt joku! Ihan oikeasti.. Mitä tästä tulee jos mä en saa itselleni mitään millä mä pystyn nukkumaan.. Hermoromahdus! Ps. Kaikki muutkin riippumaton valmistukseen liittyvät jutut ovat tervetulleita.. Kaikki on jo kokeiltu. Allergiapatjat, täys puuvilla patjat sekä pelkät tyynyt ja LATTIA! Lattia toimii mutta ei unen puolesta.. Ei sillä voi hullukaan yhtä yötä kauempaa! Ja mä olen TOSISSANI! Se tässä huonointa onkin.. Viestiä muokattu 7.8.2009 klo 21:52, muokkaaja: Muusaska |
|
7.8.2009 klo 22:06 |
Olisiko mahdollista, että osa teidän oireista olisi psykosomaattisia? Helpostihan käy niin, että kun stressaa allergiaoireista, niin sitten tulee niitä oireita sen stressin takia. Mun yksi opiskelukaveri saa ihan käsittämätöntä ihottumaa käsiinsä, kun se stressaa. Ja tollasessa tilanteessa se tilanne itse helposti ruokkii itse itseään. :/ Viestiä muokattu 7.8.2009 klo 22:07, muokkaaja: Maryel |
|
7.8.2009 klo 23:09 |
Voi kiitti Maryel, kun nostit kissan pöydälle ja sanoit sen, mikä on mietityttänyt itseäni mutta en ole saanut sitä sanotuksi. Olen aika skeptinen sen suhteen, onko esim. sähköallergiaa olemassa. Mutta hometalosyndrooma on ja tuoksuallergia on. Sähkö- ja kemikaaliherkiltä ei ole tutkimuksissa löydetty muuta kuin taipumus psykosomaattiseen oireiluun. |
|
7.8.2009 klo 23:11 |
Vähän mä haluaisin hamppuhuulirasvaa... kuulemma tosi hyvää, se vaan maksaa bodyshopilt kymmenen euroa. Nii ekokaupasta saa aika hyvin luomutuotteita, esim. ruohonjuurest. |
|
8.8.2009 klo 0:54 |
Ne ovat niitä myrkytysoireita joita ei ole vain nostettu julkisuudessa esille.Mutta kohta alkaa kuulua. |
|
8.8.2009 klo 0:59 |
http://www.maailmankaupat.fi/tuotteet/kuukaudentuote_matto.html En tiedä, missä mahdat asua, mutta maailmankaupoista siis saa Reilun kaupan riippumattoja. En ole varma, ovatko myös luomua, mutta pirauta lähimpään maailmankauppaan ja kysäise. |
|
8.8.2009 klo 2:05 |
|
8.8.2009 klo 10:03 |
Maryel ja anskutin! Tulkaa itse katsomaan millä tavalla mun kasvot turpoavat esim. Tietokoneen lähellä ihan HETKESSÄ! Ja Pef mittari mukaan niin voitte todeta "psykosomaattisen" Pef arvojen romahduksen. Anskutin, sinäkin BIOKEMIAN opiskelija! Tiedätkö sä yhtään mitään noista myrkyistä? Jos et niin tolla alalla opiskelevan kannattaisi alkaa jo sivistämään itseään. Höh. Viestiä muokattu 8.8.2009 klo 10:25, muokkaaja: Muusaska |
|
8.8.2009 klo 10:18 |
Niin siis tuota mistähän sitä pitäisi aloittaa.. Ensiksikin kysehän EI ole vain ja ainoastaan homeista vaan ns supermyrkyistä kuten Valinomysiini, kereulidi ja amylosiini, joita on siis löydetty erään asuntomme sisäilmasta sillä pitoisuudella, että 3,125 mikrogrammaa millilitrassa riitti tappamaan puolet näytteen soluista. Tästä voi luultavasti päätellä monikin ihminen, että tällainen altistus ajalla 8kk tekee solutasolla muutoksia. Voitte etsiä esim Valinomysiinista tietoa, että mitä se solulle tekee. Kun nyt siis on näin raju altistus takana puhkaisee se kemikaaliyliherkkyyden. Kaikki esim tietokoneissa käytettävät piirilevyt kuorimateriaalit yms sisältävät todella suuret määrät hitaasti haihtuvia molekyylejä, jotka voivat todellakin tehdä oireita erittäin herkille ihmisille. Lakat, palonestoaineet, synteettinen kumi, juotokset jne. Muovin lämmetessä nämä alkavat haihduttaa lisää. Tästä keskustelin juuri eilen erään asiantuntijan kanssa ja hän totesi, että on vaikea saada oikeanlaista apua juuri siksi, koska moni voi pitää näitä oireita pykosomaattisina jne ja kääntää todelliset ongelmat vielä psyykkisiksi. Tätä tutkitaan juuri tällähetkellä asiantuntijatiimissä. Onneksi he tekevät tätä työtä, koska meidän ongelmat ovat todellisia. Huomioitavaa on se myös, että näin rajuja arvoja he eivät ole missään vielä mitanneet, eli olemme monessakin suhteessa näille professoreille ja tohtoreille ennakkotapaus. |
|
8.8.2009 klo 10:33 |
Siis toki tämä altistus voi puhkaista ties ja mitä oireita, mutta otin tuon kemikaaliherkkyyden esimerkiksi, koska se on tässä vähän niinkun tapetilla. -Yoki (en jaksanu kirjautua) |
|
8.8.2009 klo 11:21 |
Minkä takia näiltä ihmisiltä, jotka sanovat olevansa esim sähköallergisia, ei pystytä tutkimuksissa löytämään mitään? Miksi sähköallergia rajoittuu vain tiettyihin laitteisiin? Ymmärrän periaatteessa sen että kyse voi olla laitteiden piirilevyjen materiaaleista, joille reagoidaan, mutta miten nettikäyttöinen kännykkä voisi sisältää niin pitkälti eri aineita? Mutta kuten jo totesin, niin uskon kyllä näihin homeen aiheuttamiin oireisiin, asiaa ei ole vain tutkittu tarpeeksi. Niin monella on jotain oireita hometalossa. Valinomysiini kuulostaa eukaryoottiselta antibiootilta nimensä perusteella, eli aine joka tappaa eläinten, kasvien ja sienien soluja samoin kuin tavalliset antibiootit bakteereja. Ja tiedän että homeet erittävät myrkkyjä. Teoria kuulostaa tietojeni perusteella täysin mahdolliselta. Tässä olikin kysymys nyt siitä, että onko 100% teidän oireistanne muuta kuin psyykkistä. Kukaan tuskin voi väittää että teillä olisi vain psykosomaattista oireilua. Mutta ihminen on kokonaisuus ja psyyke voi aiheuttaa ihmeellisiä juttuja. Tuossa voi olla osa sitä ja osa tätä. |
|
8.8.2009 klo 11:29 |
Anskutin sanoikin jo kaiken mitä aioin sanoa. Uskon, että osa teidän oireista on ihan oikeita oireita, mutta koska ihmisen mieli on aika jännä juttu, niin sitä helposti mieli reagoi niin, että saa oireita sellaisistakin mille ei edes ole allerginen eli ns psykosomaattisia oireita. Oireita, jotka ovat allergiaoireita, mutta niiden laukaisija ei ole allergia, vaan psyyke. Tämmöisiä tapauksia on, kuten esimerkiksi se yksi opiskelukaverini, joka stressaantuessaan saa käsiinsä ihottumaa. En siis todellakaan väittänyt, että kaikki oireenne olisivat sellaisia, mutta osa luultavasti on, koska teidän elämänne pyörii melko paljon niiden oireiden ympärillä, joten helposti se tilanne ruokkii itse itseään siinä mielessä. |
|
8.8.2009 klo 11:36 |
^kännykkään laitetaan niin vähän niitä aineita koska ne joutuvat olemaan pienessä tilassa. Mitä pienempi laite ja mitä vähemmän "elektroniikan hajua" sitä vähemmän oireita. En mielelläni kyllä pitkiä puheluita tee ilman kaiutinta, mutta en tod. Aio lopettaa netin käyttöä ennenkuin saan siitä jotain multireaktioita niinkuin tietokoneista. Täytyyhän ihmisellä sentään jotain hupia olla :-D siis se miksi itse epäilen että olisi myös jonkin sortin sähköallergiaa, johtuu siitä että en kestä olla näissä pendolino junissa paria tuntia kauempaa ilman kortisonipurkkia. Pari tuntia menee pelkällä lievällä hengenahdistuksella ja naaman turvotuksella mutta sitä ylimeneviin aikoihin tarvii jo lääkettä. Että toi on hyvin sidonnainen altistuksen pituuteen. En sitten tiedä mitä muuta herkistävää näissä on? Tosin kyllähän niissä taitaa olla aika paljon elektroniikka mikä sisältää ties ja mitä.. Ja ulkoilma ja kaikki muut yhdessä vaikuttavat siihen mitä kestää. Mitä vähemmän altistuksia ympäriltä, sitä enemmän kestää erilaisia asioita. :) |
|
8.8.2009 klo 11:47 |
Valinomysiini on streptomyces griseus nimisen aktinobakteerin tuottama spesifinen mitokondriomyrkky sekä neurotoksiini. Tämä streptomyces griseus on kosteusvauriorakennuksissa elävä aktinobakteeri. Muitakin toksiineja toki on kuin vain valinomysiini. Tuohon herkkyysoireeseen mistä Muusaska puhui liittyen esim tietokoneeseen, niin on esimerkkinä sellainen tilanne missä Muusaska meni nukkumaan ja minä menin vähän niinkuin salaa tietokoneelle joka oli aivan toisessa huoneessa. Tämä siis n. Vuosi sitten.. Siinä sitten ajan kuluttua Muusaska heräsi hengenahdistukseen... Selvä yhteys. Mutta joo lukekaa mitä nuo toksiinit tekevät. Esim prof salkinoja salonen on tutkinut näitä. Tietoa myös www.inspectorsec.fi |
|
8.8.2009 klo 11:48 |
^ kirj Yoki |
|
8.8.2009 klo 11:58 |
Miten kestätte jääkaappia (joka koko ajan päällä), hellaa,..? En kyllä kykene uskomaan, että joku voisi oikeasti olla ihan tyyliin kaikelle noin allerginen. |
|
8.8.2009 klo 11:58 |
Oirehan voi olla vaikka miten voimakas ja silti olla psykosomaattinen, että ei se kyllä sinänsä pois sulje sen mahdollisuutta. |
|
8.8.2009 klo 12:07 |
Niin.. Siinäpä se onkin että mä en pysty tosi herkillä ollessani olemaan montaa tuntia hellan äärellä :-D mutta kun ihminen EI MILLÄÄN pääse kaikesta eroon, on kuormitus pidettävänä vain mahdollisimman pienenä ja yritettävä poistaa mahdollisimman moni oireiden aiheuttaja. Näin keho ei joudu niin suurelle altistukselle. |
|
8.8.2009 klo 12:15 |
Eikö kuitenkin kannattaisi tutkia sitäkin mahdollisuutta, että osa teidän oireista tai edes yksi olisi psykosomaattinen? |
|
8.8.2009 klo 12:23 |
^Hmm.. Musta tuntuu että me ollaan tutkittu sitä jo pari vuotta. Alussahan allergiasairaala näin väittikin, kunnes rohkenivat tehdä allergiatestit. Sen jälkeen oli meinaan aika hiljasta! Sanotaanko näin että olisin mielelläni vaihtamassa oireeni psykosomaattiseen oireiluun, mutta kun joka kerta sama lopputulos tulee tietyn altistuksen jälkeen, ja yleensä vielä joka kerta pahempana, niin mieluummin välttelen oireiden aiheuttajaa kuin kärsin. edit. Mutta jokatapauksessa, minä aion tehdä kaikkeni keksiäkseni keinot elää tämän kanssa ja löytääkseni keinoja jotka hoitavat tai poistavat oireita. Heti kun tulee syksy ja pahimmat ulkoilma altistajat loppuvat, yritän alkaa taas vähän lukemaan ja selvittelemään erilaisia juttuja.. Mulla on jo muutama ehkä mahdollinen keino mikä voisi auttaa, mutta en puhu siitä vielä mitään koska se ei ole varmaa. Mutta, mutta.. Saas nähdä. Ehkä kokeilen jotain yllättävänkin rajua jossain vaiheessa.. Jotain mitä epäilen että kukaan ei ole vielä kokeillut ;-) edit. Psyyke juttuhan olisivat tämän rinnalla helppohoitoisia. Valitettavasti LIIAN MONIA asioita hoidetaan psyykkeesta johtuvina. Kuten erästä kaveriamme joka oli vuosia syönyt psyykelääkkeitä huonoin seurauksin, kunnes löysi yksityisen lääkäriaseman joka tutki hänet perusteellisesti ja löysivät verikokein monia vakavia perussairauksia. Samoin myös alunperin minun kilpirauhasen liikatoimintaani hoidettiin psyykkisenä oireena kunnes minut tajuttiin tutkia. Nykyäänhän minulla onkin jo toisin päin, eli radiojodihoidon aiheuttama hyvin paha vajaatoiminta. Oikeastaan fataali ilman lääkitystä. |
|
8.8.2009 klo 12:57 |
Myös sisareni ms-tautia hoidettiin alussa psyykkisenä sairautena, kunnes joku tajusi kuvata aivot ja ottaa selkäydinnäytteen. Hmm..hmm.. Eikä silloinkaan uskottu ennenkuin plakit olivat aivoissa suorastaan räjähtäneet käsiin! |
|
8.8.2009 klo 21:55 |
Hei kuule, me ollaan pian muuttamassa sinne Tampereelle ja siellä on nyt sitten aika montakin luomukauppaa. Ruohonjuuri, Runsaudensarvi ja PS-kauppa. Ajattelin vaan, että pitäisköhän teidän ruveta napsimaan jotain supertervettä ruokaa siis superruokaa? Voisin käydä ostamassa ja lähettää muutamia näytteitä, niin voisitte katsoa onko niistä hyötyä? |
|
8.8.2009 klo 22:07 |
www.maaemo.fi Sieltä saa luomukankaita www.mintroom.net/ Tuolta saa kans ja samoin muita luomutuotteita. http://www.pikku-aurinko.fi/index.php?c=12 Saa ekokankaita. Mitä jos ostaisit ekolakanakangasta ja sulloisit sen täyteen ekopuuvillavelouria (paitsi oliko se niin, ettet kestänyt sitä puuvillaa?) no anyway, täyttäisit sen jollain pehmeällä mitä kestät ja teet itsellesi patjan. Tuolta pitäis saada luomulankaakin... |
|
8.8.2009 klo 22:21 |
http://eshop.riippumatto.fi/Tuotteet/Riippumatot/ Tuolta löytyy luomuriippumatto tarjouksessa. Mutta se on luomupuuvillaa. |
|
9.8.2009 klo 0:07 |
Muusaska ja yoki eivät voi vielä vastata. |
|
9.8.2009 klo 2:34 |
Hienoa goldencat että olet löytänyt nuo luomukankaat. Odottelen tässä puhelinsoittoa. |
|
9.8.2009 klo 13:59 |
http://fi.wikipedia.org/wiki/Silkki http://www.edu.vlk.fi/koulut/tyry/rile/silkki3.htm Viestiä muokattu 9.8.2009 klo 14:10, muokkaaja: luomumummo |
|
9.8.2009 klo 14:29 |
http://www.silkki.com/muuttuotteet.html http://www.silkki.com/muuttuotteet.html Viestiä muokattu 9.8.2009 klo 14:32, muokkaaja: luomumummo |
|
9.8.2009 klo 14:37 |
Tunsin kerran pappareisen joka sai astamakohtauksen tekokukista, sellaisista muovisista. Muori sanoi sille että eläs nyt vihti pappa, nuo on muovikukkia, ei mitään mistä lähtis siitepölyä. joten joo, aivoilla on suuri tekeminen allergian kanssa. Ja jos sitä viellä oikein lietsoo.. elää päivittäin vain hellien sitä allergiaa ( tein pienenä itse niin kun kuvittelin että astmaatikkona kuluu tehdä joka asiasta iso numero) |