Miesten mieltymyksistä.

Alue: Avioliitto ja perhe

16.9.2009 klo 14:36

mirkku
Käyttäjä

jos toivon, että joku ois kiinnostunu musta, ni valitettavasti ekoja ajatuksia mitä tulee on, että no miks se ny musta ois kiinnostunu ku vieressä on toisia paljon kauniimpia ja itsevarmempia ja sosiaalisempia tyttöjä tai naisia. Tästäkin jo ehkä aika hyvin pystyy päätteleen, että itsetunnon kohotus olisi paikallaan. mutta miten??

16.9.2009 klo 15:14

JamesBond007
Käyttäjä

Laita muutama kuva hotornot.com:iin.

:P

Ala rakastaa itseäs - jokainen voi olla maailman kaunein, ellei siis ole jotain ihan kamalaa sairautta joka lihottaa 200 kiloiseksi tai joku superakne - tarkoitan että "normaalin" näköinen ihminen voi olla maailman paras. Pitää ajatella itsestään hyvää - kaikki lähtee siitä, että suostuu tykkäämään itse itsestään.

16.9.2009 klo 15:24

karuskaja
Käyttäjä

Voi räkä, mä en osaa tota lainausta ny, joten tää tulee tälläsena normina väkkäränä..

mirkku: jos toivon, että joku ois kiinnostunu musta, ni valitettavasti ekoja ajatuksia mitä tulee on, että no miks se ny musta ois kiinnostunu ku vieressä on toisia paljon kauniimpia ja itsevarmempia ja sosiaalisempia tyttöjä tai naisia.

Mä aattelen ite kans just samalla tavalla :D

16.9.2009 klo 22:15

Isabella
Käyttäjä

Mirkku: jos toivon, että joku ois kiinnostunu musta, ni valitettavasti ekoja ajatuksia mitä tulee on, että no miks se ny musta ois kiinnostunu ku vieressä on toisia paljon kauniimpia ja itsevarmempia ja sosiaalisempia tyttöjä tai naisia. Tästäkin jo ehkä aika hyvin pystyy päätteleen, että itsetunnon kohotus olisi paikallaan. mutta miten??

karuskaja: Mä aattelen ite kans just samalla tavalla :D

Tuli mieleen, että itsensä vertaaminen muihin johtaa ihmisen asenteet harhaan vieville poluille. Erään kirkon tekstissä sanottiin minusta aika mieleen painuvasti, että "Jos vertailet itseäsi muihin, tulee sinusta sekä turhamainen että katkera, sillä aina on oleva sinua suurempia ja vähäisimpiä". Omaa kasvua edistää sen sijaan se, että vertaa itseään itseensä ja kilpailee vain itsensä kanssa. Esim. jos kaverini ovat minua ahkerampia koulussa en ahdistu, jos asennoidun, että minä teen oman rytmini mukaan ja niin kuin itse jaksan. Ja silloin kun vertaa itseään itseensä, niin voi olla tyytyväinen, jos on vaikka esim. oppinut jostain asiasta lisää ja ymmärtää sitä nyt paremmin kuin ennen.

Raamatussa sanotaan, että rakkaus on Jumalasta (1. Joh. 4:7). Eli kun kaksi ihmistä alkaa rakastaa toisiaan, niin se rakkaus tulee Jumalalta. Ja varmasti se oikea ihminen, jonka Jumala sinun elämääsi johdattaa pitää sinua ihanana. Eikä sen eteen tarvitse kilpailla muiden naisten/miesten kanssa.

Ja itsetunto ongelmiin voi pyytää myös Jumalalta apua. Suosittelen rukoilemaan apua Jumalalta, että Hän voisi parantaa itsetuntosi.

Siunausta! :)

18.9.2009 klo 7:28

Kiwi
Käyttäjä

Katsoin juuri dokumentin aiheesta primordial dwarfism, eli maailman pienimmista lyhytkasvuisista ihmisistä (koko maailmassa vain parisataa tapausta). Ohjelmassa seurattiin 13-vuotiasta tyttöä (joka oli n. 70 cm pitkä, ja siis kaikinpuolin pieni kuin nukke) - ja ohjelman lopuksi hän kertoi kuinka häntä oli pyydetty treffeille ja nyt sitten pitäisi päättää mennäkö vaiko ei.

Tuli vaan mieleen, että ehkä mäkin vielä jonain päivänä löydän jonkun :).

18.9.2009 klo 18:53

AzureGreen
Käyttäjä

Tottakai, te löydätte toisenne:)

19.9.2009 klo 13:44

Kiwi
Käyttäjä

Juu. Eiköhän niin vielä joskus käy. Jos maailman pienin tyttökin pääsee treffeille, luulisi että muakin vielä onnistaa :).

28.11.2009 klo 7:35

Vinku
Käyttäjä

ELi nätti naama, isot rinnat ja hyvä peppu.
No ei nyt sentään ihan noinkaan. Ihanne toki olisi nätti naama, ihanat simmut, käteensopivat rinnat ja tiukka peppu mitä saa myös kosketella. Masun pitää myös olla nuoltava ja pusuteltava tai kauppoja ei missään nimessä voi tulla. Mut niinhän se menee todellisuudessa, että kaikki hyvät on aina varattuja. :}

28.11.2009 klo 15:08

cAP5
Käyttäjä

Joku, olisiko ollut Maryel, esitti tässä keskustelussa, ettei ihmisen voi olettaa tai odottaa voivan hallita ajatuksiaan, eikä niitä siksi voisi moralisoida. Minusta tämä kuulostaa turhalta alistumiselta mielen sekasorrolle. Tosin muiden elämän normittaminen on kyllä kaiken kaikkiaan tuuleen huutamista.

Keskustelun avaajalle: iloinen itseään rakastava mieli on kauneinta maailmassa.

28.11.2009 klo 15:16

Lucil
Käyttäjä

^No jos joku yksinkertaisesti sattuu vaan tuntemaan suunnatonta vetoa nimenomaan blondeja kohtaan niin turha siinä on ruveta moralisoimaan "oot pinanllinen pelle ja ajattelet vaan ulkokuorta ku blondit muka vaan kelpaa!!!!!". Tuskimpa tyyppi on kuitenkaan erikseen päättänyt että syttyy vaan tietynlaisista ihmisistä.

28.11.2009 klo 15:33

cAP5
Käyttäjä

Niin. Ihmismieltä täytyy suostutella ja kesyttää pitkämielisesti.

Edit: puhun tässä nyt siis ensisijaisesti kunkin omasta mielestä.

Viestiä muokattu 28.11.2009 klo 15:37, muokkaaja: cAP5

28.11.2009 klo 15:52

Lucil
Käyttäjä

^No yleensähän tuo mieltymysasia ei häiritse henkilöä X itseään juuri mainittavasti (en tiedä ketään joka manaisi että miksi en rakastu suomursuun) vaan pikemminkin niitä jotka ovat kiinnostuneet henkilöstä X mutta joista X ei ole kiinnostunut.
Mieltymykset ovat hieman hassuja ja hankalia käsitteitä, tuskin kukaan osaa selittää tarkalleen että miksi tykkää juuri tietynlaisista. :) (itse en ainakaan tiedä syytä miksi tummatukkaiset silmälasipäiset lihaksikkaat miehet ovat juuri niitä turn oneja, mutta pitkät hiukset saavat kavahtamaan). Olisi vähintäänkin erikoista että henkilö päättäisi "Nyt loppuvat blondit! Tästä lähtien tahdon vaan punatukkaisia!" ja kouluttaisi sen jälkeen itsensä himoitsemaan juuri punapäitä.

28.11.2009 klo 16:48

cAP5
Käyttäjä

Niinno. Ei kai tässä sitten mitään ongelmaa ole.

Ja muuten: seuraavaksi kauneinta maailmassa on surullinen itseään rakastava mieli. Ja sitä seuraavaksi vihainen itseään rakastava mieli.

22.1. klo 22:54

TyhjäSointu
Käyttäjä

Sanonpa sen mitä oman miekkoseni kanssa tuli aiheesta joskus juteltua:

"...mut ku mää oon nii hirmu lihava että hävettää!"

"No sitte mulla olis yhtä paljon hävettävää kun mulla ei ole lihaksia"