Tv7

Alue: Media ja tekniikka

5.6.2009 klo 13:19

appleseed
Käyttäjä

Mua ärsyttää tv7:n välillä turhankin ameriikkalainen tarjonta. Ainakin jskus sieltä tuli ohjelmaa jossa soi joku lipevä hissimuzak ja ruudulla lukee "anna rahaa niin pääset osalliseksi Jumalan siunauksesta" -tyyliin:)) Muutenkin ohjelma on ollut mielestäni enemmän keski-iän saavuttaneille sopivaa.

5.6.2009 klo 18:03

pete_p
Käyttäjä

Mä en ole kylläkään huomannut Pawsonin opettaneen teoilla pelastumista. Jos on lainauksia joista tuo ilmenee niin pistä kehiin.

5.6.2009 klo 21:51

Miknius
Käyttäjä

Kuten olen jo sanonut. Asia käy ilmi hänen Jaakobin kirjeen selityksestään ja erityisesti opetuksesta viimeisestä tuomiosta.

Opetuksesta on noin kuukausi, joten en muista lauseita ulkoa. Hän kuitenkin selvästi erotti pelastumisen ja vanhurskauttamisen ja sanoi, että vanhurskauttaminen on kyllä uskosta, mutta pelastumisessa hän painotti tekoja.

Olisikohan opetus tässä tilattavissa:
http://kauppa.tv7.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/15092008-997... ??

15.6.2009 klo 17:56

Sulervo
Käyttäjä

Pawson on minusta kuitenkin parasta mitä tältä kanavalta on tullut. Saiskohan sen Raamattusarjan uusintana?

Viestiä muokattu 15.6.2009 klo 17:56, muokkaaja: Sulervo

15.6.2009 klo 21:36

Ernesti
Käyttäjä

Miknius:

Kirkkoa ei ollut yli 1500 vuoteen, jos ihmeistä tehdään sen olemisen ehto

Häh?

16.6.2009 klo 7:16

Indiana_
Käyttäjä

Sanoisin kanavasta näin, että pitäkää se mikä hyvää on ...

Vika on ensinnäkin siinä, että kanavalla ei ole mitään aikomusta eikä varaa heittää pois sitä, mikä on huonoa. Toinen on se, että täällä kuulemieni arvioiden perusteella suurin osa kanavan tarjonnasta on huonoa.

Kanava pitää myös Israelin puolta ja kiitettävästi tulee asiaa Israelista.

Tässä on yksi paha vika lisää. Kyseisen valtion, sen kansan tai sen maallisen kulttuurin tai sen kielen palvonnalla ei ole mitään tekemistä kristinuskon tai evankeliumin tai oikean uskon kanssa. Sitä harrastavat ne, ketkä ovat samalla tavalla mieltyneet näennäiseen ja pinnalliseen hengellisyyteen kuin ne, ketä kanavan käsitys armolahjoista jotenkin sytyttää.

Jos hymistellään vain tuon sekasotkun keskellä, niin siinä ei ole mitään evankeliumia. Ei elävää eikä kuollutta. Evankeliumi on se, mikä koskettaa ihmisen sisäisiä asioita. Kaikki lavalla ja estradilla tapahtuva karismaattisuus on ulkoista tai teeskenneltyä. Tai siitä niin vähän on aitoa, ettei sen perässä kannata juosta, eikä sen varaan rakentaa mitään.

Benny Hinn ja suurin osa samalle väelle kelpaavista puhujista puhuvat lähinnä itsestään. Heidän puheensa aiheena on heidän oma tähteytensä. Tai heidän tekaistut oivalluksensa tai yliluonnolliset lahjansa tai kokemuksensa. Ketään ei hyödytä niistä kuuleminen. Kukaan ei pelastu, ei kasva, ei pyhity suhteessa sellaiseen "jumalaan" jonka tarkoitus on vain saada ihmiset hämmästyttämään toisiaan ja kertomaan juttuja.

16.6.2009 klo 9:57

Johanniitta
Käyttäjä

Jos TV7:n ohjelmisto ei miellytä, niin ainahan voi ehdottaa oman seurakunnan pastorille, että josko meidän seurakunta voisi ostaa kanava-aikaa ja tehdä (joko ihan itse tai TV7-tuotannon avulla) omia ohjelmia, jotka ovat niitä hyälaatuisia ja oikeaoppisia. Esimerkiksi pidän erittäin kielteisenä, jos STLK tai SLEY kritisoi TV7:ää, mutta ei itse ole tekemässä kanavalle ohjelmia.

16.6.2009 klo 11:35

Indiana_
Käyttäjä

Jos olen TV7:n opillisesta kyseenalaisuudesta oikeassa, niin ehdotuksesi ei kokonaisuutena pelasta kanavaa. Ei tee siitä turvallista katsottavaa ihmisille, joiden kiinnostus uskonasioista on vasta alussa. Eikä tarkoita, että oikea oppi jotenkin jäisi ihmisille päällimmäisenä mieleen.

... ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

SLEY, SEKL ja muut jalat maassa olevat porukat tekevät paremmin kun etsivät jostain toisen, kilpailevan, itsenäisen kanavan, jolta ostavat ohjelma-aikaa. Tai julkaisevat tuottamansa materiaalin netissä suoraan.

Ehdotuksesi tarkoittaisi kilpahuutamiseen mukaan lähtemistä. Oma kantani on, että jos mahdollista, viimeistenkin terveoppisten ohjelmien pitäisi lähteä TV7:ltä. Silloin kaikki ymmärtäisivät yskän. Eikä kukaan ajattelisi, että SLEY ja kumppanit edustaisivat samaa kristinuskoa kuin Hinn, Bonkke ja muut huijarit.

Eikä kanavan sisältöön kohdistuvaa kritiikkiä tee oikeaksi, vääräksi, aiheelliseksi tai aiheettomaksi se, ostaako eri mieltä oleva taho sieltä ohjelma-aikaa itse vai ei.

18.6.2009 klo 23:11

Anskutin
Käyttäjä

Mua ihmetyttää TV7:n Israel-vouhotus. Kyseistä kanavaa olen jonkin aikaa voinut seurata muutettuani alueelle, jossa se näkyy. Kun näin Jerusalemin uutiset "Israelin maidontuotanto on nousussa" (kyllä, ihan aikuisten oikeesti tällainen aihe!) niin purskahdin nauruun ja luulin sitä parodiaksi. Mutta he olivatkin tosissaan. Ja sitten jotain luontodokkaria Israelista, raamatunlauseilla päällystettynä. Voi elämä, voiko nää olla tosissaan?

Tällaisessa ei ole LAINKAAN hengellistä sisältöä.

4.8.2009 klo 23:09

KokoDino
Käyttäjä

Itse tykkään katosa tätä kyseistä kanavaa ja siellä on monesti paljon hyviä puhujia. Yks mistä en tykkää, on se, että hirveesti tulee puhetta rahasta.

4.8.2009 klo 23:20

anci
Käyttäjä

Mua ihmetyttää TV7:n Israel-vouhotus. Kyseistä kanavaa olen jonkin aikaa voinut seurata muutettuani alueelle, jossa se näkyy. Kun näin Jerusalemin uutiset "Israelin maidontuotanto on nousussa" (kyllä, ihan aikuisten oikeesti tällainen aihe!) niin purskahdin nauruun ja luulin sitä parodiaksi. Mutta he olivatkin tosissaan. Ja sitten jotain luontodokkaria Israelista, raamatunlauseilla päällystettynä. Voi elämä, voiko nää olla tosissaan?

Juu, onhan se kummaan tuollainen Israelin romantisointi. Ennemin pitäisi keskittyä siihen, että kuinka vähän Isrealissa on uudestisyntyneitä krististtyjä, kuin vaan kertomaan jostain maidontuotannosta yms.

5.8.2009 klo 0:54

Jimi
Käyttäjä

Juu, onhan se kummaan tuollainen Israelin romantisointi. Ennemin pitäisi keskittyä siihen, että kuinka vähän Isrealissa on uudestisyntyneitä krististtyjä, kuin vaan kertomaan jostain maidontuotannosta yms.

Veikkaan että kansalle tarjotaan sitä mitä se haluaa :/

5.8.2009 klo 16:26

Anskutin
Käyttäjä

Ai? Joku haluaa tilastoja Israelin maidontuotannosta? Enpä olisi uskonut, että sellaisiakin voi löytyä.

5.8.2009 klo 22:00

merii
Käyttäjä

Café Raamattu ja Lefa. Nam. Tuota ohjelmaa voin katsoa vaikka kokonaisen aamupäivän putkeen :)

4.10.2009 klo 6:58

TeofilusTeofilus
Käyttäjä

Pari kertaa oon mulkaissut ja aina siellä on ollut se joku mesoava hullu nainen äänessä. Ei ole kolahtanut.

4.10.2009 klo 14:50

Babaii_
Käyttäjä

On tullut sitä vilkaistua, lähinnä kavereiden kanssa jotka tykkää katsoa sitä läpällä muutaman minuutin ja nauraa kanavalle. Itse hiljaa katselen sitä... :)

5.10.2009 klo 0:42

Avrim
Käyttäjä

Kyllä tv7:stä tulee hyvää ohjelmaa esim. Cafe raamattu, Leo Meller ja ystävät, Eliinan eväät, Jarmo Sormusen ohjelma nimeä en muista, Kaivo, Joyce Meyer ym. Mutta Benny Hinnistä en tykkää...

5.10.2009 klo 16:59

TeofilusTeofilus
Käyttäjä

Leo Mellerin jutut on kyllä kovia. Ihan sama mitä maailmalla tapahtuu niin joka kerta asia on ennustettu ilmestyskirjassa. Ja jos maksaa niin saa käsiinsä tietoa mitä ei muilla ole.

5.10.2009 klo 18:15

fons et origo
Käyttäjä

jos maksaa niin saa käsiinsä tietoa mitä ei muilla ole

Salattua tietoa! Okkultismia, siis. :-D

No, minä olen pitänyt Leo Melleriä antikristuksena jo kymmeniä vuosia.

5.10.2009 klo 18:21

KokoDino
Käyttäjä

Leo Meller ampuu välillä aika kovastikki yli noilla kriisi asioilla, mutta kyllä sillä ihan hyviäkin puheita on ja uskon että Jumala häntäkin käyttää. Se on vaan niin helppoa huomata aina virheet muista. Kuningas Daavid teki kans tosi paljo kaikkee kakkaa, mutta silti oli Jumalan mieleinen tyyppi.
Itte en kuitenkaan hirveemmin Mellerin ohjemia tai puheita seuraile tietyistä syistä, mutta kyllä sillä ihan hyvääkin annettavaa on. Jos me suorilta ajatellaan pahaa ihmisestä, eikä edes yritetä kuunnella kunnolla, niin eihän me silloin mitään hyvää niissä nähdäkkään. Oma asenne ratkaisee paljon.

Tv7 mua ärsyttää juuri nuo raha hommat. "Jos ostat nämä dvd:t, niin saat elämääsi suuren siunauksen". Mut ite otan vain ns hyvät hedelmät ja mädäntyneet saa jäädä.

5.10.2009 klo 18:54

tonza
Käyttäjä

Israel uutiset, ovat uutisia jotka tulevat joka päivä. Niiden tarkoituksena on antaa tietoa Israelista ja tilanteesta yleisesti ihmisille jotka haluavat tietää mitä tapahtuu ilman välikäsiä.
Kyseessä ei ole siis "hengelliset" Israel uutiset, vaan yleiset uutiset Israelista ja sen tapahtumista kyseiseltä päivältä.

5.10.2009 klo 19:06

tonza
Käyttäjä

Osa kanavan ohjelmista muuten löytyy osoitteesta http://vod.tv7.fi/vod/

Mikäli haluatte lähettää muuten palautettanne kanavalle sen sijaan, että levittelette pelkästään käsityksiänne ilmaan tänne, onnistuu se täältä:
http://www.tv7.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=121

14.11.2009 klo 5:51

KokoDino
Käyttäjä

Kun meillä suomessa on kristillinen tv kanava, niin minkä takia me uskovaiset "kirotaan" sitä, eikä siunata? Mun mielestä kanavalla on paljon hyvää, vaikka on myös paljon huonoa, mutta meidän tulisi rukoilla, että se saisi olla Jumalan tv kanava ja Jumala saisi toimia sen kanavan kautta.

Ei ihme jos kaikki on "saastaista" ku heti osotellaan sormella ja haukutaan, mutta ei siunata.

14.11.2009 klo 10:32

Retiisi
Käyttäjä

Mä en kanssa ymmärrä kristittyjen keskuudessa sitä, että arvostellaan ja haukutaan kovin sanoin kaikkea mahdollista mikä ei täydellisesti miellytä itseä. Ja unohdetaan sitten siunaaminen ja rukoileminen sen asian puolesta, vaikka luulisi, että rukous ja siunaaminen olisi hyödyllisempää, kuin haukkuminen. Tähän voisi vielä heittää, että sitä suu puhuu, mitä sydän on täynnä.

14.11.2009 klo 11:05

Miknius
Käyttäjä

Musta Ojares on saanut ihan kirjallista kritiikkiä Benny Hinnin näyttämisestä, mutta ei näköjään herraa kauheasti liikuttanut. Sen sijaan kanavalla näytettiin haastattelu, jossa joku hurmahenkipastori sanoi, että se, joka ei tunnusta Hinniä profeetaksi ei voi pelastua, koska hän syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.

Miksi minua siunaisin tällaista Kristuksen halventavaa ohjelmistoa?
Café Raamattu on ehkä ainoa hyvä ohjelma kanavalla.

14.11.2009 klo 19:48

KokoDino
Käyttäjä

Miknius, etkö usko että Jumala on Kaikkivaltias? Etkö tajua, että Hän voi rukouksemme kautta näyttää monille eksyneille uskoville, että Hän on Kaikkivaltias ja Pyhä Jumala! Jos sinun mielestäsi kiroaminen ja haukkuminen on oikein, niin kerroppa missä kohtaa Jeesus kehoittaa meitä tekemään niin?

14.11.2009 klo 21:46

Miknius
Käyttäjä

Gal. 1:8
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

14.11.2009 klo 22:52

KokoDino
Käyttäjä

Ei tuossa kehoiteta meitä kiroamaan.

15.11.2009 klo 2:23

Rossi
Käyttäjä

Kritisoida saa, mutta kannattaa muistaa aina rakkaudellinen lähestymistapa. Jos voi siunata niin miksi kiroaisi? Jos voi rukoilla jonkun puolesta niin miksi jättää rukoilematta ja vihata?

15.11.2009 klo 3:22

luomumummo
Käyttäjä

Miksi ette nuoret voisi itse tehdä sinne jotain ohjelmaa vai maksaako se? En tiedä kun en katos sitä kanavaa. Luen vain raamattua ja hengellistä kirjallisuutta. Enempi kuitenkin raamattua joka ei tahdo pysyä enää kasassa kun kannetkin ja osa lehdistä ovat irronneet. Se on minun ja ensimmäisen mieheni vihkiraamattu evlut. seurakunnasta lahjaksi saatu.