Mitä nimiä antaisit lapsillesi?

Alue: Avioliitto ja perhe

21.5.2008 klo 15:34

heveh
Käyttäjä

On toki nimiä mistä pidän paljon ja voisin kenties tuleville lapsilleni antaa. Mutta kyllä nimen päättäisin vasta sitten kun näen lapsen....esim. hän on ihan Rebekkan näköinen/oloinen

26.5.2008 klo 0:29

Aycea
Käyttäjä

Kummallakin on jatkossa epäsuomalainen sukunimi, koska palautan isoäitini tyttönimen omaan käyttööni tullen siten viidenneksitoista elossa olevaksi sukunimen kantajaksi Suomessa. Täyttä varmuutta ei vielä ole sille, että kumman sukunimeä mahdolliset lapset tulevat kantamaan, kummankin sukunimen kantajia kun on kourallinen ja kumpikin on ihan yhtä ylpeä nimestään. Ja aivan kuten perisuomalaiseen sukunimeen kuten Möttönen ei ihan helposti taivu jokin lainanimi, niin meilläkin on lähtökohtana ottaa käyttöön suvusta sukunimiin rimmaavia nimiä, jotka ehkä vaikuttavat ruotsalaisilta nimiltä. (ei olla kumpikaan suomenruotsalaisia silti)

Tällä hetkellä suosikkeina ovat Tomas ja Rosa. Ester ja Daniel hyvinä kakkosina. Johannes tulee joka tapauksessa pojalla toiseksi nimeksi, koska miehen suvussa se kulkee esikoispojilla toisena nimenä eikä ole halua katkaista perinnettä.

26.5.2008 klo 0:40

Jedidja87
Käyttäjä

Rakkaus tytölle ja Jedidja pojalle :)!!!

26.5.2008 klo 7:46

Cerium
Käyttäjä

Adolf ja Josif.

27.5.2008 klo 11:21

taina
Käyttäjä

On paljon nättejä nimiä, jos pitäis valita vain yksi eikä tarvitsisi välittää sukunmestä. Meillä oli ajateltu toiseksi nimeksi tytölle Mariaa ja pojalle Johannesta (kulkee suvussa). Mut sitten pojan toiseksi nimeksi tulikin Oskar kun Johanneksen kanssa sopivat (ja meistä nätit) etunimet oli jo lähipiirissä "käytössä" ja tuolle Oskarille löytyi paremmin pari. Tyttö taas sai loppujen lopuksi 3 nimeä, Maria keskimmäisenä kun muuten olis tullut liian m-pitoinen nimi...

27.5.2008 klo 12:28

KiRsI
Käyttäjä

Pojan nimeks vois tulla Pietari.. musta se on ihana. Tytön toiseks nimeks vois tulla kastehelmi. Se on kaunis ja mun syntymäpäivänä on kastehelmen nimipäivät. : D

28.5.2008 klo 17:30

Paradigma
Käyttäjä

Maaria, Miia-Maaria, Aino tai Matilda.

Poikien nimiä en ole ajatellutkaan, sillä minulla ei tule olemaan poikapuolisia lapsia.

28.5.2008 klo 22:50

toffi
Käyttäjä

onni ja aava ovat lempparini tällä hetkellä. toinen/kolmas nimi olisi kiva ottaa raamatusta tai suvusta.

29.5.2008 klo 0:40

Kiwi
Käyttäjä

Paradigma, mulla taas ei tule olemaan tyttöjä ;).

29.5.2008 klo 11:29

Paradigma
Käyttäjä

Paradigma, mulla taas ei tule olemaan tyttöjä ;).

Tiedätkö sinäkin tämän varmaksi? :D

Minulla taas on tähän terveydellinen pakottava syy. Toisaalta tuntuu pahalta, että joutuisin joskus valikoimaan lapsen sukupuolen, mutta toisaalta en valita, koska olen aina halunnut, että minulla olisi nimenomaan tytär (tai kaksi).

29.5.2008 klo 13:39

Kiwi
Käyttäjä

Ei onneksi ole terveydellistä syytä tuohon. Ihan mutulla mennään :). En ole koskaan, en siis oikeasti ikinä, osannut edes kuvitella että mulla olisi tyttö. Mitä sen kanssa muka tehdään :D? Tosin en tiedä edes saanko lapsia ollenkaan, mutta aikahan sen sitten näyttää...

29.5.2008 klo 13:52

Merope
Tunnus poistettu

En ole koskaan, en siis oikeasti ikinä, osannut edes kuvitella että mulla olisi tyttö. Mitä sen kanssa muka tehdään :D?

Hei, tämäpäs on jännää :D Mä taas en osaisi ikimaailmassa kuvitella, että mulla olisi poika. Poika! En mä ole koskaan ollut poika eikä mulla ole ollut pikkuveljeä, en mä osaisi olla pojan kanssa :D Pikkupojat on jotenkin niin... olentomaisia. Vähän kuin menninkäisiä :D Ei oikein tiedä, mitä niiden kanssa tekisi. Tytön kanssa olisi sinänsä helpompaa, kun on tosiaan siitä tyttöydestä kokemusta ;) Mutta jos taas saisin kaksi lasta, haluaisin ehdottomasti tytön ja pojan. En kahta poikaa enkä kahta tyttöä.

Mutta joo. Aina jos kuvittelen itselleni lapsen, meinaan automaattisesti puhua tytöstä. Se, että olen yksinhuoltajaäidin iltatähti, taitaa vaikuttaa siihen.

29.5.2008 klo 13:54

Merope
Tunnus poistettu

Niin ja jos niin käy että joskus saan sen tyttölapsen, haluaisin antaa sille etunimeksi Minea. Toiseksi nimeksi tulisi jokin pidempi ja kenties vanhahtava, esim. Aurora, Elisabet (kulkee suvussa) tai mahdollisesti Talvikki.

1.6.2008 klo 12:47

eye-rish
Käyttäjä

Muistanpa lukeneeni jostain, että niitä tyttöjä, joiden nimi loppuu a:han ja joilla on muutenkin oikein tyttömäinen nimi, esim. Annabella, kohdellaan lempeämmin kuin muun nimisiä tyttöjä, koska tuo a-loppuisuus antaa kuulemma mielikuvan haavoittuvuudesta ja herkkyydestä :D Heh. Herättäähän Annabella kieltämättä tyttömäisempiä viboja kuin vaikka Pirkko (mitenkään Pirkko-nimisiä loukkaamatta).

Tämä koskee varmaan nimenomaan noita pidempiä ja "hienompia" a-loppuisia eikä kaikkia? En jaksa uskoa, että Saarat, Vilmat ja Laurat herättäisivät ihmisissä sen herkempiä mielikuvia kuin Sari tai Pirkko. Jostain Miinasta tai Hetasta nyt puhumattakaan. :D

11.6.2008 klo 18:08

Rolle
Käyttäjä

Voiko nimeä Jim antaa suomessa? Siis Jimin tiedän, mutta entä Jim? Se olisi kiva nimi jonka voisin myös antaa pojalleni :)

11.6.2008 klo 18:40

Kiwi
Käyttäjä

^ Enpä usko että tuossa olisi ongelmaa.

Pojalle voisin muuten toiseksi nimeksi Florian, ystäväni mukaan.

12.6.2008 klo 14:29

Puupa
Käyttäjä

Nooa, Gabriel, Benjamin, Samuel, Niilo, Uuno, Joosua, Miika, Manuel, Johannes
Saara, Hilja, Helmi, Martta, Josefiia.
Aika paljo lapsia täytyy hankkia että noi kaikki nimet saa käytettyä.. Eikä tuos ollu vielä edes kaikki. :

12.6.2008 klo 17:54

leena
Käyttäjä

Tytölle Ninja
Pojalle Rambo, Tarzan tai Kvorak. :P
Voi olla, että täytyy kysyä vielä siltä tulevalta mieheltäkin mielipide, mutta kukapa mies ei tommosista nimistä tykkäis?

Todellisuudessa oon ajatellut tytölle semmosia nimiä, kuin Ellis, Ester ja Iida.
Pojalle Markus, Matias, Luukas..

12.6.2008 klo 22:09

vammi
Käyttäjä

Näin nuori oon eli saattaa nimitoiveet muuttua viel:D
mut tytölle nyt: Vilja, Venla, Kielo, Linnea, Inka. ja nii Ada ois kans mut se on mun siskon nimi.

pojalle sit joku Matias, Niila, Leo, Aaron, Lari, Samuli, Topias ja Atte

13.6.2008 klo 0:20

vammi
Käyttäjä

ainii tytölle Ruut unohtu! otin sne vahingos pois tuosta listasta.

13.6.2008 klo 16:23

Milleniar
Käyttäjä

Vilja, Eeva, Miikka, Matias, Juha, Tuomo, Elina, Ella, Aino, Susanna, Helmi, Liisa, Helena, Jukka, Maija ja Kaisa.

17.6.2008 klo 16:13

jefri
Käyttäjä

Tyyne Unelma on tyttäreni nimi.

Jos olisi ollut poika, niin nimi olisi Sisu Reipas

26.6.2008 klo 14:53

sunshine86
Käyttäjä

Mitään muuta en oo ajatellu,kun, että tytölle olisi ihana antaa nimeksi Aurora:)
Se nimi on mielestäni kaunis!!!

26.6.2008 klo 21:47

nappi
Käyttäjä

Mä antaisin sellasia nimiä mistä lapsi ei joutuis kiusatuks.Mutta antaisin vähän erikoisempia nimiä kuitenkin.En siis mitään mattia tai maijaa..esimerkiks.

28.6.2008 klo 11:37

jefri
Käyttäjä

nykypäivänä ei kovinkaan luultavasti tule nimen vuoksi kiusatuksi; sen verran paljon on erilaisia nimiä lapsilla.

29.6.2008 klo 22:26

Jennah_
Käyttäjä

J rokkaa !

Jemina ja Juho.

:)

2.7.2008 klo 10:24

Atte
Käyttäjä

pojalle sit joku Matias, Niila, Leo, Aaron, Lari, Samuli, Topias ja Atte

Nice ^^ Pojille voisin antaa nimiksi Maltti ja Valtti.

2.7.2008 klo 14:10

Ernesti
Käyttäjä

leena:

Pojalle Markus, Matias, Luukas..

Johannes puuttuu. Ja järjestys on hieman väärä.

15.7.2008 klo 22:25

MARIE
Käyttäjä

Tytön nimeksi kiva olisi Ester. Haaveena olisi antaa kaikille lapsille raamatulliset nimet.

18.7.2008 klo 5:43

-he1ni
Käyttäjä

Tytölle Milja. Pojalle vois olla Joakim tai Kim.