Läppärit
Alue: Media ja tekniikka
|
19.5.2008 klo 22:10 |
Vanha kone alkaa ilmeisesti olemaan tiensä päässä, joten uutta läppäriä olis tarkoitus hankkia. Ihan sellanen peruskone ilman ihmeellisyyksiä, kestävä mutta köyhän opiskelijan budjetille sopiva. Kertokaa mitä itse suosittelette ja minkä mietintä kannattaa hylätä heti. |
|
19.5.2008 klo 22:25 |
Hylkää Fujitsut, Siemens, Acer, Hp ja compaq. Ota Asus. Ja jos oikein hurjaksi mennään niin Macci. |
|
19.5.2008 klo 22:39 |
Mun Hp on kestänyt nyt moitteetta 4 vuotta. Halpa se ei kyllä ollut. |
|
19.5.2008 klo 23:14 |
Ehdottomasti Applelle tulee täältä puolelta kannatusta. Koneet ovat ehkä keskiverto-marketti-PC:itä kalliimpia, mutta laatu on hinnan kanssa tasoissa, eli korkealla. Toisaalta saat hyvän Applen läppärin jo noin 1000 eurolla. Koneesta löytyy potentiaalia vaikka mihin ja esimerkiksi muistia itse lisäämällä säästää paljon. Jos OS X tuntuu hassulta, on Mäkkeihinkin mahdollista saada Windows nykysin stabiilisti pyörimään. Testien mukaan tuon tuhannen euron läppärin "isoveli" lisäksi on nopein mahdollinen kannettava tietokone Windows Vistan pyörittämiseen. Tutustu valikoimaan: |
|
20.5.2008 klo 5:47 |
Ihan sellanen peruskone ilman ihmeellisyyksiä, kestävä mutta köyhän opiskelijan budjetille sopiva. Mä ymmärsin, että tässä nyt tosiaan haetaan hyvää peruskonetta opiskelijalle eli sellaista, millä voi kirjoittaa esseitä ja surffata netissä :) (vähän kärjistettynä) Miksi ihmeessä maksaa ominaisuuksista, joita ei käytä eikä välttämättä edes osaa hyödyntää? Varsinkin, jos sitä rahaa ei tosiaan ole liikaa. En tietysti tiedä, mitä aloittaja hakee, mutta itse kun käytän konetta 99 prosenttisesti kirjoittamiseen ja netissä surffaamiseen enkä esim. pelaamiseen, kuvankäsittelyyn tms. niin ei todellakaan kiinnosta maksaa jostain Mäkistä. Mullakin siis HP; tiedän, ettei se ole mikään huippupeli, mutta sopii mun tarpeisiini täydellisesti ja hyvin on kestänyt, vaikka olen sitä aika paljon roudannut matkoilla mukana jne. Ei ole tarvinnut kikkailla (mulla ei ole hermoja eikä kiinnostusta säätää koneen kanssa) ja ei muuten ollut yhtään liian halpa mun budjetille. |
|
20.5.2008 klo 9:09 |
Vaimolla oli Acer TravelMate. Se oli surkein läppäri mitä oon koskaan missään nähny. Semmosta ei kannata... |
|
20.5.2008 klo 9:09 |
Mutta tää itellä oleva MacBook Pro on kyl pelannu ihan hyvin, vaikke tääkään nyt ihan täysin ongelmitta. |
|
20.5.2008 klo 11:31 |
yksi hyvä vaihto ehto olisi suht edullinen Läppäri ja siihen uusi Ubuntu 8.04 toimii hyvin ja esim compiz configuration säädöillä saa upean näköiseksi :) itse asensin just mun pöytä koneeseen (Intel Core 2 Quad 6600 4gt DDR 2 Kingston 1066Mhz CL5 nVidia 8800GTS 320MT G90) mutta toimii aika vanhallakin kokoonpanolla hyvin näin siis jos ei jaksa winukan kanssa tapella ja haluaa macistä ominaisuuksia :) |
|
20.5.2008 klo 12:23 |
Tosiaankin tartten ihan vaan sellasen missä tekstinkäsittely ja netti toimii. En pelaa, en lataile netistä mitään, enkä käytä mitään erityisiä ohjelmia. Mitä yksinkertasempi käyttää, sitä mieleisempi. Applesta on kokemusta lähipiiristä...niillä ei oo mitään pahaa sanottavaa siitä, mutta mulle tuntuu hyvin hyvin oudolle ja vaikealle, ku on toisenlaiseen tottunu (tiedän että tottuminen ei vie kauaa, mutta pitäydyn kuitenki mielummin näissä perinteisemmissä). |
|
20.5.2008 klo 12:26 |
Hylkää Fujitsut, Siemens, Acer, Hp ja compaq. Noi nyt on kaikki semmosia merkkejä jotka sopii opiskelijan budjettiin.....Tosin oon siin mieles samaa mieltä et melki alta tonnin kannettavaan ei kannata satsata, koska se tuhannenkaa euron kannettava ei päätä huimaa. Mut tosiaa jos Atte käyttää konetta tasan eri taval ku alottaja, ni mä ehkä suosin noita halpamerkkejä kuhan kattoo et ei aivan surkeeta osta, mut peruskäytössä(tekstinkäsittely,surffailu sähköposti/koulutyöt) noi halvemmatki käy aivan passelisti. Sitte taas ku mietit akunkestonkannalta, eli jos tarttee roudata läppäriä mukanaan paljon ja tehä töitä pelkän akun varassa, ni se on sit asia erikseen, siltä kannalta ei kannata tosiaa ees kattoo noihin Aten mainitsemiin halvempien merkkien halpoihin malleihin. Koska niissä se akku ei kestä melki yhtää..Sit ku mennää taas hintaluokas reilusti ylöspäi ni siel se akkukin jaksaa aina vähä pidemmälle. |
|
20.5.2008 klo 13:05 |
Kuinka pitkiä akunkestoja noihin läppäreihin muuten on saatavilla? (Vois kai sitä tietty Googleakin käyttää). Tän mun piskuisen 800 e:n Hp:n akku kestää 4-5 tuntia (normikäytössä ja näyttö vähän himmennettynä), mitä oon pitänyt ihan hyvänä. Joku 6-8 h tuntia ois aika jees :) Vara-akku vois tietysti ihan hyvä olla olemassa. |
|
20.5.2008 klo 14:10 |
Mut tosiaa jos Atte käyttää konetta tasan eri taval ku alottaja, ni mä ehkä suosin noita halpamerkkejä kuhan kattoo et ei aivan surkeeta osta, mut peruskäytössä(tekstinkäsittely,surffailu sähköposti/koulutyöt) noi halvemmatki käy aivan passelisti. Jep, näemmä kyllä käytän. Pelailen silloin tällöin, katson elokuvia ja lataan tavaraa ja siihen tämä Asus F3J on toiminut vallan moitteettomasti ja tehokkaasti. Maksoin tästä vuosi sitten tammikuussa 999e laukulla ja hiirellä. Jos ihan vaan surffaa ja kirjoittaa niin kyllä sitten sellainen 450e Acer on ihan perus ratkaisu. |
|
20.5.2008 klo 14:34 |
Eiköhän melkein mikä tahansa läppäri kestä, jos sillä ei mitään ihmeellisyyksiä aio tehdä. Odota syksyn hyviä tarjouksia, jos ei ole kovin kova hoppu... |
|
20.5.2008 klo 16:35 |
Mun mielestä HP:lla on hyviä ratkasuja opiskelialle tai muutenvaan pienempään budjettiin. Mulla on ittelläni tämmänen dv6500, makso 700 euroa tuossa joulun tietämillä ja hyvinhän tää on toiminut :) Tuossa viellä vähän linkkiä: http://alatest.fi/hp_pavilion_dv6500_series/kannettavat/Hinnat/pp-386375... |
|
20.5.2008 klo 16:43 |
Hp:sta on serkkujen kautta ikäviä kokemuksia. Mallimerkintää en muista mutta ne oli saman luokan kone kuin tämä oma Asukseni ja ostettiin samaan aikaan. Serkkuni ostivat siis 2kpl, molemmille omansa. Ekan vuoden aikana molemmista meni emolevy vaihtoon ja äänikortin kanssa oli ongelmia. Nyt kun on pari kertaa huollossa juoksutettu niin on ne nyt toistaiseksi pelittänyt. |
|
20.5.2008 klo 21:37 |
Juuri näin! Noi merkit kannattaa oikeesti hylätä, jos halpaa läppäriä hakee, ja jo peruskäytössä. Erityisesti Compaq ja Acer ovat sellasia merkkejä, että ongelmia tulee. Ajurit kusee, varaosia ei saa, ja kun sattuu saamaan ne maksaa vähintäänkin hunajaa ja mansikoita, ja lisäksi kesätvyys on huonoa. Eli siis varaosia täytyy myös hankkia, ja siltikään ei koneen ikä yllä läheskään esim. macin tasolle. Olen korjailujen yhteydessä pelehtinyt mielestäni sen verran kyseisten vempeleitte kanssa, että luulen tietäväni mistä puhun. Itselle en edes peruskäyttöön hankkisi.
Juuri näin myöskin! Eli kun siirrytään yli 1000e läppäreihin, niin HP on panostanut laatuun, ja tukeen, jolloin osat kestävät ja toimivat niinkuin pitää. Ja nyt puhun pavilion-sarjasta, en hp-compaq:eista. Itselläni oli pari vuotta käytössä Pavilion -sarjan edellisen sukupolven laatuläppäri, ja olin tyytyväinen siihen. Se vaan ei enää kokonsa puolesta (17") ollut sopiva käyttötarkoituksiini.
ja ei näin. On totta että kun katsot lehdestä läppäreitä, niin halvimpiahan nuo ovat. Mutta mietitäämpä sitä, että jos käyttötarkoitus on surffailu/musiikin kuuntelu/kirjoittelu, niin ko. mallien prosessoritehot on ylilyöviä, ja toisaalta esim. resurssisyöppö Vista käytössä todella turha. Kyseiset koneet taas on paketteina rakennettu näyttämään mahdollisimman herkoullisilta, jolloin prosessoritehot ovat yliylöviä esim. muistin määrään, näytönohjaimeen ja emon malliin nähden. Koneen arvoista ei siis saada kaikkea irti. Osat on myös tehty mahdollisimman halvaksi, jolloin ne hajoaa käsiin, ja maksat korjauksesta nopeastikkin koneen hinnan. Kannettavaa, kuten konetta ylipäänsä ei kannata hankkia yli omien resurssitarpeiden, eli jos peruskannettavaa haet, niin kannattaa nimenomaan pitää budjetti alle 500e:ssä, ja lupaan että löydät sinulle sopivan koneen, joka on laadukas. Lue siis eteenpäin. Mut tosiaa jos Atte käyttää konetta tasan eri taval ku alottaja, ni mä ehkä suosin noita halpamerkkejä kuhan kattoo et ei aivan surkeeta osta, mut peruskäytössä(tekstinkäsittely,surffailu sähköposti/koulutyöt) noi halvemmatki käy aivan passelisti. Aten koneenkäyttö on tosiaan täysin poikkeavaa tuosta peruskäytöstä, ja samoin on minun. Mutta äijä kuitenkin tuntuu tietävän mistä puhuu. Eli jos peruskäyttöön konetta hankkii, niin ei kannatakaan katsoa niitä marketin halpakoneita, jotka hajoaa todella nopeasti, ja sitä myöden myös opiskelijatalous romahtaa uuden koneen hakinnassa/vanhan korjauksessa. Ja kun mikään ei toimi kunnolla, niin tukeen saa uppoamaan samalla tavalla sievoisen summan, kun on kyse peruskäyttäjästä, jolla ei ole taitoa välttämättä omaaa konettaan virittää ja ongelmia ratkoa. Kun tehot vielä ovat yliampuvia noissa halpamerkeissä, niin miksi ostaa sellasita. Esimerkiksi 64-bittisestä systeemistä ei ole mitään hyötyä tämänlaatuiseen käyttöön. Sen edut tulee esille vasta kun koneesta todella revitään tehoja ja katsotaan mihin se pystyy. (En nyt halua ketään asiasta tietävää läimiä poskille, joten mainittakoon, että hyötyä oikeasti on, mutta peruskäyttäjä ei sitä huomaa netissä surffaillessaan ja oppimistehtäviä naputellessaan.) Itse suosittelen mielumin ostamaan omaan resurssitarepeeseen permmin tässä tapauksessa sopivan käytetyn ja vanhemman mallisen laatukannettavan. Itse ostin juuri vajaa kuukausi aikaa tuon vanhan multimediakeskuksen tilalle väliaikaisesti Applen iBook G4- läppärin, jonka 933Mhz prossusta rittään mainiosti potkua peruskäyttöön, kun tiedän että seuraavan vajaan vuoden aikana en ehdi kuitenkaan viritellä mitään ylimääräisen raskasta koneella, ja tarve on peruskäyttöpainotteisempaa. Sitten taas vaihtoon kun terve muuttuu. Eli selatkaa hyvät ihmiset Huuto.Nettiä, Ketlasta Pörssiä, Palstaa, ja mitä näitä nyt on. Siis käytetty kone on peruskäyttöön yleensä riittävä, ja kun ostat laatumerkin, (esim. Asus, Apple) niin ongelmilta vältyt, ja loppulepeissä käyttö tulee edulliseksi. Sinun tapauksessasi mielestäni riittää mainiosti 500Mhz kellotaajuus, 256Mt muistia ja 40Gt kovo. Laatuvehkeenä tällaisen saa vajaalla 150e:llä kun viitsii nähdä vähän vaivaa. Sitten kiikutat koneen naapurin nörttipojalle, tai lähimmälle asiansa osaavalle kaverille, ja käsket asentaan kubuntun suomen kielisen version, OpenOffice.orgin Soikko tai Voikko-oikoluvulla, ja jonkun kevyen selaimen. Eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi, itse en ainakaan ilkeisi tuollaisesta hommasta montaa kymppiä veloittaa vieraammatlakaan kaverin kaverilta. Jos välttämättä haluat windowsin (Kubuntu on siis tehty nimenomaan ubuntun Win-klooniksi, ja hyvin samanlainen kuin Windowskin peruskäytössä jopa ulkoasultaan) niin kellotaajuus saa olla ehkä hieman korkeampi, ja erityisesti muistia lisää(sanotaan nyt 800Mhz/600Mt). Ei kuitenkaan missään tapauksessa "halvan perusläppärin" arvoja 64-bittisine järjestelmineen ja Vista-räpellyksineen. Jotenkin sydäntä viiltää, kun näkee ihmisten laittavan 500e halpaan lerusläppäriin, ja luulevan että saavat rahoilleen vastinetta. Itse maksoin tästä iBookista kaikkine lukuineen vajaa 300e, ja oletan vehkeen kestänän kuitenkin jokusen hetken kauemmin, kuin sen vaihtoehtoisen "499e kevään massiiviräjähdys-poistomyynti-tarjousläppärin" sieltä läheisestä Sepon Sähköstä. Ja kyseessä kuitenkin on muuhunkin kuin peruskäyttöön tarkoittamani vehje, vaikkakin kevyempi kuin edeltävä palvelija. Ja sen sanon myös, että näitä vaihtoehtoisia käyttiksiä ei kannata pelätä. Peruskäytössä ne ovat hyvin samanlaisia kuin windowskin. Ja ne vaativammatkin hommat oppii muutamassa viikossa, vaikka ne vähän eri tavoin sitten toimiikin kun win-pohjalla. Sitten lopuksi vielä pureudumme mielenkiintoiseen asiaan: Akut. Eli vanhoissa koneissa on usein myös käytetyt akut, joiden kapasiteetti ei ole enää omaansa vailla. Kannattaa kuitenkin miettiä kuinka paljon akulla todella kannettavaa käyttää. Myyjää kannattaa kysyä testaamaan akun kesto lykkäämällä kone yksinkertaisesti päälle täysinäisenä ja katsomaan koska sammuu. Jos tuntuu siltä että akku on todella kuollut, tai että käytetyn akun kapasiteetti ei mllään riitä omaan käyttöön, niin kannattaa vakoilla uuden akun hinta. Se voi meinaan olla korkea, tai sitten ei. Riippuu aivan täysin mallista. Jos taas ajattelee, että valtaosin töpselin päässä roikkuu, ei kannata asialle niin paljon painoarvoa antaa. Sellainen hot tip vielä, että akkuja on myös usein mahdollista kennottaa uudelleen, ja sen saattaa tehdä joku tuttu elektroniikkaharrastaja pientä palvelusta vastaan. Mutta tämä siis ei ole virallinen reitti toimia, ja sitä en virallisesti myöskään suosittele. Heitän vain ilmoille. |
|
20.5.2008 klo 21:41 |
Asus ja Mac on mun mielestä hyvät, itellä on Asus. Oon ollu tyytyväinen kahden vuoden takuusee, yleensä se kait on vaa vuosi mut Asuksel kaks. |
|
20.5.2008 klo 21:47 |
Maceissa on vielä sekin hyvä puoli, että ne pitävät hintansa paljon paremmin kuin perus-pc:t. Jos haluat joskus myydä Acerin pois, saat siitä ehkä rahaa yhteen kebab-ateriaan, mutta Mac taas antaa sinulle monen monta kebab-ateriaa. :) |
|
20.5.2008 klo 22:19 |
Kun käyttäjä haluaa peruskonetta peruskäyttöön, niin mielestäni ei kannata tarjota mitään Macceja ja Linuxia. Toisille tuottaa ongelmia jo oppia käyttään sujuvasti Windowsia, niin ei sitä päätä kannata enää lisää sekottaa toisilla käyttöjärjestelmillä. Tyttöystävälle hankittiin HP Pavilion sarjan läppäri. Sen verran se oli pätevä peli, että ostin itsellenikin Pavilion sarjan pöytäkoneen. Molemmat ollaan oltu erittäin tyytyväisiä hankintoihin. |
|
20.5.2008 klo 23:03 |
Siis tarkotin nyt nimenomaan käyttäjää, joka haluaa vain peruskäyttöä. Silloin Kubuntu nimenomaan on hyvä vaihtoehto, koska se ei maksa mitään, ei tarvitse huolehtia viruksista eikä käyttiksen huollosta. Eli ei nimenomaan vaadi minkäänlaista ylläpitoa kuten Windows. (Tämä ylläpito sitten yleensä laiminlyödään tietämättömyyden, osaamattomuuden tai muun vastaavan vuoksi, ja sitten raahataan konetta kalliiseen huoltoon kun se on juntturassa. Tai jotkut myös teettävät nämä ylläpitohommat tunnollisesti huollossa valmistajan suositusten mukaan, ja taas rahapussi kiittää) Riittää kun asennuttaa jollain osavalla kaverilla tarvittavat softat, ja rajoitukset niin ettei vahingossa saa hommaa solmuun. Avaimet käteen periaatteella siis, kuten kaupan pakettikoneissakin. Peruskäyttö sujuukin sitten täsmälleen samoin kuin winukassa. Ja tämä siis nimenomaan sillon kun käyttää konetta ainoastaan surffailuun ja toimistotyökalujen käyttöön. Tämän vuoksi linuxia suositaan nimenomaan asiakaspäätejärjestelmissä: koneen käytön voi rajata vain haluttuihin toimintoihin helposti ja varmasti, ja se myös toimii pienillä resursseilla niissä hyvin ja vakaasti. Jos sitten peruskäyttön katsotaan myös leffojen katselu, mahdollinen satuinnainen pelailu, kuvankäsittely, tai muu vastaava, niin suosittelen Windowsia minäkin. Linuxin muovaus ja toimintaan saaminen vaatii nimittäin mielenkiinnon hommaan. Teitystikin mielipiteet on jokaisella. Niin myös minulla. Kaikesta huolimatta. |
|
20.5.2008 klo 23:04 |
Toisille tuottaa ongelmia jo oppia käyttään sujuvasti Windowsia, niin ei sitä päätä kannata enää lisää sekottaa toisilla käyttöjärjestelmillä.i Jaa. Mun käytössä ainaki Mac (OS X) on paljo helpompi ja parempi ku windowssit voi koskaan olla. Turvallisempiki se on, ku ei tuu ne meseviirukset yms.. ;) Perusjuttuihin Mac on siis tosi hyvä vaihtoehto "tyhmemmälleki"! |
|
20.5.2008 klo 23:09 |
.. Ja Macissa tosiaan törmäämme siihen ongelmaan, että käyttiksen ulkoasu ja käyttötapa vaihtuu, ja peruskäyttäjällä saattaa mennä aluksi sormi suuhun. Nojoo, saahan siihen macciin Winukankin asennettua, mutta siinä en näe järkeä, koska resurssitarpeet ei ole noilla käyttiksillä yhtään samanlaiset, ja taas törmätään siihen "halvan hintaluokan kannettavien epäsuhtaiset resurssit"-ongelmaan josta edellä puhuin. Mielummin siis PC peruskäyttäjälle, joka jännittää tuota vaihtoa. |
|
20.5.2008 klo 23:32 |
Toisaalta OS X on taas todella helppo käyttää juurikin perusominaisuuksiltaan, paljon helpompi, kuin Windows, onhan sen käyttöliittymäsuunnittelu viety aivan uudelle tasolle, kuten kaikissa muissakin Applen laitteissa. Lisäksi Apple itsekin tarjoaa ihan oikeita ohjeita käyttiksen sisäistämiseen videotutoriaaleilla jne. sivustollaan, kun taas Microsoft tarjoaa "Tarkoititko tätä..."-vaihtoehtoja. Kubuntun käyttöliittymää joutuu myös opettelemaan ja mun mielestä on turha pelätä vaihtoa siinä mielessä, että joutuu oppimaan jotain uutta. Internet on täynnä keskustelupalstoja, joista asioita voi kysyä, joten mielestäni tämän ei tulisi olla ongelma koneen vaihtoa mielessä. :) Ehdottomasti jos se noin 1000 euroa on koneeseen pistää, osta syliisi MacBook. Sitä parempaa et tuolla rahalla saa, et suoritusteholtaan etkä ulkonäöltään. :) Ps. En ole "mahdoton mäkkifanaatikko", vaikka siltä saatakin kuulostaa. |
|
20.5.2008 klo 23:34 |
Eli jos peruskäyttöön konetta hankkii, niin ei kannatakaan katsoa niitä marketin halpakoneita Kyl te tiätte mist puhutte Aten kanssa, mutta tiedän kyllä minäki. Oon IT alalla , mutt oon silti teiän kaa edellee eri mieltä tosta:D Kyl ne halpakoneetki kestää vaikka ei hyviä olis kaikilta ominaisuuksiltaa. Se vaan pitää tietää että ei osta sitä surkeinta halpaa konetta. Ja jos tosissaa ei oo rahaa, ja haluaa koneen joka kuitenki on tehokas, ni ei siinä oo pahaa jos se nyt lyö vähä ylitse omien tarpeiden. Parempi yli ku alle. Mutta itse aiheeseen, ei niit hetihalvimpia kannata siltikää kattoo. Vaan jotai siltä väliltä, ei mee sinne älyttömän kalliiseen luokkaan mut ei sinne ihan pohjillekkaa. Ja mun mielestä aina turvallisempaa ostaa uus kone ku käytetty....Tosin jokainenhan laittaa rahansa sinne minne haluaa:D |
|
21.5.2008 klo 2:03 |
Mikäs siinä Macissä on niiiiiin ihmeellistä? Kun jotain eroa kai on, kun kaikki antaa niin ymmärtää. En oo koskaan tainnut edes nähdä sellaista :). |
|
21.5.2008 klo 8:40 |
Mikäs siinä Macissä on niiiiiin ihmeellistä? Kun jotain eroa kai on, kun kaikki antaa niin ymmärtää. En oo koskaan tainnut edes nähdä sellaista :). Koneet ovat keskimäärin parempilaatuisia kuin PC:t ja lisäksi niissä on suht paljon tehoa verrattuna samanhintaisiin PC:isiin. Mäkin käyttöjärjestelmä on ihan omaa luokkaansa nimenomaan käytettävyyden kannalta ja lisäksi se on turvallisempi ja nopeampi kuin Windows. Mäkkeihin saa nykysin tosiaan myös Windowsinkin, mutta tuossapa noita eroja. Ainiin, lisäksi koneet ovat paljon paremman näköisiä kun PC-läppärit tai koneet voivat ikinä olla. Ainakin mun silmään. :) Kiwi: :) |
|
21.5.2008 klo 9:53 |
Kukapa ei nyt omaansa kehuisi ;) |
|
21.5.2008 klo 15:27 |
Itselläni on nyt tälläinen uusi MacBook Pro, eli näitä Penryn-prosessorilla olevia. Odotin etukäteen hirveästi ja hirveän paljon tältä omenapuolelta, mutta nyt kyllä täytyy sanoa ettei homma oikein ole vakuuttanu. OS X ei olekaan niin erikoinen (yllättäen olen törmännyt erilaisiin jäätymisiin enemmän kuin Windowsissa, sillä ainakin Vista toimii meikäläisen kahdella koneella ilman mitään ongelmia), ja suoraansanoen Windowsia tuli ikävä. Vaan eipä se haittaa, Winkku pyörii loistavasti ja nopeasti tässäkin. Kaikenkaikkiaan hankinta ei oikein ollut perusteltua, koska tämä oli kallis. Tietysti myös nätti, ja akkukesto on kiva. Seuraava läppärini on kuitenkin melko varmasti joku halpa ja kevyt pikkuläppäri, ja seuraava kannettava mitä ilmeisemmin PC. Mutta todellakin, näiden Omena-fanien mielipiteiden vastapainoksi ajattelin sanoa myös oman kantani. |
|
21.5.2008 klo 16:05 |
Omenasta on tullut vähä sellainen imagotuote, kuten iPodistakin. Applella menee lujaa :P Viestiä muokattu 21.5.2008 klo 16:05, muokkaaja: Atte |
|
21.5.2008 klo 18:15 |
Jos mahdollista hommaa sellainen, jossa ei ole vistaa. Kyseinen käyttis on täysin arsesta. |