ihmeet ja evankeliumi

Alue: Uskonelämä ja rukousaiheet

6.10.2009 klo 11:13

Miknius
Käyttäjä

Mua sit jaksaa ottaa päähän toi hurmahenkinen uskonnollisuuden haukkuminen! :D

6.10.2009 klo 12:34

anci
Käyttäjä

En nyt haluaisi mitään random avautumisia, mutta minua kiinnostaa se, että minkä merkityksen kreikkaa osaavat näkevät sillä, että "kielillä puhuminen lakkaa" (1. Kor. 13:8). "Lakkaa" on mediumissa kun profetoimisenn ja tiedon loppuminen ilmaistaan aktiivilla.

Itse en kreikkaa osaa, mutta tämän interlineaarin mukaan profetoimisen ja tiedon loppumisesta puhuttaessa verbit ovat passiivissa:
http://interlinearbible.org/1_corinthians/13.htm

Eli siis ne lopetetaan, mutta kielilläpuhumisen lakkaamisesta käytetään middle-voicea, joka tarkoittaa että kielillä puhuminen lakkaa itsestään. Onko näin? Muutenkin tuo kielilläpuhumisen lakkaamisesta käytetty verbi, pauó, on eri kuin profetoinnin ja tiedon yhteydessä käytetty katargeó.

Viestiä muokattu 6.10.2009 klo 12:36, muokkaaja: anci

6.10.2009 klo 13:01

TeofilusTeofilus
Käyttäjä

Kaikki ootte ihan harhaoppisia. 100 sivua vaan jotain höpöhöpöjuttuja. Indianan jutuissa ei ole päätä eikä häntää, hirveesti tekstiä mutta ei mitään järkeä. Ei saa muuta otetta siitä kuin että mikään ei toimi ja kaikissa on vikaa. Mitähän Indiana ite mahtaa edustaa? Jeesusta vai? Miknius näkee hurmahenkiä ja tekojenoppia kaikkialla. Johanniitta taas elää ihan omassa mielikuvitusmaailmassaan. Haha, ihme sakkia ja yhtä pihalla kaikki.

6.10.2009 klo 15:07

Muusaska
suljettu käyttäjätili

^tossa oli tyyliä :-D

7.10.2009 klo 10:04

Paganakristitty
Käyttäjä

Mua sit jaksaa ottaa päähän toi hurmahenkinen uskonnollisuuden haukkuminen! :D

vastaan:=) leukemiasta parantunut naisevankelista sanoi - minä Rakastan teitä te muotojumaliset :)

Mitä tulee tuohon kohtaan -olisko hyvä kysyä milloin se kielillä puhe lakkaa:) ja vastaahan Raamattu siihenkin:) ja arvaa mikä tässä on hauskaa olen itse lähes - skisman tai hereetikon kannattaja kun olen ton kotiseurakuntien puolella - eli olen sitten kerettiläinen 3x :) Katolisten , ev.lut ja vapaiden kirkkokuntien silmissä :) Yes ( taidanpa muutta Italiaan valdolais-veljieni luokse)

:=0

No teofilus jokainen taplaa tyylillään : onhan täällä hyvä nyt katsella että millasia - on tulevaisuuden -vanhurskauden tammet- :) Oikeastaan Indianalla on hyvä filosofinen näkökulma -mutta ei niistä saa kyllä mitään irti:)

Viestiä muokattu 7.10.2009 klo 10:05, muokkaaja: Paganakristitty