Tv7
Alue: Media ja tekniikka
|
22.5.2009 klo 0:06 |
http://vod.tv7.fi/ohjelmatiedot/ Mitä mieltä olette tästä Suomen kristillisestä tv-kanavasta? Seuraatko itse? Omasta mielestä on hengellisesti todella virkistävää että 24/7 on tarjolla kristillistä maksutonta sisältöä tuon netti-tv:n kautta. Hyvää työtä :) |
|
22.5.2009 klo 12:58 |
katson aina välillä ja aina kummastun. ainoa ohjelma, joka aina väillä on ihan ok on Café Raamattu. Pasi Turusen Ristituli-ohjelma on kanssa yleensä aika ok. Muuten näen kanavan ohjelmiston pitkälti karismaattisen eksytyksen kaupitteluna jolla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. |
|
22.5.2009 klo 13:25 |
Ei ole näkynyt sitten Lokakuun jälkeen, mutta sitä ennen huomiona että; aivan liian sillisalaatti-formu ja Mikniuksen kanssa kanssa siitä samaa mieltä että paljon on (varsinkin myöhäislähetyksissä) sellaista mitä en parhaimmallakaan tahdolla voi koskaan laskea kristillisyyteen kuuluvaksi. Omina suosikkeina olivat: Cafe Raamattu, Kalevi Lehtisen jutut ja Tapani Suonnon ohjelmat. Jos voisin toivoa yhtä asiaa koskien tätä ohjelmaa, niin estäisin sen näkymästä etsijöiltä (kyllä vaan juuri heiltä) ja uusilta uskovilta. Niin koomiselta kuin tuntuukin, niin juuri näille, ei varmasti juuri heille suunnattu formaatti sovi minusta pätkääkään. Voiko ihminen enempää mennä sekaisin kuin katsomalla vaikka viikonlopun sielunsa tuskassa tuota kanavaa??...tuskin. =/ |
|
22.5.2009 klo 15:28 |
Mä oon katsonut vaan pari kertaa suoraa lähetystä. Oli jotain äärikarismaattista ylistetään kaikki yhdessä tv-ruudun ääressä showta, en jaksanut katsoa vaan vaihdoin takaisin tavallisille kanaville. Toisen kerran jaksoin katsoa ohjelman kokonaan, se oli se joyce meyerin ohjelma, vähän hassu täti mutta mielenkiintoisia aiheita elävästä elämästä, ehkä niitä voisi katsella lisää joskus. Benny hinn showt sai myös kääntämään kanavaa, nyt ei enää näy kun muutin antennitaloon. Nettiteeveestä olen katsonut vain come home ohjelmia ja keväällä innostuin tuosta kirkossa keskustellaan ohjelmasta. Ajattelin että hienoa kun kirkkokin on lähtenyt mukaan ja on jotain ohjelmaa meille luterilaisillekin. Alussa vaikutti mielenkiintoiselta, mutta tuntui että ohjelma alkoi aika pian toistaa itseään. Sama "vieras" joka ohjelmassa ja keskustelunaiheet tuntui rajoittuvan vain lähinnä armolahjojen toimintaan/toimimattomuuteen kirkossa, josta tuntui kehkeytyvän miesten välille vähän hassujakin näkemyseroja paikka paikoin. Jotenkin alkoi tuntua enemmän huumori- kuin vakavastiotettavalta ohjelmalta. En sitten tiedä oliko se sellaiseksi ainakin osittain tarkoitettukin. No eipä se haittaisi vaikka olisikin mutta toivoisin muutakin keskustelua kuin aina samoista aiheista. Muuta en ole jaksanut katsoa, kertokaapa löytyisikö ohjelmia joissa käsiteltäisiin vähemmän karismaattisia asioita? |
|
26.5.2009 klo 16:25 |
Nyt olen katsellut kaikki Kirkossa keskustellaan ohjelmat. On se vaan hauska mies tuo Pyhtisen Pate. Viestiä muokattu 26.5.2009 klo 16:26, muokkaaja: Tertzi |
|
26.5.2009 klo 22:31 |
TV7 roxx. |
|
26.5.2009 klo 22:34 |
Kyllä Tv7:lta tulee ihan hyvääkin opetusta, mutta ihmetyttää miksi siellä pyörii joku Benny Hinn, ja viime kesänä ne Florida-jutut. Tulee aivan sellainen olo, että onko heillä mitään hengellistä arvostelukykyä... |
|
27.5.2009 klo 0:58 |
Benny Hinn toimii meillä huumoriohjelmana, melkoinen setä. Katselen seiskaa samalla tavalla kuin muitakin televisiokanavia: satunnaisesti. Muutaman kerran olen eksynyt hyvä ohjelman pariin, toinen kertoili hepreankielisen tekstin moninaisuuksia (en valitettavasti muista nimeä) ja toinen on tämä pukinpartainen vanhasetä, joka käy raamatun osia läpi analyyttisesti. Nimimuistini on valtavan hyvä... Jokusen kerran olen katsonut/kuunnellut brasilialaista konserttia. |
|
27.5.2009 klo 17:43 |
Mä katselen aina joskus kyseistä kanavaa. Lähinnä jotain David Pawsonia, Cafe Raamattua ja Tapani Suonnon ohjemia tulee katsottua. Tv7:lta tulee mielestäni hirvittävä määrä roskaa muutaman helmen ohella :( |
|
27.5.2009 klo 20:10 |
Pati kertaa vilkaissut, ei ihan mun makuun. Komppaan ancia, ilmeisesti heille kelpaa kaikki mikä etäisesti muistuttaa kristinuskoa :-( Sama ongelma on joillain kristillisillä kirjakaupoilla, hyllyssä on toistensa kanssa ristiriidassa olevia teoksia, joten jokin niistä on yrittäjän itsensäkin mielestä varmasti väärässä, mutta silti vaan myy... |
|
28.5.2009 klo 1:36 |
Pawson! Sehän se oli, kiitos :) |
|
28.5.2009 klo 7:18 |
Sama ongelma on joillain kristillisillä kirjakaupoilla, hyllyssä on toistensa kanssa ristiriidassa olevia teoksia, joten jokin niistä on yrittäjän itsensäkin mielestä varmasti väärässä, mutta silti vaan myy... Niinpä. Tulee aivan sellainen olo "Mikä ihme teitä vaivaa?". Siellä on Joel Osteenia ja Todd Bentleytä samassa hyllyssä Spurgeonin, David Wilkerssonin ja Leonard Ravenhillin kanssa. |
|
28.5.2009 klo 14:11 |
Jaa jotta kristillisten kirjakauppojen pitäisi kieltäytyä myymästä harhaoppisia kirjoja? |
|
28.5.2009 klo 16:29 |
Ensin pitäis varmaan määritellä joku kristillisten kirjakauppojen linjaus, että millaista oppia ne tukee. Jokainen kauppa voi toki tehdä omat linjauksensa. |
|
28.5.2009 klo 17:34 |
Joo, heidän pitäisi määritellä opillisen näkökulmansa ja heidän pitäisi lukea tai luetuttaa jokainen kirja ennen kuin laittaa myyntiin. :D |
|
28.5.2009 klo 18:35 |
Voisi olla ihan hyvä... Itse törmäsin Hakaniemen kristillisessä kirjakaupassa katolisuus alueella kirjaan "Marian kolmet kasvot". Jos joku kirjan tuntee niin tietää että hiukan väärässä paikassa oli, ellei sitten ollut joku provo. |
|
28.5.2009 klo 22:52 |
Sanoisin kanavasta näin, että pitäkää se mikä hyvää on ja suurin osa on hyvää. Olen karimaattisuudesta pitävä uskova, koska en pidä kuolleesta evankeliumista. Erittäin siunattua, että meillä on oikeasti kristitty TV-kanava. Kanava pitää myös Israelin puolta ja kiitettävästi tulee asiaa Israelista. Suosittelen. |
|
29.5.2009 klo 0:20 |
Kristillisessä mediassa on se ongelma ettei osata olla mitään mieltä. Sama ongelma on kyllä suomalaisessa politiikassakin että vissiin aika kulttuurisidonnainen juttu. |
|
29.5.2009 klo 8:39 |
Olen karimaattisuudesta pitävä uskova, koska en pidä kuolleesta evankeliumista. Jos ymmärrän sinua oikein, niin aika kurjaa. Kristus ei riitä. |
|
29.5.2009 klo 11:18 |
Oikeanlainen karismaattisuus kirkastaa Kristusta ja se ei todellakaan ole kuollutta evankeliumia. Minusta oikeanlainen Hengen karismaattisuus kirkastaa Raamatun Jumalaa. Jotenkin katsoo näitä ohjelmia Tv7:lta niin tulee mieleen, että Jumala ikään kuin joku pieni lämpöinen Jumala, joka tekee erilaisia taikatemppuja meille. Raamatun kirjoitusten Jumalasta tulee mieleen on taas kuluttava tuli, jota voimme lähestyä Jeesuksen antamilla asbestivaatteilla. |
|
2.6.2009 klo 19:29 |
siel kyl myydään aika reippaasti kaikkea, vaikuttaa siltä osin kaupalliselta juonelta, mut joskus iha hauska kattoa sitä kanavaa, |
|
3.6.2009 klo 0:39 |
Miknius sanoi"Jos ymmärrän sinua oikein, niin aika kurjaa. Kristus ei riitä. Ai Kristus ei riitä? Herra Jeesus Kristus sanoo Raamatussa: "15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Usein pysähdytään tuohon pariin ensimmäiseen jakeeseen. Kuolleessa kirkossa pysähdytään niihin. Koko lähetyskäskyyn kuuluvat, myös merkit. Missään vaiheessa Jumala ei ole sanojaan peruuttanut. Kuolleen kirkon edustajat vaan puhuvat roskaa, koska heidän keskellään ei ihmeitä tapahdu! Kristus riittää ehdottomasti minulle! Hänen sovitustyönsä kautta elän! Mutta minä palvon elävää Jumalaa, en kuollutta Jumalaa! Viestiä muokattu 3.6.2009 klo 0:39, muokkaaja: Zarvin |
|
3.6.2009 klo 9:42 |
Meidän kirkossa tapahtuu ihmeitä aina. Ei vaan tuollaistta sekoilua kuin jossain piireissä. Haluatko lähteä nostelemaan kanssani käärmeitä? |
|
3.6.2009 klo 9:43 |
Näkemyksesi on muuten myös todella epähistoriallinen. Kirkkoa ei ollut yli 1500 vuoteen, jos ihmeistä tehdään sen olemisen ehto |
|
3.6.2009 klo 10:42 |
Ennen seurasin netin kautta useammin, nykyään harvemmin ja oikeastaan vain David Pawsonin ohjelmia, jotka ovat todella loistavaa tavaraa mielestäni ja voin lämpimästi suositella jokaiselle. Myös jotain muita hyviä opettajia siellä näkyi ainakin joskus. |
|
3.6.2009 klo 16:20 |
Kerran osui tv7 auki Pawsonin opetuksen aikana. Selitti yhden minua ihmetyttäneen raamatunkohdan todella hyvin. Pidin tästä. Vaikkakaan en aina ole kaikesta samaa mieltä hänen kanssaan. |
|
3.6.2009 klo 16:24 |
Pawson opettaa edelleen teoilla pelastumista. |
|
5.6.2009 klo 0:24 |
Tein uuden ketjun noista ihmeistä ja evankeliumista, kun alkoi menemään aiheen vierestä. |
|
5.6.2009 klo 0:26 |
"Pawson opettaa edelleen teoilla pelastumista." |
|
5.6.2009 klo 9:09 |
Opettaa. Kaitsoitko itse hänen opetustaan Jaakobin kirjeestä tai viimeisestä tuomiosta? |